/spanien/barcelona/forum/1167.aspx/spanien/barcelona/forum/1167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L10
2017-01-29 14:10
Jag har följt Barca nu sen 2006 och helt ärligt så har jag aldrig sett mitt kära Barca bli så här utspelat! Alla spelarna vaknade till efter Bestis lednings mål men innan dess så var spelet under all J*** kritik! Okej Enrique vill rotera och det har man full förståelse men herregud du byter inte ut 3/4 försvarspelare, sen med detta mittfält? Helt ärligt om jag skulle dela ut betyg till vårat mittfält så hade Denise och arda fått 0 och Rakitic fått -5. Efter första halvlek så var jag jätte nöjd med 1 poäng faktiskt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-01-29 14:10
Även om vi blev blåsta på målet var vi totalt utspelade av ett medelmåttig lag som Betis !!
17 - 10 i skott
8-2 i hörnor

Castro missar frilägge
Betis träffar ribban och stolpen .
Nej dagens match var som sagt den värsta man sett och vi ska bara vara glada att vi inte förlorade. Betis var värda alla 3 poäng !!
Barcelona Rambla~
2017-01-29 14:08
Skitmatch av Barca är det första som ska nämnas men det spelar mindre roll för man blir faktiskt vidrigt rånade på ett självklart mål där bollen nästan är 1m innanför mållinjen. Det hör inte hit hur dåliga Barca var eller huruvida de förtjänade ett annat resultat, får man in bollen i mål är det andra helt ointressant. Hur är detta möjligt? Dum fråga egentligen, det är Spanien vi talar om och där händer sånt här i stort sett varje omgång. Luchos dåliga rotationer sen, orkar inte med honom längre. Spelarna ska ha sin beskärda del av kritiken de också. Hur kan de vara så dåligt påslagna och som det ser ut nästan viljelösa under en hel match? Vill de jaga ifatt Sevilla och RM eller vad är det frågan om? De borde fatta att det krävs hårt jobb och speciellt på bortaplan mot sådana här halvtaskiga lag som satsar allt då de ändå inte har något att förlora. Barcas speluppbyggnad från de bakre leden är under all kritik. Hur kan ett skitlag som Betis pressa skiten ur dem? Dessutom, de fick en halvlek på sig att inse vad det handlar om i just denna match. Trots det kommer man ut i 2:a halvlek och ser ännu mer loja ut än i den första. Vad fan handlar det om, klarar inte vår coach av att få igång dem i paus och förklara hur läget är? En sista sak, om man bara fick tillfälle att sätta en rak höger i nyllet på den där Ceballos. Vilken vidrig spelare och personlighet det där är.
Fuerza
2017-01-29 14:05
@II Barça II:

Ett rån. Dessutom tre saker:

1. Sönderblåst andra halvlek + 6 byten = 3 min förlängning (sense - makes none)
2. En spelare i Betis får bollen i huvudet i 92:a minuten och domaren stoppar spelet. Situationen dröjer 40 sekunder tills bollen är i spel igen. Lägger domaren till dessa sekunder? Nej, han blåser vid 92:57.
3. Domaren släpper ned bollen efter 40 sekunder (som Barcelona hade innan domaren stoppade spelet). All logik säger att Barca ska ha bollen vid nedsläpp. Vad gör Betis? Jo, det försöker ta bollen. Snacka om osportsligt och bedrövligt bedömt av domaren.

... och så ska vi inte glömma det bortdömda målet. Bollen var en meter inne. Robar.
Barcelona Soko
2017-01-29 14:02
Den sämsta Barcelona man sett senaste 15 år. Rena rama yra höns genom hela laget. Redan efter första 10 minuter såg man hur allt skulle gå. Denis och Digne var så pinsama att det är skam att bära Barcas tröja. Neymar alltså igen , den sämsta spelaren världen skådat sett till marknadsvärde. Otroligt bedrövligt och sämre avslutare får man leta efter. Alltid samma vissa med avslut . En junior i div 5 hade kunnat variera med sina skott men han gör precis samma sak för 100 gången. Och som vanlig dödar Barcas anfall efter anfall med sina strand fasoner. Om inte ledningen vaknar ock säljer honom blir det största misstaget klubben gjort sedan Zlatan tiden.
Dagens Betis skulle vilket lag som helst slå men dagens Barca uppträde som drogade, berusade och som de inte sovit på flera dagar.
Synd bara att Betis inte tog ledningen redan i början för baklängesmål är det enda som kan få oss att vakna.
Kommer aldrig mer se Barca första 20 min , det är frustrerande att se.
Kan tänka mig hur det slutar på onsdag mot tuffa Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2017-01-29 14:02
Kan dom inte bara ge ligan till Real så vi slipper se dessa sjuka domslut?
Fuerza
2017-01-29 14:00
@Carles Puyol Beast:

Du fick äta upp dina ord. Mathieu var den ENDA i backlinjen som visade pondus (cojones ... kalla det vad du vill) och gjorde minst misstag. Pique såg nyvaken ut, Vidal var bedrövlig och Digne's form pekade nedåt ju längre matchen led. Sergi Roberto och Alba bidrog inte med jack shit när de kom in.

Mathieu är vårt minsta problem. Rakitic däremot ... jösses vad långsam. Hans snabbhet från Sevilla är som borttrollad.
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-29 13:59
Ligan är körd för länge sen. Vi skickar en titel till Real som dem inte ens förtjänar. Domarna grattis för ni gör Perez skit. Perez har betalat domarna tok för mkt. En blind man kan se att den är inne.
Barcelona II Barça II
2017-01-29 13:59
Blir svårt att vinna ligan ifall målen vi gör inte räknas. Domarskandalen är ett faktumen, bollen var en hel meter inne, hur kunde de inte se det?
Barcelona papillon
2017-01-29 13:58
Nu missade jag sista 30 min pga att jag inte ville slösa den tiden av mitt liv på skitfotboll av Barca. När en målvakt som Ter Stegen fuckar upp varje uppspel med en ballongpass centralt mot mittcirkeln där går fan gränsen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona shalit
2017-01-29 13:57
Domarna gillar inte oss den här säsongen, sjukt dåligt att inte se att bollen var en halv meter över linjen. Gomes och Rakitic var för övrigt katastrofala på mitten.
Barcelona ElRaval
2017-01-29 13:56
jag hatar att skylla poängtappet på domaren för vi var givetvis inte tillräckligt bra, men ett mål är ett mål och den där bollen var en meter inne. otroligt att det kan missas.. you had one job!
2017-01-29 11:41
Bra elva men vad gör Mathieu i elvan. Umtiti är ung och han behöver inte vila snarare behöver han och Pique hitta varandra som mittbackar. Kemi är viktig. Kul med Vidal :)
Barcelona DM1982
2017-01-29 11:33
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]bra elva! Utom kanske Mathieu. Är inte Marlon klar? Han kunde fått spela istället kan man tycka. Kul med Vidal och Arda från start. [/QUOTE] Om jag inte minns fel så får Marlon inte spela i ligan.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-29 11:30
Katalano Tycker det rätt att bänka Gomes. Så som han spela mot La Real är ej acceptabelt.
Barcelona Katalano
2017-01-29 11:18
DM1982

Undrar om LE är rädd för att sätta Gomes som Pivoté. Han kanske sett hur bra han spelat där tidigare matcher och nu när Busquets varit sämre än vanligt så kan det innebära en obekväm situation om Gomes spelar för bra. Lite som Arda vs Neymar där Arda trots allt varit bättre denna säsong men bänkas pga sin status. Annars så har LE helt enkelt inte sett hur bra Gomes varit som Pivoté och då handlar det ju om brist på kompetens istället.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-01-29 11:15
bra elva! Utom kanske Mathieu. Är inte Marlon klar? Han kunde fått spela istället kan man tycka. Kul med Vidal och Arda från start.
Barcelona Soko
2017-01-29 11:08
Helt rätt med Mathieu idag.
Umtiti och Mascherano behövs utvilade mot Atletico o. tre dagar .
Hoppas Barca avgör matchen innan 60 min så Pique byts ut också .
2017-01-29 11:06
[QUOTE=DM1982][OFFICIAL] FC Barcelona Line-up: Ter Stegen Vidal, Pique, Mathieu, Digne Denis, Rakitic, Arda Messi, Suarez, Neymar [/QUOTE] Varför denna Mathieu!!!? Förstår inte....
Barcelona DM1982
2017-01-29 10:58
[OFFICIAL] FC Barcelona Line-up: Ter Stegen Vidal, Pique, Mathieu, Digne Denis, Rakitic, Arda Messi, Suarez, Neymar
2017-01-29 10:57
[QUOTE=Barclasico]Andre Gomes: "I do not like fame. I prefer to go unnoticed, that people do not see much" #fcblive [gq] Du har tappat det gubben [/QUOTE] Utveckla?
Barcelona Soko
2017-01-29 10:51
Dagens match tycker jag är den lättaste bortamatch i ligan, även om Betis har fantastisk publikstöd. Idag tar vi över serieledningen i alla fall tillfälligt. Hoppas att spelarna har sovit gott och är morgonpigga. ps. annars bra fotbolls söndag Betis - Barca Espanyol- Sevilla Bilbao - Gijon Real- Real
Barcelona Barclasico
2017-01-29 10:29
Andre Gomes: "I do not like fame. I prefer to go unnoticed, that people do not see much" #fcblive [gq]

Du har tappat det gubben
Barcelona Messi 4-ever
2017-01-29 09:53
Gäller att vi vinner mot betis och på så sätt blir det press på Real ikväll, är hundra på att dem kommer tappa poäng ikväll mot Sociadad! Ligan är inte över än
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-29 08:09
Carles Puyol beast Iniesta är inte med i truppen till dagens tidiga match.
2017-01-29 00:32
Någon som vet hur läget är med Iniesta? Kommer han spela imorgon? Tacksam för svar :)
Barcelona Barcadinho.
2017-01-28 23:53
Lion24. Den här diskussionen är intressant ! Det spilldes över till köksbordet för min del för jag har tre barn som är aktiva spelare. Du skulle tycka om o vara med. Men diskussionen har landat för mycket på svart o vit, antingen eller nivå. Tränaren har en roll, taktiken är viktig, visst ska man öva och det gör alla tränare o spelare, ibland mer och vissa mindre. Du tycker att tränaren är i särklass den viktigaste, det gör inte jag. Han är viktig men spelarnas egenskaper, talang o kvaliteter har en viktigare roll. Det var vår första oeniga diskussion för x antal månader sen. Du tycker nu att fullständiga instruktioner om många situationer är super viktiga. Det tycker jag inte heller. Du utgår tror jag från att spelarna är tomma blad. En genomsnitt spelare börjar med fotboll redan i 7 år och under tiden upp till senioren så möter hen många tränare, lyssnar på många taktiska instruktioner. Du nämner pressspel. Mina söner har fått instruktioner om hur det går till redan när de var runt 14 år. Mer light version som blir djupare med åren. Ta t ex Xavi, Pique, Alves, Iniesta. De kunde väldigt mycket innan Guardiola kom. Och förhoppningvis bordeinte heller Pep betrakta dem som dumma okunniga. Han ville sätta prägel o idéer men han behövde inte lära dem om allt. Mycket satt i deras ryggmärgen redan länge. Det finns såna detalj freaks som Pep, Mourinho o Sacchi. Men de har fått sina framgångar mest p g a deras enorma talangfulla trupp. Det är därför det går sämre för dem när de byter klubb. Ferguson är nog den enda som har lyckats i en riktigt lång period men paradoxalt nog så skött han inte så mycket träningarna, utan han lät assistenterna göra det. Men han var riktigt bra på att vara en manager, dvs sköta mycket annat viktigt runt klubben. Ancelotti gav mer frihet o det har väl gått bra för honom. Finns alltså olika ledarstilar, ibland funkar det bättre ibland inte. finns inte en garanti. Framgångarna hänger ihop på så mycket, en del slumpmässiga. Men du verkar mer som Guardiola, detalj freak :-) Får se hur det går för honom i City. Jag tycker också det är intressant o följa hans tränarkarriär, men jag lägger mer fokus på spelarna i slutändan.
Barcelona Davids3
2017-01-28 21:11
Alaves, Eibar och Las Palmas. Vilken mentalitet det är på dessatre lag!
De är här för att stanna mina herrar.
Barcelona Deulofeu
2017-01-28 19:53
Såg B-lags matchen och vi blev räddade av Gumbau på slutet efter ytterligare en patenterad frispark av han. Stenhård otagbar.Inte hans första denna säsongen heller. Annars bjöd Alena på några dribblingar man dreglade lite över... Matchen slutade 1-1 och B-laget är fortfarande på en förstaplats! Hade hoppats på mer från vårt lag eftersom de hade chansen att dra ifrån men de hade det svårt mot de betydligt mer rutinerade motståndarna.
2017-01-28 19:28
Fan vad intelligent Lucas Perez är. Om ni inte sett hans assist till Welbeck så gör det. Vill se sånt från Paco också....
Annons: