/spanien/barcelona/forum/12250.aspx/spanien/barcelona/forum/12250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-27 17:25
Barca B kommer få det oerhört tufft om man börjar med en förlust på hemmaplan mot ett av de, på förhand, sämre lagen i Segundan.

Avsaknaden av spelare som Nolito, Thiago (även om han knappt spelade för B-laget under våren), Fontás & Bartra samt J2S (plus den skadade Soriano) ser ut att ta ut sin rätt resultatmässigt.

Bartra och J2S lär ju vara med rätt mycket med A-laget och kommer därmed inte vara tillgängliga så ofta, likaså Cuenca om Afellay säljs eller skadeproblemen fortgår i anfallet.

Sen kan man ju ställa sig frågan om Eusebio verkligen är rätt man för jobbet att utveckla talangerna. Han känns inte som en person som varken kan motivera eller driva ett ungt lag. Känns allmänt anonym i sin ledarstil, men vad vet jag...

Hur som är det väl det här som är kruxet mellan en tunn trupp och en fruktansvärd bra cantera.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-27 17:24
Abbe.

Skrek som in i helvete haha. Fan Rodri! Dock har han spelat bra tycker jag, en av de bättre spelarna. Tello har varit underbar enda sen han kom in.
Barcelona Abbe.
2011-08-27 17:23
Offsidemål. Typiskt!
2011-08-27 17:10
Tello mot Lobato. Bra byte, Lobato har varit sämst på plan.
2011-08-27 17:07
2-0. Fan.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-08-27 17:04
Stream Barcelona B - Villarreal B, står 0-1 till Villarreal andra halvlek började precis nyss.
2011-08-27 17:01
el Maestro!

Ser du inte själv vad du skriver eller? Jag säger att du kan inte garantera att Cesc kommer prestera som Xavi eftersom han misslyckas gång på gång varje gång han försöker göra det för Spanien. Du svarar med att "du kollar säkert inte på Cesc så mycket".

hör du inte själv hur idiotiskt det låter?
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 16:59
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Din argumentation börjar luta åt fel håll. Jag är inte med längre mr Alexis. Det kommer inte att fungera att argumentera med dig.
Ha en bra dag.
2011-08-27 16:49
"Du kan inte ha sett Cesc spela så mycket tror jag"

Haha underbar argumentationsteknik. Tror snarare det är du som inte kan analysera fotboll. Du är förmodigen en sån där, "ohh Cesc gör mezt azzizter i EPL xD Han är som en handske för Barca xP"
2011-08-27 16:47
Det där ska vara straff. Barca B fick upp spelet sista 5 minuterna men ananrs har det varit väldigt krampaktigt.
Barcelona Munigol
2011-08-27 16:47
tycker ni ska veta vad Real Madrids redaktion håller på med.

Namn: Munigol
Sänt: 2011-08-27 16:11 Ändrat: 2011-08-27 16:15:27 Ändra
/Det räcker nu med personer (cules) som skapar nya konton i andra tröjor bara för att försvara Barcelona med "objektiva" ögon. Hur orkar ni? Spärr./

Det enda jag gjorde var att fråga hur man kan påstå att det var straff i gårdagens match mellan Porto och Barcelona då bilderna visar att de krockar med varandra. Sen undrade jag om de tänkt återvända till finliret eller om alla medel skulle användas för att nå framgånger. Tycker ni ska veta hur admins på Puertan nedvärderar er genom att påstå att jag är en barcafan som låtsas vara påhittad bilbaosupporterar för att lyfta upp barca. De verkar göra allt för att tysta ner kritik och ifrågasättningar.

EDIT: Jag har bildbevis för när detta konto skapades.
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 16:45

Du kan inte ha sett Cesc spela så mycket tror jag. Du ska få se vad han kan under säsongen som börjar nu. Jag är mycket säker på att Xavi kommer att vilas i vissa matcher. Då får du se Cesc.
Jag argumenterar inte av magkänsla. Jag harv följt Cesc i många år och likaså Xavi.
2011-08-27 16:38
"
Cesc kommer att prestera i Xavis postion "
Hur vet du det? Du argumenterar beroende på en magkänsla vilket jag inte gillar. 50% chans att du har rätt. 50% risk att du har fel.
Barcelona Abbe.
2011-08-27 16:36
FaderMessi

En helt OK stream.

1-0 Villarreal B.
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 16:34
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!//
Cesc kommer att prestera i Xavis postion därmot kan inte jag säga att han kommer att kunna ersätta Xavi. Det finns väl f*n ingen som kommer att kunna ersätta Maestro helt och hållet. Nix. Xavi är enligt mig en unik spelare och kommer så att förbli det.
Barcelona FaderMessi
2011-08-27 16:34
nån bra stream sida!
2011-08-27 16:29
el Maestro!

Aha okej då förstår jag. Du kan fortfarande inte "garantera" att Cesc kommer prestera i Xavi's roll för det lyckas han ju aldrig göra med Spanien?
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 16:25
"Ja för fotbollsspelare presterar ju beroende på hur rörliga de är.."

Det är klart att det inte är så. Det jag ville ha sagt kom inte fram riktigt.Mitt fel.
Det jag menar är att Cesc kommer att prestera om du sätter honom i Xavis position, i Iniestas, i Busquets eller i Messis position. Hans rörlighet och spelförståelse gör att det är garanterat att han inte kommer att göra dig besviken. Jag känner mig mycket mer säkrare med Cesc på plan än Alexis då jag inte har sett så mycket av Alexis än. Jag vet att de inte spelar i samma position.
Barcelona barca111
2011-08-27 16:16
varför får inte gerard deulofeu spela från start, han är MYCKET bättre än laboto och kiko!
2011-08-27 16:15
el Maestro!

Ja för fotbollsspelare presterar ju beroende på hur rörliga de är..

kiko... vill se Deulo och Tello som är bättre än Lobato och Kiko..
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 16:13
"...Och de som sett Cesc spela i Arsenal fröstår också att han spelar i två helt olika roller såvida han inte petar Iniesta."

Det spelar ingen roll vilken position Cesc spelar i Barca. Han kommer att prestera oavsett. Cesc är en rörlig spelare precis som Xavi och Iniesta, om än inte mer.
2011-08-27 16:13
Frodo

Japp. Och Bartra var med A-laget antar jag :/ Hjälper uj inte heller att han är B-lagets för tillfället sämsta spelare...
Barcelona Frodo
2011-08-27 16:12
Det är bara en tidsfråga innan Armando får rött kort. Är Muniesa fortfarande skadad?
Barcelona FaderMessi
2011-08-27 16:10
tjenna folk! vilken sida är de som gäller nu för streams när myp2p är nere?
2011-08-27 16:06
Abbe.

Han var i Monaco igår :-) Och de som sett Cesc spela i Arsenal fröstår också att han spelar i två helt olika roller såvida han inte petar Iniesta.
Barcelona Abbe.
2011-08-27 16:02
Ingen Cuenca på bänken. Hur kommer det sig? Han imponerade och fick mycket speltid under försäsongen.

Stämmer. Tack!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-27 16:01
Barca B uppställning

Mino

Montoya
Armando
Gomez
Planas

Carmona
Riverola
Kiko
Roberto
Lobato

Rodri

Stream i länktips.

Barcelona barca111
2011-08-27 15:58
Barca b nu!
Barcelona el Maestro!
2011-08-27 15:48

För mig är Cesc ett mer säkrare kort än Alexis. Cesc har presterat på toppnivå i flera år. De flesta som har följt Premier League vet vad Cesc går för. Vad har Alexis presterat mer än en säsong i Serie A? Han var helt okänd för de flesta innan förra säsongen, om man inte följer fotbollen i Sydamerika.

Alexis har däremot mycket stor potential och det är därför man har köpt honom.
Ni som var så skeptisk till Cesc, ni ser nu att det första han gör är att ta för sig. Redan i hans debut kändes det som att han har alltid spelat för Barca. Det går ännu snabbare för honom att komma in än vad det gjorde för Pique. Otroligt!

Det jag har sett av Alexis är hittills lite dribblingar men också hans lysande defensiva egenskaper. Det lovar gott men jag hoppas att jag får se mer av honom.
Barcelona Frodo
2011-08-27 15:44
tarrak

Co-sign. Jag tänker precis som dig.
Annons: