/spanien/barcelona/forum/11855.aspx/spanien/barcelona/forum/11855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-09-27 17:26
Hetfield

Exakt vilka spelare syftar du på?
Barcelona Messidinho_10
2011-09-27 17:08
Hetfield

Hur gammal är du egentligen, snälla nån??
Barcelona Trippeln
2011-09-27 16:53
Hetfield

Lägg ner du får det att låta som om våra spelare inte filmar
Barcelona Hetfield
2011-09-27 16:50
Heywood

Jag gillar inte Valencia för att deras lag består av en massa filmare.

Jag kan väl tillägga att jag inte heller påstår att Barcelona inte har filmare, men jag är väldigt subjektiv nu.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 16:48
Kvällens citat:

Filipp Rudik (BATE player): why are you so excited about facing barcelona? "Because I have never met creatures from outer space before."

haha, klassiker redan nu :P
Barcelona Blaugrana91
2011-09-27 16:14
Heywood Jablome - Por qué, Messi? & B-Guden

Finns ingen chans att Rosell ens skulle fundera på att sparka Pep. Varje gång Peps ev. kontraktförlängning kommer på tal så säger Rosell alltid att om han fick välja skulle Pep få ett livstidskontrakt. Så Rosell kommer aldrig ens få för sig att sparka Pep.

Jag förstår att Pep försvarar Laporta, det är helt logiskt. Men det bör vara till en viss gräns.
Personligen så tror jag att vi alla är otroligt tacksamma för vad Laporta gjorde för klubben rent sportsligt, han gjorde Barca till världens bästa klubb och fotbollens stormakt.
Men det är ett faktum att han inte skötte klubbens ekonomi på ett bra sätt, han ska ju ha använt klubbens egna pengar för personliga nöjen och tjänster. Det är inte okej och det är delvis därför vi nu har fått lov att ta in Qatar Foundation. Tänk på det alla ni som kritiserar styrelsens beslut att ta in en tröjsponsor.

Visst det är inte omöjligt att Rosell överdrev en hel del gällande hur ekonomin såg ut när han tog över, men samtidigt är nog allt inte helt osant.

Laporta skötte som sagt klubben väldigt bra sportsligt och där ska han försvaras, men ekonomiskt gjorde han inte det och där ska han kritiseras.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-09-27 15:43
Braco Jag har android och hade liknande problem igår. Men den funkar perfekt idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-27 15:40
B-Guden.

Undra vad som händer då i Barcelona. Även fall det ska nog gå extremt långt innan Rosell ens funderar på att sparka Pep. En mer troligt händelse är att Guardiola inte väljer att förlänga och lämnar nästa sommar pga Sandro Rosell.

Jag ska försöka skriva ihop en text senare ikväll om situationen mellan Guardiola, Cruyff, Laporta och Sandro Rosell.
Barcelona B-Guden
2011-09-27 15:36
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

sparkas pep eller att rosell ställer till det så pep sltar tänker jag inte kolla på en match så länge rosell är president då kan han fara åt helvete
2011-09-27 15:25
Det kommer att bli intressant det som händer.

På ena sidan har vi Guardiolas mentor Cruyff och mannen som gav honom chansen Laporta. På andra sidan har vi presidenten Rosell som har minskat på Cruyffs inflytande i klubben och som inte gillar Laporta.

Ska politiken fälla Barcelona återigen?

Under Cruyffs Dream Team var det presidenten Nünez som valde att avskeda Cruyff och Cruyff lämnade utan värdighet. Ska cirkeln slutas med Pep Team där Rosell ser till att Guardiola lämnar klubben?

När vi ändå vann Champions League på Wembley och kopierade Dream Team-lagets bedrift, kan väl Rosell lika gärna sparka Guardiola och sluta cirkeln. :-)
Barcelona Blaugrana91
2011-09-27 15:22
¡Barca! - Crèma Catalana

Allt enligt Marca...
Snälla tro inte på vad den pajastidningen skriver.

MD nämner att Rosell och Pep pratades vid igår på telefon för att reda ut olikheterna, men man nämner inget om något bråk eller att man inte skulle ha hälsat på varandra. Det är bara påhittat av Marca.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-09-27 14:58
Nu skriver Aftonbladet att Pep och Rosell har bråkat pga av Laporta, dom hälsar tydligen inte ens på varandra.. Lol hur orkar dom
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 14:51
Oleguer

iPhone. har du samma problem?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-09-27 14:50
elbraco - Bojan y Thiago

Har du Android eller kör du på iPhone=?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-27 14:44
Lite tråkigt att Villarreal blivit så sjukt dåliga. Jag trodde man skulle kunna stå upp bra i den här svåra gruppen och förra säsongen var man ju riktigt bra. I nuläget med deras nuvarande form så ser dock ett avancemang rätt omöjligt ut. Det är klart att chansen finns, men då får man rycka upp sig rejält och definitivt vinna den här matchen mot Napoli.

Annars sitter ju City i en rätt knepig situation om man förlorar på Allianz Arena. Bayern ser otroligt starka ut så risken är väldigt stor. Om det sker samtidigt som Napoli vinner så blir det jobbigt för City. Men till slut så tror jag ändå man tar sig vidare tillsamans med Bayern.
2011-09-27 13:50
Intressant duell mellan Mourinho och de Boer i kväll när Ajax möter Real Madrid på Bernabeu.

Frank de Boer som spelade i Barcelona 1998 till 2003 var tränad under José Mourinho när han var assisterande tränare för Barcelona under slutet av 90-talet och år 2000.

Notering: Mourinho är ju avstängd. Haha. Inga kramar för de två i kväll alltså.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 13:50
SF-appen är ju så jävla dålig.
forumet är helt buggat, uppdaterade nyss och fick fram diskussionen om ronaldo som var typ igår och tre sidor tillbaka. uppdaterade igen och då kom diskussionen om abidal säker/icke säker som också var flera sidor sen.
och varenda gång den faktiskt är aktuell så gäller det bara för dom typ fyra högsta inläggen, sen hoppar den över massa och så får man läsa jättegamla inlägg.
dessutom kan man inte läsa artiklar om dom inte är under "löpsedlar", "senaste" eller "favoriter".

suck...
Barcelona II Barça II
2011-09-27 13:47
Haha, jag förstår Hleb faktiskt. Klubben har behandlat han väldigt orättvist, nästan pinsamt.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-27 13:34
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Finns ju ingen som vill betala för honom. Låt honom hållas, hans kontrakt borde väl gå ut snart. Vad skulle dom med honom till från början egentligen?
Barcelona Essienesque
2011-09-27 13:28
Haha, jävla bitter Hleb är.
2011-09-27 13:26
elbraco.

Haha! Han är så långt in i frysboxen att jag nästan förstår honom.. :-)

Han får gärna hålla på sin gamla klubb. Däremot förstår jag inte varför man väljer att låna ut Hleb varje jävla säsong. Sälj honom bara.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 13:21
Alexander Hleb (barca player on loan): "I will support BATE ... I like it more! than Barca"

Hleb: "I'm sure the coaching staff of BATE has studied Barça in depth and found the tactical system that can give a good result. " # fcblive

Hleb:"I think BATE will play a great game. Barcelona doesn't have so much confidence playing outside." # fcblive

Hahaha, Hleb är för go...
2011-09-27 13:08
Varför står du inte ut med Valencia?
Barcelona Hetfield
2011-09-27 12:52
Villarreal har inget att göra i CL, de ska bara åka ut. Jag hoppas även att Chelsea slår ut Valencia, står inte ut med de.

Napoli kommer jag att heja på, sen är det ju givet att Barcelona är min favorit.
Barcelona Hetfield
2011-09-27 12:51
Grace

Det är kanske lättare att inte kommentera om man tycker att ämnet är ointressant, annars så kan man ju få intrycket att personen är en douchebag/besserwisser.

Eller?
Barcelona Mascherano
2011-09-27 12:41
Grace/Wastelands
Gäsp
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-27 12:02
Tror verkligen att Bayern-City blir en sjuk match. Är säker på att City inte vill förlora efter krysset hemma mot Napoli och kanske har det i bakhuvudet när de går ut på planen i kväll. Bayern lär ju mala på som fan framåt i alla fall, det är ju det dom är bäst på och det lär väl bölja fram och tillbaka som det alltid gör när tyska lag spelar. Tror vi kan få se en del mål ockå, 2-2 känns rätt så rimligt då båda lagen är rätt målglada.

Villareal har nog inte en chans mot Napoli. De har väl knappt gjort något rätt såhär i säsongsinledningen? Jävligt intressant grupp den där grupp A. Minst ett riktigt bra lag ryker ju av City, Napoli och Bayern. Känns som att det kan gå exakt hur som helst.

Dinamo har inget att hämta mot Lyon som har sett riktigt vassa ut såhär i inledningen. Det är klart att du kan tippa dom, men det är en jävla chansning, jag hade inte gjort det. Dock var det helt okej odds på Zagreb, kanske värt att chansa om du bara lirar säkra annars?
Barcelona Katalano
2011-09-27 11:28
¡Barca! - Crèma Catalana

På Lyons hemmaplan har inte Dinamo Zagreb något att hämta. Lyon vinner den matchen ganska enkelt tror jag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-09-27 11:25
Någon som tror att dinamo Zagreb kan skrälla mot Lyon? Funderar på att tippa på dom, ganska bra odds och dom spelade rätt så bra mot Real sist.
Barcelona Katalano
2011-09-27 11:14
den närkingska älgen

Jag tror liksom Hutch att Bayern-City blir en riktigt tempofylld tillställning. En underhållande match som jag absolut kommer att titta på. Jag tror på oavgjort resultat med några mål åt vardera håll. City är lite pressat efter förlusten i första omgången och viker inte ner sig så lätt nu.

Inter kommer att torska borta mot CSKA. De har alldeles för dålig form för att kunna utmana i den matchen.

Jag tror Napoli vinner mot villareal. De har börjat säsongen bra medan Villareal har svårt att prestera på normal nivå.
Annons: