/spanien/barcelona/forum/11902.aspx/spanien/barcelona/forum/11902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-10-01 18:22
Klassmottagning och sen ett kyligt avslut. Bojanooooooo
Barcelona Hetfield
2011-10-01 18:21
Bojan gjorde mål!!!!! Vilket mål, passning från De Rossi!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 18:21
Booooooojaaaaaaaaaaaan hrandissimoooo
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-10-01 18:19
Relativt, västra delarna av staden.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-10-01 18:15
Hej bröder, en enkel fråga igen...
Är Camp Nou centralt i Barcelona eller inte?
Tack för svar!
Grace/Wastelands
2011-10-01 18:09
Skönt att se Depor åter vinna. Deras visit i Segundan blir nog ettårig.
BARCA-més que un club
2011-10-01 17:38
Fan va det är massa skador nu som drabbar barca nu oxå fabregas skadad i 3 veckor herregud... inte nog med att vi redan har ett par skadad redan .....
Barcelona el Maestro!
2011-10-01 17:35
En match ikväll:

18:00 Barcelona B - Sabadell.

Sabadell tränas av en gammal Barca legend. De spelar väldig bra. Det blir en tuff match.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-01 17:21
Två snabba och fina mål av City.
En sak som jag alltid har uppskattat med fotbollen i England är traditionen att åka på borta matcher. Nästan alltid tusentals borta resande supportrar.
En stark och fin tradition.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-01 17:15
B-Guden

Det krävs inte mycket fotbollskunskap för att inse att Sanchez passar Barca likt en hand passar en passande handske.

Den nye Henry, Alexis Sanchez måste alltså förbli bra. Klart man ska få dra sina egna analyser utan att någon ska hoppa på en och säga "du kan fan inte säga så nu". Lol.
Barcelona B-Guden
2011-10-01 16:40
Ja vi ska kanske sparka alla spelarna utom dom som startar så kan vi spela med mindre spelare när folk är avstängda och skadade för dom andra är ju inte nå viktig, -.-

1.70-ligan hur kan du avgöra det nu ? Sanchez kanske bli riktigt flopp. inte för jag tror det men du kan ju fan inte säga så nu när Alexis inte vissat nåt förutom ett mål och ett par solo numer på mittplan -.-
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-01 16:16
Afellat bidrar med bredd till truppen, även om han är skadad nu så kunde han förra säsongen rotera med anfallarna så att de blir fräscha till en viktigare match. Om han vill så har jag inget emot om han stannar någon säsong till. När Rafa eller Deulofeu är redo att flyttas upp så ser jag inte Afellays plats i laget men tills dess så kan han erbjuda nödvändig bredd. Säljer vi honom behöver vi förmodligen köpa en annan spelare då truppen skulle bli för tunn annars. Men man behöver faktiskt inte ha bara världsspelare på bänken.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 16:02
Jämför inte Alexis med Afellay. Chilenaren är betydligt viktigare och ska så vara också med tanke på den summan man betalade för honom. Var aldrig det jag försökte säga heller. Folk är olika viktiga i ett lag på barcas nivå, men ingen är oviktig! Det har varit min ståndpunkt hela tiden
Barcelona Hetfield
2011-10-01 15:58
DM1982

Tackar! Du försökte förstå vad jag sa istället för att agera som Afellays vapendragare igen.

Om man tar Villa som exempel så går det att ersätta honom, men han är fortfarande en viktig spelare för laget. Han startar ofta och han är den enda renodlade strikern i Barcelonas elva. Även om jag tycker att det är dags för honom att dra, så i dagsläget så hotar han alltid med målchanser på kanten.

Det är ju också det. Afellays styrkor som fotbollsspelare får inte användas eller utnyttjas i Barcelona. I landslaget och i PSV så får han göra lite som han vill, i Barcelona så kan han inte köra på kontringar och dribbla. Det är därför jag anser att han är oviktig och kan ersättas med MÅNGA spelare som skulle kunna göra det bättre och som även VET hur man spelar. Det går att få en rejäl summa för Afellay, varför inte köpa en spelare som faktiskt bidrar och är viktig för laget? En ny mittback? Ersättare till Villa? En ny mittfältare? En bättre reservmålvakt? Jag tror inte heller att Sanchez blir en succé då han har samma problem som Afellay, men det återstår att se. Jag är öppen för att Sanchez ska övertyga mig.
Barcelona DM1982
2011-10-01 15:56
Hetfield

Det är, enligt mig, ganska få som är viktiga. Många kan ersättas, det är väl Messi, Xavi, Iniesta och Pique som kan anses vara viktiga. Sedan skulle man kunna ersätta de andra med likvärdiga spelare.

Det innebär inte att Pedro, Adriano, Villa eller Alves skulle vara oviktiga för laget.

Fabregas har inte bevisat ett dugg för mig ännu, en svala gör ingen sommar. Håller killen en hel säsong (eller i alla fall stora delar av den) så kommer han kanske vara viktig i framtiden. Annars finns Thiago som inte har visat samma skadebenägenhet som Fabregas.

Jag förstår din poäng och vad du vill säga men det du tycker om Afellay kan faktiskt gälla många spelare. Det stora problemet med honom är, som jag ser det, att han inte vågar spela sitt spel. Om man jämför med PSV där han dribblade och hade sig så gör han inget nu. Han passar tillbaka eller i sidled, ytterst sällan gör han sin kille. Alexis har redan nu dribblat bort fler killar på några matcher än vad Afellay har gjort.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 15:55
Petat? Haha.

Jeffren skadade sig hela tiden och Bojan hade 3-4 säsonger på sig. Knappast att han har petat någon av de.
Barcelona el Maestro!
2011-10-01 15:49
Visst är alla viktiga i truppen. Barcas trupp består av 21 spelare. Tar du bort en truppspelafre som Afellay då har du en alldeles för tunn trupp. Det fungerar inte.
Afellay har förresten petat både Bojan och Jeffren. Så visserligen är han viktig för Pep. Inte kanske för någon här på SF.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 15:49
"Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Afellay är för bra för att vara en truppspelare, men samtidigt för dålig för att vara startspelare."

Låter som en helt OK truppspelare att ha i mina öron. Vi kommer nog inte längre för vi tycker helt enkelt olika. För mig är alla i A-truppen viktiga på sitt sätt. Jag tror Afellay, om han får vara hel, kommer bidraga med rätt mycket framöver. Det är inte fel att ha en sådan snabb spelare att slänga in mot trötta backar, eller en som faktiskt kan göra mål utanför straffområdet. Sen kanske man säljer honom om något år, och då lär vi tjäna en bra slant på affären dessutom. För nej, han är inte ovärderlig på det sättet att det vore en katastrof om han säljs någon gång - men det har jag heller aldrig försökt säga.

Hungrig som fan nu. Ciao!
Barcelona Hetfield
2011-10-01 15:42
Ja, men vad är en truppspelare? Ska en truppspelare inte BIDRA med något viktigt? Om jag tittar på "truppspelarna" i Barcelona så erbjuder de något "unikt" (de flesta). Jag ser inte riktigt vad Afellay har att erbjuda som inte t.ex: Bojan kunde göra. Han ser ju bara rädd och bajsnödig ut, likt Bojan.

Jag är inte Keitas största fan då han får speltid mycket pga. relationen med Pep, men även jag fattar att han erbjuder tyngd och lite "köttare". Jag förstår inte riktigt vad Afellay erbjuder. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Afellay är för bra för att vara en truppspelare, men samtidigt för dålig för att vara startspelare.

Det är en väldigt tuff situation, jag tycker att han gör mer nytta i ett annat lag än att värma bänken match efter match. Jag hoppas verkligen att man säljer honom och tar in en spelare som faktiskt bidrar med något. Eller så flyttar man upp en spelare.

Nej, åsikten kvarstår, Afellay är inte ett dugg viktig. Ta bort honom från dagens Barcelona och det skulle inte göra ett dugg skillnad. Jag tror att det är väldigt subjektiva känslor och åsikter som tror att Afellay är viktig, annars så fattar jag inte det. Jag fattar bara inte hur man kan tycka det. Det är väl det sista jag säger om det ämnet, jag tycker att diskussionen är meningslös då Afellay inte ens bidrar med något, men alla får tycka det de vill.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 15:41
DM1982

Exakt! Lite det som jag försökt få fram den senaste timmen. Afellay är inte oersättlig, han kan lämna och vi kan köpa in någon annan utan att en större skada är skedd. MEN så länge han tillhör klubben är han viktig och har en roll att fylla. Jösses...
Barcelona Barca4eva
2011-10-01 15:38
DM1982, amen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 15:36
Jag har inte nämnt Afellays insats mot Real som ett argument för att han skulle vara viktig NU, men DÅ var han viktig med sitt inhopp. Och kan skulle kunna göra någon liknande insats igen i framtiden.

"Just nu så skulle han kunna göra nytta, men det är mer pga. enorma skadebeskymmer, annars så är hans plats på bänken. "

Ehh, det är lite det som är en truppspelares roll. Inte lika viktig som en stjärnas roll, men lik förbannat en del av lagbygget
Barcelona DM1982
2011-10-01 15:36
Som jag ser det så är Keita viktig för laget nu. Sug på den haters.

Någon gång kommer Afellay vara viktig för laget. Men han är inte någon Messi, Xavi eller Iniesta men det är inte många i världen som är. Det behövs bredd i laget, se bara på alla skador. Alla har sin plats i Barcelona, från Messi till grabbarna som ser till att planen är perfekt. Det är det Barcelona handlar om.
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-10-01 15:33
Hetfield

Det är John Cena jag syftar på givetvis. Om det stör dig så kan jag ta bort det. :)

Den är rätt så skön låt. Men "Changes" är min favorit låt utav Tupac's låtar. Angående John Cena så tror jag att du är Dwayne "The Rock" Johnson supporter.

Sorry för OT.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 15:32
Ja, rätt så lönlöst när det enda argumentet är att han lyckades springa förbi Marcelo som halkade. Sen att han har värmt bänken och tittat på när andra har spelat..nej, vi glömmer ju bort det.

Afellay är inte viktig i min värld för att om han skulle försvinna så skulle det inte göra någon som helst skillnad. Just nu så skulle han kunna göra nytta, men det är mer pga. enorma skadebeskymmer, annars så är hans plats på bänken.

Shanghai

Nej då, jag hoppades på att du syftade på Tupac låten då det är en av mina favoriter i rap/hip-hop.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 15:30
Nu var det inte jag som drog upp den insatsen dock, men det är lönlöst att försöka föra en diskussion med dig. I min värld är i alla fall inga spelare oviktiga i ett lag på den här nivån.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 15:25
Nej, Afellay är inte heller viktig för den delen. Det är väl bara en tidsfråga innan "1.70-ligan" drar upp hans passning i el clasico som argument...:P

Just waiting for that one.

Haha, och där kom den.

Shanghai

Bara av ren nyfikenhet, syftar du "You can't see me" som det John Cena gör eller Tupac låten?
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-10-01 15:24
"Nej, Afellay är inte viktig, det är bara fakta. Han kanske bidrar genom att hämta vatten till spelarna i vanliga fall."

Du försöker vara ironisk/sarkastisk men misslyckas. Serisöt "Hetfield" sluta med detta fasoner.

Det känns att ni glömmer vad Affe gjorde mot Real på Bernabeu i CL. När laget behövde Messi som mest och då klev Affe in i matchbilden och hade lekstuga. Skärpning!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 15:24
Ingen har väl påstått att Afellay skulle vara lika viktig för Barca som Messi är. Men det är skillnad på att lika vara lika viktiga och att inte vara viktig alls. "Man kan väl tycka att folk ska läsa först..."
Barcelona Barca4eva
2011-10-01 15:19
...
Annons: