/spanien/barcelona/forum/121.aspx/spanien/barcelona/forum/121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjffar´n
2018-10-01 17:15
@Simon Berglind:
Rosorna som det finns skäl för vad gäller inlägget ifråga, har ju redan delats ut av Kubala, så jag håller mig till riset. Att "dissa" Vilanova och ge Enrique "cred" för ett "värdigt avsked", gör mig irriterad, ja rent av förbannad. Simon Banks epitaph till Vilanovas ära är omöjligt att förbigå i sammanhanget. Varför jag länkar till nämnde skribents krönika; som därmed blir att ses som dagens i särklass bästa läsning. Att klumpa ihop alla baskiska lag som slagsmålsbenägna ETA - indoktrinerade järnvägsarbetare, hänger som ett mörkt moln och överskuggar det mesta i texten. Och får det skrivna att framstå som ett oseriöst svingande gentemot såväl klass som nationalitet; låt vara att spanska överklassen också får sig en släng av sleven till slut. Pep Guardiola har själv beskrivit en av Athletic Bilbaos f d tränare som en stor inspirationskälla, nämligen Bielsa. Som fick dessa benknäckare till rallare, att spela totalfotboll som Enrique troligen inte besatt fantasi att ens dagdrömma om, när ter Stegen tillsammans med två av sina försvarare tog till "tiki taka" i stillastående slow motion titt som tätt, under det att Enriques "värdiga avsked" grundlades där och då. Fullt medveten om att jag länkat till Simon Banks värdiga avsked av Tito Vilanova hela två gånger tidigare, hoppas jag nu på tredje gången gillt i så mening att även Simon Berglind finner det vara en läsning väl värd att lägga på minnet. För evigt.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-01 17:00
S.etoo Förstår. Var nog jag som läste lite slarvigt o snabbt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2018-10-01 16:52
Infinit8don Sorry var kanske inte så tydlig. Om ledningen sparkar Valverde nu skulle Henry kunna vara ett bra alternativ men sport menar att ledningen kommer vänta ut Valverdes kontrakt och anställa Henry först efter sommaren. Om så är fallet tycker jag det är onödigt att anställa Henry med tanke på att det finns mer tillgängliga kompetenta och erfarna tränaren än honom än det skulle finnas nu om Valverde får kicken. Yes setien och Tuchel skulle kunna vara alternativ nästa sommar men även några uppstickare som kanske kommer ha gjort sig ett namn tillslutet av säsongen. För att sammanfatta det hela: jag är villig att ta in Henry om Valverde sticker asap annars hoppas jag klubben tar in någon mer kompetent (kan man ens hoppas på det?) tränare till nästa säsong.
Barcelona Erik Satie
2018-10-01 16:47
Jag lovar er att det är bättre om vi förlorar nästkommande matcher. Valverde måste BORT.
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-10-01 16:39
Malcolm förra säsong var helt briljant, han överglänste andra talanger i hans ålder däribland vår egen Dembele. För mig är det obegripligt hur han inte ens verkar vara en back-up. Valverde föredrar alltså Munir före en spelare som Malcom... Helt otroligt , speciellt när brassen hade en väldigt fin och lovande försäsong.

Aja det är tydligt hur denna trupp missköts, jag är en av de som hävdar att vi har mest kvalité av samtliga lag i världen i vår trupp i år.

Jag får magont när jag tänker på vilken elva som väljs på Onsdag, Rakitic kommer säkert starta efter en av de värsta insatserna som mittfältare jag skådat i Barca-tröjan. Alltid gillat vår blonde kroat, men jävlar vad han börjat denna säsong värdelöst. Han skulle behöva vilas 3,4 matcher och om det inte blir bättre måste han petas från startelvan.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-01 16:32
Frågar Barca Henry om att ta över nu tackar han såklart ja. Det är jag rätt säker på. Dock är det ledningen som måste agera o kicka VV snabbt innan det är försent. Sen vet jag inte vilka ”stora tränare” du menar efter säsongen? Skulle väl isf vara tuchel, setien om man anser dem vara stora. De 2 är nog mina förstaval men blir extremt svåra att lösa. Speciellt tuchel, setien är nog mkt möjlig att fixa efter säsongen. Inte nu och det är NU VV måste försvinna.
Barcelona S.Eto'o
2018-10-01 16:22
Luis Suarez’ last goal away from home in the Champion’s League came on the 15th of September 2015; over three years ago.... Snubben som gömmer sig så fort han hör CL hymnen. Nu rapporterades det att Henry kan tänkas ersätta Valverde wait for it.... efter säsongen *facepalm. Visst skulle förstå om vi hämtar in Henry nu under säsongen när alla är upptagna men varför ska vi missa chansen att ta in en topp topp tränare efter säsongen ?
Barcelona Dreamteam09
2018-10-01 16:19
Hoppas på förlust igen tål inte vår tränare förlåt men så är fallet. Bättre förlora nu o få skiten sparkad redan nu.
Barcelona Katalano
2018-10-01 16:08
@S.Eto'o:
Haha, detta är ju jättekomiskt. Snacka om brist på kompetens och kommunikation. Kan se det framför mig. Någon slår vad med Barto: "Jag slår vad om att ni inte vågar vaska en halv miljard på en spelare Valverde inte vill ha". Barto: "Watch this!"
Barcelona S.Eto'o
2018-10-01 15:55
Och för att klargöra, tar Pena inte Malcom eller Alenas plats i bänken (det gör snarare nog Denis, Munir och Rafinha). Pena kommer sitta på läktaren såvida Cillisen eller Stegen inte är fit inför matchen.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-01 15:50
Förlust mot Spurs och jag tror valverdes dagar nästan är räknade. Har också läst lite lösa rykten om Henry. Hoppas det stämmer, ett val som hade gjort det intressant att kolla på Barca igen. Tror han hade lyckats bra.
Barcelona S.Eto'o
2018-10-01 15:46
Denis är uttagen. Vad gäller målvakten pena så har Barcelona alltid haft 3 målvakter i matchtruppen inför ett bortamöte i CL. Positivt att Miranda är uttagen till 20 mannatruppen men förväntas nog bli skickad till läktaren när truppen bantas till 18 spelare. När det gäller Malcom sägs det att Valverde inte vet vart han ska spela eller när han ska spela honom.... snacka om att ha 0 koll och även att kommunikationen mellan Abidal och Valverde inte var på topp i somras.
Barcelona Arthur Melon
2018-10-01 15:40
Ärligt, tre målvakter med i laguttagningen. Inte läst något om att MaTS eller Cillessen skulle vara skadade/sjuka. Känns som ett hån mot Malcom och Alena att Inaki Pena tar en plats.
Barcelona CipanBarcelona
2018-10-01 15:31
Malcom? Denis? Ingen av dem med i vår trupp! Två av de spelarna i vår trupp som kanske har mest kreativitet i sig, de kan behövas mot ett engelsk lag som Spurs
Barcelona Oaner
2018-10-01 15:21
Malcom not called up again, Alena ignored. Valverde has to go. (Rafaelh117)

Han måste sticka!!!!!!!!!!!
Barcelona Kubala.
2018-10-01 15:16
Dagens inlägg går till Simon. Klockrena synpunkter! Fortsätt så!
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-10-01 15:12
Tror tyvärr vi torskar rätt stort imorgon, vill vara optimistisk men en Pique ur form och en ny mittback i Lenglet mot Kane etc blir tufft..
Barcelona Davids3
2018-10-01 14:51
Henrys namn har börjat eka i korridorerna tydligen som VV ersättare, vad tror ni? Han känns lite väl för skojig och mer som en motivations person, men kan inte riktigt se honom som en huvudtränare.
Barcelona Mess1
2018-10-01 14:42
En vinst mot Tottenham hjälper inte ett skit! Vi kryssar väll som bäst, Vinst mot tottenham, valenica, sevilla, inter och Real då är jag nöjd! Den mentalitet saknar du valverde, det kan jag lova!
Barcelona Mess1
2018-10-01 14:39
Gött ingen Malcolm... han får spela borta mot leganes men inte hemma mot bilbao.. tycker man borde rotera spelarna hemmaplan då vi är väldigt svårt att spela borta.

Jag är inte förvånad är mest arg och sur på att jag inte satsar pengar emot Barca. Jag sa till min pappa när vi såg matchen att Barca kommer få det väldigt svårt idag mot Leganes då han svarar mig är du dum? Men nu har han inte följt Barcelona som jag har gjort..

Jag har alltså börjat tippa emot Barca för att vinna pengar! Tro mig jag älskar barca men jag satsade faktist på Roma när vi åkte ute med 3-0 för att jag visste att detta laget hade levt på Messi och ter stegen för lång tid och att en plat match var på väg.

Åtminstonde tack Valverdre för pengarna och för du håller på att första vårt Barca!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-10-01 14:39
Räknar med den tråkigaste upplagan av Barcelona någonsin imorgon. Semedo pique lenglet Alba Roberto/vidal rakitic busquets coutinho Suarez Messi Vi kommer inte ha ett anfall första 45 :)
Barcelona Barclasico
2018-10-01 14:10
Malcolm ute ur truppen igen! Vad fan är det som händer?
Barcelona El_Jefe
2018-10-01 13:09
@S.Eto'o:

Förhoppningsvis hjälper det lilla klippet till att sätta punkt för hela den bisarra diskussionen.
Barcelona Erik Satie
2018-10-01 12:43
@Damon2022:

Hoppas vi förlorar dessa matcher och anställer en ny tränare. Långsiktigt tänkande är viktigt.
Barcelona Simon Berglind
2018-10-01 12:23
Katalano

Jag är beredd att böja mig där, det kan mycket väl vara så att minnet sviker mig angående Vilanova.
Barcelona Katalano
2018-10-01 11:59
Simon Berglind

Välskrivet inlägg med många fina poäng. Men jag håller inte med om detaljen med Tito Vilanova. Det var ett utmärkt val av tränare då han var med under Peps tid och med filosofin i ådrorna och en bra relation med spelarna. Han gjorde också ett väldigt bra jobb både fotbollsmässigt och resultatmässigt ända tills han blev sjuk, vilket tyvärr fick katastrofala konsekvenser. Hade han inte insjuknat skulle det inte förvåna mig om 0-7 förlusten mot bayern istället blivit en 4-0 vinst. Vi var otroligt starka. Valet av tränare därefter, Tata, var vändningspunkten som jag ser det.
Barcelona Nesto
2018-10-01 11:58
@S.Eto'o:

Ang. Setien så hade Betis 85-15 i bollinnehav mot Leganes igår. Imponerande!
Ska bli intressant och roligt att följa Betis denna säsong.
Barcelona Damon2022
2018-10-01 11:35
Angående Vv, De vinna eller försvinna i oktober som gäller. Klarar han inte kommande 5 matcher så bör han ryka. De var dem här 3 matcher som han tappat som var lätta och man skulle roterat bra. För vi har tottehamn borta sen en form dipp Valencia borta som vi bör klara. Tänk vilken kris om vi förlorar den 4 liga matcher utan vinst. Sen 2 veckor vila för pique, umutti, messi kanske alba. Sen har vi sevilla, inter, el classico alla hemma som vi bör vinna alla för dem är hemma. Jag tycker vi bör spela 4.3-3 med Malcolm o dembele på kanterna så kan dem defenda för suarez är skit. Va gör han ens på plan. Varje gång man ser han vill man spränga tvn.
Barcelona Simon Berglind
2018-10-01 11:26
Angående Cristiano Ronaldo borde man låta polisen utreda den saken och smakfullt låta bli att spekulera. Det finns miljontals potentiella våldtäktsmän där ute, flera av dem säkert elitidrottare, och miljontals skogstokiga, giriga eller lejda kvinnor ute efter uppmärksamhet, pengar eller utpressningsuppgörelser. Det är rätt hopplöst att som utomstående ens kunna gissa sig till exakt hur det ligger till.
Barcelona Simon Berglind
2018-10-01 11:21
Jag funderar på hur klubben så lättvindigt helt tappat fattningen.

Man har haft samma fotbollsfilosofi sedan 70-talet, sedan 90-talet alltid åtminstone med viss framgång, och Rijkaards välsvetsade lagbygge som Pep tog till perfektion och som Enrique gav ett värdigt avsked.

Alla Barcelona-tränare i modern historia förutom farbrorn Messi hittade i Argentina och kanske någon till har antingen en bakgrund i Holland eller en bakgrund i Barcelona av den enkla anledningen att dessa får Barcas fotbollsfilosofi i modersmjölken.

Valverde är från Baskien, en region vars fotbollskultur är exakt den motsatta Barcelonas. I Baskien ställer man, oavsett om laget heter Osasuna, Alaves, Bilbao eller Sociedad, elva härdade ETA-indoktrinerade järnvägsarbetare på planen och betraktar hela konceptet fotboll som ett slags långdraget slagsmål som helst bör utspela sig i huvudhöjd. Varför är han i Barcelona? Var är Guardiola? Var är Philip Cocu?

Nä, man har förlorat plotten och egentligen gjorde man det redan när man valde Vilanova och Messi-farbrorn som båda från början inte hade tillräcklig status för att våga använda unga spelare, vilket alla andra - även mindre lyckade - sedan Cruijff vågat göra vilket varit fundamentalt för klubbens unika kontinuitet.

Tyvärr verkar den från övriga Spanien inflyttade majoriteten i staden verka stödja den sortens ledare de själva är vana vid som spansk överklass och spansk övre medelklass - affärsinriktade karriärister som talar vackra ord om klubbens möjligheter att "växa globalt", "öka omsättningen" och "modernisera verksamheten".

Skiten vittrar sönder inifrån och ut av opportunism, korruption, kortsynthet och bristande fotbollskunskap och det är ingen liten båt att vända när man börjar se näshåren på den där isbjörnen på isbergets topp.

Väldigt mycket är idag Messi och (normalt sett) Suarez, utöver det ser det faktiskt inte särskilt roligt ut alls och tyvärr ligger bara halva ansvaret hos tränaren då truppen överlag ser hafsigt ihopbyggd ut.

Kanske vore det nyttigt med en väldigt svag säsong där inte ens Messi kan maskera misskötseln.

Många människor i ledningen måste ta sitt ansvar för klubbens fotbollsfilosofiska arv. Det som oroar mig mest inför framtiden är att om Johan Cruijff vore vid liv hade inte Erneste Valverde tränat Barcelona nu. Och Johan Cruijff lär tyvärr fortsätta vara död under överskådlig framtid, så andra människor med erfarenhet av klubben måste kliva in och ta ett sådant ansvar nu.
Annons: