/spanien/barcelona/forum/1164.aspx/spanien/barcelona/forum/1164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-03 02:18
Katalano Det är okej att skriva att jag är ett troll för att jag kämpar för majoritetens roll att skriva i forumet, före under och efter matcherna. Det är klart att moderatorerna inte ger dig en spärr, inte ens en tillsägelse när du kommer med grundlösa anklagelser. Det gynnar moderatorerna att låta dina grundlösa anklagelser stå kvar. Men berätta för mig och övriga varför jag som älskar barcelona av hela mitt hjärta ska acceptera att forumet låses under matcherna. Det är såklart enkelt för dig att dela ut glåpord när du sitter bakom din skärm meden jag sitter här och kokar. Jag vädjar, ge forumets medlemmar en chans att rösta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-03 02:04
Jag blev tidigare idag anklagad för att enbart ha kritiserat administrationen utan att ha själv velat ställa upp för att rensa forumet under matcherna. Jag ställer härmed upp för att vara moderator under matcherna. Jag kommer rensa upp forumet efter matcherna. Men om någon förbannat sig över för att Neymar för 77:e gången missat ett friläge så kommer jag inte spärra de. Jag kommer inte heller spärra skribenter som klagar över att Messi blivit bensaxad sju gånger utan att förövaren fått varning. Jag blir så extremt frustrerad över att forumets skribenter inte ens fått rösta om forumets vara eller icke vara under matcherna. Jag kräver en omröstning precis som majoriteten av forumet. Om ni förvägrar oss detta ska jag ställa upp för att vara matchmoderator. Om ni vägrar ge mig möjligheten ska jag återigen kontakta centraladministrationen för att låta de veta att ni tystat oss som i det forna sovjet. Låt detta meddelande stå kvar.
Barcelona Kröjjf
2017-02-03 01:31
@Lion24:
Det finns lättare uppgifter än att diskutera diplomatiskt, med en dogmatiker som tveklöst tror sig veta att fotboll är sport där tränaren alltid är större än laget han leder, vare sig det är på gott eller ont. Och att det rör sig om en precis positivistisk vetenskap, snarare än ett ofta rätt oförutsägbart spel med elva individer av varierande kvalitet i varje lag involverade. Med många inslag av slumpmässiga omständigheter, över vilka vare sig tränare eller spelare alltid råder över; så som domarnas bedömningar vilka kan visa sig vara direkt matchavgörande vid många tillfällen. Eller en snedspark som träffar en egen spelare, varpå bollen hamnar i eget mål. Men jag ämnar dock mot alla de dåliga odds det lär innebära, att ta en diskussion med en allt igenom kategorisk dogmatiker som tänker i termer av allt eller inget, ändå göra ett seriöst försök att förklara vad jag menade med min schackmetafor. Vad jag definitivt inte menade eller skrev, var att det är bättre att spelarna själv får bestämma vad de ska göra och varifrån citationstecknen runt "planerade" kommer vet jag inte. Men själv skrev jag att det uppstår vad jag kallade oförutsedda situationer , som inte ingår i planerna och som underförstått kräver ett visst mått av improvisation. Men i en fri översättning heter det istället på följande sätt: "Jag skriver att ett lag/spelare ska ha allting planerat men jag får svar som att det är bättre att låta spelarna bestämma vad de ska göra för det kommer "oplanerade" scenarion i en match som man inte kan förutspå, indirekt så, bullshit säger jag". Eftersom det rör som om en moderator, avhåller jag mig från att skriva "bullshit" med risk för spärr och nöjer mig med betyget låg nivå. In i det längsta har jag faktiskt tänkt avstå från en kommentar, men ikväll ändrade jag mig och i nedanstående inlägg utvecklar jag mina synpunkter utan förvrängning från någon utomstående "tolk".
Barcelona Kröjjf
2017-02-03 01:28
Jag tycker inte Lion24:as inlägg är vare sig "nonchalant, arrogant eller taskigt". Bara ovanligt ogenomtänkt, för att vara författat av någon som efterlyser noggranna analyser in i minsta detalj. Jag själv har ingen anledning att ta åt mig av i stort sett någonting och ser det därför inte ens som indirekt riktat till mig. Jag har exempelvis inte påstått att Leo Messi skulle avstå från att planera "sina rörelser kvällen innan matchdags när han ligger i sin säng utan att allt som kommer från Leo är obestämd, oplanerat och naturligt". Inte för att jag nödvändigtvis tror att han gör så, eftersom individer förbereder sig på olika sätt inför en tävlingssituation. Vissa har en hög anspänningsnivå som kräver avkoppling från vad som komma skall och riskerar få svårt att sova vid en inre genomgång av alla tänkbara situationer som kan uppstå. Jesper Blomqvist var en sådan spelare. Andra individer har en lägre grundanspänning som kräver en längre förberedelsefas, för att prestera maximalt. Det är bl a sådana individuella avvikelser vad gäller personlighet, som en tränare har till uppgift att lära känna väl och ta hänsyn till för att få ut mesta möjliga av varje spelare . "Pep - talk" kan riskera få en spelare övertänd och en annan att bli fokuserad på uppgiften istället för att tänka på sitt eget. "Fingertoppskänsla" brukar det kallas och är en av de viktigaste egenskaper en analytiskt lagd tränare måste ha. Men låt oss utgå från antagandet att Messi ligger och planerar precis vad han ska göra i varje given situation innan han somnar. Betyder det att han redan i förväg vet i vilken situation en tunnel och eget genombrott är att föredra framför en framspelning? Är inte ett sådant beslut helt avhängigt om säg Luis Suárez, lyckas slita sig loss från sin bevakning och samtidigt undvika en offsidefälla? För att nu bara ta ett exempel på att beslutet ifråga inte kan fattas i sängen, utan i exakt samma stund som situationen uppstår. Då finns inte tid för eftertanke utan omedelbart beslutsfattande är vad som krävs. Och långt ifrån alla spelare tar rätt beslut i sådana lägen. Inte ens Messi, oavsett om han räknat tänkbara alternativ så som andra räknar får innan de somnar. Och om jag nu själv ansett det vara onödigt att ta Lionel Messi som exempel, ja då hade jag naturligtvis inte nämnt hans namn i mitt inlägg. Men eftersom detta huvudsakligen inte var riktat till någon speciell person även om Lion 24 verkar tro sig vara utvald, utan ett sätt att ge uttryck för min egen syn på vad Barcadinho och han tidigare diskuterat sinsemellan, så är det väl rimligtvis jag som har veto vad gäller att avgöra vilka exempel som är användbara för att ge uttryck åt mina tankar; i en fråga som först och främst berör tränarens betydelse för hur bra respektive dåligt spelarna presterar på planen. Självklart har tränaren en stor del i vad som sker ute på planen. Annars skulle vi alla helt kunna lägga ned diskussionen om L.E. som jag deltagit ganska livligt i med ojämna mellanrum. Att jag inte är överens med Lion24 om att tränaren är den tveklöst viktigaste komponenten i ett fotbollslag, betyder inte att jag förringar den senares stora inverkan på såväl laget i stort som enskilda spelare . För det vore att se på rollfördelningen inom laget i termer av antingen eller, istället för både och. Det tidigare påståendet att "Allt är Luchos fel" är att se som ett talande typexempel på en i sanning nyanslös analys, utan någon egentlig gråzon. Men alla har sin del i helheten och i den inkluderas också de som styr klubben på högsta ledningsnivå. Det var ju faktiskt inte särskilt länge sedan som i stort sett det mesta som gick snett, var Zubizarretas fel. Lion24 stod emellertid fast vid sin fasta övertygelse att allt som gått snett i Blaugranas spel, helt och hållet beror på vår man vid sidan om händelsernas centrum; när domaren väl blåst igång matchen. Om sedan uteblivna straffar och felaktiga domslut överlag även de ligger på tränarens ansvar får var och en avgöra själva efter eget huvud. Kanske det finns anledning att sova på saken? Vem kunde ens drömma om i förväg att Guds hand skulle överrumpla Peter Shilton i VM 1986? Var det brist på "planering" av den engelska tränaren samt att försvararna inte gjort sin "hemläxa" när de blev helt bortgjorda av Diego Maradona och därför inte förutsåg den oförglömliga dribblingen, som fällde avgörandet? Hade rentav Maradona i samspråk med sin tränare planerat "kuppen" in i minsta detalj? Förlitar man sig på Lion 24:as synsätt så lutar det inte bara åt det sistnämnda. alternativet. Det bara är så: "Det finns inga så kallade scenarion som man inte kan förutspå, vi ser samma fotboll varje dag". Det är verkligen en ovanligt tvärsäker slutsats, som går stick i stäv med i stort sett allt vad vetenskap och beprövad erfarenhet säger oss och som jag helt enkelt inte kan hålla med om. Hjälphypoteser och cirkelresonemang som syftar till att slå fast absoluta sanningar, är så långt ifrån en seriös och djupodlande anlays man kan komma. Är det någon som på fullaste allvar tror att Isaac Newton förutsåg att ett äpple skulle falla ned i huvudet på honom och att han satte sig under just det trädet, i full förvissning om att han därigenom skulle komma på gravitationslagen? Eller att alla självmål i fotboll genom årens lopp, är resultatet av dåliga förberedelser som "olycksfåglarna" borde ha tagit sig en ingående funderare på dagen innan match? Avslutningsvis ännu ett citat: "Det är alltid någon som sagt åt Leo hur han ska röra sig, tänka eller dribbla. Allt började med Pep som gjorde Leo till en galning, utan instruktioner om hur han ska planera sina moves, så hade Leo aldrig varit den han är idag, hur bra han än är". Det låter nästan (!) som Pep Guardiola agerat koreograf åt argentinaren, som värvades i väldigt ung ålder för sina unika egenskaper. Michael Jackson hette ett annat underbarn. Som genom en kombination av medfödd begåvning, talang och inlärning, var en jävel på att dansa. Men det hade nog krävts såväl improvisationsförmåga som egna grepp för att få till det, om han samtidigt blivit sparkad på benen och dragen i jackan, varje gång han intog scenen med sin inövade "moonwalk".
Barcelona Davids3
2017-02-03 00:55
Förra helgen spelade vi 12 och nu spelar vi 16.15. Vad är detta för tider? Snacka om att helgen förstörs :(
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-03 00:03
Asså skojar vissa när dem skriver att Arda är bättre än Neymar? För han hamnat i ett målstim? Denis Suarez gör fler poäng än Iniesta. Ja där håller jag med om att denis är bättre hehe Godnatt!
Barcelona Deli.Z
2017-02-02 23:54
Neymar är lätt top 4 i världen, fattar inte heller varför folk klagar på honom här inne. Att han missar chanser ja det händer ( kolla bara på Ronaldo just nu) men neymars defensiva jobb den här säsongen har blivit bättre, sen lyckas han alltid fixa fram nåt farligt när han har bollen, hörnor,frisparkar , straffar.
Barcelona Deli.Z
2017-02-02 23:53
Neymar är lätt top 4 i världen, fattar inte heller varför folk klagar på honom här inne. Att han missar chanser ja det händer ( kolla bara på Ronaldo just nu) men neymars defensiva jobb den här säsongen har blivit bättre, sen lyckas han alltid fixa fram nåt farligt när han har bollen, hörnor,frisparkar , straffar.
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-02 23:52
Freeyourmind... Har aldrig heller hört dig öppna käften mot mig innan? Har mestadels diskuterat /försvarat Neymar senaste tiden. "Bara för att du inte kan..." "Bara för att du inte kan..." Verkar dom du har en jävla koll på mig :--) Ditt inlägg blir bara mer och mer komiskt ju mer jag läser det.
Barcelona Deli.Z
2017-02-02 23:52
Barcelona Deli.Z
2017-02-02 23:51
Barcelona Robért
2017-02-02 23:48
Om man bara utgår från "likes" det senaste dygnet så är en klar majoritet för att hålla forumet öppet. Hur ser den minoritet som är för ett stängt forum under matcher på det? Ska era önskningar värderas högre?

Jag har inget annat än respekt för moderatorerna här i forumet. Att de ställer upp med både stort engagemang och tidsförbruk och att de gör det utan ersättning är fantastiskt! Jag hoppas att de har lust att fortsätta moderera forumet framöver för att "hålla rent" från sånt som inte hör hemma här. Men dagens situation känns inte helt hållbar så som jag ser det.

Jag noterar att det lätt bildar sig en "vi" mot "de" gruppering här inne vad gäller denna fråga, där spydigheter delas ut från bägge sidor. Med lite mer ömsesidig respekt och konstruktiv kommunikation kan vi kanske gemensamt bidra till att forumet blir bättre över tid, så att moderatorerna slipper rensa upp när känslorna svallar över. Vi har alla ett ansvar för att uppmuntra till att det hålls en bättre nivå här inne, och det inkluderar att hålla god ton även med de som inte klarar av att göra det. Vi bör kunna vara respektfullt oeniga om saker, samtidigt som vi markerar när eventuella översteg inträffar.

Kanske det är så vi måste göra för att moderatorerna ska kunna göra det som de är till för; rensa ut uppenbara troll och få bort allt i form av personangrepp, sexism, rasism, reklam och annat. Mycket av det andra – såsom one-liners, glädjeuttryck över skador, omotiverade startelvor etc. – bidrar till att sänka kvaliteten på forumet (speciellt när det vankas match) men klarar vi verkligen inte av att leva med det? Kanske det inte är nödvändigt att moderatorerna är inne och rensar förtvivlat bland dessa inlägg? Som sagt tidigare, det är fritt fram att undvika forumet under vissa tider om man så önskar, eller att scrolla sig förbi de uppenbart meningslösa inläggen (jag vill tro att alla ser rätt snabbt vilka dessa inlägg är). Jag ser hellre att det är en ”låg” nivå under och i anslutning till match, än en total frånvaro av nivå (vilket vi får under tiden då forumet är stängt). Fokus bör kanske läggas på uppenbara och kraftiga övertramp under match, som kan leda till att personer blir spärrade i efterhand?

Till sist vill jag bara tillägga att jag hoppas att detta får en bra lösning till slut, så att jag glatt kan återgå till att bara läsa alla andras inlägg och slippa spendera tid på att formulera dessa överdrivet långa inlägg ;).

Väl mött Culés!
2017-02-02 23:47
Barcadinho Les Rambles håller mycket högre nivå! Opinion Live ikväll går till historien!
2017-02-02 23:46
Freeyourmind... Värst va du brusar upp? Snackar i nattmössan också. Jag har aldrig kallat Arda för terrorist här. Bevismaterial hade uppskattats. Hahaha. Antar att du misstar mig för någon annan då jag läser forumet varenda dag och missar sällan några inlägg. Därav vet jag också vilka svar jag får/inte får. Vad du påstår folk tycka om mig eller vad du påstår mig göra är också är helt taget ur luften alt. att du tagit fel på person. Du verkar ha problem med att läsa mellan raderna och förstå humor som är, vad ska jag kalla det, "aggressiv". Jag är inte alls speciellt allvarlig, tvärtom faktiskt, men du tror att jag försöker gömma mig bakom skämt. Vad i hela friden? Antar att du lätt misstolkar Zlatans personlighet, kungfu-sparkar på lagkamrater och diverse hyss? Hahahaha. Skriva krönikor intresserar mig inte. Har inte heller något större behov av att starta någon "intressant" diskussion utan nöjer mig oftast med att eventuellt komma med en teori/åsikt om en diskussion intresserar mig. Ser inte heller någon prestige i vem som "bidrar" och är "duktig" här inne. Dom som bara läser bidrar på sitt sätt genom att faktiskt läsa det som skrivs. Jag har inte hoppat på någon heller och sa dessutom att jag inte har något emot "gubbsnacket" här inne men har inte heller något emot alla heta känslor under match. Soko fick fram en poäng tycker jag. Det finns utrymme för både och på Les Rambles!
Barcelona Barcadinho.
2017-02-02 23:37
Och på tal om nivån - såg ni diskussions programmet Opinion på Svt ikväll, hoppas vekilgen inte. Där satt journalister, barnpsykologer o vad ni vill. Men så himla låg nivå att jag stängde av o kikade in här istället. Jag lovar att jag skulle anställa folk härifrån on jag ägde en tidning el så. Ni lyser kvalitet en del av er.

Tja, för mycket input idag, godnatt.
Barcelona Barcadinho.
2017-02-02 23:25
Xaviesta - det har alltid funnits duktiga, mindre duktiga o dåliga skribenter här, alltid funnits såna som faller för en smak eller inte. Ingen skillnad mellan nu o då och faktiskt ingen skilland mellan här o andra sociala forum.
Hur överlever man då? Ju genom att scrolla.
Men ibland går det fan inte. Jag vet inte hur många ggr jag har sagt till min partner här, du behöver inte läsa ALLA inlägg på facebook om du också vill hinna med annat roligt, hjälpte det, nej.
Barcelona Xaviesta
2017-02-02 23:10
dinho the artist Simpelt folk behöver en hackkyckling när saker och ting går dåligt. Att kritisera roten av problemet existerar inte när man väljer att se endast det man vill. Som att ta en spann och knalla ner till havet och fylla den med vatten för att sedan utbrista "Se! Det finns ingen fisk här". Men har du kollat hela havet? Neymar har inte gjort det sämre än någon annan och frågar du mig så brister vi i kollektivet snarare än enskilda spelare som Rakitic och Busquets. När tränaren inte visar en tydlig spelidé eller ens någon form av en röd tråd så förstår iaf jag ganska snabbt varför det ser ut som det gör på planen för majoriteten av våra spelare. Eller belackarna menar verkligen att 70% av truppen varit "ur form" i 30 matcher - och det samtidigt? Är man ärlig i sin kritik då? Jag har läst men inte deltagit i diskussionerna dom senaste dagarna då det mestadels handlat om individerna istället för hela laget som enhet. För låg nivå för min del iaf och det menar jag absolut inte som en översittare utan jag finner det bara inte stimulerande helt enkelt. Sedan har vi det enorma världsproblemet nu med att forumet är stängt i 150 minuter under matchdagar. Att vissa skribenter (and I use the term skribent mildly here) ska gå runt redaktionen och moderatorerna för att skriva till centralen är ju komik på en kopiöst hög nivå. Har man verkligen inget bättre för sig? Skäms ni inte? Det är såna som ni som har jagat bort såna som cameroonians och Gabriel med er oerhört låga och barnsliga nivå. "Det här har bara börjat" skriver han likt en anarkist som tar täten i ett krig. Likes till dessa inlägg kommer upp i skyhöga siffror pga maränger från grannforumet som själva inte har något liv heller och vill inget hellre än att gå in här med popcorn i handen under våra matcher för att beskåda våra inbördeskrig och med paraply i handen avnjuta hagelskurarna härinne i form av könsord mot våra egna spelare vid felpassar och målsump. Vi har inte ens så många läsare här längre liksom. Snart blir det att endast diskutera med dom jag gillar och handplockat själv via PM för min del alltså, bud på det nästan. Och jag som precis gjort comeback vid årsskiftet.. från startelvan/bänken och raka vägen ner i isbadet för min del ifall det ska fortsätta såhär härinne.
Barcelona Barcadinho.
2017-02-02 23:10
Tråkigt om den här diskussionen kommer tolkas som angrepp på mod o red allmänna arbetet. Det ska förhoppningsvis gå att diskturea utan att ta det personligt. Moderatorerna har fått mycket beröm för sitt arbete på sistone o med all rätt. De gör en kanon insats här o är uppskattade !
Men det innebär inte att alla, varenda en, behöver hålla med precis alla deras beslut. Det här forumet liknas en ideell förening. Det finns enormt många såna föreningar i Sverige och de är en viktig del i den demokratska grunden. Ta det som en positiv sak att vi kan diskuetra, även om det är jobbigt.

Glöm inte att det här forumet också har en social roll med gemenskap, inte bara rent av informativ. Les Rambles är ett socialt forum och det är också det som är kul.
Barcelona Iniesta70.
2017-02-02 23:07
Pep - El Mister

Mej gör det egentligen inget att forumet är öppet under matchtid, jag kan scrolla eller hålla mig borta.
Jag visade sympati för moderatorerna som måste avsätta tid att rensa o hålla forumet fräscht när deras favoritlag lirar. Dom har säkert familjer, flickvänner/pojkvänner, barn husdjur, släktingar, vänner o allt annat som måste sättas åt sidan för att kunna koncentrera sig på att forumet ska vara rumsrent.
Visst, de flesta sköter sig riktigt snyggt, men när vi missar ett friläge i 90:e minuten o tappar poäng mot ett "skitlag" då lär impulskontrollen inte vara närvarande.
Det er dom jag har i åtanke, inte mig själv, jag har ju inte åtagit mig att ansvara för att forumet ska hålla en trevlig standard.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-02 23:01
@Pep - El Míster:
Om du frågar folk här inne i forumet så är det enda du har bidragit till det här forumet att hoppa på andra bara för att du inte kan, har talangen att skriva dessa krönika. Bara för att du inte kan väcka roliga, intressanta och diskussioner. Inte inte första gången du hoppar på folk. Ja, kalla det skämt. Du avslöjar bara din intellekt genom att om och om igen hoppa på andra forum medlemmarna. När du kan, om ens någonsin bidra nånting i det här forumet förutom att hoppa på andra som liten 4 åring så kanske, kanske du kan yttra dig om andra homre. Sist kallade du Arda för terrorist efter R.Madrid matchen vilken mod missade p.g.a all skit skrivs här inne. Har faktiskt försöka förstå vad du vill åstadkomma här inne. Antingen hoppar du på forummedlemmar eller så rider du på vågen när andra gnäller här inne om mod stället att PM.A Höj nivån...
2017-02-02 22:52
Det enda enkla man kan göra är att undvika forumet under match om man tycker det är jobbigt och sedan återkomma ett tag efter matchen(utan att kommentera dom som drar one-liners) med myspys-diskussionerna :)))
2017-02-02 22:50
Ni som skriver långa jävla "krönikor" i forumet då? Ett ständigt upprepande av samma jävla klämkäcka uttryck! Egentligen inte mig emot men ni kan ju ta och skriva en riktig krönika någon gång också istället för att gnälla på dom som vill ha lite fart och fläkt i forumet och inte nöjer sig med ett jävla gubbrum där det ska smuttas whiskey och snackas taktik under lugna omständigheter. Haha, jag skämtar lite också. Tycker ba allt är så seriöst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-02-02 22:48
Neymar spelar VM när vi inte har boll men ligger betydligt högre upp i planen när vi vunnit tillbaka den. Jag har studerat vår formation de senaste matcherna och kommit fram till några saker. Det första är såklart att den försvarande formationen är betydligt mer strukturerad medan den med boll är friare. Inga konstigheter där. Men ska man förenkla vårt spel så kan man säga att vi alltid spelar 4-4-2, skillnaden är att Messi i presspelet bildar toppduo med Suarez medan han när vi anfaller droppar ner som innermitt, en av de andra CM tar lite mer bredd och Neymar går upp på på topp. I grunden förstår jag hur Lucho tänker här, man vill ha Messi så delaktig i spelet som möjligt med boll och en mer "naturlig" ytter att ta hemjobbet utan boll. Däremot är 4-4-2 betydligt mer statisk och intetsägande ett rörligt tremannamittfält. Den bästa formationen för oss hade varit två yttrar som breddar rejält och skapar yta åt 3 CM, som under Pep. Ser man dock till spelarmaterialet hade det varit oerhört korkat då vi har som mest kreativitet i yttrarna, inte mittfältarna. Därför måste Messi in i mitten och därför måste vi ändra formation. Vad vi än gör ser jag nackdelar. Ett alternativ skulle vara att även på pappret sätta Messi som innermitt och trycka in en naturlig HY i elvan. Problemet då är att Messis försvarsspel som mittfältare inte räcker till. Han kan vinna boll som pressande anfallare men när det gäller att jobba hem långt ner, täcka stora ytor, manmarkera motståndare mm är han såklart undermålig. Kontentan är att vi iaf den här säsongen bör fortsätta med den här formationen då Messi trots allt presterar som bäst i den rollen han nu har. Och är Messi i form sett till hans nivå kommer vi alltid ha chans på titlar.
2017-02-02 22:38
@Katalano:

Så enkelt är det.
Barcelona Katalano
2017-02-02 22:30
@Iniesta70.:
Senaste gången CarlesPuyol5 skrev liknande inlägg så redovisade Mod att de fått in hela 0! st PM från dessa individer. Hela 0! st var redo att ta diaogen om hur man kan lösa det för att hålla forumet öppet under matcherna. Skriv PM till Mod alla ni som önskar ha forumet öppet, enligt reglerna på forumet. CarlesPuyol5 skriver liknande inlägg om och om igen utan att läsa de svar han/hon får. Jag tycker att det är troll på hög nivå. Han/hon kräver ett svar från mod men läser inte svaren som ges.
Barcelona dinho the artist
2017-02-02 22:16
Förstår inte riktigt hur man kan yrka för Neymars uttåg ur klubben.
-Firma MSN och kanske allra främst Neymar har ett enormt anseende kommersiellt. Neymar är förmodligen den spelare i hela världen klubbar vill ha i sitt lag ur en marknadsföringssynvinkel.
- Han kommer definitivt att vara en av världens absolut främsta de närmaste åtta åren skulle ingenting oväntat inträffa.
- Han kompletterar Suarez och Messi väldigt väl. Säga vad man vill om hans form, han besitter kvaliteter som ytterst få om några gör.
- Han är 24(!)
2017-02-02 21:58
Fan sant ändå Soko! Du har en poäng också i att det faktiskt nästa aldrig är varken personliga påhopp, sexism eller rasism i forumet. Jag ändrar mig. Öppna skiten. Haha fan va folk tar livet seriöst.
Barcelona Soko
2017-02-02 21:50
Ronaldinho är tillbaka i Barcelona !
Han är våran nya ambassadör!
2017-02-02 21:25
Jag var också för att forumet skulle vara öppen när första dagarna. Visst skulle det vara roligt om det var öppet inför matcher.

Men ni måste förstå att mod behöver hjälp.
Det finns nu två saker att göra. Antingen bita ihop och gilla läget.

Om inte så rösta vi om saken.
Om utfallen är att majoriteten vill ha öppen forum under matchen så får ni se till att bilda grupper som kan hålla det snyggt, jaga trollar med pil och båge.

Det är bara skriva upp sig för att jag skulle inte vilja vara mod och städa det här forumet under matcherna. Vill ni hjälpa till under matcher. Organisera er och sluta gnälla nu.

Ta det till nästa steg och organisera er och ta kontakt med Mod.
Vi ser alla att det finns två olika läger.
Barcelona Soko
2017-02-02 21:08
Celta kör med starkaste laget ikväll mot Alaves. Eftersom det handlar om en finalplats misstänker jag att Celta vilar sina spelare mot Real på söndag i väntan på returen mot Alaves på onsdag. Tråkigt att de möts just mellan semifinal matcher annars hade Celta haft bra chans att skicka hem Real utan full pott precis som man slog ut de i cupen..
Annons: