/spanien/barcelona/forum/12291.aspx/spanien/barcelona/forum/12291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-08-20 00:05
Real-fansen älskar ordet dvärg. Måste kännas trevligt för dom inne i Puertan som är kortare än 1.69 och känner sig som dvärgar allihopa.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-20 00:01
Jag är mer arg på Real Madrids supportrar än på spelarna. Dom försöker hela tiden hitta det minsta lilla o klaga på, dom vägrar erkänna att deras lag spelar ful fotboll och att dom har världens äckligaste tränare. Istället försöker dom få oss framstå som "the bad guys" genom att anklaga oss för rasism, att våra spelare filmar osv..

Just nu så skriver dom på puertan att Pepe eller någon annan madridare ska bryta foten på Xavi nästa gång för att han inte hälsade på Albiol. Då ber jag er att kolla på länken. Sträcker Albiol ut handen mot Xavi nångång? Enligt dom så hälsade Albiol på alla förutom på Xavi eftersom denna "dissade" honom. För det är han en äcklig dvärg. Kolla på länktipset och bedöm själva.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-19 23:57
Mata till Chelsea för €27 miljoner - trist för ligan och los Che.
Inget officiellt än, men det skrivs från seriösa källor på twitter.
Barcelona Katalano
2011-08-19 23:57
comprende

Inte alls omöjligt. Låt oss hoppas att det blir tidigare, alltså redan denna säsong!
Barcelona comprende
2011-08-19 23:44
Katalano

När Mou befinner sig på andra sidan världen !
Barcelona Katalano
2011-08-19 23:42
ala.RAMBO

Stort av dig att skriva så i vårt Forum. Respekt till dig.

Barcelonistas

Jag kan inte komma på en enda gång jag sett dig skriva något vettigt här inne. ala.RAMBO har inte försvarat Mourinho för det du nämner och därav är du än en gång ute och cyklar.

Tycker just nu att det är lite pinsamt att läsa att ni tycker Messi agerade bra som tacklade Coentrao efter målet. Detta är sånt hyckleri efter hur arga ni blir på hur Real-spelarna beter sig. Messi borde INTE ha gjort det!

Tycker i övrigt att det är drygt att det ska bli sådant kaos efter varenda match mot Real. När ska den fantastiska fotbollen som spelas få den uppmärksamhet den förtjänar?!

Ser verkligen fram emot säsongstarten nu.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 23:38
Mascherano and Messi have been called up for the ARG friendlies against VEN in India on 2 Sep, and against NIG in Bangladesh on 6 Sep. [afa]

Dessa förbannade landskamper i början av säsongen. Indien och Bangladesh var ju också två jävligt bra utvalda länder att spela matcherna i. Nära dit typ. :P
Barcelona comprende
2011-08-19 23:32
Äntligen äntligen äntligen så visar Messi lite attityd och sätter Mou på plats äntligen.
Så jävla gött han har ju lärt sig ett å annat från Zlatan haha
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-19 23:32
Varför blev det aldrig av?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 23:30
Hur lång är Fabregas? På officiella sidans spanska version står det 179cm - på den engelska 175m. Vilket stämmer tro?

Tycker han ser större ut än Villa iaf. Och definitivt större än Xavi/Iniesta. Kan vara bra att ha honom mot engelska lag tex, om man vill ha lite mer fysik utan att dra ned alltför mycket på briljansen.
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
Ärligt talat, att Barca skulle piska Madrid så hårt, så många gånger, på så kort tid, under Mous ledning som plus i kanten har man bara drömt om. Men det blev verklighet, fan vad man njuter, tråkigt bara att de är så dåliga förlorare och vägrar erkänna mästarna, men jag antar att det säger väl allt om deras mentala tillstånd just nu.

Faktum är att det är endast positivt för Barca att de är så dåliga förlorare, det hade varit mycket farligare om de bet ihop som män och endast blickade framåt, men nu ligger deras fokus på fel saker.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 23:23
Visst fint av Casillas att ringa och be om ursäkt, men samtidigt har jag tappat ganska mycket respekt för honom också tyvärr, han sa att Cesc filmade när Marcelo sparkade ner honom...

Men visst bra att han bad om ursäkt allafall.
2011-08-19 23:19
EDIT: Fel länk, skitsamma , orka med han
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-19 23:11
"Real Madrid player Casillas called Puyol yesterday to apologize for his behaviour during the clasico. He couldn't reach Xavi. [tv3 via md]"

Jag vet inte om jag tyckte att Casillas gjorde något dumt. Han stod och argumenterade mot Xavi, det såg jag, men inte mer än det. Stort av Realkaptenen iaf.

Det är tur att Real har Casillas som representerar det Real borde stå för. Ärligt talat skulle det inte förvåna mig om Casillas är den enda som tillåts "trotsa" Mourinho genom att vara den enda i princip som verkligen vill ha en fair fight mot Barca. Hans status i Real kan ingen rucka på.

Stor respekt till Casillas!
2011-08-19 23:08
Diar88--

Kolla länken! Scrolla ner!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-19 23:04
DM1982

Man vet att stämningen är på gränsen när spelare som Casillas och Messi, normalt tysta och lugna, börjar lacka ur och dras med i spektaklet.

Så länge Mou är kvar är jag övertygad om att stämningen fortsatt kommer vara infekterad till tusen. Det börjar och slutar med Mourinho.

Förresten, någon mer än jag som är övertygad om att Mou börjar bli besvärad av sin egen andedräkt? Hans viftningar framför ansiktet bevisar väl detta :P
Barcelonistas
2011-08-19 23:04
ala Rambo

Jag godtar inte ursäkten då det inte är du som ska be om den. Utan det är en viss hycklare som ni har som tränare som ska be om ursäkt till hela Fc Barcelona om ursäkt. Den människan verkar inte veta vad respekt är han borde se och lära sig av Guardiola. Finns flera incidenter som jag kan ta upp som är oerhört respektlöst,

1 Incidenten när Guardiola snackar med Ibra i semin 2010, där Mou från ingenstans kommer och stör guardiola och viskar honom något i örat.

2 Mourinhos tjöt föra säsongen på spelschemat, tider, planen, domarna etc

3 Anklagar Barcelona för att ha Uefa på sin sida, och kritiserar titlarna som Barcelona vunnit.

4 kallar vito för fitta på portugisiska, och petar han i ögat och skrattar hånfullt,

Och dom här bråken vi ser efter el clasico samt dom brutala tacklingarna, det är så uppenbart att det är Mou som har ett stort finger med i spelet. Det är han som har startat den här hönsgården.

Jag vet inte riktigt vad mourinhos problem är, kanske är han bitter över att han inte fick jobbet som Barca tränare 2008 och vill ta ut sin ilska nu. För han har verkligen gått för långt och är skyldig oss en ursäkt.
Diar88
2011-08-19 23:03
Så ingen som vill svara på min fråga om Messi har gjort 13 eller 15 mål totalt mot Real Madrid?
Barcelona barca111
2011-08-19 23:03
Blir matchen mot porto av?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-19 23:02
Såg Engelska tidningar idag, såg ju ut som Mr Porque försökte peta ut ögonen på Tito..

Vilket svin!

Har det hänt nåt runt klubben? Har dålig tillgång till intetnrt så känner mig litedåligt uppdaterad.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-19 23:02
Ganska roligt att Mourinho och Casillas påstår att Cesc filmade när Marcelo bensaxade honom. Lol.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:57
DM1982

En klassisk händelse är ju från förra säsongen när Mourinho beordrade en av sina assistenter på bänken, jag har för mig att det var Chendo, att gå bort till fjärdedomaren och klaga på några domslut bara för att sätta press på domarna. Assisten ifrågasatte Mourinho och ville inte gå bort och sa, Vi är Real Madrid och vi sysslar inte med sådant.
Barcelona DM1982
2011-08-19 22:55
Kolla tretton sekunder in i klippet, Benzema går mellan Messi och Coentrao när Messi retar Mourinho. Det ser ut som om han inte orkar med det där, han vill spela fotboll. Gamla legendarer skäms för klubben man jag kan tänka mig att de flesta i Puertan aldrig har hört talas om Morientes.

Hur som helst, bra att det finns några i klubben som står upp för sina ideal och spelar fotboll. Hoppas Casillas kan hitta dit igen, han föll tyvärr lite i Mourinho-fällan.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-19 22:50
DM1982

Jag håller med, Benzema har blivit en gentleman som är mer sugen på att göra mål och stoppa bråk än att snacka skit. Om bara Pepe och Marcelo kunde lära sig.

Synd att han spelar i det laget, han förtjänar bättre.
Diar88
2011-08-19 22:49
Har messi gjort 13 mål på 15 matcher mot R.Madrid?
Eller är det 15 mål på 15 matcher?
Barcelona DM1982
2011-08-19 22:48
Real Madrid player Casillas called Puyol yesterday to apologize for his behaviour during the clasico. He couldn't reach Xavi. [tv3 via md]

Om det stämmer så är det den Casillas som jag känner till. Det finns inte många i Real som man kan respektera, Casillas är den av dem. En annan som jag känner respekt för är faktiskt Benzema, han håller inte på med det som Mourinho vill att de andra ska göra, han kör sitt race och agerar som en gentleman. Han gjorde mål på Camp Nou men firade värdigt, han var glad över målet på ett bra sätt.

Nu känns det verkligen som det är dags att lägga Supercupen bakom oss, vi vann ärligt och har en titel till. Real spelade bra men gjorde för övrigt bort sig rejält, tyvärr inte något nytt med Mourinho i spetsen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 22:46
Rambla

Instämmer. Den känns perfekt nästan eftersom man även kan använda sig av ett par spelare till ifrån Barca B. 21st klasspelare i A-laget och 5-6 talanger som blir glada för varje minut de får. Perfekt balans.
Vore korkat att sälja någon nu, men det kan väl fan inte vara meningen? Pep har sagt att han behöver en bredare trupp denna säsongen. Det har han nu, både antals -och klassmässigt.
ala.RAMBO
2011-08-19 22:46
Hej

Jag hyser inga känslor för varken Barca eller dess fans. Jag har alltid varit Real och avskytt "den andra klubben". Det, ursäkta språket, väcker avsmak hos mig att ha något att göra med Barca. Och jag har heller inte förbisett det Barca spelarna har hållit på med de senaste klassikerna, särskilt Dani Alves och Bosquets.

Dock skulle jag nu, av respekt för mig själv och för Real Mardid, vilja framföra en ursäkt till alla Barcelonas fans för Mourinhos uppförande. Jag vill vara tydlig med att bekräfta att det ännu finns en hel del madridistas som absolut vill avlägsna sig från dennes handling under matchen senast. Då vi fortfarande värnar väldigt mycket om klubbens värderingar och principer. Återigen vill jag bekräfta för Er att dennes handlingar inte är synonyma med klubbens dröm.

För min del föredrar jag att åka ur CL vid gruppspelet med en respekterad tränare än att ha en tränare som använder sig av metoder som upptogs senaste matchen, och vinna CL.

Notera att jag för övrigt hela tiden har ansett Mourinho göra sin plikt genom att tala om de orättvisor som existerade, så som han till matchen gjorde, dock, pga dennes fysiska agerande på Tito är Vi, klubb och fans av Real försatta i ett läge där vi inte längre har mandat att tala om orättvisor som existerar.

Jag ber om ursäkt å alla Real fans vägnar.

ala.Rambo
Barcelonistas
2011-08-19 22:45
Kolla på Ronaldos reaktion när Messi gör 0-2 på bernabeu cl semin :).
Annons: