/spanien/barcelona/forum/124.aspx/spanien/barcelona/forum/124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2017-09-11 19:21
Benedito's team has installed 4 sign up points on match days at Camp Nou, the maximum allowed. Each stand costs €1300 per day. [sport]

The four sign up points are proving to be insufficient as there were long queues formed by socios who wanted to vote. [sport]

To prevent socios from standing in long times, the nearly 100 members of Benedito's team will move around Camp Nou to collect votes. [sport]

They will move around the stadium on Tuesday with folders & a mobile phone to picture the ID of the socio voting. [sport]

Benedito estimates Tuesday's game against Juventus will be decisive in checking if he can reach the 16,750 votes required. [sport]

The sign up point located at Camp Nou's access 9 registered high number of socio votes. [sport]

Benedito also used today's Catalonia day celebrations to gain more signatures in the vote of censure against Bartomeu. [sport]

Bravo, nu kör vi!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-09-11 19:09
S.Eto Skulle snarare kalla det för en fin gest, dom som vet riktiga innebörden utav El Pasillo vet att det inte sker vid vinst utav klubblags VM.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2017-09-11 18:46
Nope det sker också vid klubblags VM vinst. Vi har fått från Real betis och villareal minns jag och Real Madrid fick från Valencia året Ancelotti träna dem.
Barcelona || Cillessen #1
2017-09-11 18:35
Inte bara dembele som har kommit in rätt i truppen utan även gomes verkar ha kommit in rätt i truppen efter sommaren. Ser inte ut att vara några grupperingar längre och alla hänger med alla så som det ska vara i ett lag.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-11 18:19
Dembouz pratar med sina nya lekkamrater, Messi och Suarez, samtidigt som Umtiti agerar tolk. Så fint på så många plan.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-09-11 18:02
S.Eto El pasillo sker bara när ett lag har vunnit klart spanska ligan och möter lag när ligan redan är avgjord. Inte för att Real vinner en kalle anka turnering i form av klubblags VM..
Barcelona Soko
2017-09-11 17:47
Någon som vet hur detta med Barca Viber fungerar ? Man kan läsa senaste nyheter och även kunna rösta på matchens bästa spelare m m ?
Barcelona MarcusBr22
2017-09-11 17:27
Hej alla! Jag är ny skribent här på sidan och la tidigare idag upp införrapporten inför Juvematchen. Vill kort o gott bara uppmana er att följa mig på Twitter om ni är intresserade av fotbollsrelaterade tweet i allmänhet, men mycket Barca såklart.

@MarcusBr22 på Twitter alltså.

Annars, väl mött och får se om jag kanske får igång något nytt här på sidan i form av någon artikelserie/blogg eller liknande!
Barcelona S.Eto'o
2017-09-11 17:24
Ter Stegen: "This club is run democratically and the socios can voice their opinions." Från presskonferensen Eftersom el classico blir första matchen efter Real Madrids klubblag VM turnering, vet någon om vi måste göra en el passilo om Real vinner hela turneringen?
Barcelona Davids3
2017-09-11 17:16
Soko

Nu överanalyserar du.
Det är inte så kul att titta på el clasico, eller en fotbollsmatch överhuvudtaget kl 13.00.
Barcelona Soko
2017-09-11 16:48
@Davids3:
Det kan gynna oss då vi skulle komma till matchen med en hel veckas vila. Den 6 och 9 december ska Real möta Dortmund och Sevilla innan det blir dags för resan till Förenade Emirates och VM matcher som spelas den 13 och 16 december . Matchen mot Leganes måste de skjuta upp till våren.. Föhoppnigsvis kommer Messi återigen att lyfta upp sin tröja i skyn på Bernabeu. Det har börjat bra och det ser bra ut också.
Barcelona S.Eto'o
2017-09-11 16:33
Soko Bullshit Vem minns inte enrique och bravos första säsong. När vi öppnade ligan på bästa sättet. 8 raka hållna nollor och det kändes som tatas usla defensiv var borta för att sedan möta Real Madrid i 9:onde omgången och förlora med 3-1. 3 raka nollor är inget märkvärdigt. Vi har knappt fått motstånd. Betis Espanyol och alaves.... 2014/2015 mötte vi bland annat villareal och Bilbao i inledningen av säsongen.
Barcelona Deulofeu
2017-09-11 16:21
Måste ju bara nämna ämnet med Marlon.

Han står för en drömdebut i nya klubben och tom tränaren är förvånad över hur bra det gick.

Jag är dock inte förvånad han har ju sett lysande ut i b-laget och inte minst i de två matcherna han fick starta i slutet av förra säsongen.

Idag blev det klart med Mina som ansluter efter vm och är nästa säsongs första värvning.Mycket spännande absolut men han sätter också punkt för Marlons karriär hos oss tror jag.

Vi har möjlighet att köpa tillbaka honom efter första året och Nice kan köpa honom efter tvåårs låneperioden för 200 miljoner.

Det är detta som gör att värvningen av Paulinho skadar så mycket eftersom han låser spelare från sydamerika tyvärr.

Hur de har tänkt fet vet jag ej men ska de gå efter Coutinho igen i vinter så är Marlon historia hos oss.Det var därför han borde lånats ut till ett la liga lag och börja arbeta fram ett spanskt pass.

Nu sitter vi alltså med Vermaelen och Mascherano som back tre eller fyra istället för Marlon känns konstigt tycker jag.

Nu när man dessutom cl truppen är registrerad så valde vi att ta med två högerbackar och igen mittback... Trots att vi har flera talangfulla sådana skumt alltså.

Barcelona Soko
2017-09-11 16:21
@Villa7:

Lägg till Bonucci och Alves bla som inte är kvar längre så är det ett nytt Juve vi möter imorgon. Juve har trots allt ett bredd trupp och nya spelare vill alltid bevisa sig men gör vi bara vårt jobb så ska vi vinna. Det gäller att se upp för vindsnabbe Costa.
ps. Barca har för första gången sedan 1928 hållit nollan i de tre inledande matcherna i ligan. Tacka Valverde för det.
Barcelona DM1982
2017-09-11 16:14
[QUOTE=Villa7]Chiellini, Höwedes, Khedira, Marchisio, Mandzukic och Cuadrado kommer missa matchen imorgon. Detta bitterljuvt enligt mig, det hade varit bra för oss att få ett rejält test mot deras bästa elva. [/QUOTE] För mig är det helt ok att de missar matchen, tester kommer Barça få många av ändå. Skulle vara grymt bra att inleda CL med en vinst i gruppen mot det svåraste motståndet. Juventus möter vi väl också i sista matchen i gruppen?
Barcelona Deulofeu
2017-09-11 16:12
Villa7

Det är ju underbart att det saknas lite spelare från Juve desto enklare resa för Barca desto bättre.

De tuffa matcherna kommer och inte mig emot om Valverde får mer arbetsro och att Messi slipper möta Chiellini denna underbara försvarare( personlig favorit) nu kanske han kan näta mot GIgi?

Mandzukic missar också fantastiska nyheter han är ett monster att möta.

Kommer bli en fantastiskt fight ser verkligen fram emot den.

Jag tror Valverde startar samma lag sopm senast med skillnaden att Dembele tar Deulofeus plats i startelvan.

Ingen tid att laborera det är en tidig seriefinal i en tuff grupp!

Dessutom som jag varit inne på tidigare vi ska gå rent i September!

Barcelona Villa7
2017-09-11 15:58
Chiellini, Höwedes, Khedira, Marchisio, Mandzukic och Cuadrado kommer missa matchen imorgon. Detta bitterljuvt enligt mig, det hade varit bra för oss att få ett rejält test mot deras bästa elva.
Barcelona Katalano
2017-09-11 15:53
@Davids3:

Hmm, tänkte inte på att det var ett annat datum än tidigare, bara att det var i december. Verkar framflyttat från 20e till 23e december. Väldigt mysko val av datum, men verkar tyvärr stämma.
Barcelona Davids3
2017-09-11 15:46
@Katalano:

Trots att detta bestämdes så sent som igår?
Hoppas mest på att tiden ändras också och inte bara datum.
Barcelona Katalano
2017-09-11 15:30
@Davids3:

Den blir med största sannorlikhet uppskjuten eftersom Real spelar VM för klubblag samtidigt.
Barcelona Davids3
2017-09-11 15:23
El Clasico kommer spelas 23 december, klockan 13.00 ?!?

Pallar inte alltså.
Barcelona Ribohn Fan
2017-09-11 15:00
Det där är ju mer frågan om vilken taktik man använder. Tidigare säsonger har vi öppnat högerkanten, spelat utan högerforward. Alves tog hand om den kanten och stod för många poäng. Förra säsongen hade vi tyvärr ingen som kunde axla hans roll. Neymar spelade lika mycket som yttermittfältare, som ytterforward. Det gjorde att för Albas yta offensivt ofta var blockerat. Den här säsongen har startat tvärtom att det är Deulofeu som blockerar för Semedo. Och vänsterkanten är öppen för Alba, som gör dem målgivande passningar till Messi, som Neymar gjorde förra säsongen. Själv har jag alltid velat haft våra ytterforward mer centrerade för att hitta ytan mellan motståndarnas mittfält och försvar och för att öppna upp för ytterbackarna(men det är ju ointressant för er att veta).
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-11 14:41
Enligt Sport så är Valverde positivt överraskad över hur snabbt Dembele anpassat sig till laget. Han är även imponerad över hans fysik, trots att han missat stor del av försäsongen med Dortmund pga strejk. Han ska vara såpass överraskad att han kommer starta franssosen mot Juve.
Barcelona Rivaldo=Gud
2017-09-11 12:12
@Gabriel:

För oss är det skit samma. Vi kan gå med i ligue 1 och tampas med psg istället.
Barcelona Gabriel
2017-09-11 11:45
Det finns inte en chans att Tebas är allvarlig med sina hot om att Barcelona inte skulle medverka ibland liga on Katalonien blir självständigt. Pengar styr världen och både Spanien som land och la liga hade förlorat miljarder på att kasta ut Barcelona ur la liga. Och detta då i en tid där Spanien knappast mår bra ekonomiskt. Aldrig har hot varit mer tomma om man kan utrycka sig så. Ett la liga med enbart Real Madrid? Ja, lycka till med att marknadsföra det. Haha som sagt, det finns inte en chans.
Barcelona Yellow cake
2017-09-11 11:37
@Davids3:

Haha..Jaha, jag förstår. Ursäkta att jag inte fattade ironin.
Barcelona Katalano
2017-09-11 11:33
@Yellow cake:

Intressant. Detta är ju något som jag och vissa andra härinne irriterade oss på med Neymar i laget. Att han alltid letade Messi och Suarez och alltför sällan passade andra spelare när de var i bra lägen.

Som Kröjff var inne på häromdagen också, så kan ju avskedet från en stor stjärna göra att laget mår bättre, att det blir bättre stämning i truppen, en bättre konkurrenssituation osv. Detta kan göra oss till ett bättre lag även om vi på papperet är svagare.

om det blir så får säsongen utvisa. Självklart har Valverde inflytande över detta också.
Barcelona Davids3
2017-09-11 11:32
@Yellow cake:

Det hela var bara ett skämt :)
Real Sociedad delar första platsen med Barca.
Barcelona Yellow cake
2017-09-11 11:19
Såg precis att Jordi Alba har flest assist hittills i år. Det kan ju kanske bekräfta känslan man haft innan, att han blev hämmad av Neymar som i stort sett alltid vill hålla i bollen och inte släppa på Alba snabbt.
Barcelona Yellow cake
2017-09-11 11:15
@Davids3:

Rätt många dömde ju ut Barca innan säsongsstarten. Sen tycker jag att inte att man kan räkna bort Athletico Madrid längre. Har ett lag tagit sig till final i CL två ggr på typ tre är man knappast dålig.

PL-fanatiker har ju alltid hävdat att PL är så jämn, även fast Man Utd i stort sätt vann den konstant från start.
Annons: