/spanien/barcelona/forum/1135.aspx/spanien/barcelona/forum/1135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-08 01:21
[QUOTE=Reymar]Vad är egentligen det du vill komma fram till? Att Barca har utvecklats och spelar rakare är inget nytt, vi har blivit mindre förutsägbara och blivit mer effektiva. Låt mig gissa du skulle hellre vilja ha tillbaka Tata för at han "spelade ut" Atletico och andra lag för att sedan inte ha något att visa upp titelmässigt men hey vi vann bollinnehavet.. Att ta över ett lag som gått titellösa till att vinna trippel på en säsong är ju riktigt imponerade med sina fräscha idéer och innovativa lösnngar och visst spelade vi underhållande under slutskedet av den säsongen. [/QUOTE] Du gissa fel o gillar du detta spel så fine, får stå för dig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2017-02-08 00:56
Lucho tänker rätt med att få laget att spela ett rakare spel. Men det han failar på är att han verkar hata konst. Vem köper in en box spelare till världens bästa passningslag? Man behöver inte en spelare som Rakitic för att spela en rak fotboll. Vi hade kunnat köra ett rakare spel med ett mycket mer bollskickligare mittfält. Lucho borde behållt grunden och siktat på ett spel med rätt mycket boll fast med fler risker.
Barcelona Soko
2017-02-08 00:54
Om Messi och Suarez hade spelat i Villareal, Sevilla eller Sociedad hade alla de vunnit CL. Även lag i nedre halvan har tyvärr bättre lag än vårt , om vi nu plockar bort MS alltså. Sämre mittfält och skakigare försvar har vi väl inte haft under 2000 talet .
Barcelona Reymar
2017-02-08 00:46
@El Pistolero #9:

Vad är egentligen det du vill komma fram till? Att Barca har utvecklats och spelar rakare är inget nytt, vi har blivit mindre förutsägbara och blivit mer effektiva. Låt mig gissa du skulle hellre vilja ha tillbaka Tata för at han "spelade ut" Atletico och andra lag för att sedan inte ha något att visa upp titelmässigt men hey vi vann bollinnehavet..

Att ta över ett lag som gått titellösa till att vinna trippel på en säsong är ju riktigt imponerade med sina fräscha idéer och innovativa lösnngar och visst spelade vi underhållande under slutskedet av den säsongen.
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-08 00:40
A. Gomes är grym i pivoterollen. Det enda positiva från denna matchen. Och Messi såklart förutom hans trettioåtta bolltapp första 45 min. Lucho ska gå. Resten av säsongen hänger på MSN. Och alla Arda-älskare som vill peta Neymar har fått munkavel. Arda är underbar men givetvis ingen Neymar. Inte ens en tiondel.
Barcelona Josep Guardiola
2017-02-08 00:38
Jag raderar mitt inlägg då det inte bidrog till forumets bästa.
Barcelona Pep - El Míster
Alla är så förbaskat seriösa och mån att forumet ska vara nått gulligull. Herregud, take a chill pill allihopa inkl. mig själv.
[QUOTE=Ribohn Fan]El Pistolen Jag tror faktiskt med dagens startelva, hade vi förlorat om vi hade försökt föra matchen, med ett gammalt hederligt 4-3-3 spel. Tyvärr vi har inte tillräckligt bra spelare idag. [/QUOTE] Sämre lag med sämre mittfältare kan föra matcher bättre än oss, men vill inte tränaren träna laget som ett förande lag så kommer det inte magiskt ske på plan heller. Att dominera motståndaren på deras planhalva handlar mycket om positionering på samtliga spelare. Har vi backlinjen så lågt så kommer vi aldrig kunna dominera med bollen, har vi spelarna så långt ifrån varandra så kommer vi aldrig kunna ha ett bra passningsspel. Har vi ett obefintligt presspel så kommer vi aldrig kunna dominera matchen på motståndarens planhalva. Sånt står tränaren för! Uppenbart att Lucho är en medioker tränare. Han har ju liknande taktik som hjärndöda engelska tränare har o dom hör till klubbar som Sunderland o Crystal Palace, inte Barça! Vår
Barcelona L10
2017-02-08 00:36
Lion24 Jag håller med exakt allt du skriver! Mitt älskade Barca är som bortblåst tyvärr...Helt ärligt så vet jag själv inte varför jag kollar på dem nu förtiden. Oftast är det tack vare Messi för att jag vill verkligen inte missa hans matcher för alla vi vet så kommer vi aldrig få se en sån spelar igen. Jag kommer ihåg under Guardiola men även under Tito och Tata hur bra laget var med bollen. Vi vann inte varje match men vi hade press på motståndarens från min 1 till 90! Nu känns det som vissa spelare inte ens vill ha bollen! Btw Nu har jag fått nog av Roberto som högerback! Han presterar inte framåt och inte heller bakåt! Han är helt iskall! Från början av säsongen så spelade han grymt bra med nu dem senaste månader så tycker jag att han har gått ner sig mycket! In med Vidal som start spelar tills vi hittar nån ny till sommaren! Roberto duger som avbytare, som kan spela höger back nån gång under året annars ska han spela på mittfältet!
Barcelona Rambla~
2017-02-08 00:31
Barca spelar som skit, vår tränare kan inte sätta taktiken nästan i någon match. Allt löser sig oftast av Messis briljans eller någon annans individuella prestation, ja de gånger det går vår väg. Det finns med andra ord fog till en viss oro för det här laget och den närmaste framtiden. Fast det vissa lägger störst fokus på och oroar sig över är om forumet är öppet eller inte under match. Det är väl ändå det minsta bekymret för tillfället? Det är allt jag tänker skriva om just den saken. Jag är varken för eller emot det. Atlético whinar om domarbeslut och liknande. De är väl de sista som ska gråta, har de redan glömt att de fick en ligatitel serverad 2014 när Messis mål helt felaktigt dömdes bort? God natt!
Barcelona Ribohn Fan
2017-02-08 00:30
El Pistolen

Jag tror faktiskt med dagens startelva, hade vi förlorat om vi hade försökt föra matchen, med ett gammalt hederligt 4-3-3 spel.
Tyvärr vi har inte tillräckligt bra spelare idag.
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-08 00:29
Slutprovocerat för din del.

/mod.
Barcelona Lion24
2017-02-08 00:27
Kröjjf

Gör mig själv till åtlöje? Inga kommentarer. För om jag skriver nåt, då är det jag som ska sluta beefa eller då är allting mitt fel. Återigen, saker tar väldigt hårt på dig, antar att du är känslig. Låt mig då inte läxa upp dig som jag gjorde för några år sen. Har du några vidare synpunkter så ta det via PM.

Sov gott.
Barcelona Barcelonistas
Kröjjf - du hade rätt angående Luchos Barca laget spelar alldeles för dåligt. Jag tycker dock vi spelade bra stundtals bra under trippel året framför allt under våren. Jag kunde se lagets stora potential, för när laget ville spela bra så gjorde man grymma matcher. Men efter 3 år nu så förväntade jag mig ett mer utvecklat spel från Luchos Barca. Men istället ser det ut som att laget går åt helt fel riktning. Jag hade dock rätt angående Rakitic han är för usel för att vara ordinarie i Barca.
Barcelona Xaviesta
Rambla, Lion24 och ni andra som gråter en skvätt inombords över vårt bedrövliga spel och vår värdelösa tränare, jag känner precis som ni och har gjort det väldigt länge nu. Men ni kan väl inte vara förvånade fortfarande efter 150 matcher under Luchos styre? Det har ju inte sett riktigt bra ut i en enda av dom matcherna vågar jag påstå. Nej, inte ens "den där fantastiska våren". Den kanske såg spektakulär ut i omvärldens ögon och från motståndarfansens synvinkel men vi som följt Barca dag ut och dag in genom detta och förra decenniet vet att där funnits cracks in the wall som våra tre sydamerikaner så vackert spacklade över med sitt mästerliga spel på sista tredjedelen. resterande 8 positioner har knappt gått att känna igen under Lucho och såhär 3 år in i målandet och snickrandet ser jag fortfarande inget drömkåk. Efter att Neymarskandalen som ledde till Rosells avgång och Bartomeus intåg så har hela vår klubb varit den där rosen i Skönheten och Odjuret som sakta tynar bort dag för dag. Värderingar spolas ner i toaletten, Messi och Iniesta och Busquets och Piquè blir äldre för var dag och klubben drivs mer som ett företag än "Mès que un club" och vår fotbollsideologi anammas knappt av våra egna fans längre, än mindre vår "president" och vår sittande tränare. Så min fråga är varför ni fortfarande är så förvånade att ni låter er påverkas så djupt? Jag bär på min sorg som en säck med tegelstenar runt axeln. Den tynger mig varje dag men jag håller det inom mig och reflekterar inåt numera. Just för att jag slutat att förvånas och slutat att hoppas. Det enda sättet det här kan bli remotely better är med en ny styrelse och en ny tränare, i synnerhet det förstnämnda och i almännhet den senare nämnda. Tills detta händer så försöker jag fokusera på dom små, små guldkornen jag hittar i dyngan av varenda match vi spelar. Och det gjorde jag ikväll också. Jag noterar Cillessen och Gomes tex. Eller så gör jag mig lustig över Bartomeus fula nylle. Oavsett vad så tar jag detta Barca med en klackspark och klagar på det med en glimt i ögat. Jag har inte klagat på allvar ända sedan Bartomeu blev "omvald" till president. Rosen håller på att tyna bort och bladen försvinner en och en för varje vecka. Men hoppet om klubbens framtid finns alltid där vid horisonten om man kisar riktigt hårt :) Ta detta Barca för vad det är och investera inte mer känslor i det än så, för hälsans bästa. Bättre tider kommer en vacker dag ty fotbollen går i cykler and we all know this.
Barcelona Soko
2017-02-08 00:23
El Pistolero

MSN har byggt Luchos CV för en långt tid framöver. Lucho kommer att få ett guldvärt kontrakt i PSG eller någon engelsk lag.
Redaktionen
2017-02-08 00:22
Detta är sista gången vi nämner detta: frågor om modereringen tas via PM! Fortsättningsvis kommer en spärr at delas ut till det modelejon som envisas med att kampanja på forumet om detta.

/mod.
Barcelona Lion24
2017-02-08 00:21
Vi gjorde en bedrövlig insats, vi har spelar riktigt dåligt hela säsongen och har enorma problem men det jag får läsa här inne handlar återigen om forumet. Speciellt från två skribenter, vi har förstått och hört eran ilska. Ni behöver inte upprepa det hela tiden efter varje match. Jag lovar och svär, ni två gör ingen nytta när ni kommer in och tjatar om stängt/öppet forum hela tiden. Ha tålamod och acceptera situationen, vi kommer att hålla forumet öppet inom en snar framtid, fram till dess, ha tålamod. Har ni synpunkter, kontakta centralredaktionen och Uppdrag Granskning och be dom att återkomma till mig. Fokusera och prata om fotboll nu.
Barcelona Soko
2017-02-08 00:21
Har man inte sagt att inga spelare ska missa en final om man inte får grovt rött ? Nu är det så att Suarez och Roberto fick lindriga röda.
Hur som helst läge för Messi att gå tillbaka till sin gamla position.
2017-02-08 00:19
Ribohn Fan Ett Atletico som inte kunde föra spelet o blir utspelade av Alaves dominerar alltså oss på Camp Nou i stora delar. Det är skandalöst. Jag har kritiserat Lucho i över ett år här o fått massvis med skit o jag upprepar mig, Lucho är inte en tillräckligt bra tränare för en klubb som Barça, det är fakta nu. Visst titlar är viktigt men det viktigaste för speciellt culés (eller flesta av oss) är att få se vacker fotboll, vår fotboll - dominerar bollen på moståndarens halva, presspel, trianglar, väggspel för att öppna upp. Sånt ser vi mer i Napoli och Sevilla numera, varför? För att de har bra tränare! Deprimerande...
Barcelona Kröjjf
2017-02-08 00:14
Lion24

Jag antar att ditt bittra inlägg delvis är riktat till mig, trots att jag själv kritiserade "Lucho" långt innan du började göra så på allvar, eftersom jag tycker att han i allra högsta grad är ansvarig för att Barcelona alltmer ser ut som ett lag bland många andra. Men därifrån till att vara så kategorisk att man hävdar att "allt" som sker på plan som det finns anledning att ifrågasätta är hans fel, är steget relativt långt. Jag har i alla fall inte förlöjligat dig "som vissa". Att du gör dig själv till åtlöje, är ditt eget fel.
Barcelona Reymar
2017-02-08 00:11
Ja var är ni som har skrikit efter att peta Neymar för Arda? Vi är helt bedrövliga offensivt utan Ney, visst blixtrar Messi till och avgör men vi hade ingen som droppar ner och gör sin gubbe likt Neymar och därför blev vår offensiv lidande.

Har sagt det förr Roberto som högerback är vår svagaste länk, han är alltså varnad och går in med dobbarna före(!) hoppas verkligen han blir utfryst (likt Mathieu efter city matchen) för han kunde verkligen kostat oss idag.

Måste ändå kännas bitter för Real supportrarna som var vakna bara för att se Barca gå mot ännu en titel. Att dom sedan klagar på domaren är ju skrattretande. Var det inte Atletico som fick med sig ett felaktigt mål i den första matchen när Suarez blir neddragen? Var det inte Atletico som fick en gratis straff?

Suarez blir utvisad efter två tacklingar, den ena en tackling på mittplan som inte stoppade en kontring eller var aggressivt men han får ändå en varning. Den andra situationen var knappast avsiktlig eller våldsam men domaren tyckte annat. Å andra sidan går Filipe luiz och tacklar Messi bakifrån med dobbarna högt mot smalbenet med intention att skada men får bara gult. Värt att notera är att det är samma domare från fjolårets Cupfinal för er som minns den matchen.

Vad häller Mod på med? Forumet var ju öppet senast och då var det en ganska bra ton härinne. Eller är forumet öppet varannan match? Ni kan väl åtminstone öppna upp forumet under halvtidsvilan.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-08 00:10
Tycker alla ni som fortfarande gnäller om stängt forum kan ta och skapa ett eget forum. Ni verkar inte ha gjort ett försök att ens prata med admin angående om att vara forumvakt. PMa admins och ta tag i problemet istället för att förstöra forumet med era kommentarer angående detta. Jag börjar bli riktigt trött på att läsa samma sak 100 gånger efter matcherna, och jag vet att jag är långt ifrån ensam om att tycka att detta börjar bli jävligt tröttsamt. Så jävla svårt är det inte att ni tar eget ansvar och är forumvakter. Vet inte hur många gånger Admin varit på er om detta. Nog om det. Griezmann är verkligen ful i sättet, slänger sig in farligt i allt och tycker inte alls han är bra nog att förtjäna hypen kring honom? Iallafall inte vad jag sett sen efter EM finalen. Riktigt överhypad spelare i mina ögon just nu. Blev riktigt rädd där i slutet när messi låg ner, såg faktiskt ut som att han vred benet? Men han fortsatte spela, men hjärtat satt i halsgropen, tänk ett barca utan messi just nu, mår dålig utav bara tanken.
2017-02-08 00:08
[QUOTE=Rambla~]El Pistolero Det där är faktiskt bra utdelning, över förväntan som det känns i dagsläget. Lucho har inte varit kapabel att vidareutveckla det här laget utan snarare tvärtom, det går snarare åt andra hållet. [/QUOTE] Men hade ledningen fått bestämma så hade dom gett Lucho 10 års kontrakt. Det är det läskiga...
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-08 00:04
Soko Jag har inga problem med att du kommenterar händelser under matchen, snarare tvärtom så är det bra för de som inte ser matchen och vill kolla i sin mobil under matchen osv. Fortsätt gärna med det du gör.
Barcelona Soko
2017-02-08 00:01
@CarlesPuyol5:

Det är såna som han som ser till att stänga forum. Medan jag kommenterar matcherna och hjälper folk som inte har möjlighet att se matchen så är han som är besatt av mig och går till personangrepp. Mod ser det hela tiden genom fingrarna. Mod som är månader om reglerna !
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-07 23:58
@CarlesPuyol5:

Ärligt talat. Du var också inne i forumet när han kommenterade i 90 min samma match som vi alla tittade på och du har mage att försvara honom.

Sanslöst.

Go natt. Pma mig så jag kan läsa din svar för vem vet Soko kanske börjar titta på kvällens match och fylls upp hela forumet. Då blir svårt att leta efter ditt svar.

Snälla, vi lägger ner och säger go natt på det.
Barcelona Standar___
2017-02-07 23:57
Verkar vara i numerärt underläge här just nu men tycker moderatorerna gör rätt som stänger ner forumet. Tänkte gå in och läsa när det har gått lite tid efter slutsignal om någon hade en djupare analys än att lucho är sämst någonsin och att Roberto kan dra åt helvette.

Så kör på tills folk fattar att det är sånt som fått forumet att stängas ner från början.
Barcelona Kröjjf
2017-02-07 23:57
Har man glömt det man ville skriva av sig under pågående match, kan det ju inte vara speciellt minnesvärt. En medlem hann sätta ribban, den var låg men "hen" rev. Att följa en match via forumet, är ungefär lika givande som att se en längdhoppstävling med idel övertramp. Och hur roligt kan det vara för den som tvingas hålla i "krattan", till ingen nytta?
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-07 23:54
Freeyourmind Nej, det är det du vill. Soko och andra får tycka som de vill. Vem är du att kalla folk för clowner, skitungar osv? Sanslöst.
Annons: