/spanien/barcelona/forum/11755.aspx/spanien/barcelona/forum/11755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-10-23 00:13
Ryo Miyaichi !

0-0 hemma mot Deportivo, 15 maj.
Ryo Miyaichi !
2011-10-23 00:13
Frågan är när ni spelade på Nou Camp utan att göra mål senast? Grymt mycket oflax idag. Tror dock ni tar ligan ändå, det är väl som förra säsongen, Real hade övertaget på ligan tills ni piskade på dom ^^

Barcelona J.Guardiola- King
2011-10-23 00:10
Nej Villa är inte en bättre straffskytt än Messi och nej ingen annan i Barca är bättre straffskytt än Messi och JA självklart ska Messi ta straffen. Att han missar kan man inte göra något åt det händer alla plus att han fick stå i 3-4 minuter och vänta på att slå straffen då är det absolut inte lätt att sätta den!
Thiago en mi corazón!
2011-10-23 00:10
Dom 2 som är godkända idag är Iniesta och Thiago , resten kan mycket mycket bättre.
Barcelona MVP - 2011
2011-10-23 00:09
Man kan ju alltid hålla tummarna för Levante imorn!:) vinner de mot villarreal så leder dom ligan.

Messis miss resulterade i en mobil + vägg kollision. Tråkigt men sant.
Nya tag!
Barcelona El Soap
2011-10-23 00:08
Éluc: Håller helt med dig, folk klagar på puertan men ser exakt likadant ut här.
Barcelona Zamboza
2011-10-23 00:07
Även om vi hade många chanser så var det ingen bra match från vår sida. Det var så många felpass av flera spelare. Messi misslyckades med flera dribblingar och passningar bl a. Iniesta var den som jag tyckte bidrog med nåt bra. Pedro däremot är ju helt värdelös. Det enda han kan ju är att springa. I en sån här match hade man gärna velat se A.Sanchez. Han hade kunnat luckra upp Sevillas försvar ordentligt. Sen tycker jag att det var straff. Iniesta tappar balansen efter att han blivit fälld av Sevilla spelaren. Tyvärr hade man känslan av att Messi skulle missa efter all turbulens och en blek insats.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-10-23 00:07
Visste att messi skulle missa, kände det på mig, men sett till lägena vi fick borde vi ha målat långt innan straffen.
bobokram
2011-10-23 00:06
Lider med Messi, herregud han är trots allt inte en maskin, han är en människa.
Barcelona Éluc
2011-10-23 00:05
Nivån i det här forumet efter poängtapp är ju ta mig fan helt jävla absurt.
Barcelona true_barca_fan
2011-10-23 00:05
Jag förstår varför vissa är så förbannad men vi kan inte vinna varje match. De flesta har blivit van att se barca krossa sina motståndare men ibland det går åt skogen också.

Vi kommer tillbaka och redan nu nästa vecka mot granada. visca barcaa
Barcelona malique
2011-10-23 00:04
messi vill för mycket, och passar aldrig till anfall-kollegerna bara till mittfältarna,fattar inte detta....
villa borde ta straffar o frisparkar fan, bättre avslutare än messi alla dagar i veckan
Barcelona El Soap
2011-10-23 00:03
Kul att dom i puertan tycker att det nu bevisats att Messi inte "presterar" under press.

Hatten av för Sevilla, och speciellt till Javi Varas. Dom lyckas perfekt med sitt spel och gör det dom kom hit för. Dock börjar jag störa mig mycket på våran ineffektivitet nu, två matcher irad som vi har mängder med chanser men bränner mycket.

Messi var värdelös i matchen och jag tycker nästan att någon annan skulle ta straffen, kändes innan som att han skulle missa och med rabaldret innan så blev det ju inte bättre.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Rambla

Ganska komiskt att vi får straff när vi inte förtjänar den, och nekas när vi ska få den.

Barcelona J.Guardiola- King
Tappat all respekt för smutset Kanoute!! Vem fan tror han att han är när han tar tag i Cesc som han gör??!!! Äckel spelare

Grymt av publiken att skandera Messis namn efter att han missat straffen...
Barcelona Alvés - Por Que?
Exakt samma sak förra säsongen då Real ledde med någon poäng, vi fick mes poäng från klassikerna och går om. Hoppas på samma visa i år
Barcelona Barca-nist
2011-10-23 00:02
Nu börjar folk bete sig som Arsenal och Reals fans. Det är inte hela världen att kryssa. va fan lägg ner och håll på svära. pinsamt
Barcelona Rambla~
2011-10-23 00:01
Straffen var billig sa pa ett satt kanns det skont att inte vinna pa den. Jag kande ocksa pa mig att Messi skulle branna den. Han var rent ut sagt dalig i kvall. Ingenting funkade for honom. Fast aven han har ratt att ha en skitkvall nagon gang.

Typsikt att det ska vara en tveksam straff nar vi val far en. Domarna har ju blast oss pa ett par straffar tidigare.
Barcelona Gonzalez_Barca
Vi fåt ta och heja rejält på våra blåröda bröder, Levante imorgon mot Villarreal så inte marängernas ego når astronomiska höjder, eller visstja det har det redan gjort..
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
Hade man kunnat spela att Messi skulle bränna straffen hade jag betat allt jag äger.
BARCA-més que un club
otur alltså outurrrrrrrrr VILKEN JÄVLA OTUR IDAG INGET GICK SOM DET SKULLE BAD OMEN ÖVER BARCA IKVÄLL F,AK,,
Barcelona ElTriplete
Mina punkter efter matchen:

- Innan matchen hade jag stor respekt för Valencia, Sevilla och andra lag som vågade spela glad och offensiv fotboll i varje match mot oss. Nu kan vi glömma Sevilla.

- De är osportsliga svin och riktigt äckliga.

- Kanoute faller långt ner på min lista.

- Guardiolas uppställning från början.. *facepalm*

+ Messi. Världens bäste spelare kan inte alltid avgöra.

+ Nu tar vi nya tag och låter Puertan jubla.

Bona nit. :)
,Sami
Vilken box kanoute gav Fabregas.
Puyol-nollkoll
En bra match ikväll, bara målet som saknades. Hatten av gör Javi Varas, 14 paradas tror jag att han kom upp i, flertalet av dem högklassiga. Undrar vad Cesc sa till Kanoute?
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-23 00:00
Jag tycker att man ska skylla krysset på pep. Fel taktik den uppställningen skall bara spelas mot mindre lag. Men busquets borde ha startat, Ni såg när han kom in vilken skillnad det var !
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
nej messi ska inte ta straffar!
BB-Barceloneta
Känns tungt nu men vi får betala dyrt för missade chanser, men med varas mot oss så blev det ju inte lättare att sätta chanserna. Får inte glömma att vi mötte Sevilla heller, de har inte torskat än i år så det är ett starkt lag.

Men det är klart det känns extra tugnt med straffmissen och allt kaos i slutet.

Men men, avsluten var överlag för dåliga samtidigt som Javi Varas storspelade
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Alves porque

Lite upp och ner har vi haft det iår, men vid det här laget borde man vara smartare än så tycker jag. Vi spelar lika mot Sevilla, det är inget dåligt lag det. Real har all rätt att fira, de vann och vi kryssa men mer än så är inte detta. De leder med 1 poäng, det gör mig inget då det är mycket att spela om.

Vi må ha några iskalla spelare i laget men jag vill inte ödsla tid på att kritisera dem just nu, för laget vi möter näst kommer känna av lagets frustration framåt.

Vi kommer igen starkare och bättre!
Barcelona Senor Grande Pep
Busquets xavi o iniesta nästa match tack. Sevilla va ute efter en pinne och de förtjänade den. Att det var en feg taktik av Sevilla är en annan sak..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
- Kanouté. Hade respekt för honom. Det har jag inte längre. Synd för honom. Men han kan dra åt helvete, så lågt gjort. Inte okej. Det är inte hans fel att Messi missar straffen, såklart. Men det är lågt.

- Blir så trött på att det ska filmas och spelas över så sjukt hela tiden. Skärpning. Men samtidigt så, vi är ju inte oskyldiga genom historien. Men det är inte okej.

- Trots allt är det vårt fel att vi inte vinner idag. Chanserna finns ju, men det är fan att det inte vill sig. De sitter väl på tisdag.

- Tror det är första gången jag ser Messi missa en straff. Tror inte att någon kan klara sig från att bli psykad i ett sådant läge.

- Nu leder marängerna ligan. Det känns inte bra. Men det vänder, Real har ett rätt tufft spelschema nu och deras poängtapp kommer ju förr eller senare. I värsta fall får det väl vänta till El Clasico, men det vore fint att komma dit i ligaledning.

Annons: