/spanien/barcelona/forum/120.aspx/spanien/barcelona/forum/120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-11-29 15:37
Nu kommer paniken efter en mittback då umtiti blir borta. Tänk om vi redan hade haft en ung talangfull mittback likt marlon... Valvarde är nog ta mig fan den girigaste jäveln.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-11-29 15:27
Samtidigt som man oroar sig otroligt mycket under Valverde så finns det en fantastik kvalité i denna trupp och en ljus framtid om vi gör ett fåtal rätta val nästa sommar.

Dembele behöver mer hjälp från ledningen som måste pusha honom och få han fokusera på rätt saker. Vi alla har sätt hans otroliga talang och vad han kan göra med en fotboll, utvecklas han kan han definitivt skapa historia här.

Vårt mittfält har varit en gryta i ett par år , men med Arthur verkar vi för första gången vara på rätt väg, just nu dock har vi ett problem med alldeles för många mediokra spelare som klubben satsat på. Rakitic , Rafinha och D.Suarez måste tyvärr lämna för att göra plats åt andra.

Tänk er vad vi skulle kunna åstadkomma med detta mittfält under en tränare som Xavi eller Setién. Här har vi ett otroligt bra mittfält som bjuder in till en ljus framtid, bra rotationsmöjligheter med både rutin och unga förhoppningar.

Mittfältare : Coutinho-Busquets-Arthur
Bänk : De Jong , Vidal , Puig , Alena.

Gårdagens match visade att Arthur är en nyckel denna säsong ( och även i framtiden) , Raktic håller inte och Valverdes inkompetens har aldrig varit tydligare. Men vi ska inte deppa allt för mycket för kvalitén finns och med ett par smarta beslut kan vi vara på rätt väg.
Barcelona Erik Satie
2018-11-29 14:54
@Damon2022:

Det blir ingen semifinal med Valverde vid rodret.
Barcelona Ronald1nh0
2018-11-29 14:41
@astrid:

Yes Vermaelen är skadad. 19-åringarna Chumi och Jorge Cuenca är dem bästa B-lagsbackarna. Helt okej spelare, men inga anmärkningsvärda stortalanger.
Barcelona astrid
2018-11-29 13:46
kan vi snälla undvika ordet "våldtog" i sådana här sammanhang. det är nedvärderande mot alla riktiga offer.

är vermaelen skadad? har vi nån mittback om en till blir skadad? hur bra är b-lagsspelarna där?
2018-11-29 13:38
Japp och valvarde kände sig illa tvungen att starta honom med atletico. Lite kul är det eftersom det kvittar vart man börjar samtalsämnet slutar alltid med att det är valverdes FEL!
Barcelona Damon2022
2018-11-29 13:19
Barcelona want Samuel Umtiti to undergo surgery for his knee. The player, at this moment, is reluctant to this idea because it would mean he will be out for 5 months. [tv3] Så han blir nog borta ett tag. tbx i slutet av aprill lagom till semi final. Om han var smart skulle han ha tagit surgery redan i sep/oktober så skulle han vara tbx i mars tills kvartfinal. Men nu kan han bli fit för semi final. 30 april är första matchen sen andra 8 maj. så vi har 2 mittbackar tills maj nice, för vermalen kan man inte räkna med. Så de blir köpa 1 mb i januari haha. SÅ mer pengar ska spenderas. Sen en till mb i sommar.
Barcelona A good coach is everything!
2018-11-29 13:19
Messi gör solo mål Dembele gör en bra match ! Men känner fan ingen glädje. Så fort jag ser fotbollsdödaren VV på bänken, så vet jag att dessa solo prestationer är bara en fasad som lär spricka. Precis som den gjorde förra året när Roma fullständigt våldtog oss samt att vi missa den historiska genom att förlora den sista matchen på Camp Nou.
Barcelona Oaner
2018-11-29 13:14
Borde spela med Vidal-Busi-Arthur framöver i mittfältet
Barcelona Infinit8Don
2018-11-29 12:53
Kröjjfarn Förlåt men det där är ren bullshit i mina ögon. Visst, messis passningar har inte varit lika 100 procentiga sedan comeback efter skadan men det beror endast på just skadan. Inte tillräckligt match fit etc, det syns tydligt. Beror knappast på tapp i kvalitet. Eller knappast, snarare absolut inte.
2018-11-29 12:24
Har Malcom mer fart än dembele? Really? Fransosen joggar ifrån Malcom
Barcelona Damon2022
2018-11-29 11:35
I år kommer kvartsfinal o semi final lottas samma dag. Väldigt intressant. Vi måste spela in dembele o Malcolm på kanterna tsm med messi. De kan bli en dödlig combination i cl där det oftast öppna matcher. I går psg spela 4-2-4 med marquinos i mitten som är mb tror jag. De är så vi ska spela 4-3-1-2 typ för att producera mål framåt speciellt borta i cl. Man såg igår Malcolm har en mer fart än dembele men inte match fit. När dem spela i går såg ut vi som city, Liverpool anfall. Hela dynamiken ändrades, om man jämför de med messi suarez cotuinho.
Barcelona Dreamteam09
2018-11-29 11:25
Gillar att folk skriver på Rakitic insta att han borde lämna, fullständigt njuter grabben är orsaken till vårt dåliga spel. Man är en mindre med honom på plan slår han nånsin några avgörande bollar? Hans närkamp spel är som en flicka från 02 laget. Att Valverde har lovat han starta alla matcher måste ju stämma grabbfan spelar 90 oavsett prestation!
Barcelona Kröjjffar´n
2018-11-29 10:48
@oocbgb:
Visst kan man välja att förblindas av det fantastiska cirkusnumret vid målet. Men då missar man att Messi inte står att känna igen för tillfället. Sorgligt att se hur man som halvfet föredetting i gärdsgårdsserien, kan läsa av att många passningar från hans vanligtvis precisa passningsfot, är dömda att misslyckas; i sammma stund de slås.
2018-11-29 10:46
Själv blir jag förbannad, njöt inte ens av messis magi vid målet. All glädje man hade inför/under/efter match oavsett resultat är bortblåst. Allt börjar allt som oftast med valverdes presskonferenser innan matchen.
Barcelona Damon2022
2018-11-29 10:44
Barcelona Damon2022
2018-11-29 10:44
kom ihåg att vi har lagt ner enorma pengar på Malcolm, dembele o coutinho samt Arthur vi har typ redan börjat bygga lag för framtiden men de ser oftast ut som en hönsgård där alla höns springer runt o tar varandras platser på plan. Real har inte ens köpt någon, tänk när dem värvar in hazard, kane kanske nån back o mf. Så upp till 350 och de typ vad vi har köpt cout , demble o malcom för. Vi har värsta bredden i år. Om vi inte skulle ha den här bredden med alla skador just nu så skulle ni verkligen få se vv spel. Vi skulle likna mourinhos inter och de inte komplimang. Tänk nu att vi inte har vidal., Arthur och Malcolm kolla hur tunt de blir. Just ni det regnar bra spelare i laget men vv verkar inte få till de. Möter vi psg, Liverpool, city, Bayern nån av dessa borta vi kmr få däng. Vi spela bra mot totteham men så fort tot eller inter börja pressa så kom hönsgården fram och alla tricks. Vi kan inte fortsätta slösa bort 1 halvlek, de oftast i 60 min laget vaknar till eller gör mål tidigt i andra sen faller tbx. Det är de vi inte kan göra, Zidane hade en aura i omklädningsrummet och dem hade modric som själv skapade lägen än vad vår 3 mf tsm gör. Vi hade en sån aura med pep men de va LÄNGE SEN. Vv har inte den, han kan inte göra som real, förra året fick vi den lättaste lottningen vi kunde fått. Vi fick med oss självmål sen åker på däng borta. Om man tänker efter så gjorde roma typ 5-6 mål om man räknar med självmålen. Vår striker suarezito inte gjort mål borta i cl på 2 år. typ 12 matcher inte gjort mål hur ska vi vinna. Vi har ingen Ronaldo som bara väntar o gör tap ins eller med skallen. Messi droppar ner o även suarez ibland. Jag har sett han droppa ner till backlinje för att ta emot en passning. Va gör han där, sen har vi raktic som pressar målvakten, vart är då anfallarna. De enda uppställning jag ser oss vinna med är ter Semedo pique umutti/Lenglet ALba busq, vidal Arthur/coutinho demebe messi Malcolm Bänka suarez tills han hittar form. Samt cotunho är en ingen kant spelare han är så seg och blir snabbt trött. Folk som säger att vi är bortskämda fans, JA vi är de. Vi är inte arsenal. Vi visar upp skitspel de väldigt sällan i matchen vi visar bra spel. De ENDAST om andra laget parkerar bussen men då passar vi runt o då ser spelat bra ut. Men så fort de pressar vi börjar få panik. Igår VRF spela denis, jag såg alena o Malcolm tsm värma upp sen trodde man alena skulle komma in. Han kan dribbla o skapa men han kastar in denis som knappt spelat när psg mosar oss på plan. Man såg med en knuff denis flög ända tbx till Barcelona. Sen la jag märke till att när han ska kma in så står vv bara där och inte snackar med han ens. Asså glöm cl, tar gärna ligan o cupen. Även vi rusha tbx umutti för atheltico där vi fick endast X. Vrf är man nöjd med kryss då vi riskera umutti. Vad jag såg från igår är att har messi en dålig dag så kommer vi åka ut. De mängder av chanser psv skapa. Man kunde tro de var betis. De känns laget är en tikande bomb som är snart på väg att sprängas och inte till peak form. Vi kan spela gala elva inge fara, men kör då Malcolm eller dembel på kanterna de går inte cotinho. Vi måste ha Arthur, busq, vidal/raktic i mitten för att inte läcka ännu mer mål. Så då har vi 3 postioner i anfallet där 6 spelare tävlar om.
Barcelona Barcadinho.
2018-11-29 10:36
Vi kanske kanske lyckas göra som Real, inte så imponerade på hösten, men tagga till och ha flyt med sig i några viktiga matcher o opps är man Cl mästare. För potentialen finns där.

Men jag måste erkänna att jag ser matcherna med ett visst avständ, blir inte lika galen arg eller nervös som förut. Kanske dags att åka till Barcelona för att elda till känslorna, behövs dock lite extra cash...
Barcelona Damon2022
2018-11-29 10:13
Asså jag vet inte om jag vill förlorar den här sviten att inte förlora hemma på cl. De var senaste mot Bayern vi förlora 5 år sen. Men skitsamma de var liga sviten som kosta oss cl förra säsongen, så vi får nog vila spelare men ändå 1 match spelar väl inte så stor roll. Jag vill däremot se Ter stegen X X X X vidal raktic alena/denis Dembele messi Malcolm. För han kan väl inte vila hela laget och åka på stor stryk hemma. Jag skulle gärna ta förlusten om poch utklassar vv taktisk så hela världen får se.. Tottenham har tuff schema innan dem möter oss. Vi har spelare som kmr spela den 2a hemma sen 8a borta mot espanyol sen tot hemma. De jag gilla från igår matchen förutom messi var när vi spela dembele o Malcolm på kanterna i 5 min, de blev högt tempo i anfall. De som behöver roteras mot tot är back linje så dem får vila, Men den här matchen är tillgodo för vv att experimentera med uppställningen kanske ställa upp 4-2-3-1, 4-3-1-2 eller 4-1-4-1. Ni som fortfarande säger att de svårt att dra slutsats från psv matchen... OK. Men då jävlar vill jag se nån experiment från vv mot tot så vi får se ifall han är rätt man för oss. Om de blir lyckad grattis, om de skiter sig inge fara iaf han försökt i en match som inte påverkar oss nånting förutom sviten hemma. Jag kan även säga han är lite dum om han inte gör de, men vem vet han kanske vill behålla sviten och inte göra fansen mer arga. Även coutinho när ska den killen börja producera nåt, Vi betala 2x mer än vad han är värd. Kunde fått båda spelarna från ajax för dem pengarna.
Barcelona Carles Puyol. 1993
2018-11-29 10:05
@Damon2022:

Med all respekt. Jag är den största kritikern när det gäller Valverde och det såg väldigt dåligt igår. Men att avgöra en hel CL på grund av en match mot PSV är också lite och ta i. Vi spelade fantastiskt i bägge matcherna mot Inter och spelade faktiskt bra borta mot Tottenhamn. Jag tror också att Arthur är nyckeln till vår mittfält. Det som oroar mig mest är inte själva spelet utan hur Valverde gång på gång vägrar vila våra nyckelspelare i betydelselösa matcher som igår. Alba borde ha vilats, samma med Busquets.
Barcelona astrid
2018-11-29 09:50
dåligt försvarsspel - Ja, de hade flera avslut på mål. MEN vi släppte bara in 1 mål. och ingen supersnabb lozano sprang ifrån någon av våra backar (däribland lenglet som stoppade honom flera ggr). tycker vi sprang mer o täckte upp för varandra (understöd) än vi gjort annars.

dåligt anfallsspel - nej. kolla statistiken. 21 skott, 8 på mål. raketic hade ett riktigt bra läge centralt framför mål men sköt strax över. dembele hade oxå flera chanser. o sen hade malcom ett riktigt bra läge när han vann löpduellen men missade skottet. så allt snack om att det kunde gått dåligt för psv hade många målchanser,. njaaae

PS1. såg ni att raketic (!) sprang hela vägen fram o stressade målvakten 2 (!) ggr. (var det taktiskt planerat av vv?)

PS2. stämmer det att vv inte vet om piques mål var intränat eller ej? HUR kan en tränare på den här nivån inte veta det?
Barcelona Katalano
2018-11-29 09:18
Defensiven var verkligen värdelös igår. Rolig match för den neutrale åskådaren må tyckas, men en Hawaii fotboll utan någon som helst struktur.

Problemen i defensiven har både med presspel, positionering och individuella misstag att göra. Inget av dessa sitter just nu.
Barcelona Z_Z
2018-11-29 08:55
@II Barça II:

Zlatan kommer nog ändå toppa den. Inte för att han var överdrivet dålig i laget (även om han inte riktigt passade in i spelsystemet då han var lite för seg och sög in bollarna lite för ofta) men i synnerhet eftersom man släppte Eto'o som utan tvekan var den bästa Barcaprofilen för den centrala anfallspositionen av de som fanns att tillgå på marknaden då. Att släppa honom och dessutom betala rejält med pengar utöver det var bara efterblivet.
Barcelona II Barça II
2018-11-29 07:53
Paulinho bidrog med mer än vad Coutinho gör. Forsätter det så här så kommer Coutinho bli ihågkommen som vår största flopp värvning någonsin. Med Coutinho på plan så känns det som att vi spelar med 10 man.
2018-11-29 07:51
Nu vill valvarde ha en ersättare för rafinha, en spelare han själv inte ville ha kvar. Alena speltid? Kommer inte ske, ser fint ut att ha honom på bänken bara.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-11-29 02:30
Detta Bara alltså, Det har fått sluta titta all fotboll som spelas dessa senaste två säsonger. Vare sig det är stora matcher i Pl, cl, eller La liga.

Nej, ar kanske sett 4 matcher denna säsongen med olika ligor och en av denna var Barca.

Jag klarar ej av det mer. Så jag håller mig från matcherna. Men så kommer man här inne, så blir man påmind om det.

Säger bara så här. Om Barca är det värsta som finns i era liv just så har ni lyx problem var och en. Känd er välsignande om att det enda ni behöver oroa er om är att laget n hejat på spelar inte lika bra längre.
Barcelona Damon2022
2018-11-29 00:57
Vi alla såg idag de räcker med en till Roma match och vi är ute. Psv kunde gjort 3-4 mål minst och de efter vv säger att de inte dags för experiment än
Lol man blir man faktiskt rädd, när han kmr experimentera blir de en 2.0 roma. Man såg idag arthur han är nyckel till mittfält. Vidal sliter så mkt. Inge chans vi vinner cl. Tror juvuntus eller city vinner. De kmr va en stor käftsmäll mot barca (bartom) om Ronaldo vinner igen
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-11-29 00:10
Lionel Messi: "The free kick? It was not rehearsed, it's a lie ... The shot was poor, Piqué was there and it ended up in the goal luckily." [movistar] Valverde: "Piqué's goal, was it rehearsed? If he says so... Yes. But I did not find out during training sessions." [via md] Hahaha Pique din lilla lögnare
Barcelona Xavi #6
2018-11-29 00:07
Bartomeu: "Valverde has the ability, the judgement, the knowledge and the experience. He promotes the youth players and he has a Barça way"
Barcelona Infinit8Don
2018-11-28 23:56
Hoppas vi ger Alena, dembele o dem chansen mot spurs. Med VV vet man dock aldrig. Hursom hoppas jag vi gör jobbet o vinner. Vill betydligt mer ha en fin klubb som Inter vidare än spurs, (även om jag inte har nåt emot spurs).
Annons: