/spanien/barcelona/forum/116.aspx/spanien/barcelona/forum/116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-17 15:16
Vilket mååål Den där savic asså, kommer bli en världsspelare ifall han drar till rätt klubb.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeChiffre
2018-06-17 15:14
Sitt ner Navas hahaha
Barcelona messiooooxavii
2018-06-17 14:57
Sergej Milinkovic Savic är klass rakt igenom.
Barcelona Andresito
2018-06-17 14:46
Undrar vilket lag som kommer slanta upp för Milinkovic-Savic i sommar. Otroligt bra.
Barcelona Ribohn Fan
2018-06-17 14:41
Säger nog mer hur vårat spel var, än hur bra Rakitic spelade. Men en sak är klart för min del. det är att Rakitic och Busquets ska inte spela tillsammans och helst ingen av dem. Barca behöver nytt blod i form av snabbhet, explosivitet, aggressivitet och teknik.
Barcelona MessiLionel
2018-06-17 14:21
@ || #5 sergiobusquets:

Jag kunde inte säga det bättre själv. Helt rätt sagt.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-17 13:22
Rakitic har varit våran bästa spelare efter nyår, att hans form fortsätter i Kroatien var väntat. Han har höjt sig flera nivåer och själv hade jag velat ha kvar honom.
Barcelona Jarlma
2018-06-17 13:07
[QUOTE=Smogen]Håller med. Messi saknade visserligen klipp i steget igår. (jag undrar varför) och gjorde med sina mått mätt en ganska medioker insats. Trots det så stod han bakom typ 80% av Argentinas anfall. Problemet är att de övriga spelarna litar för mycket på Messi och när då Messi inte presterar på topp så skiter det sig helt. Där är det Sampaolis fel som inte får laget att prestera på topp. Det är dessutom obegripligt för mig att han envisas med att spela utan Lo Celso och Dybala. Även Pavon borde ju få mer på sig än ca 10 minuter. Hos Messi är det nog psykologiskt. Han måste få i sig lite mer jävlar anamma till nästa match. Sampaoli lär ju vara för envis och stolt för att ändra på sig så då blir det helt enkelt upp till Messi. [/QUOTE] Håller med dig, men jag tycker det går att vända på myntet också. Jag tycker Messis positionering både i landslaget och hos oss är problematisk. Han vägrar löpa utan bollen vid fötterna, samt så ska han alltid vara i en position där en mur kan placera sig och han ska försöka dribbla igenom alla och knorra den i bortre. Tycker han borde visa lite tillit till resten av laget han behöver inte liksom göra allt hela tiden. Tycker Lucho fick till det när han drog ut Messi lite till höger igen. Men jag tror inte hans kropp orkar vara den där typen av spelaren längre och det har ju också sina anledningar. Man måste vara on point med träningen när man kommer upp i åldern.
Barcelona Smogen
2018-06-17 12:48
[QUOTE=Barcadinho.]Argentinas spel påminde Barcas tikitaka mot försvarsmur. Bra o snygg possession, stort bollinnehav. Men för lite hot i boxen samt halvt hysteriskt när motståndarna kontrar. Dessutom för många anfall med kombinationer centralt. Di Maria o Aguerro var borta från matchen. Håller inte med all kritik mot Messi. Han var ändå bäst på plan. Han kan bättre så klart mycket bättre men han spelar inte tennis. Finns 10 andra på plan. [/QUOTE] Håller med. Messi saknade visserligen klipp i steget igår. (jag undrar varför) och gjorde med sina mått mätt en ganska medioker insats. Trots det så stod han bakom typ 80% av Argentinas anfall. Problemet är att de övriga spelarna litar för mycket på Messi och när då Messi inte presterar på topp så skiter det sig helt. Där är det Sampaolis fel som inte får laget att prestera på topp. Det är dessutom obegripligt för mig att han envisas med att spela utan Lo Celso och Dybala. Även Pavon borde ju få mer på sig än ca 10 minuter. Hos Messi är det nog psykologiskt. Han måste få i sig lite mer jävlar anamma till nästa match. Sampaoli lär ju vara för envis och stolt för att ändra på sig så då blir det helt enkelt upp till Messi.
Barcelona Criff
2018-06-17 11:32
@Visca el Barça i visca Catalunya:
Okej, men med ditt tankesätt då så är Saudiarabien, Marocco, Tunisien, Sydkorea osv bättre lag än Holland, Chile osv.. För dem är ju med i VM? Lite skillnad på vilka lag Chile får möta för att kvala in, än Nigeria. Rankningen är gjord på betydligt mer än din känsla, Island har slagit betydligt fler och bättre lag än Nigeria, därav att de ligger på plats 22. Nigeria ligger där dem ligger för dem har inte vunnit över bra lag.
Barcelona Barcadinho.
2018-06-17 11:26
Argentinas spel påminde Barcas tikitaka mot försvarsmur. Bra o snygg possession, stort bollinnehav. Men för lite hot i boxen samt halvt hysteriskt när motståndarna kontrar. Dessutom för många anfall med kombinationer centralt.
Di Maria o Aguerro var borta från matchen.
Håller inte med all kritik mot Messi.
Han var ändå bäst på plan.
Han kan bättre så klart mycket bättre men han spelar inte tennis. Finns 10 andra på plan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vronskij
2018-06-17 06:45
@Rafael Hernández:
:/
Barcelona 09Triplete15
2018-06-17 01:44
”Hur kan man missa straff när man heter Ronaldo och är tvungen att leda sitt land?” - 18 juni 2016. Så lät det inne i Puertan efter att Portugal spelat 0-0 mot Österrike i EM. Med det sagt, straffmissar kan hända alla och idag var Messi den som missade mot ett hårt kämpande Island som verkade ha siktet inställt på ett kryss.

Precis som Portugal växte för varje match som gick i EM kan Argentina göra det i år. Matcherna mot Kroatien och Nigeria kommer vara helt annorlunda och Messi kommer höja sig enormt mycket mer för att ta dem vidare till slutspelet. Det är jag övertygad om.
Barcelona Kubala.
2018-06-17 00:38
@Barcelonistas:

Broder Barcelonistas. Jag tror inte att gozo1 menade något illa med tweeten. Och jag menade verkligen inte att "sätta dit gozo1". Peace.
Barcelona Jarlma
2018-06-17 00:34
Barcelona Jarlma
2018-06-17 00:34
@Meneysuarez91011:
Tror det beror på att han kommer mer till sin rätt i ett böljande spel. Dvs när han inte spelar ett possessionspel, han är en grym tvåvägsspelare men hans brister blir så tydliga hos oss när vi håller så mycket boll mot de flesta lagen.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-06-17 00:07
Inte sett någon nämna Rakitic efter Kroatiens match, fyfan va bra han var idag. Önska han kunnat vara på den nivån hos oss! Fortsätter han i den här formen så lär priset trissas upp lite (om han nu ska säljas)
Rallarsving
2018-06-16 23:24
Seriöst flera här måste sluta rida Messis dahro och inse att han var underväldigande idag. Enligt er är det alltid andras fel förutom Messis, det blir lite skrattretande. Den straffen hade aldrig Ronaldo missat, titta hur han satte den säkert och utan tvivel mot Spanien.

Mido

Juggelandslag är oftast bland de längsta i turneringar, knappast förvånande.
Barcelona Mido
2018-06-16 22:45
Har Kroatiens landslag spelat basket? Alla är långa haha
Barcelona Jarlma
2018-06-16 22:44
Jag sa det redan i kvalet, Sampaoli har inte lyckats få ut ett knyst utav Argentina hittills. Jag tycker dom borde sparkat honom redan i kvalet alternativt efter kvalet var avslutat. Jag fruktar redan det värsta eftersom jag håller Kroatien som ett mer samspelt lag än självaste Argentina som enbart verkar leva på individuella prestationer. Argentina sitter i en prekär sits, helt plötsligt blir varje match en måste match. Kollar man sedan på truppen Argentina har så imponerar den inte förutom de offensiva pjäserna.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-16 22:42
Gozo1 - innan du försöker rätta någon kolla genom fakta först tack.
Barcelona Kubala.
2018-06-16 22:34
@gozo1:

Rättelse: Andra match.
Barcelona gozo1
2018-06-16 21:49
Barcelonista Arg vs Iran var Argentinas 3e match inte första.
D10S
2018-06-16 21:00
@Andreas FCB:

Det gäller att ta tillvara på chanserna som man skapar.

Danmark förvaltade sin möjlighet och förtjänade att vinna matchen.
Barcelona Bentley King
2018-06-16 20:46
Den tiden var en lagsport och inte handlade om en inviduel spelare. Ja det var goda tider det. Gör en själva en tjänst och släpp Ronaldo vs Messi kriget och njut av turneringen som man brukade göra förr. Ni som hejar på Argentina från hjärtat kan jag förstå, men att bli arg på Messi bara för att Ronaldo gjorde en bra match igår är löjliga. Vi får se hur det slutar och om Argentina faktiskt gör ett bra VM till slut hur alla kommer vända kappan med vinden och kalla honom GOAT igen. Själv hejar jag på Brasilien, har alltid gjort det och kommer alltid göra det när det gäller VM, oavsett vem som spelar. I år känns det som att dem kan ta hem detta!
Barcelona Barcelonistas
2018-06-16 19:47
Tycker synd om Peru ): så som dom har kämpat.
Barcelona Oaner
2018-06-16 19:41
Armani Salvio Otamendi Fazio Taglifiaco Mascherano Lo Celso Dybala Messi Pavon Aguero
Barcelona Oaner
2018-06-16 19:38
Byten som måste göras till nästa match! Ut: Caballero Rojo Biglia Di Maria Meza In: Armani Fazio Lo Celso Pavon Dybala
Barcelona Andreas FCB
2018-06-16 19:38
Peru är så värda ett mål. Skapat hur mycket som helst.
Barcelona MessiLionel
2018-06-16 19:19
Stora frågan är hur kan Meza gå före Dybala. Vem är han ens?
Annons: