/spanien/barcelona/forum/11599.aspx/spanien/barcelona/forum/11599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-12-03 18:30
Det ska vara straff för hor-råttan Lass tog inte bollen!!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-12-03 18:29
Itturalde Gonzales är en riktig attention-whore.

Älskar sättet han ger varningar på. Snabare viftningar får man leta efter.

För övrigt ska det bli intressant om Pep ger Busi någon speltid i kväll med tanke på hans 4 gula kort. Man måste ju tro att el mister har för avsikt att spela katalanen i el clásico, eller?

Och så får man hoppas att Botia blir man of the match om si så där 80 minuter.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-12-03 18:28
Patetisk domare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-03 18:27
Domaren spårar. Varnat två spelare som sitter på bänken, skickat upp Mous assistent på läktaren och dessutom varnat halva Sporting. Kul kul.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-03 18:27
Domaren är ju hög. Ger gult till allt och alla i Sporting just nu.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-03 18:26
fyfan vad tränaren (?) vid Mourinho smörjer, gör exakt allting som Mourinho när något händer :P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-03 18:26
Undra vad det är för odds på straff till Madrid.
Barcelona Smogen
2011-12-03 18:25
Verkar ändå inte som domaren tänker ge några kort till Real, kollade 20 minuter innan jag insåg att om inte Real vinner av egen kraft kommer det bli rött och straff mot någon i Sporting och stängde av...
2011-12-03 18:21
Är det ingen i Real Madrid som ligger på 4a gula?
2011-12-03 17:53
Om någon orkar titta på när Real (förmodligen) vinner finns det en okej stream i länktips.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-03 17:45
Förra året var det ju just Sporting som bröt Mourinhos 9åriga svit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-03 17:38
Sporting är alltid en svår bortamatch för alla lag. De senaste tre säsongerna har vi två 1-0-vinster och ett kryss. Real Madrid vann med 1-0 förra säsongen och året innan har jag för att de kryssade.

Jag tror Real vinner men det lär knappast bli några tennissiffror. 1-0 eller 2-0.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-03 17:34
Hetfield

Barcelona B har ju dock gått bra och är obesegrade i fem matcher tror jag, innan den här. Känns ändå inte som att Eusebio är rätt man för jobbet.
2011-12-03 17:32
Hetfield

Förmodligen både och. Plus något annat. Framstår ju som mer och mer obegripligt för varje dag som går varför Eusebio har jobbet kvar.

Trippeln

Sporting är ju alltid en svår bortamatch, täta matcher och ett vilt kämpande hemmalag. Men om man kollar på laguppställningarna känns det ju som att den procentuella chansen för att Sporting ska kunna sno med sig en poäng typ 10-15, max. Dessutom lär Reals spelare vara sanslöst motiverade då de med all säkerhet kommer att göra ALLT för att hålla sitt försprång på sex poäng till oss inför El Clasico.
Barcelona Salcini
2011-12-03 17:31
Förstår inte riktigt hetsen mot att Eusebio ska få sparken. Ett B-lag som ligger i segundan är få förunnat. Ett B-lag som dessutom ligger i mitten av tabellen i segundan är väldigt bra. Man har till detta året tappat Nolito, som var otroligt viktig förra året, Fontás, som visserligen inte får spela så mycket i a-laget heller, Thiago och även Soriano har vart skadad länge. För att vara ett b-lag så överpresterade man något enormt förra året! De har 10 poäng ner till nedflyttning nu...ta't lugnt för fan!
Barcelona Gio Style
2011-12-03 17:20
Hahaha Slå en kaninunge i ansiktet :)
Barcelona Trippeln
2011-12-03 17:15
Grabbs, vad tror ni om Reals match. Det känns som en varning för mig iaf
Barcelona Hetfield
2011-12-03 16:50
Barcelona B ligger under med 3-0 just nu.

Vad måste Eusebio göra för att få sparken? Döda en person eller slå en kaninunge i ansiktet?
Coach pep-
2011-12-03 16:45
Chelsea är verkligen inte samma okrossbara lag som förut. Det gick knappt skapa en chans mot dem för några säsonger sedan, men nu läcker man väldigt mycket bakåt. Den där David Luiz är inte mycket att hänga i granen. Ytterligare en spelare som överhypats i PL. Han borde skolas om till pivote eller något då han går bort sig helatiden som mittback.

Det finns enligt mig två lag i Europa som har lyxen att ha speluppläggare som mittbackar vilka samtidigt är solida defensivt. Milan med Thiago Silva och vi med Pique. Resten är bara billiga kopior.

PS: Någon som noterade hur lika Mata och Villas Boas är varandra? :P
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-03 16:35
de närkingska älgen

Absolut inte om man jämför med förra säsongen, han har varit lite av en letdown.. Var en av ligans bästa mittfältare förra året.
2011-12-03 16:20
barcetia - Asexis7

Tiote har väl ändå varit jävligt bra? Han och Cabaye har ju utgjort ett fantastiskt mittfält. Tottenham är väl för övrigt i bäst form av alla lag i hela England nu? De spelar ju faktiskt riktigt bra.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-03 16:07
elbraco

Håller med dig, dock har Tioté spelat dåligt i säsongsinledningen. Krul och Colloccini har varit två av ligans bästa spelare samtidigt som Ben Arfa är tillbaka. Känns som man minst förtjänade ett kryss ikväll!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-03 15:41
den närkingska älgen

håller med, i varje match jag har sett med newcastle har dom krigat som tusan.
tyvärr är deras bästa målvapen Ba (tror han har gjort 9 mål i PL redan) och tar man bort honom blir det väldigt uddlöst framför mål. Gillar Obertan och Ben Arfa starkt men dom hamnar väldigt sällan vid det avgörande momentet.

Kändes som att Chelsea lika gärna kunde förlorat idag och då ska man ändå inte glömma bort att Coloccini som har varit en försvarskugge där bak fick bytas ut i 27e och Tiote som började imponera på mig väldigt mycket förra året är skadad.

frågan är hur länge Newcastle orkar hålla det tempot som dom håller varje match. tror tyvärr att dom sjunker några tabellplaceringar efter jul men än så länge är dom ett av PL:s klart mest sevärda lag.
2011-12-03 15:33
Martinez (coach Levante): "I'm somehow like Guardiola? Only regarding the hair. We're both screwed there."
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-03 15:15
Jag har ofta velat att Fontàs ska få starta men nu är det mot Levante, det är inget bottengäng direkt, och det är bara vinst som gäller. Nu vill jag se bästa laget några matcher och att vi vinner stort.

Mot Bate däremot har vi inget att spela för och har El Clasico tre dagar senare. Där borde han få spela.
2011-12-03 15:15
Chelsea har lite flyt nu. Är det 2 i målramen för Newcastle? Är för övrigt imponerad av Newcastle och Demba Ba. Mycket duktig.
BB-Barceloneta
2011-12-03 15:08
Tw Pique: "Watching Newcastle-Chelsea.. Oriol Romeu is playing a great game and Mata is a joke! What a player!" Skön kille!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-03 14:47
kan man skicka ner a-lagsspelare till b-laget hur man vill? eller är det samma regler som gäller för b-lagsspelare till a-laget?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-03 14:35
Eller så startar man med Fontás och Puyol som mittbackar, och Mascherano som pivote??

Det är ju fan pinsamt att Fontás endast spelat 1/14 matcher och en cupmatch mot Hospitalitet hittills. Även fast han inte duger så varför skickar inte Guardiola ner honom till B-laget då, och flyttar upp någon han litar på.. Fontás utveckling lär ha stannat så pass mycket att han säkert inte ens duger åt en startplats i Sporting Gijon..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-03 14:30
BB-Barceloneta

Man ska inte underskatta Levante. Även om de har dippat lite så är de ett riktigt bra lag som kan skapa problem för oss även på Camp Nou. Vi kan inte ha tre playmakers på mitten, vi måste ha en spelare som är bättre i det defensiva spelet och eftersom det skulle vara dumt att starta med Busquets så spelar jag helst med Keita idag.

Annars håller jag med. Tycker Villa bör få starta för att bygga på sitt målgörande. Gör han det bra ska han starta El Clasico. Annars är det tveksamt mellan honom och Pedro. Den sistnämnda bör få spela mot Bate i veckan då jag jag inte vill räkna ut honom helt inför matchen mot Real Madrid.
Annons: