/spanien/barcelona/forum/1129.aspx/spanien/barcelona/forum/1129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona StolpeIn
2017-01-20 13:27
Katalano

Hmm, vi är ett sällskap på 6 personer. Tror därför det kommer vara svårt att finna platser bredvid varandra. Men ska försöka hitta så vi kan sitta på samma sektion.

Vågar man åka ner dit utan att ha köpt biljetten i hopp om att få tag på en där? Lite riskfyllt, men hört att det är väldigt många som gör så.
Barcelona Katalano
2017-01-20 12:02
StolpeIn

Skriver detta i forumet istället för via PM eftersom det är nyttig information för alla som funderar på hur man köper matchbiljetter.

Som Escobar är hemsidan det bästa alternativet med tanke på att man slipper serviceavgifter och liknande.

Värt att veta när du ska köpa biljetter via hemsidan är att platserna ägs av medlemmarna som "säljer tillbaka" dem till klubben inför matcher de inte ska gå på så att andra kan köpa dessa platser. Detta görs att det fylls på med tomma stolar successivt gram tills matchdagen.

Håll därför koll på hemsidan efter biljetter och man behöver inte heller köpa alla platser bredvid varandra utan det kan vara svårt. Försök hitta det antal lediga platser du är ute efter i samma sektion så går det i de allra flesta fall att lösa det på plats. Celta vigo matchen ska absolut inte vara några problem med tanke på at det gick utmärkt de senaste 2 matcherna jag var på (Sevilla och Valencia) . Det brukar finnas tomma stolar att nyttja och i undantagsfall kan man be att få byta plats med någon enstaka person också.
Barcelona StolpeIn
2017-01-20 11:42
Tack för alla era tips!

Fler tips mottages gärna, ni får gärna skicka PM så vi inte "smutsar" ner forumet.

Escobar
Jag har skickat PM till dig, hoppas du kan t dig tid att svara.

Soko
Vi landar i Barcelona den 5/3, beroende på när Celta Vigo-matchen börjar så har vi möjlighet att iaf se 2 av matcherna live. Det skulle vara otroligt häftigt :D
Barcelona neymar JR
2017-01-20 11:40
Barcelona are interested in signing Borussia M'Gladbach midfielder Mahmoud Dahoud (21). Liverpool also interested. [Footmercato] En helt okej värvning ifall veratti inte kan värvas, den här killen kan bli riktigt jävla bra. Han kan komma att ha xavi som tränare i framtiden...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-01-20 11:25
Stolpeln Hittade en bra sida om Barcelona 10 - kort rekommenderas då den kostar bara 10 euro och man kan åka buss metro tunnelbana och spårvagn . ps. Om du har tid och möjlighet kan du se tre matcher inom en vecka, Gijon, Celta och PSG. Det är en unik möjlighet. .
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-20 10:44
Det som var bra igår var försvarspelet och inställningen hos spelarna. Vi var tighta i lagdelarna och alla spelarna hjälpte till bra defensivt. Offensiven kom lite i skymundan men det tycker jag var helt rätt med tanke på stabiliteten och resultatet. Påminde lite om 14/15. Däremot är vi inte lika vassa i omställningsspelet. Det var vi stört bra på 14/15. Nu är det nog en formfråga mestadels. Suarez och Neymar hittar inte dom där perfekta första touchen och då rinner många anfall iväg. När dom toppar formen snart så kommer vi nog få se likanande spel som igår men med förhoppningsvis några fina spelmål. Jag är rätt så övertygad om att det är så LE vill ha det under våren. Hösten är ofta en liten berg och dalbana med rotationer osv. Vi ligger trots allt bra till i alla tre turneringar och hittar vi formtoppen snart så kan våren blir mycket trevlig! Dom flesta här inne vet ju om detta men har så sjukt höga krav på tiki-taka och skönspel och skriker ut sin frustration hej vilt. Vi spelar trots allt bättre än alla storklubbar där ute! Saknaden av Xavi och Dani Alves är för stor för att dominera och kontrollera matcherna. Visca!
Barcelona Katalano
2017-01-20 09:39
Maykii neymar JR Mot just Real Sociedad håller jag med om att det kan vara ett bra taktiskt beslut att inte ha för mycket bollinnehav och att spela lite rakare än annars. men åh andra sidan så gjorde vi inget spelmål under matchen så frågan är om det verkligen var en så taktiskt bra genomförd match egentligen, om man lämnar sviten vid sidan. jag mins hur Tata läxade upp Sociedad ordentligt under hösten av hans säsong, just genom att spela rakare fotboll och lämna över bollinnehavet till Sociedad. Vi vann den matchen med 4-0. Det var dock på hemmaplan, men taktiken var helt rätt. Som ni märker så är den identifikation av rörelsen på mittfältet en generell sådan och inte något som jag specifikt klagar på kring denna match. Vi förtydliga detta. Håller för övrigt med neymar JR om att bollinnehav som inte ger klara chanser är värdelöst. Funkar det inte att skapa målchanser med bollinnehavet och vi fastnar vid en mur på offensiv planhalva så är det taktiskt korrekt att lämna över bollen ibland, sjunka ner med laget och variera spelet med snabba kontringar i större grad. Det viktiga är att motståndarna får jaga bollen i oändlighet medan våra spelare sparar på krafterna när vi rullar runt bollen i snabbt tempo. Detta gör att vi kan anfalla desto snabbare mot trötta försvarare i slutet av matcherna, även vid kontringar.
Barcelona neymar JR
2017-01-20 09:28
Vi kan ha 75 % bollinnehav och spela fantastisk tråkig fotboll. Folk har blivit så besatt av dessa siffror. Bollinnehav när vi leder med 2+ absolut, spela av matchen och inte låta motståndarna få hopp. Men 75% bollinnehav 0-0 och 2 skott på mål nej tack. Man klagar på luchos brist av taktik och när han sätter den så klagar man på taktiken. Igår var en match som vi bara var tvungna att vinna och lucho förberedd matchen perfekt. Tro fan att det ska klagas då, pep vann ju där med 0-4 med bländande fotboll? Nu är spöket bort och bör bli enklare i framtiden på anoeta (mentala biten).
Barcelona Maykii
2017-01-20 09:19
Tja grabbar, härligt med vinst igår så att sviten bröts.

Men något jag vill kritisera om är själva matchrapporten. Är inte sammanfattningen lite väl för hård?? Jag förstår och vet att vi har tappat kontrollen över bollinnehavet i många matcher men samtidigt har vi blivit alltmer dynamiska i spelet. Den dynamiken gav oss en trippel vet jag iaf. Blandningen mellan bollinnehav, tiki-taka och kontringar var något Luis Enrique tyckte jag kombinerade jättebra. Men inte alltid tyvärr.

Men till denna match, om alla långbollar ni klagar på och allt annat möjligt som påverkade så att vi inte hade full kontroll på matchen i många lägen. I matchrapporten nämnde Ahmed Hassan att Luis Enrique tappat omklädningsrummet men jag tror faktiskt att inför denna match så var "långbollarna" en del av hans taktik.

Dem sökte inte efter att ha bollinnehavet i denna match. Lucho ville inte och det lyckas ibland och ibland inte. Men mot ett lag som har blivit jävligt bra på att kontrollera bollen, föra den vidare, hitta nya ytor, positionsbyten och allt möjligt.

Lucho visste det här och tänkte, ähh varför försöka vinner över dem på detta sätt? Och jag tyckte det såg bra ut igår, det var inget wow, det var inget sprudlande offensiv men Luis valde att vara passiv inför denna match. Helt rätt taktiskt drag tycker jag iaf.

Vad tycker ni?

Och glöm inte, efter 9 år så bröts äntligen sviten, det ger mycket självfortroende hörrniii.
Barcelona Escobar
2017-01-20 09:05
Jag reser ner 2-3 ggr per år. Jag planerar hela resan själv, vilket är både smidigare och mycket billigare. Jag flyger t/r med Norwegian, då jag alltid är ute i god tid så köper jag flyget 3-6 månader innan. Köper biljetten samma dag den släpps (är commitment medlem, dvs provmedlem ett år till). Sen kolla jag ett bra hotell till ett billigt pris (secret escapes etc), eller lånar polarens lägenhet. Åker ner och ser returen i CL Barca - PSG, flyg 1049 kr t/r, bästa sittplatsen i mitten rad 21, 1560kr (med medlemsrabatt) och två nätter på 4-stjärnigt hotell 695kr natten (via secret escapes). Det finns biljetter för mellan 600-2500kr beroende på vart du vill sitta. Har provat massa olika varianter men att sitta så nära plan med bra uppsyn är att rekommendera, Messis bollkontroll live är magiskt. Beställ biljetter till ordinarie eller medlemspris på fcbarcelona.com, allt annat är överpriser med massa påslag där företag tjänar pengar. Köper ett 3 dagarskort som är billigt och tar mig till flygplatsen och hela tunnelbanesystemet. Hojta till om ni vill ha restaurangtips eller sevärdheter, bästa stranden etc.
Barcelona Katalano
2017-01-20 08:58
Deulofeu Jag håller inte med om Gomes. Visst är han teknisk och stark, men jag tycker att han spelat bra på Busquets funktion men tyvärr inte får flyt i rollen som central mittfältare. Jag ser honom just nu som en reserv/konkurrens till Busquets eller i en Keita roll där man byter in honom i andra halvan av matcherna just för att få mer styrka och längd. han var grym i det defensiva arbetet igår, Gomes. Något intressant och brutalt viktigt som jag identifierat på slutet, som en anledning till varför vi har svårare att kontrollera spelet från mittfältet sedan Xavi slutade, är rörelserna utan boll när vi är bollförande. Om man tittar på hur Xavi och iniesta rör sig för att alltid göra sig spelbara och jämför det med spelet idag så är det otroligt stor skillnad. idag är det mer attidyden att " jag har slagit min pass nu. Jag kan slappna av"- istället för att ta löpning mot nästa tomma yta för att hålla spelet snabbt och hjälpa medspelarna. Det är bara Iniesta som gör sig fri på detta sättet idag. Så i detta brister alla andra alternativ just nu och det är mycket därför som ingen har övertygat och plockat den där platsen bredvid Iniesta ännu även om Rakitic prenumererat på den tidigare.
Barcelona Soko
2017-01-20 08:39
Illaramendi, vilken clown. Han kappar Messi i början av matchen precis framför ögonen på den assisterande men ingen varning.
I andra sliter han Messis tröja och stoppar hans framfart och äntligen varnas men ändå protesterar, trots att han drar i Messis tröja i två varv.
Barcelona Katalano
2017-01-20 08:29
Korta tankar efter matchen.

1. Jag tycker Neymar gör en ganska bra match igen. Han gör en del misstag men lyckas också med mycket annat. Flertalet tillfällen var han fantastisk i det defensiva arbetet också. Det var ett tag sedan han gjorde ett spelmål, visst, men det är bara en tidsfråga innan det släpper för honom. Han skapade straffen och satte den själv vilket var avgörande igår.

2. Cillesen visar med variation i uppspelen än Ter Stegen, men förutom spelet med fötterna så är jag tveksam till om någon av dem håller en sådan nivå som jag önskar av en målvakt i Barca. Jag känner mig inte trygg med våra målvakter just nu.

3. Kul att se spelarna ta matchen på allvar och verkligen kämpa och visa vilja. Detta har jag eftersökt tidigare under säsongen och får äntligen se det.

4. Busquets hade 2 tillfällen under matchen där han kladdade lite väl mycket på bollen. Ena gången som sista man där han till slut blev stämplad och fick frispark. Andra gången tappade han bollen på mittplan när Sociedad pressade med 2 spelare bakifrån och han blev av med bollen i farligt läge. Busquets måste börja spela säkrare igen och med mer fokus.

5. Umtiti visar match efter match vilken klippa han är i försvaret. Ibland blir det enkla misstag och felpassar mm, men han kompenserar med sin övriga prestation.
Barcelona Deulofeu
2017-01-20 08:27
Vissa fotbollsspelare verkar vara immuna mot varningar eller får betydligt färre varningar än de borde.

Tänker främst på Ramos och Xabi Alonso,Casemiro men även Illarramendi som twittrat lite efter Barca matchen.

Han är alltså mer fokuserad på att få ut Messi än att försöka vinna densamma.

Han twittrar iallafall följande

”Återigen, samma sak som alltid! Återigen…”, skriver han.

Han själv fick en varning under matchen men det borde varit tre.Ständigt samma visa.

Man får väl förstå honom det är ju hans chans till en minut i rampljuset då han pratar om Messi.Ungefär som Lustig incidenten med Neymar he h.

Sjukt viktig match och bra resultat igår en riktig boost.

Jag måste säga att jag gillar Gomes mer och mer han är i min bok given ersättare till Iniesta under hans frånvaro.Han går från klarhet till klarhet och snart målar han nog också.

Teknisk,stark som en oxe och inte direkt rädd för att slå den långa passen.
Han är vår bästa värvning efter Umyol monstret från Lyon!
Barcelona Soko
2017-01-20 08:25
@Barcelonistas:

Jag köpte paket till Valencia matchen via Sportsinternational, smidigt och de skickar hem biljetter två veckor innan resan.
Barcelona StolpeIn
2017-01-20 08:22
Hej,

Vet att det finns en reseguide här på sidan, men den är 7-8 år gammal, vet därför inte om den fortfarande är aktuell. Men jag efterfrågar tips och knep om hur man kommer över bra (inte allt för dyra) biljeter till Barcelona-PSG den 8/3. Vi är ett gäng som åker ner för att titta på matchen.

Vilka sidor ska man köpa biljetter ifrån?
Är det bättre att åka ner (vi åker ner redan den 5:e) och köpa biljetter där? Med risk för att det är slutsålt?

Tacksam för alla tips.
Barcelona II Barça II
2017-01-20 07:55
Cillessen känns för mig som en tryggare målvakt än Ter Stegen, när det kommer till hur han hanterande uppspelen, tänker framförallt på variationen. Skulle faktiskt vilja se mer utav honom, hoppas att han får fortsatt förtroende.
Barcelona Nemesis 10
2017-01-20 07:46
Det var verkligen inget finspel igår, man kunde se på laget att målet var endast att gå därifrån med en vinst vilket vi gjorde tillslut.
Busquets måste sluta hålla i bollen för länge för det blir för farligt när han tappar bollen pga av nonchalans.
Verkar som att Iniesta har åkt på skada vilket är väldigt synd då han är livsviktigt just nu.

Men vilken mittback vi har fått i Umtiti, äntligen säger jag.
Han är så lugn och pålitlig, kan knappt komma på någon svaghet hos honom. Han är ung och kommer bara bli bättre vilket är det bästa av allt, kan inte sluta flina för mig själv när jag ser Stones i city som dom betalade dubbelt så mycket för än vad vi gav för Umtiti. Han är klass helt enkelt och visar verkligen det match efter match!
Barcelona Barcelonistas
2017-01-20 02:44
Ska se någon match under våren någon som vet nån bra hemsida där man kan lösa biljetter där hotell osv ingår??
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-20 00:42
Säsongens viktigaste vinst enligt mig. 1, Bröt en trend över 8 år, där vi brukar tappa poäng. 2, Säsongens bästa match av oss sett till arbetsmoral. Vi krigade och vi var överallt. 3, Denna vinsten kommer höja spelarnas självförtroende enormt, speciellt Neymar. 5, Hellre en sån här vinst än med 4-0. En sån här dag där allt går som man har tänkt sig wow. Detta blir Luchos sista år och det har ledningen bekräftat också. Denna vinsten är tack vare Lucho. Han var enormt aktiv idag och det märktes på spelarna idag. Kul att se och hoppas att Lucho fortsätter med detta.
Barcelona Barcelonistas
2017-01-20 00:36
Inte alls nöjd med matchen uselt spel men jag antar la att vinst är det viktigaste. En annan sak som gör mig förbannad är Suarez klumpiga spel. Vad fan har hänt med han? Bromsar ju upp all anfall med sin seghet, och man har alltså förlängt med Suarez... Han väger ju 5+ kilo mer nu också..
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-19 23:54
Fast så som det är i Spanien angående domarna börjar bli tröttsamt. Nu syftar jag absolut inte bara på denna matchen och dessa två lag, men allt spring och gnäll vid domaren vid minsta lilla är drygt att se på. Ska inte heller vara så, domaren dömer och det är bara så det är på fotbollsplanen, sen att domaren i sig gjort rätt eller fel för sig kan vi egentligen inte göra något åt, gnäller man på ett beslut så får man mestadels bara ett kort, och det är onödigt att ta ett gult kort för snack. Men samtidigt - Nivån på domare i Spanien är en av de sämre, hade gärna velat se utlänska domare. Men inte så troligt att det kan ske, eller? Jag vet inte hur ni tycker och tänker angående allt gnäll, men jag personligen börjar verkligen tröttna på det.
Barcelona DM1982
2017-01-19 23:47
Andrés Iniesta was substituted at half time due to a problem with his left calf. Tomorrow, he will have more tests in Barcelona #FCBlive
Barcelona Reymar
2017-01-19 23:16
@Carles Puyol Beast:

Men nu får du sluta vara så dramatisk.. Domaren sätter onödig press på sig själv när han varnar Messi för ingenting, det leder till att Messi o co blir förbannad vid varje situation och Sociedad vill få Messi utvisad. Absolut inte synd, han får skylla sig själv!
Barcelona The Reporter 2.0
2017-01-19 23:16
Det är så viktigt för moralen att vina en sådan här match. Man känner att man e på gång samtidigt som Real tappar. MSN jobbade alla riktigt hårt stundtals i defensiven. Pique och Umtiti felfria.
Barcelona Soko
2017-01-19 23:14
Busquets gav mig även ikväll ett par hjärtinfarkter med sitt nonchalanta och galna spel där han alltid leker lite för mycket , men som tur det löste sig till slut.
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-19 23:13
FCB_Messi Makalös kommentar. Bli alldeles varm i kroppen. "som tur har vi ingen i vårt lag som gör så" :D
Barcelona Barcadinho.
2017-01-19 23:13
Gris fotboll i kylan idag men efterlängtade borta vinst. Det är också viktigt att vinna såna skit matcher.
Barcelona Cule4life
2017-01-19 23:10
Grym insats. Vår startelva känns inte hela 100% Barcelona slagkraftigt när det vankas München,PSG osv men spelar vi som ett lag och trion gör sitt jobb så kan vi gå långt i år på alla fronter.

För varje match som går så inser man mer och mer att vi måste förstärka med 2 absoluta cracks på 2 positioner vi tjötat om. Nog om det just nu...gött att anoeta spöket är VÄCK.
Barcelona El Tridente
2017-01-19 23:10

Sådär då va trenden bruten och ännu roligare att se returen.

Känns alltid så jävla skönt när Barca vinner på bortaplan och tvingar motståndaren att försöka anfalla på Camp Nou.

Detta ser jag fram emot =)
Annons: