/spanien/barcelona/forum/11718.aspx/spanien/barcelona/forum/11718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-14 21:28
28€ kostar matchbiljetterna till Barca klacken om man vill åka till San Siro nästa vecka.
Om någon är intresserad kan jag ge ut email adress till tjejen som ansvarar för biljetterna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-14 21:17
Isaac Cuenca byts in. Den grabbens karriär har verkligen pekat spikrakt uppåt det senaste halvåret :)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-11-14 21:16
Näten bakom båda målen ska bort från Camp Nou. Matchen mot Zaragoza blir första matchen sedan 2000 som Camp Nou-publiken blir nätfria.

Anledningen till att näten från början kom upp var som bekant när Luis Figo var på besök.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-11-14 20:59
BARCA show just nu !!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-11-14 20:33
Nice, själv har man:

Spanien hcp -1
Frankrike
England

+ Brasilien hcp -1 som vann tidigare med 2-0.

Och där gjorde Bartra 3-0 :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-14 20:31
FC Barcelona #10

Spanien hcp -1
Portugal hcp -1
Frankrike
England
Brasilien

12 odds, 85 kr satsade.

Fast den far åt helvete då portugiserna inte kmr lyckas göra 2 mål på 10 min nu....
2011-11-14 20:26
Gonzalez_Barca

Samma här :P
Vad för bet har du?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-14 20:26
2-0 Thiago! :)

Bra där, har ett bet på Spanien så hoppar de fortsätter såhär.
2011-11-14 20:07
1-0 Muniain!

Edit: Straff till Spanien efter 24 minuter.
Thiago tar straffen.

2-0 Thiago (Straff)
Barcelona Rioja
2011-11-14 19:59
Avgörande match i U21 nu mot Schweiz.
2011-11-14 19:57
Dags att kolla på Thiago nu :DD
Länktips -> Stream om ni vill ha.

Håller tummarna för en vinst med minst 2-0 :p

Edit: Nice åt "Dagens länktips i formet" här till höger! :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-14 19:49
Ronaldo gör några riktigt läckra frisparksmål per säsong men med tanke på att han får 2-3 drömlägen per match är det inte så konstigt. Messi måste ju nästan ha högre procent, då han förut inte tog så jättemånga. Nu tar han däremot fler, oftast får han något bra läge varje match.

Messi får dock sina på mål oftare vilken nog beror på att han går mer på känsla än Ronaldo som mest bara bombar, blir oftast långt över eller stenhårt på någon stackare i muren.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 19:45
galet. med tanke på hur mycket kraft han går på så kan det väl stämma att han dunkar bort en och annan boll men 4%.... det trodde man inte.

kommer ni ihåg att Justin Bieber kickade boll i ett Barcaställ för några månader sedan? Nu har han poseat med en Realtröja.
Man kunde väl ana att även han skulle hitta sin riktiga identitet förr eller senare, och det tackar vi culés för.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-14 19:42
elbraco

Kan mycket väl stämma, har för mig att han gjorde 22 frisparksmål i Manchester United tröjan. Se på länktipset dock för alla hans miss (eller de flesta iaf).

Visst när de väl sitter så är det riktigt snyggt men annars är han en högst medioker frisparksläggare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 19:40
basaric

skojar du? det kan inte stämma... källa?
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-11-14 19:36
Världens bästa frisparks tagare Cristiano Ronaldo har en underbar procent när det gäller att sätta in bollar i mål. Fram till 2010 hade han hela 4 % som gick in i mål ifrån hans underbara frisparkar. Jag tror knappast att den höjts nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-14 19:32
Bara med frisyren så går David Luíz direkt in och ersätter el capitán. Sen att han har lite samma spelstil och dessutom är en fantastisk mittback gör honom till mitt favoritköp om vi skulle värva ett stort namn till mittförsvaret. Notera om vi gör det. Annars är Botía min favorit.
Barcelona Aniesta8
2011-11-14 19:26
,Sami

Botia!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 18:34
David Luiz förvånande nog. Härligt krigande mittback som skulle kunna ersätta Puyol på flera punkter;
1. Samma krigarvilja.
2. Potential så det räcker och blir över.
3. Frisyren.
4. Frisyren.

Thiago Silva är en bättre mittback just nu men han är 27 år och kommer vara 28 om han kommer i sommar. Man vet att han kommer prestera men jag har en bättre magkänsla om Luiz och jag tror att han har potentialen att bli bättre än Silva ärligt talat.

Brasilien 1 - 0 Jonas.
Dani Alves har sett het ut hittills.

Messi: I want to stay my whole life in Barça. I don't want to be on any other team" [Canal + France] #fcblive
,Sami
2011-11-14 18:20
Vem skulle ni vilja se i Barca. Thiago Silva eller David Luiz?
daacun
2011-11-14 18:07
Vet nån vad som har händ med sms biljett 4.0 beta? För det funkar inte för mig
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 18:03
Brasiliens försvar mot Egypten (matchen börjar på 10an nu för den som vill se)

-----------------Diego Alves (kul att han får stå, det har han gjort sig förtjänt av)
Dani Alves------David Luiz----Thiago Silva----Marcelo

En av världens bästa backlinjer utan tvekan, helt sjukt alltså.
Synd att resten av spelarna inte är jättebra just idag. Hulk spelar på topp, ska bli intressant att se. Sen är det typ Ramires, Lucas, Hernanes och Alex Sandro - inga underhållande brasselirare med andra ord.

,Sami
2011-11-14 18:00
Kolla nu på kanal 10. Brasil Vs Egypten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-14 17:44
Alltså, jag skulle gråta om Pep lämnar. För mig får han gärna stanna hur länge han vill för det han gjort med det här laget finns inte. Han tog oss ur träsket från 07-08 och har nu gjort Barcelona till världens bästa klubblag, och ett av de bästa genom tiderna. För mig är det ingen tvekan om vem som är världens bästa tränare, även om det är svårt att mäta.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-14 17:23
Men, vad är det jag läser - Guti är kontrakt fri.
Nästan så att man har lust att klubben ska värva honom bara för att jävlas...
Typ bara 6 månader eller så...
Barcelona Barcadinho.
2011-11-14 17:17
Rosell verkar vilja skynda på en kontrakt förlängning med Pep. Pep brukar annars vänta jätte länge med att skriva på ett nytt kontrakt. Men nu hoppas Rosell att saken blir klar tidigare, kanske redan i jan.
Kan bli båda jobbigt, stressigt och paniksituation om han meddelar klubben mycket sent om att han vill sluta. det är viktigt att klubben ha god tid på sig i så fall.

Annars tycker jag att Pep tidigare sena kontrakts förlängningar var ett sätt att tagga spelarna. Något i stil med att - "jag stannar kvar om ni gör allt ni kan för att vinna". Men man kan inte spela på samma kort hela tiden. Det blir tjatigt. Man måste hitta på nya vägar för att tagga spelarna till max under hela säsongen.

elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-14 17:12
det är inga nyheter att yaya toure gillar barcelona. På samma dag som han lämnade (nästan) så pratade han väldigt gott om Barca och sa att han ville återvända en dag och sedan dess har han alltid hyllat Barca och brukar säga att city försöker nå upp till Barcas nivå.

Pep däremot verkar det inte som han har någon vidare bra relation till, tyvärr.

Och om han ska återvända får det fan vara snart, han är relativt gammal redan nu och har ett tag kvar på kontraktet. Yaya är en klassisk lirare och en av favoriterna i hypocriteligan men det är nog bäst för alla parter om han stannar där.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-14 16:41
Herre gud jag skäms när jag ser Altintop överdriva sådär. Nu har Real en trio som kommer att fixa straffar framöver sedan tidigare har man kungarnas kung på att filma Maria och divan Ronaldo.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-14 15:31
Det är lite anmärkningsvärt att Yaya i så gott som varje intervju lämnar en hint om att återvända till barca en dag.
Barcelona Essienesque
2011-11-14 14:46
Grande Yaya, läste precis artikeln.
Annons: