/spanien/barcelona/forum/12434.aspx/spanien/barcelona/forum/12434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-08-13 15:07
Cigge

Puyol är enligt Pep på bättringsvägen men spelar med all sannolikhet inte imorgon. Pique ådrog sig en skada mot Italien men rapporter säger att han är fit till matchen. Samma sak gäller Busquets. Xavi har undersökts av klubbläkarna och har flaggats grönt till spel mot Madrid.

Startelvan lär väl se ut som elbracos.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-13 15:07
Cigge

Supercupen har alltid tacklats som änun en match i försäsongen av Pep, varför skulle den inte göras det nu? Iallafall den första matchen. Förra året mot Sevilla ställde vi upp med två väldigt oprövade spelare, Ruben Mino och Sergi Gomez. Den senare gjorde sin debut i A-laget i den matchen. Varför skulle vi tackla ett lag som vunnit mindre titlar än Sevilla under dessa år på ett annorlunda sätt?
Barcelona Frodo
2011-08-13 15:03
elbraco

Busquets är väl skadad?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-13 15:03
Heywood

Den baren det snackades om var Tapa Tapa ner i Barcelona, inte i Göteborg.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 15:02
Cigge

Tippar på Valdés, Alves, Pique(?), Mascherano, Abidal,Busi,Xavi (?)Iniesta, Messi, Villa, Pedro.

Annars flyttar nog Abidal in på Piques plats och Adriano tar LB-positionen. Xavi ersätts nog tyvärr med Keita och inte Thiago. Men jag chansar bara.
Cigge
2011-08-13 15:02
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Ser du det som en fördel? Om en viss mättnadskänsla intar er trupp, tror i alla fall jag att ni får problem. Matchen imorgon är ingen lek, det finns för mycket prestige inblandat.
Barcelona Frodo
2011-08-13 15:01
Att Pep låter flera ungdomsspelare få träna med a-laget är positivt. Det sänder ut rätt signaler till ungdomarna som kommer jobba ännu hårdare för att även i fortsättningen få Peps uppmärksamhet.

Pep var tydligen imponerad av Samper som tränade med a-laget häromdan.
Barcelona Rambla~
2011-08-13 14:58
Nolito

Det ser inte ut som om de sänder PL i dagsläget? Det intrycket får man i alla fall om du kollar in länken.

AL JAZEERA Sport Card
YOU WILL BE ABLE TO WATCH

UEFA Champions League
Coca Cola Championship
Spanish La Liga
Spanish Copa del Rey
German Cup (DFB pokal)
Duch Football league
Portuguese League
Italian League
Qatar League
FA Cup
Carling Cup
Argentina AFA
England International Friendly's
Asian Champions League
Scottish SPL
UEFA Cup
NBA Covera

Heywood

Om jag inte är helt ute och cyklar, så var det väl nere i Barcelona den baren det snackades om fanns?
2011-08-13 14:52
Cigge

Eran säsong kanske med tanke på att ni matchat sönder er försäsong. Det är fortfarande lek för oss!

el Maestro

Underbar artikel don't you think :-P
Cigge
2011-08-13 14:47
Imorgon drar säsongen igång på allvar. Hur tror ni att startelvan kommer se ut för er del? Hur är det egentligen med Puyol, Pique, Xavi och Busquets? Copa America-gänget är tillgängliga för spel? Jag hoppas på en underhållande och välspelad match, minst sagt!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-13 14:46
Efter att ha hört Pep säga:

"Guardiola: "Cesc? He's not yet here. Things are well-advanced, but there are some papers left. It can't be confirmed yet." #fcblive

Så kan man allafall konstatera att Cesc verkligen kommer komma. :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 14:45
Intressant, jag trodde det kom upp när någon frågade om bra sportbarer i Barcelona men jag kan ha fel.
Barcelona el Maestro!
2011-08-13 14:45

Sär här står det i den artikel som barcetia länkade nedan:

"Jean-Marie Dongou, målspottaren från Kamerun, är den första spelaren sedan Messi som spelat för tre olika åldersgrupper under en säsong. Känd för sin snabbhet, fysiska styrka, öga för mål och osjälviska spelstil, påminner han mycket om Samuel Eto'o, som inte bara är Dongous fotbollssreferens men även den person som tog honom från Kamerun till Barcelona. Fran Sanchez, en av hans tränare har en mycket positiv uppfattning om honom".

En lovansde talang med andra ord om han får rätt utveckling.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-13 14:40
Det var någon här i går som skrev om en spansk pub i Göteborg som ägs och drivs av en Espanyolsupporter, men som brukar visa alla FC Barcelonas match.

Vet någon vad stället heter?
2011-08-13 14:40
el Maestro

Ingenting man behöver tacka för, pratar mer än gärna om vår cantera :-D
Kan säga såhär, Dongou är helt galen när det gäller mål. Dongol kan vi kalla honom. Han gör mål var du vill. Från mittcirkeln t.om :-P

Stor stor talang. Grimaldo, Espinosa, Deulofeu och Dongou är dom största i canteran.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 14:38
el Maestro

Jag hoppas stenhårt på att Dongou har en framtid i klubben men det kommer bli tufft då både Deulofeu och Rafinha också aspirerar på en plats i A-laget. Att Dongou inte har flyttats upp till Barca B ännu är dock inte så konstigt, då han är yngst av dem tre. Hoppas det finns plats för alla tre. Vore oerhört kul med en egen Etoo från La Masia..
Barcelona el Maestro!
2011-08-13 14:38
"Guardiola has discarded signing a central defender and indicated that Carles Puyol’s recovery is on the right track.
"I'm not a doctor, but I think that in a short time he’ll be back with us. He’s training without pain".

Det blir inte en ny back. Men vad härligt att höra att Puyol tränar numera utan smärta. Han kommer bli "ready" ganska snart.

barcetia - BENVINGUT ALEXIS!//

Tack för informationen.
2011-08-13 14:35
el Maestro!

Absolut inte. Enguene är också väldigt duktig och sägs ha en bra framtid ifall det går rätt för honom. Offensiv mittfältare.

och nej han har inte fått spela i Barca B. finns en artikel här där det står lite information om honom, gör ett dubbelinlägg med länktips.
Barcelona el Maestro!
2011-08-13 14:30
Jean-Marie Dongou har varit med och tränat med A-truppen i hela veckan. Har han ens spelat i Barca B ännu? Kan det vara så att han är den ende kamerunaren som kan ha framtid i Barca?
Att han får träna med A-truppen så här tidigt tyder väl på att han är en lovande talang.

Är det någon som har koll på honom?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 14:26
En sista vända i media hinns nog med innan han skriver på :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 14:20
Barcelona!!

Kiko tillhör B-laget. Där finns han han även med på hemsidan.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 14:15
BROMANCE! Thiago och JDS, grym video!

Barcelona!!

För Kiko spelar i B-laget till att börja med.
Barcelona Barcelona!!
2011-08-13 14:13
Varför är inte Kiko Femenia med i truppen här på svenska fans eller hemsidan?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 14:07
Frodo

Tror på precis samma bänk som du, även om jag kan tänka mig att Sanchez även i riktigt stora matcher kan komma att starta ibland. Då tar Villa/Pedro hans plats på bänken. Ingen av dem kommer vara direkta bänkspelare utan snarare rotera runt. Det är åtminstone vad jag hoppas och tror.

Sjukt bra bänk för övrigt! Så bra har den inte sett ut på länge. Klass rakt igenom. Och mångsidigheten går inte heller att klaga på. Pep kan utan problem använda samtliga av spelarna i minst två lagdelar :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 14:03
Frodo

Yes, dom tror jag med. Om Xavi skadar sig en längre stund och Cesc tar över tror jag dock inte Xavi direkt kommer återta sin position direkt när han blivit frisk, förutsatt att Cesc har spelat på sin normala nivå.

Jag hoppas också att bl.a. Sanchez, Thiago och Afellay får spela oftare så att vi slipper svackan som både Pedro och Villa hamnade i förra året.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-13 14:02
Thiago före Keita por favor!
Barcelona el Maestro!
"Keita spelar därför att han är den spelaren som fungerar bást i den rollen som Pep vill använda honom i. Det handlar inte om någon homoerotisk koppling mellan Keita och Pep utan helt enkelt om att ingen annan spelare tillför de egenskaper som keita har."

Bar sagt!

Dessutom är Barcas trupp tunn vilket gör att Pep helst inte vill släppa iväg en spelare som är så anpassad som Keita är. Keita är en spelare som inte klagar. Han är trogen och gör bara det som tränaren vill att han ska göra. Jag håller med Pep när han så ungefär att, Keita är Barca med sin attityd och inställning. Han är en förebild för många av de yngre i sitt sätt att agera.
Keita ska ingenstans. Han är kvar åtminstone en säsong till.
barcarobin
Att man inte kan se varför man inte ska ha kvar just keita i dagsläget betyder ju bara att man inte kan ett skit om fotboll.
Barcelona Frodo
2011-08-13 13:57
Vilka tror ni får bänkplatserna när hela truppen är skadefri? Pinto, Masch, Cesc, Sanchez, Adriano, Keita och Afellay?
Barcelona Rioja
2011-08-13 13:53
Det är ingen välgörenhet som Guardiola sysslar med. Laget han formerar har en taktik och de spelare han ställer på planen är de spelare som efter förutsättningarna fungerar bäst tillsammans i den taktiska dispositionen.

Keita spelar därför att han är den spelaren som fungerar bást i den rollen som Pep vill använda honom i. Det handlar inte om någon homoerotisk koppling mellan Keita och Pep utan helt enkelt om att ingen annan spelare tillför de egenskaper som keita har.
Annons: