/spanien/barcelona/forum/11446.aspx/spanien/barcelona/forum/11446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-12 15:42
Shanghai - SHOOT ME $12 och L.A.M Nr 10
Jag har lite svårt att se Xavi som en av världens topp 5 bästa spelare. Jag älskar den spelstilen och Paul Scholes är min favoritspelare genom alla tider, dessa två fotbollspelare liknar varandra äckligt mycket även om de blivit präglade av två olika ligor. Men av samma anledning som jag inte såg Scholes som en av de absolut bästa kan jag inte se Xavi som det. Xavi är en fullkomligt briljant passningsspelare. Han har ett bra distansskott, bra på att täcka ytor och han har bra grundteknik. Han är dock dålig på att bryta (vilket är ett måste som innermittfältare enligt mig) han springer inte jätte mycket, dålig på huvudspelet tack vare sin längd och inte tillräckligt explosiv för att dribbla. Sen är det viktigt att komma ihåg att det är de bästa spelarna vi pratar om, inte de viktigaste. Färre hade kunnat ersätta Xavi på ett värdigt sätt än Iniesta och Messi, det är jag helt övertygad om unik.

Angående Ronaldo kan jag inte annat än att hålla med.Ronaldo 08 var bättre än vad han är nu. Med tanke på hans spelstil nu hade man lika gärna sätta upp honom på topp. Det är främst där han gör mål och han gör inte direkt någon nytta från kant positionen förutom något långskott då och då.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-12 15:20
DivineNerd(Man utd fan)

skall man vara ärlig så är trion Messi, Xavi, Iniesta dem bästa i denna bransch för tillfället, men jag jämförde Silva för att han inte spelar i samma klubb annars hade jag vallt Iniesta och Xavi givetvis. Min topp 10 lista...

1. Messi (behövs ingen motivation)

2. Xavi (har varit så duktig en längre tid nu)

3. Iniesta (läs Xavi)

4. Silva (vilken magiker, vrider och vänder på alla trots sin längd)

5. Ronaldo (öser in mål det ända han gör idag inte som tiden i United då han tog sig förbi när han skulle dribbla)

6. Benzema (en spelare som har gjort ett fantastiskt år och det ska man inte ta ifrån honom all cred till denna man)

7. Rooney (från att vara nära på att flytta till att bli den viktigaste spelaren i United den här säsongen, mycket viktig i CL i fjol)

8. Agüero (gör en kanon säsong i Atl Madrid flyttar till City och succén fortsätter)

9. Van Persie (en målskytt av rang, Arsenal var bort räknade från CL, ligan i början av säsongen, men kaptenen öser in mål och håller laget kvar i toppen)

10. Angel di Maria (gör mycket assists och springer som en galning har faktiskt aldrig sett en person som springer lika mycket som honom den närmaste är nog Dani Alves)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-12 15:11
DivineNerd

Han är mycket bra absolut men för mig är han inte i närheten av topp 3. Möjligen topp 10.

Angående Silva så är han som playmaker rätt lik, den största skillnaden till Messis fördel är målskyttet. Argentinaren klarar av playmakerrollen och målskyttet på samma gång medan Silva gör sina 10 mål per säsong. Sedan är Messi lite bättre på det mesta också men den största skillnaden är målskyttet.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-12 15:06
L.A.M Nr 10
Xavi som sjua ja. Man vill sätta alla spelare högt upp men det finns så många duktiga spelare. Schweinsteiger är grym, världens mest kompletta fotbollspelare. Grym på att täcka ytor,grym på att bryta, grym passninsspelare, bra skott osv. Att Bayern förlorar så mycket av deras spel utan honom(min uppfattning) säger väl ganska mycket eftersom att Bayern trots allt är ett av de bästa lagen i världen.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-12 15:02
Angående David Silva så är han verkligen ett bevis på att La ligas bra lag bakom Barca och Real inte är så dåliga som många försöker få det till. När Silva dominerade i La liga fick han inte alls mycket cred. När han sedan kommer till City och dominerar i PL så jämförs han med Messi. Att jämföra honom med Messi är dock inte så konstigt som det först kan låta. Han är inte i närheten lika bra som Messi men sättet att driva boll är väldigt lik. Helt omöjlig att ta bollen av när han dansar runt straffområdet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-12 15:00
DivineNerd

Schweinstiger före Iniesta och Silva? Xavi som sjua?

Jag kanske underskattar honom lite men topp 3 i världen är han definitivt inte. Förutom det så tycker jag folk borde sluta sätta Ronaldo som tvåa, för enligt mig är han långt ifrån. Hade jag fått välja mitt lag jag ska börja träna med valfria spelare hade troligen de flesta på den där listan gått före.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-12 14:55
Roligt hur "Tuskish Duo" i Realforumet påstår att Barcaspelare i offside påverkar så att Real Madrid måste falla längre ner i planen. Är det bara jag eller är det något som inte stämmer? Om Realspelarna är lika dumma som honom så är det illa. Varför ska man falla ner och ha koll på offsidestående spelare? Äh, orkar inte ens kommentera, är ett för dumt påstående för att diskutera.

För övrigt samma kille som ville ha bort offsideregeln. Kom igen. hur lågt får man sjunka?
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 14:54
Shanghai - SHOOT ME $12

Underskattad var han innan han flyttade till City, nu jämför folk honom med Messi?

Jeez.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-12 14:53
Min personliga topp 10 lista (Räknar inte med försvarare eftersom det är för svårt att jämföra) Vore roligt om någon av er kunde skriva eran för att få lite olika perspektiv beroende på vilken liga man följer.
1.Messi
2.Ronaldo
3.Schweinsteiger
4.Iniesta
5.Van Persie
6.Rooney
7.Xavi
8.David Silva
9.Robben
10.Modric
2011-12-12 14:52
Barca4eva

"Överskattad" han är snarare "underskattad" min vän.

Nu har du ändrat "överskattad" till en mycket lägre nivå och så är det naturligtvis, men du kan läsa i början av meningen vad jag har skrivit, hellre att Silva blir jämförd med Messi, än Cristiano Ronaldo.
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 14:52
Mascherano

Guess...

Lite ord om Klubblags-VM av vår käre Guardiola.
Barcelona Mascherano
2011-12-12 14:46
Barca4eva
Vilket land kommer du ifrån?
Barcelona BRC
2011-12-12 14:46
Att börja en diskussion om attityden på Reals och Barcas artiklar är lönlöst.
Har också läst KALJIC artiklar, framför allt "Fem saker vi lärde oss av el Clásico-mötet!"
Tycker det är praktexempel på hur man gärna vänder kappan efter vinden. Jag är den första att erkänna att Barca gjorde en dålig match, det var ett individuellt misstag som avgjorde åt något håll. Men den artikeln är underbart på så sätt att vi inte har sett samma match. Cesc säms på planen? Håller absolut inte med. Fanns tex en vänsterback i Madrid som inte gjorde sin bästa match (som jag faktiskt gillar för övrigt pga sin offensiv).
Cesc påverkade inte spelet i samband med Coentrao enligt mig. Anledning är att han står bakom honom, går inte mot bollen. Samtidigt som det kommer en Barca spelare rakt framifrån som löper på djupet som hade nått bollen om han inte glidtacklat undan bollen. Därför påverkar han inte spelet. En bedömnings fråga så klart.

Men en eloge ska han få då han säger att det förlusten inte är mer avgörande en matchen mot Sevilla. Han har så rätt så i det om man ska se till tabellen. Tror att dock att han tar en förlust mot Barcelona hårdare än mot Sevilla, i detta skedet av serien. Men det är bara mot hypotes.
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 14:41
Siempre Barça

Jag kollade inte..är jag plastfan? =(

Shanghai - SHOOT ME $12

Silva ligger på en mycket lägre nivå.
Barcelona Hetfield
2011-12-12 14:39
Van Persie på en kant och som vattenbärare? Nja.
2011-12-12 14:38
Jag vet att Messi är från nån annan planet, men ska man vara rättvis så borde det vara David Silva vs Messi.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 14:37
Devine Jag gillar RvP skarpt så du behöver inte förklara hans storhet för mig. Han är en av de bästa på sin position och Arsenals viktigaste spelare. Var bara nyfiken på hur ett byte mellan honom och Villa vore en bra grej för båda parter? Sen förstår jag inte varför man ens spekulerar kring det då det aldrig kommer att hända
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Siempre Barça
2011-12-12 14:37
ni som är äkta barca fan så måste ni kolla på den, så jävla krocken
Barcelona Xaviesta
2011-12-12 14:33
L.A.M

Ronaldo är en fantastisk fotbollsspelare hur man än vrider och vänder på det. Jag älskar att se honom spela iaf, för man får inte glömma att man är först och främst ett äkta fotbollsfantast! Man vill alltid se de bästa spela. Men jag tycker (som många andra världen över) att det inte går att jämföra honom med Messi precis som du skriver. Folk jämför honom med Messi så fort dom får chansen, medans deras egna fotbollskollegor och andra som jobbar och lever i fotbollsbubblan (FIFA, gamla storheter, journalister, förbundskaptener, expertkommentatorer osv) jämför Messi med fotbollens legender som Pelé, Maradona, Cryuiff osv. Messi är totald ohotad etta!

Men det som gör att jag finner mig själv kliandes i huvudet på senare tid: frågan är om inte Andresito Iniesta är näst bäst i världen? Även de som inte har på sig några Barca-glasögon måste ju bara älska den lilla skiten, han är fullständigt fenomenal på det här med fotboll! Där dom stora inte kommer in, där slinker dom små igenom.
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 14:31
Messidinho_10

Det finns absolut ingen officiell hemsida som du kan kolla upp det på...

För att svara på frågan så möter vi Al-Sadd på bortaplan, 11:30.
Barcelona NoGo™
2011-12-12 14:30
Messidinho_10

Al-Sadd Sports Club
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-12 14:21
Ronaldo har varit bra i en match mot Barcelona, cupfinalen. Då var han mycket inblandad och gjorde ett fint nickmål. Men hur många gånger har han mött Barca? 10 gånger med Real Madrid, och 3 med United tror jag sådet blir 13 matcher mot Barcelona där han gjort 3 mål, varav en straff och en knapp styrning framför mål i Supercupen.

Jag tänker inte ens jämföra med Messi längre. När man pratar om hur bra och dålig Ronaldo är drar man automatiskt nästan alltid in Messi i diskussionen, men så bra tycker jag inte portugisen är. Tiden är förbi när han kunde jämföras med loppan. Sedan säsongen 07-08 har Messi varit överlägsen. Punkt.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-12 14:17
Vilka möter vi på torsdag då?
Barcelona Messidinho_10
2011-12-12 14:15
Vilka möter vi på torsdag då?
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-12 14:12
Jag har en benhård tro på Puyol när det kommer till stormatcher, speciellt el clasico. När jag såg hans namn i startelvan så kom en våg av lättnad. Klint sa det bättre än någon annan "Tvivla aldrig på Puyol"

DivineNerd(Man utd fan)

Håller med angående Van Persie. Men det ändrar inte faktumet att hans spelstil förmodligen inte skulle passa i vårat lag. Han skulle förmodligen spela sämre i positioner han inte är van vid eller vill spela på.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-12-12 14:12
Barcelona dominerade el classicot som så många gånger förut. Det är häpnandsväckande att Ronaldo aldrig lyckas mot er (Undandaget är Copa del rey). Jag har varit övertygad om att Ronaldo någon gång skulle avgöra en av dessa el classicon på ett sätt bara han kan. Jag såg honom göra helt makalösa insatser mot storlag som Arsenal och Chelsea i våran tröja. När man ser honom mot alla lag i la liga utom er så tycker jag att han ser ut att vara världens bästa spelare. Han öser in boll efter boll på helt olika sätt och dribblar bort sina motståndare relativt enkelt, när det är dags för att möta er blir han helt annorlunda. Även om han inte vill erkänna det har han säkert en enorm prestationsångest, det hade varit intressant att se honom mot något annat storlag i Europa och se hur han klarar det(Inte Arsenal och Chelsea dock, tänker främst på Bayern, United, City och Milan.)

1.70-ligan
Van persie är extremt underskattad tack vare sina skador. Jag är den första som erkänner att jag själv aldrig har gett den cred han förtjänar. Van persie ligger snarare på Messi klass än Villa klass även om såklart Messi är bättre. Faktum är att hans goal record är helt sanslöst, bara det att han aldrig får spela en hel säsong tack vare skadorna. Har för mig att Henry i en intervju någon gång sade att Van persie var den mest skickligaste spelaren med bollen i dåvarande Arsenal. Då snackar vi en ung Van persie i ''The invincibles'' med stjärnor som Henry själv och Bergkamp.
2011-12-12 14:03
Det roliga att det var rätt så många som ville se Mascherano istället för Puyol. Jag börja brinna inombords, att culés ville se Puyi på bänken var bara pinsamt. Även om han har gjort dålig säsong/skadad så kan han fan i mig starta mot Real. Jag skrev detta till nån veckan innan El Clasico.

Den här Carles Puyol vartenda möte mot marängerna så höjer han sig 10 nivåer en vanligt.
Barcelona barca92
2011-12-12 13:41
Tja
Har ett presentkort värde 12.000kr från Nickes.com (fotbollsresor m.m.) som jag vill sälja.
Hör av dig via PM om du är intresserad.
,Sami
2011-12-12 13:41
Barca spelar nu på torsdag väl kl 11:30? Matchen kommer att visas på eurosport 2.
Barcelona gerrez
2011-12-12 13:38
Fabregas har nu gjort 4 mål med huvudet i Barca. Fan vad imponerande.

1-3. Så jävla skönt med ännu en slakt i clasico. I.Kaljic vart är dina artiklar nu? 20 artiklar inför matchen, 3 efter.

Ronaldo hit, Ronaldo dit. Vart fan var han?
Annons: