/spanien/barcelona/forum/11475.aspx/spanien/barcelona/forum/11475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2011-12-17 13:23
1.70-ligan

Skulle tro det, eller det beror väl på hur bra han är just nu. Men han fick ju chansen under försäsongen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-17 13:13
Frågan är bara om man kommer ge Soriano chansen ju..
Barcelona Gio Style
2011-12-17 13:05
Bra att man inte värvar någon ny, ge Soriano chansen i A-laget som inhoppare. Alexis-Cesc-Messi eller Alexis-Messi-Pedro. Still worldclass.

B-Guden

Haha, även om namnet är svårstavat så kunde jag inte låta bli att skratta åt din stavning :P Defoule :D
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2011-12-17 13:05
B-Guden/

Förutom Rafinga och Deulofeu, som du redan nämnt, räknar jag med att Sergi Roberto kommer flyttas förr eller senare. Han har imponerat nästan varje gång han har fått chansen med A-laget och med B-laget har han visat en stabil nivå ett bra tag nu.

Marc Bartra och Martín Montoya lär få A-lagskontrakt nästa säsong. Tror knappast att dessa två spelar i Segundan ytterligare en säsong till. De känns redo att ta klivet upp. Om de sen lyckas behålla en plats i Peps lagbygge är en annan fråga.
BB-Barceloneta
2011-12-17 12:42
Barcelona thinks that Wolfsburgs announcement they won't extend Alexander Hleb's loan is a tactics to lower the conditions of the loan. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2011-12-17 12:11
Sitter och funderar på vilka spelare som ska bort från anfallet, de 2-3 kommande åren.

Vi sitter med en drös talanger på anfallsfronten, vilka så ge plats åt dom ? Vilka av dom kommer får spela i Barca b eller lämna ?

Mina favoriter är ju Rafinha cuenca och defoule (savning)
för att får in dom de 3 kommande åren ser jag att affelay får lämna och även villa, Villa blir ju till åren så han kan ju avsluta karriären här, men om han spelar bra så ska han självklart inte säljas
känns som ett stort problem med så många talanger för så få platser, och med tanke på att vår nuvarande anfallare är unga,
Messi född 87 cesc född 87 alexis 88 affelay 86 villa och adriano är däremot till åren, alltså har våra 3-4 talanger svårt att få en plats, samt att dom får konkurera med varandra, Jobbigt med dessa lyxprobelm

Nu undrar jag vad ni som följer b-laget tror, vilka tar en plats, vilka får lämna i a-laget, vilka får spela kvar i barca b eller byta klubb ?
Jag tror som sagt Affelay och Villa är dom som kommer lämna inom 2-4 år
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-17 11:27
Jag måste säga att det känns som att Cesc har läst mina tankar.
Go, go, Cesc : Vinna cupen för Tito Vilanova!

Cesc: "We're very motivated for this final. You never know if you'll play it again. And we want to dedicate the trophy to Tito and Villa."

...Och självklart också för El Guaje.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-17 10:00
Bartomeu (vice-president): "Despite the injuries of Villa and Afellay, our squad is closed. Our philosophy is to count on the B team."

Det blir alltså ingen värvning i vinter, tror vi kan glömma det nu. Det är klart, är klubbens plan att satsa på Villa och Afellay nästa, och samtidigt flytta upp några unga, vore det ju dumt att sätta käppar i det hjulet genom en panikvärvning i januari.
Jag har sagt det från början - bästa lösningen är Soriano. Hoppas nu man ger honom denna chansen innan han ger sig ut på äventyr i en annan liga. En lyckad vår lär inte direkt sänka hans aktier
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-17 08:58
Dagens gåta:

Han är rik, han är snygg, han är fruktansvärt dålig mot Barca.

Vad heter fotbollsspelaren?

Ledtråd: Gago som svar är inte giltigt då han är den första alla tänker på när vi pratar om fruktansvärt dåliga spelare, rika som fattiga, snygga som fula.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2011-12-17 06:04
Knute

Skitblogg ju, dom snor alla nyheter ifrån barcastuff och översätter dom till svenska.
Barcelona Xaviesta
2011-12-17 02:33
Per Zanders blogg gillar jag. Alltid saklig, alltid opartisk, och han nöjer sig aldrig med att bara skrapa på ytan utan han går in på djupet och man lär sig alltid nåt nytt om La Liga och de olika lagen, även de mindre lagen.

Länken är rapporten om Clasicot som varit.
Barcelona Xaviesta
2011-12-17 02:31
Barcelona Éluc
2011-12-17 01:51
Det är väl bara Cuenca nu som behöver förlänga? Deulofeu, dos Santos, Montoya, Bartra, Rafinha och Sergi Roberto har väl alla förlängt?
Barcelona Barca4eva
2011-12-17 01:43
Det lär nog flyttas upp en del grabbar efter säsongen. Undrar däremot om det blir någon offensiv sådan.
Atlético addeh
2011-12-17 01:10
Såg för övrigt att Nolito satte två baljor för Benfica mot Rio Ave! Varit tyst om honom ett tag, möjligen att han varit skadad, men hur som helst kul att han åter skrivit sig in i målprotokollet.

Han är ju populär bland fansen i alla fall, en stor tröjfavorit.
Atlético addeh
2011-12-17 01:06
Underbara nyheter att Montoya äntligen skall förlänga. Jag var väl aldrig riktigt orolig, men tiden började bli knappt och även om det varit i princip "klart" i flera dagar känns det alltid skönt när klubben bekräftar det.

Jag hoppas, och tror, det ligger sanning i det Mundo Deportivo skrev angående att Montoya & Bartra kommer flyttas upp till sommaren. Hur mycket båda än älskar klubben så väger kärleken till sporten ofta över. Inte vill de bli fast i B-laget hela karriären, de vill framåt nu, ta sig an nya utmaningar. Uppflyttning är det mest logiska för båda, dem är redo för det.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2011-12-17 01:05
Kallas för google translate grabbar..
Barcelona Knute
2011-12-17 00:13
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Märkligt, ska göra ett försök jag med ialf.

Ja, absolut! Det slog mig också, väldigt mycket insider-info de har.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-17 00:11
Knute Precis, jag skickade två mail men fick inget svar, och de fortsätter klaga. Det som är synd är att jag tror bloggen hade kunnat blivit riktigt stor och populär då de har kunskapen som är det viktigaste. Ibland blir jag nästan häpen hur de får tag på info som hur träningen gick till, eller att Guardiola hade genomgång av någon match osv.
Barcelona Knute
2011-12-17 00:02
Thiago Next no.1 - Anims Villa

Ja, tyvärr gör den ju det. Designen bryr jag mig inte så mycket om, innehållet är det viktigaste även om en snygg design ger ett bra intryck.

Det är folk som påpekat språket, men de verkar inte bry sig menar du?
2011-12-16 23:57
Knute Har följt den bloggen förut. Grym kunskap, dock så brister grammatiken ofta. Texterna blir ibland väldigt konstiga att läsa. Design är ju inte heller den bästa. Men det värsta är att klagar ständigt på deras dåliga besöksantal, ändå så verkar dom inte kunna ta emot kritik.
Barcelona Knute
2011-12-16 23:50
En ruskigt bra blogg som handlar om vårt kära Barcelona! Bra med svenskt språk också, blir så mycket lättare då. Ett hett tips!
Barcelona FC BarcelPKK
2011-12-16 23:45
11;30 kollade upp det nyss :D
Barcelona FC BarcelPKK
2011-12-16 23:44
11.30 eller 12.30 :)
2011-12-16 23:38
När spelas finalen?
Barcelona Blaugrana91
2011-12-16 21:26
Sanchez skadad, är nu tveksamt om han kan spela matchen på söndag.

Suck...är så trött på alla dessa skador.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-12-16 21:03
Barca Kid

Avsluta spelet , Gå till inställningar -> längst ner(nätverksinställningar , antar jag att de heter)--> Testa av internetanslutningen o testa sedan igen
Barcelona barca kid
2011-12-16 20:39
En fråga till alla som kör FIFA ULTIMATE TEAM.

Efter varje match jag kör så loggas ja automatiskt ut från EA SERVERNA eller så stängs spelet av.

Har det hänt för någon mer (gärna tips på hur man löser det)

Barcelona 1.70-ligan
2011-12-16 20:20
Eventuell Valdes nya hus i länktips!

---------------------

Håller med Blaugrana91, anfallstruppen ser OK ut nu, men marginalerna är borta. Hur man än vrider och vänder på det saknas Villa och Afellay resten av säsongen.
Länktips: bit.ly/sT289U
Barcelona LeoMessi
2011-12-16 19:41
Det är intressant hur PL-fans dissar barcelonaspelare dag in och dag ut och sen så står dom och campar utanför La Masia. Sen när barcelona vill ha tillbaks en talang så kokar pl-fansen över och gråter över att vi är en smutsig klubb som tar tbx våra egna spelare. Älskar när dom totalsågar spanska ligan för att i nästa sekund vända sig till spanien och leta efter en spelfördelare på 18 år eftersom dom är inkapabla till att producera egna.
Annons: