/spanien/barcelona/forum/11368.aspx/spanien/barcelona/forum/11368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-19 13:10
Lite sena kommentarer från matchen igår, men ändå.

Vilket helt sjukt bra lag vi har. Man tycker ju spelet har hackat den här säsongen men vi har alltså på 28 matcher vunnit 21, spelat 6 oavgjorda och förlorat en gång, vilket är ett makalöst facit. I går så lekte vi med Santos. I börjar tyckte jag inte vi skapade värst mycket chanser men efter 1-0 var det bara Barcelona för hela slanten. Messi är matchens klart bästa spelare, han gör vad han vill med Santosförsvaret, gör två mål och en assist. Xavi gör också en härlig insats. Iniesta tycker jag låg några nivåer under sitt spel mot Madrid, men även om jag förväntar mig mycket mer så är kraven på honom sjuka och han gör absolut ingen dålig match. Vi kunde ha vunnit med 7-0 om vi fått lite bättre utdeling på chanserna, där är något vi måste jobba på. Men vad gör det när vi ändå vinner matcherna och gör det övertygande.

Laget är i en fantastisk form nu. Förhoppningsvis gav Getafematchen sin effekt på laget, det verkar den åtminstonde gjort. 6 raka segrar där vi har 24-1 i målskillnad, inklusive ett El Clasico, är otroligt. Det är viktigt att vi behåller den här formen. Real Madrid kanske tappar någon poäng men enligt mig bör vi i stort sett ta full pott i januari och februari. Vi har nog råd med runt två poängtapp innan nästa El Clasico som jag har för mig är någon gång i mitten av april. Då mnåste vi naturligtvis också vinna. Så tufft kommer det vara i ligan, Real Madrid är så ruksigt motiverade för tillfället så att de kommer köra över alla lag. Det är för tillfället bara vi som kan stoppa dem. Kolla bara vad de gör med ett starkt lag som Sevilla.

På torsdag är det match mot L'Hospitalet. Jag förväntar mig att många reserver får speltid. A-lagsspelarna får en välbehövlig och välförtjänt vila över julen, sedan kör vi igång i januari igen där vi helt enkelt måste vinna våra nästkommande matchr.
Barcelona KUNG MESSI
2011-12-19 12:42
Snälla byt bild för fann på artikeln "Barcelona krossade Santos i finalen "
Vill fann inte se äckliga zlatan som tror att han är bättre än våran o fotbollens kung Lionel Messi .
Barcelona Der Afro
2011-12-19 11:55
Barca4eva: Tyvärr så spoilas highlightsen där i 4 fall av 5 ungefär :(
Jag har skrivit i förslagsdelen av forumet att dom ska ha två highlights-postningar per match, en utan spoilers. Men det hjälpte inte.

Milian_J: Googla på rojadirects. Registrera dig och kolla sen i Full matches.
Hutch
2011-12-19 11:49
Deulofeu

Messi behöver i skrivande stund 26 mål till om jag inte är ute och cyklar för att tangera Césars rekord på 235 mål. Helt otroligt att den lille argentinaren redan gjort 209 mål vid 24 års ålder. Kan ni fatta vilket fenomen vi har i laget?! Hur mycket mål kommer han ha gjort vid slutet av sin karriär?

Mamma Mia
Barcelona barca de Corazon
2011-12-19 11:35
Grattizz Alexis Sanchez
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-19 11:13
Knappast troligt, men ändå - el pais skriver att, även om b-laget är förstavalet, har Pep gett ledningen ett par namn från tyska ligan som kan tänkas ersätta villa. Men att det kommer ske är väl ungefär lika troligt som att Hleb är ett av namnen på Peps lista.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2011-12-19 11:06
Barcas säsong hittils

27 20-6-1 84-16 66

Inklusive ligan,cl,spanska supercupen,copa del rey samt vm för klubblag

Ett enastående facit Real har tex tre förluster.

Lite hjälp önskas hur många mål kvar har Messi på rekordet? Var han tvungen att göra 38 denna säsongen eller?

Lite coolt han leder skytteliga i cl och är endast två assist från att leda assistligan.Det blir tuffare för honom i la liga där Ronaldo ständigt nätar mot blåbärslag och har fått 6 straffar mer! När det gäller assists i la liga har Di Maria gått från att göra 11 ass förra året till att redan ligga på 13 smått femenomenalt.Undrar varför han aldrig assisterar Messi i landslaget...Måste vara en Mourinho order.
Barcelona Milian_J
2011-12-19 11:01
Jag kan hittar ingen bra sida där jag kan ladda ner Santos - Barcelona matchen. Kan någon hjälpa mig? Tack på förhand!
Barcelona Barca4eva
2011-12-19 09:55
Rojadirecta visar inte resultat när man laddar ner matcher men highlights är jag osäker på.
Barcelona Der Afro
2011-12-19 09:44
Thiago Next no.1 - Anims Villa : Tack för tipset ... men där står ju resultaten på framsidan, tex: "Aston Villa vs Liverpool MOTD (0:2)" Annars var den bra med många matcher!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-19 09:34
Der Afro testa myfootbal.tv
Barcelona Smogen
2011-12-19 08:51
jösses, vad händer? Messi ser lagom road ut
Barcelona I.Cuenca
2011-12-19 08:40
Vilken match Barca gjorde igår,, var härligt att börja söndagen med en tidig match:-)

VISCA BARCA
Barcelona Der Afro
2011-12-19 08:16
Hjälp! Finns det någon som har ett förslag var man kan ladda hem highlights från matcher UTAN att få reda på resultatet innan?

(Det gick på Maxxed footballforums men dom tar inte emot nya registreringar :( Även footytube har en del men inte alls lika många och ofta spoilas resultatet även där.)
Barcelona Gio Style
2011-12-19 01:49
den närkingska älgen

"Han är ett omedvetet geni"
Hahaha, klockrent :)
Barcelona Bernie
2011-12-19 00:02
Vackert.. för Tito!
,Sami
2011-12-18 23:44
den närkingska älgen
Haha håller med!
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-18 23:36
,Sami

Det finns två spelare i världen jag verkligen älskar. Den ena är Puyol, den andre är Balotelli. Han är ett omedvetet geni.
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 23:35
Idag har jag suttit på mitt rosa moln och viftat med fötterna precis hela dagen.
,Sami
2011-12-18 23:34
Visst är han underbar.
DIYAR1988
2011-12-18 23:28
Hur många tror Messi gör totalt denna säsong?

Själv tror jag på 60 mål.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-12-18 23:14
Är det någon som vet var man kan ladda ner Revista De La Liga för Classico omgången?? Tack på förhand.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-18 22:57
Roma kan hoppas på att diskussionerna kring Nilmar från Villarreal stämmer och blir riktiga. Kan bara vara ett tillgång med en till teknisk grabb som Lamela.
Och Villarreal då - ligger på 17.e placeringen. Kommer hamna i samma serie som deras b-lag om de inte skärper sig.

(Jag kan tillägga att b-laget då kommer flyttas ner i så fall, eftersom båda lagen kan inte finnas i samma serie.)
(Sov gott)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-18 22:56
Haha, verkar som LE borde satsa på kontringsspel och tät försvar istället för possesionsfotboll. Det funkade ju idag! Kan inte låta bli att tycka synd om Napoli som spelade bättre än Roma men samtidigt är det kul för Luchos skull då Napoli får ses som en riktig skalp.

Soldado och Jordi Alba gjorde just ett äckligt snyggt mål där Alba tunnlar en Malagaspelare och skickar iväg ett inlägg som Soldado dunkar till på volley. Mycket vackert... om Soldado inte blir uttagen till EM vet jag inte vad jag gör.
Barcelona Hetfield
2011-12-18 22:53
Roma har nu mött alla tuffa lagen, nu återstår typ Bologna och sen börjar året igen med rätt så enkla matcher. Om Roma håller formen så kommer de att få ihop många poäng. De kan faktiskt ta en CL plats om de behåller formen, men det är många lag i ligan som kämpar just nu. Det ser bättre ut.

Jag tror att nyckeln är att Enrique har fattat att Romas mittfält inte kan spela tiki-taka, så det är mer kamp om bollen och djupledsbollar nu. Bojan gjorde ett fint inhopp.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-18 22:52
Pele: "But Santos were considered the best in the world for a decade and Barcelona do not have the titles that Santos have.

Patetiskt.
Coach pep.
2011-12-18 22:51
Piggt inhopp av Bojan, de få gångerna han hade bollen. Har en känsla av att Bojan är en sån som kommer explodera vid 23 års åldern typ, när han lagt på sig fler kilon och om han lyckas jobba upp självförtroendet. Han har en potential som väntar på att släppas lös!
Barcelona Barca4eva
2011-12-18 22:50
Fått igång laget?

Doubt it.
Annons: