/spanien/barcelona/forum/1229.aspx/spanien/barcelona/forum/1229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fidizzle
2017-01-03 02:30
@Vlom:

Oleguer var en likadan som Busquets.. En systemspelare utan några attributer.. Vad hände sen!?!? Jo mega flopp i Ajax.. Likaså Gabri.. Sanningen är att flera katalanska spelare har sugit hårt genom åren men deras dåliga insatser har mörkats pga att våra utländska spelare gjort det så bra..

Jag var själv på camp nou när vi spelade 3-3 mot villarreal 2005.. Oleguer var bajs.. Ja såg matchen mot Chelsea på stanford när vi släppte in 3-4 mål på 20 min.. Oleguer var bajs..

Överhypade katalaner som har sina lagkamrater att tacka!!!
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-03 02:15
Härligt inlägg Vlom Tror jag ogillar honom lite mindre nu ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-03 02:10
Fidizzil Chilla för f*n.. Trodde du skämta med Toure inlägget. Men om du är allvarlig så ber jag dig att tänka till liiite mer. Visst han har en del kvalite men han behövs verkligen inte i ett lag som vårat.
Vlom
2017-01-03 01:59
Visserligen hände det att Oleguer gjorde tabbar (precis som alla spelare gör). Det förändrar inte faktumet att han var en nyckelspelare under de gyllene åren i Rijkaard-eran och gjorde kontinuerligt bra insatser. Även om jag är långtifrån att vara katalanens störste beundrare, så förtjänar Oleguer större beröm än vad villa vill ge honom.

Oleguer bildade mittbackslås med Puyol när vi vann La Liga under 2004-05 säsongen (man ska komma ihåg att Marquez fick spela som defensiv mittfältare p.g.a. både Edmilson och Motta drogs med långtidsskador).

Men under 2005-06 säsongen, så återvände Edmilson och Motta och att Marquez fick återigen spela mittback tillsammans med Puyol. Vilket ledde till att Oleguer blev tredjehandsvalet som mittback.

Men Rijkaard uppskattade Oleguers prestationer så pass att holländaren hittade en ny plats åt honom i elvan. Med andra ord, så fick Belletti kliva åt sidan och Olegeur blev förstaalternativet på högerbackspositionen under den säsongen.

Om och Oleguer verkligen var så jävla dålig som vissa tycker, varför ville då Rijkaard skola om honom till högerback överhuvudtaget? Vi hade andra alternativ på högerbackspositionen som Belletti, den mångsidige Gabri, den unge och hypade talangen Damia (som var inget vidare) och även Sylvinho kunde ha spelat som högerback.

Från mitt perspektiv, så var inte Oleguer vår svagaste länken. Puyol var som en vägg och Marquez var riktigt jävla bra. Oleguer, Van Bronckhorst och Belletti var samtliga svagare defensivt jämfört med Puyol & Marquez. Tycker att Oleguer var minst lika bra som GvB defensivt och att Belletti var vår svagaste länk.

Hur som haver, Oleguer var en given startspelare när vi vann La Liga under 2005 och 2006 efter 6 katastrofala år. Katalanen var självskriven i elvan när vi vann CL under 2006.

Vi värvade både Zambrotta och Thuram från Juventus och Oleguer fick inte mycket särskilt speltid längre. Varken någon utav dem var inget att hänga upp i granen och vi vann inga nämnvärda titlar med dom.

Oleguer är en Barca-legend värd namnet.
Fidizzle
2017-01-03 01:55
@Meneysuarez91011:

Din pajas! Kolla city's match mot Arsenal.. Touré e den stabila killen vi dumt släppte.. Touré som fucka bilbao från backlinjen å än idag gör mål fast guardiola inte vill ha honom..
Busquets är en fejk ass player som e beroende av sina medspelares rörelse mönster... Han har inte attributerna att göra nåt själv..
Busquets är en balettdansös i ett amerikanskt fotbollslag..

#bringbacklaporta
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-03 01:09
Haha, läste jag rätt? Ta tillbaka Touré? Hoppas jag missade sarkasmen i det. Thiago tillbaka jatack, hade inte suttit fel alls.
Vlom
2017-01-03 00:54
@Barcadinho.:

Yeah, för Zlatans regelrätta mål blev absolut inte felaktigt bortdömd för inte alltför länge sedan...

Alla lag (ja, även oss) får domslut med/mot sig
Fidizzle
2017-01-03 00:18
Era jävla media apor.. D här är weigl å cancelo ni skriver om.. Sen när har vi gått å blivit Sevilla!?!?
Barca har alltid köpt stjärnor.. Det som händer nu är fel å media lurar oss att tro att Robert gör ett bra jobb med dessa amatörspelare han tagit in..

Vi vet vilka spelare vi behöver i mittfältet.. Å d verkligen varken veratti lr weigl..

Thiago å Touré skall tillbaka så vinner vi igen.. Svårare än så e d inte..
Ja e fan trött på att se vår anfallstrio mörka vårt dåliga lag i övrigt.. Im sick of it

#bringbacklaporta
Barcelona Reymar
2017-01-02 23:49
Hur kommer det sig att man gjort med Cancelo så tidigt? Jag tycker att man borde väntat till sommaren då hans pris förmodligen kommer att gå ner rejält för att Valencia är i en kris just nu och dom kommer förhoppningsvis åka ner.
Barcelona Soko
2017-01-02 23:45
MSN och Masken är tillbaka i träning och såg glada och pigga ut idag. Verkar som de har tränat bra på egen hand.
Barcelona JS22
2017-01-02 23:25
Roligt att notera att Neymar har spenderat 100 timmar på CS dom två senaste veckorna hahahaha.... (spelar just också)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-01-02 20:54
Gillar inte att diskutera värvningar mitt under säsongen men kunde inte låta bli.

Cancelo verkar ju vara klar så där blir det Vidal som får ge plats (Tycker han fått dåligt med chanser men är nog mer som ligger bakom Luchos beslut, Träningar, attityd, mm)

Sen vill jag se Veratti eller thiago till mittfältet, Ev coutinho som 3e val ..Vid en ev värvning så får en mittfältare lämna. (Minst).

Mathieu får lämna å en ersättare in ev även mascherano (om man värvar en mittback av klass)

Sen är truppen spikad när det gäller permanenta övergångar.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-02 20:05
Pep "I will be at Manchester for the next three seasons, maybe more, but I am arriving at the end of my coaching career, of this I am sure." Pep "I will not be on the bench until I am 60 or 65 years old. I feel that the the process of my goodbye has already started." Pep tillbaka hos oss tidigare än befarat ;) #sportchef
Barcelona Barcadinho.
2017-01-02 19:58
Domarna gynnar United år efter år, tröttsamt, det är bara att byta kanal el gå o diska istället. Bra att tänka på när man klagar på de spanska domarna.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-02 19:24
Bästa forumet på SF. God fortsättning culés!
Barcelona Bosketts
2017-01-02 16:26
Visst är Weigl oerhört lovande och redan nu en riktigt bra mittfältare. Men som Katalano är inne på så finns det inte riktigt någon användning för honom i dagsläget i och med Busquets. Framförallt nu när Gomes handlats in och visat sig vara en duglig ersättare i def mitt-positionen.

Min förhoppning är att att Thiago hittar tillbaka till klubben. Hoppas även att Weigl säljs till någon klubb (inte något spanskt lag) och att Samper blir utlånad till Dortmund över en säsong, eller säljs med buy-back.
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-02 16:17
Hehe det är lungt min broder :D Jag vet och det är helt sjukt att han var ordinarie, men det är ju som du säger han måste ha gjort mycket rätt. Man ogilla honom så pass mkt att man aldrig såg det som var bra med honom. Det var en riktigt jävla bra match de är nog därför den fortfarande svider plus Oleguer da..
Barcelona Iniesta70.
2017-01-02 15:53
El FenomenoR9 Haha tråkigt att jag gav dig ett "otrevligt uppvaknande" så här i början på det nya året. Men grabben var ju i stort sett "ordinarie" i ett av världens bästa lag. Han startade ju t.o.m Champions finalen, nåt rätt måste han ju ha gjort? Chelsea matchen (4-2) fan vilken match! Var nästan på väg att beställa biljett till London och "örfila" hela gänget efter den usla starten! Iniestas skott i stolpen. Ronaldinhos stillastående skruvskott, allt hände i den matchen, vi var vidare...sen tappa Oleguer markeringen...nåja, hoppas nån här på forumet kan sudda bort båda våra sura miner:)
Barcelona Katalano
2017-01-02 15:51
Meneysuarez91011

Weigl har prisats mycket härinne som en spelare som skulle passa för oss. Jag ser inte riktigt anledningen till att värva honom dock. Vi har redan fullt på mittfältet och jag köper hellre Veratti eller Thiago. Men andra kanske vill ha Weigl.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-02 15:43
Julian Weigl rycktas både vara intresserad att gå till oss och Real Madrid. Jag har ingen större koll på killen, hört mycket bra om honom men inte sett själv. Är han något för oss? Någon som har större koll på denna unge kille som kan hjälpa mig på traven? :-) Enda jag riktigt har koll på i dortmund är nog Dembele.
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-02 15:16
Iniesta 70 Oj vilka minnen du väckte med namnet Oleguer. Oleguer är faktiskt min enda hackkyckling jag haft, Roberto höll på att bli det men han tog sig i kragen som tur är. Kan inte komma ihåg något bra minne jag har med Oleguer tyvärr. Du nämnde 4-2 matchen och Terry, fyf*an vad lack jag fortfarande blir på Oleguer.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-02 13:23
Oleguer Presas. Min syndabock och hackkyckling runt 05-06. Mitt sätt att alltid leta upp en syndabock efter ett insläppt Barca mål har alltid funnits där. Ibland så kunde jag gå tillbaka en minut eller mer innan målet blivit gjort för att se om nån klantat sig i ett tidigare läge och på så vis redan där hitta en syndabock. Jag var likadan när jag själv lirade. Skyllde på domaren, medspelare, materialet, vädret, "för korta kjolar på damerna på läktaren". Allt! Själv tog jag inte på mig ett endaste baklängesmål under hela min "karriär". Åter till Oleguer. Det som fastnat på min näthinna när jag tänker tillbaka på honom är bara det negativa. Visst var det han som tappade markeringen på Sol Campbell i Champions finalen 06? Visst blev Oleguer också utbytt mot Belletti, som lite senare gjorde ett klassisks mål assisterad av våran egen"Henke" i samma match. Visst var det också Oleguer som tappade markeringen på John Terry i den klassiska Champions matchen mot Chelsea som tyvärr slutade 4-2 till Chelsea, och vi åkte ut tack vare markerinsmissen på Terrys 4-2 mål. Det är vad jag kommer ihåg spelmässigt av stackarn. Skulle gärna vilja sudda ut min "sura min "av Oleguer, personlig hackkyckling under åren 05-06. Nån som kan hjälpa till och "sudda"? Jag vet att han utanför planen var rakryggad i sina politiska åsikter, framförallt gällande sitt kära Katalonien, utbildad ekonom och även författare till en bok. Nåja, några har skrivit om förra årets snyggaste mål. Mitt är Suarez 2-0 mot Espanyol, assisterad av Iniesta och Messi, sååå vackert. Här kommer en kort "matteuppgift" som ni även får facit till: Jag + ny köpta copa Miundial + veteranmatch + 7 minuters speltid + tjyvback + Spurt(rask promenad) + skopa med gräs + snedträff + passning + medspelare + hål i luften + motståndarback + benskydd= självmål , sträckning,skorna på hyllan, årets FULASTE mål.
Barcelona Soko
2017-01-02 10:42
@S.Eto'o:

Handen på hjärtat så var Neymar inte ens nära bra under 2016, generellt sett över hela säsongen. . Hoppas han vaknar i år.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-01-02 02:32
Eliot

Antingen skriver du ut dem eller så kan du använda Wallet eller PassWallet i mobilen.
Barcelona Lionel12
2017-01-02 00:57
Eliot skriv ut dom.
Barcelona Eliot
2017-01-02 00:36
Hej . Har någon beställt biljetter via Barcelonas officiella hemsida ?.
Jag har gjort det och dom har skickat mina biljetter via mail , jag undrar då räcker det eller måste jag gå nånstans i Barcelona för att få andra . Sorry för kanske dumma frågor men är osäker
Barcelona S.Eto'o
2017-01-01 23:30
Va.... coutinho slog Neymar över "Samba gold" dvs bästa brasilianska spelaren i Europa.
Barcelona Eliot
2017-01-01 22:32
@DM1982:

Tack så mycket
Barcelona DM1982
2017-01-01 22:16
[QUOTE=Eliot]Hej Ska se barca - valencia jag ska sitta där det står mes que vid U och undrar om det är bra platser , kanske kan ni hjälpa mig med nån videolänk eller nått annat från den platsen . Tacksam för svar [/QUOTE] Det är bra platser, man ser bra därifrån.
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-01 21:08
Girouds mål hade helt klart varit med där. Men med risk för att agera party pooper så frågade jayjay_okocha om det gångna årets snyggaste mål och för att slå sig in där så är Giroud en dag sent ute. Men ni är välkomna att nominera det om exakt ett år :)

Nä skämt å sido. Girouds mål var väldigt snyggt, även om jag personligen inte älskar akrobatiska sparkar lika mycket som genomsnittet. Jag föredrar både soloräder, fint lagspel och stenhårda skott framför skorpioner, cykelsparkar och bicicletas. Jag är tex nästan den ende i världen som tycker att Zlatans kanon mot Anderlecht är snyggare än bicicletan mot England. Men det är jag det.

Några av favoriterna från 2016 för mig är Perottis rabona, Özils lilla chip över målvakten och sedan skottfintar ner två försvarare, Capelles volley var något utöver det vanliga, Guerreiros mål efter Dortmunds klappklappspel, Suarez mål efter Iniestas och Messis magi mot Espanyol häromveckan eller varför inte Gnabrys första mål för Werder Bremen som var riktigt fint med chippen innan och sedan bara pangar han upp den i nättaket.

Jag har svårt att välja ut ett som det klart snyggaste och det kan mycket väl vara så att det snyggaste under 2016 är ett som jag inte kom på just nu. Men ni får youtuba er till mina små godbitar som jag nyss nämnde, om ni nu vill.

God fortsättning culés!
Annons: