/spanien/barcelona/forum/122.aspx/spanien/barcelona/forum/122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-10-01 10:15
Att Ronaldo är ett äckel har man vetat länge. Hoppas bara han sätts på plats nu utan Perez skydd. Ingen slump att all skit kommer fram nu. Riktigt skum människa dendär portugisen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-10-01 09:17
Diego Maradona: "What would I tell Messi? To not come back any more. To retire from the national team." The Under-15s lose and it is Messi's fault, the fixture list in Argentina puts Racing against Boca and Messi is to blame. He is always to blame. Stop breaking my balls." Kung maradona. Helt rätt.
Barcelona Mess1
2018-10-01 08:32
@Mauwie:

Något har hänt iallafall det är kan vi vara säkra på. Detta är inte första gången han har varit "på" har tidigare hört olika historier som aldrig kommit upp till Media ens. När Ronaldo spelade EM 2004 tänker jag på, sen andra "kända" spelare i Sverige med. Det förekommer absolut men sen får man vara försiktigt också.

Han är ju lite speciell dock döper sin sån efter sig själv, döljer vem hans mamma är, hans nuvarande från måste han ha träffat när hon var 19 och han 30? Han är "anklagad för våldtäkt" bra förebild för barn detta.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-10-01 08:30
"Jag kan starta från "blindside" så att de inte kan se både mig och bollen. Istället för att vara i rörelse hela tiden, vilket gör backen aktiverad och beredd på en tempoväxling, kan jag explodera från stillastående och överraska". Det är vad GIF Sundsvalls Linus Hallenius säger i en intervju med fotbollsmagasinet Offside. Kan någon möjligen föreställa sig att en spelare av en helt annan kaliber, tänker i dessa banor och har större förutsättningar än vilken annan spelare som helst att lyckas i sitt uppsåt? Nu kanske nå´n invänder att ingen längre överraskas av Lionel Messi. Att det redan är välkänt att han lurar i vassen, i väntan på att få bollen och sätta full fart från den "blinda sidan". Men se, med Messi spelar det ingen roll att man redan vet. Lagkamrater har flerfaldiga gånger vittnat om, att man i förväg vet att han allt som oftast väljer att vika av åt vänster när han tar sig förbi dem på träningarna, gång efter annan. Hur det går till? Messi trollar med knäna. Och då menar jag nästintill bokstavligt talat. Titta på det nästa gång han går sin väg, istället för att stirra blint.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-10-01 08:18
@09Triplete15:
Hur kan nå´n få för sig att detta över huvud taget har med "fotboll" å göra, "allmänt"?
Barcelona Mauwie
2018-10-01 06:42
Fy fan, kollade länken och läste igen det som spiegel skrivit. Det här är ett utdrag där Ms C är kvinnan och Ronaldo är X. In response to the question as to whether Ms. C. ever raised her voice, screamed or called out, X responded, according to the document: "She said no and stop several times." In the document, X says that she was lying on her side. "I entered her from behind. It was rude. We didn't change position. 5/7 minutes. She said that she didn't want to, but she made herself available." And further: "But she kept saying 'No.' 'Don't do it.' 'I'm not like the others.' I apologized afterwards." Vad äcklad jag blir! Kvinnan säger nej flera gånger, både innan och under samlaget och Ronaldo använder sen uttryck som ”i was rude”, ”i apologized”. Rude? Du var fan inte rude!! Du var en jävla våldtäktsman!
Barcelona 09Triplete15
2018-10-01 05:24
Länktips: Har inte med Barca att göra utan mer med fotboll att göra allmänt. Som ni kanske hört är Ronaldo anklagad för våldtäkt av en amerikansk kvinna som ska ha festat med honom 2009 i Las Vegas. Tyska tidningen Der Spiegel har skrivit en lång artikel om alla händelser från 2009 fram tills idag där dom fått ta del av polisundersökningarna samt massa andra dokument. Kvinnan ska ha tystats ner 2010 och fått pengar förutsatt att hon aldrig skulle prata om våldtäkten igen. I länktips finns även erkännande från Ronaldo, kallad Mr. X i polisundersökningen, att kvinnan sagt ”nej” flera gånger och att han bad om ursäkt i efterhand. Läskigt, minst sagt. Nu är Ronaldo självklart bara anklagad och inte skyldig än men det här har stora chanser att blåsa upp på riktigt och bli ett av dem största rättsliga fallen i modern sporthistoria.
Barcelona S.Eto'o
2018-10-01 02:54
The name of Thierry Henry is circulating in Barcelona as more doubts about Valverde are starting to arise. [el chiringuito] Vet någon trovärdigheten på el chiringuito?
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-01 00:25
Rakitic köptes ju in för drygt 4 år sedan och av någon anledning konkurrrade han ut Xavi från klubben. Trots att hans spel som offensiv högerinnermitt aldrig fungerade. Laget fungerade så väl på den tiden, så hans brister syndes inte så väl på den tiden. Lucho hade ju inte Rakitic som sin största favorit och han var alltid den som först fick bänkas av mittfältarna. Det kändes som om Rakitic var på väg att lämna Barca, men istället var det Lucho som lämnade. Under Valverde första tid i Barca spelade han alltid med två balansspelare och Rakitic var alltid en av dem och det är en roll som passar honom bäst. I o m det stora förtroendet han fick från VV + rätt position gjorde att självförtroendet ökade. Den här säsosongen har ju VV återgått till 4-3-3 och med en offensiv svängd innermitt triangel och nu hamnar Rakitic åter igen på den position där hans offensiva egenskaper som fotbollspelare blir synade. Egentligen tror jag att VV fotbolls filosofi är att spela med två defensiva balansspelare. Därför han alltid spelar med två av tre innermittfältare med samma egenskaper Busquets, Rakitic, Roberto eller Arthur. Skulle inte förvåna mig om han börjar spela kontinuerligt med den uppställning han slutade matchen senast. Busquets och Rakitic balansspelare. Messi som 10 och forwards Countinho, Suarez och Dembele. Det är en formation som jag inte gillar.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-09-30 23:20
Med ojämna mellanrum "poppar" här upp åsikter, som att än den ena än den andra spelaren, inte passar in i det sätt som Barcelona spelar på. Som om det ännu fanns en specifik spelidé, man måste ha förmågan att anpassa sig till. Kan någon närmare redogöra för den rådande filosofin, samt vilka egenskaper som krävs i kontexten? Av Valverdes val av avbytare och vilka han behåller på planen samt väljer att bänka, så verkar en spelare som Racitic vara skräddarsydd för FCB:s sätt att spela fotboll nuförtiden. Finns det fler köpobjekt som förmår leva upp till just den profilen? Från läktaren eller framför TV:n, börjar man undra om det rör sig om ett sorts indirekt självskadebeteende från Valverdes sida; d v s att han inget hellre önskar än bli sparkad.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-30 23:08
Med tanke på att vissa skribenter diskuterade under veckan om Messi bör eller inte bör springa mer under matcherna passar jag på att länka en videoklipp på just Setien, Joaquin och några andra Betis spelare som diskuterar det.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-30 22:35
Där kom 1-0 målet för Betis i slutskedet av matchen. Välförtjänst mål assisterad av La Masia spelaren Tello. Sjukt hur vi några dagar tidigare mot leganes hade 9 Avslut och 78% bollinnehav medan ett lag med Betis resurser har haft 16 avslut och 84% bollinnehav mot samma leganes. Kan Betis utmana om topp 4 platserna i år? Bara 2 poäng bakom Barca och real i skrivande stund.
Barcelona Barca Barca
2018-09-30 22:34
Herre jösses. Betis bokstavligt talat manglar sönder Leganes. Vilken fotboll dom spelar. Jag njuter.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-30 20:54
En fundering bara. Är det inte ovanligt tyst angående valverde från ledningen? Känns som man brukar gå ut o backa tränaren när det går dåligt osv. Kan det vara så att nåt pågår bakom kulisserna? Man kan ju hoppas. #VvOut
Barcelona S.Eto'o
2018-09-30 20:48
För er som vill se fin fotboll och i synnerhet mot det lag vi förlora mot (Leganes) ta en titt på Setiens Betis som startar nu. Jag menar om han kan skörda framgångar med Marc Bartra som lagets bästa spelare förstår jag inte varför majoriteten av förra säsongen använde ursäkter som ”Valverde har inte mittfältet för att spela bra fotboll” ”Valverde har för stor trupp för lyckas”. Om setien hade busquets, Iniesta och rakitic skulle folk säga att det är en självspelande piano.
Barcelona Erik Satie
2018-09-30 20:37
@Soko:

En normal tränare hade spelat Arthur från start och kastat Rakitic ut ur klubben.
Barcelona Soko
2018-09-30 20:29
Angående Rakitic. Tycker också att han gjorde bedrövlig insats. Jag önskar att vi hade en given spelare på hans position som kunde sätta honom på bänken . För att någon ska peta honom behöver de spelare som får chansen bevisa att de är bättre något som tyvärr ännu inte hänt. Roberto har fått ett par chanser på mitten men ser vilsen ut. Arthur har kvaliteter men ännu intr bevisat något än. Vidal har varit förvirad de matcher han spelat. Rafinha har inte heller imponerat . Så vem ska egentligen peta honom?
Barcelona Soko
2018-09-30 20:22
@Mess1:

Svaret är enkelt . Vi har haft så lätt lottning de flesta 7 matcherna medan våra konkurrenter svårare. Medan vi möte Leganes borta så möte tex Real Sevilla borta , medan vi möte Bilbao hemma möte Real Atletico , medan vi spelade mot Sociedad borta spelade Real mot Bilbao borta.
Vi kan leda just nu på papper men vi ska kolla tabellen efter ett par veckor och kunna utvärdera mer rättvist.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-30 19:53
Tydligen har atletico gjort en slags anmälan pga att VAR inte används med kontinuitet. Tex kollade dem inte ens straff situationen vid hands på Casemiro igår. Helt rätt. Sätt fuskarna på plats.
Barcelona Dreamteam09
2018-09-30 19:26
[QUOTE=|| #5 sergiobusquets]Hade det inte varit intressant med arteta som tränare? Han har gått med pep i 2 år, är la masia pojk. Alltid gillat honom både som spelare och människa. [/QUOTE] Samma Arteta som när City slog Barca gick fram till Messi och sa "ska du inte gråta hos domaren nu"? Fuck honom alla dagar i veckan.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-30 19:12
[Don Balon] | Leo Messi was not being rested but was left out of the starting side as punishment. Messi refused to go to a dinner meeting put together by manager Valverde following the loss to Leganes and as such was left out of the starting side against Athletic Bilbao. Haha. Kan vara första gången man faktiskt skulle hoppats på att skitkällan don balon hade rätt. Detta hade ju varit guld värt, hade tveklöst betytt VV out.
Barcelona FCB_Messi
2018-09-30 18:54
Går ju inte så bra för Alexis sanchez i United. Nu sägs det att Mourinho vill sälja honom så snabbt som möjligt. Vad hade ni tyckt om en comeback till Barca i januari för en billig peng ? Själv hade jag tagit emot honom med öppna armar . Hittar han formen så vet vi vad han kan . Plus att han kan spela på alla tre positioner i anfallet där vi är lite tunna .
Barcelona Mess1
2018-09-30 18:01
Raketic var så dålig kan inte släppa det, hur fan i helvete leder vi la liga fortfarande detta får valverde att vara nöjd jävla borta kryss tränare .
Barcelona Cúles
2018-09-30 17:25
Det är så ruttet hur dåliga vi är nu.

Arthur förstörs, Malcom förstörs, Vidal får ingen ärlig chans när han byts utbi 55e trots att han varit bättre än sopan Rakitic.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-30 16:15
Haha. Det roliga är ändå att vi sitter o dividerar mellan olika hyperintressanta val. Setien, Henry, arteta osv. Sen blir det väl tillslut eusebio.... men får hoppas abidal vet bättre. Litar på honom. Han vet hur det ska se ut i vår klubb.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-30 16:08
Det är där vi får svaren, han har ju redan varit med om ett och annat i sin karriär. Hade varit hyperintressant med honom.
Barcelona Funeral Canticle
2018-09-30 16:04
@Infinit8Don:

Arteta som huvudtränare alltså?
Snacka om att slänga in han i hetluften men fan vad intressant det hade varit
Barcelona Infinit8Don
2018-09-30 15:46
Arteta.. där sa du nåt! Finns flera intressanta alternativ.
Barcelona Funeral Canticle
2018-09-30 15:37
@Barcelonistas:

Det är exakt det jag grubblat över om och om igen, några bottenapp och förluster här och där är inga problem men man ingen röd tråd inget spel att falla tillbaka på ständigt dessa individuella prestationer som ska rädda oss?

VV kan bara spela på ett sätt och det är den defensiva upplagan vi fick se förra året, nu när han försöker anpassa efter en mer offensiv taktik fallerar det helt och hållet han verkar inte veta vad han ska göra näst och vi har en hel del tuffa matcher framöver. Jag är orolig :/
Barcelona 09Triplete15
2018-09-30 15:30
Länktips: Rakitics fantastiska prestation mot Athletic Bilbao igår. What a masterclass! Tänk att PSG var villiga att hosta upp 90 miljoner för den här snubben och att vi tackade nej.

#ValverdeOut
Annons: