/spanien/barcelona/forum/11216.aspx/spanien/barcelona/forum/11216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-16 14:55
Copa Kaljic?? Palla sätta sitt eget namn på sådana saker som inte ens handlar om sig själv. Osympatiskt move.

Däremot var "Centro del Campo" skriven av Pollozhani ganska intressant, handlar om Reals uppställningsalternativ mot oss.
Barcelona Manita
2012-01-16 14:54
Psykopaten Pepe är skadad. Hoppas han nu missar båda mötena.
Barcelona Hetfield
2012-01-16 14:49
Copa Kaljic?

Storhetsvansinne much?
Barcelona Blaugrana91
2012-01-16 14:27
Haha kloaken har börjat spy ut artiklar...Gissar på 3 till innan dagen är slut.

"Copa Kaljic" *Skratt*
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-16 14:14
Grattis till Seydou Keita som fyller år idag!
Atlético addeh
2012-01-16 14:02
1.70

Absolut, livet vore betydligt tristare utan fotbollen och dess fina stunder. Det är matcher som gårdagens som får en att verkligen inse hur sjukt mycket det betyder för en och även om det är underbart att segra med 5-0 är jämnare matcher betydligt skönare att vinna. Ja, i alla fall i vissa fall. Real Madrid är väl ett undantag jag mer än gärna ser att vi slår med 5-0 varje gång.

Abbe

Rafinha kan ju faktiskt representera Spanien i som ungdomslandslagsspelare, men detta var ändå riktigt tydliga signaler på att han vill följa sin fars fotspår. Med tanke på hans potential borde han snart bli uppkallad till det Brasilianska A-landslaget. Kan tänka mig att de är sugna på att knyta åt sig honom permanent.

Tänk om vi får se Thiago och Rafinha ställas mot varandra i framtiden i varsina landslag. Lite som Boateng-bröderna i Tyskland respektive Ghana. Rätt fascinerande, på sitt sätt.
Barcelona Lion24
2012-01-16 13:24
FC BarcelPKK

Real börjar hemma brakam kl 22:00.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-16 13:18
Haha, Copa Kaljic......
Barcelona Abbe.
2012-01-16 13:08
Rafinha har tackat nej till det spanska U19-landslaget eftersom han vill representera Brasilien. Det har sedan tidigare snackats en del i media om hans önskan att spela för just den nationen. Jag har bilden av att han ser upp till sin pappa, Mazinho, väldigt mycket. Minns en intervju med honom när han påpekade att hans pappa var hans förebild, idol och den person som har influerat han mest inom fotbollen. Mazinho spelade som bekant i det brasilianska landslaget, och Rafinha verkar alltså satsa på att gå i hans fotspår. Thiago har, som bekant, valt en annan väg.
2012-01-16 12:52
Det är Bernabeu på onsdag.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-01-16 12:51
Vilka är det som börjar hemma på onsdag ? :) visca Barca !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona reydani
2012-01-16 12:15
Alexis Sanchez gör det igen! En mycket bra match av han, hoppas han bara blir lite bättre i avsluten. Messi gjorde inte en så bra match men gör endå 2 mål.

Jojje123; Jag brukar använde Ustream som finns till Android, eller surfa in på Justin.tv
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-16 11:51
Addeh Kan inte bara att hålla med. Fotboll/Barca har verkligen en sjuk dragningskraft och det är egentligen sjukt att man kan älska något som är så jobbigt många gånger. Men livet vore trots allt så väldigt mycket tråkigare utan den här klubben. Lite samma kärlek som den till ens barn, kan jag tänka mig ;)
2012-01-16 11:12
addeh

Håller med om allt. Nervositeten var enorm igår vid runt 70:e
minuten, sen kommer Alexis och stänker in 3-2. Jag visste allvarligt inte vart jag skulle ta vägen. Var så himla glad.

På tal om Alexis. Vilken spelare, vilken värvning! Han löper, sliter, skjuter, gör mål, assits. Passningspelet är riktigt bra. Han kan göra sin gubbe, han kan hitta på något extra. Påminner i vissa aspekter om Messi.

Xavi gör en riktigt bra säsong hittils och han gör ju mål också vilket vi inte varit alltför bortskämda med om man säger så...

Alexis och Cesc är för mig numer självskrivna i startelvan före Villa och Pedro.

Atlético addeh
2012-01-16 10:49
Det är sådana matcher som igår som dels för mig att undra varför jag egentligen är supporter, men samtidigt inser hur fantastiskt det är. Känslan när det står 2-2 (fullt rättvist skall tilläggas, Betis gjorde en kanonmatch) är förskräcklig, men lyckoruset när Alexis gör 3-2 väger naturligtvis upp det.

Chilenaren gjorde en ny fantastisk match igår. Jämfört med Villa förra säsongen vågar Alexis skjuta mer utifrån, dessutom är han en bättre passningsspelare.

Vad ska vi säga om Xavi då? När Iniesta enligt mig överglänste Xavi förra säsongen trodde jag passningsgeniet skulle dala något. Nu har han däremot visat raka motsatsen och gjort kanske sin bästa säsong någonsin. Att han även syns allt oftare i målprotokollet är också väldigt trevligt.

Kan fortfarande inte förstå att det är el Clásico på onsdag.
Valencia Jojje123
2012-01-16 10:30
Vilken app brukar ni använda för att följa fotboll? Jag hittade en artikel där det tipsades om 3 stycken. Har ni andra tips?
Real Betis Oggy
2012-01-16 10:10
Tack för en bra match igårkväll! Mycket trevlig match att se på och jag kan inte påstå att jag är särskilt förkrossad över förlusten då ni är sjukt starka hemma. Känner mig stolt över att vi stog upp och prassade er, men tillslut kunde ni vinna matchen reltivt rättvist. Xavi, vilken lirare alltså! Diggar han
Hutch
2012-01-16 10:07
Xavi har verkligen fått fnatt och ökat sin målproduktion den här säsongen. Hans bästa säsong målmässigt är säsongen 08/09 då han mäktade med 10 mål på 54 matcher. Nu har han redan gjort 8 mål på hälften så många matcher, 27. Bra skit detta.
2012-01-16 10:02
Att du ens från början tar disskusionen då det inte kommer leda till någonting alls. Varför fokusera på domarsotuationer? När vi får skylla oss själva istället för att skylla på domaren. "INNAN MATCHEN ENS ÄR SLUT"
Valencia rudolf
2012-01-16 09:41
Någon som vet vart man kan hitta intervjuer från matchen igår?
Barcelona Gio Style
2012-01-16 09:35
Thiago

Utveckla gärna det där.
Vart uttrycker jag mig som en tolvåring? Skriver jag något fel? Något omoget?
Jag säger bara att Real Madrid inte är så jävla bra just nu som vissa påstår.
Att jag sen blir påhoppad där någon ironiserar om vad jag eventuellt röker för tillfället är inget jag kan rå för.

Din käcka replik höll ännu lägre nivå. Istället för att bidra så försöker du leka cool och bidrar till att nivån sänks ännu mer. Nu måste jag sova och drar mig undan härifrån innan det blir för mycket nonsens.
2012-01-16 09:30
Sluta uppför er som "p12:or" båda två tycker jag låter rimligt, eller hur?
Barcelona Gio Style
2012-01-16 09:25
B-guden

Det är skillnad på att kritisera laget och på att uppföra sig som en p-12a.
Skrika idioter hit och idioter dit, skitlag hit skitlag dit, serien är över, INNAN MATCHEN ENS ÄR SLUT!?
Seriöst alltså, vad finns det för nötter här inne...

Och nej jag syftar inte på dig när jag nämner nötter, utan ett antal grabbar som ständigt gör bort sig vid minsta lilla motgång
Barcelona Gio Style
2012-01-16 09:21
Andreas-

"Den dagen Real Madrid börjar spela dåligt, o vi börjar spela bra. Då kan man börja hoppas på riktigt."

Formen kommer och går, du kan inte förvänta dig att ett lag behåller sin formtopp en hel säsong. Det är nästintill omöjligt.
Real Madrid har redan varit dåliga och ÄR DÅLIGA JUST NU. De hade lika gärna kunnat tappa poäng i förrigår, det kanske kommer nästa ligamatch. Med en Cristina som inte presterar och Di Maria borta så är det inte helt jäkla avlägset med poängtapp..
Du snackar om att Real inte kommer att tappa poäng osv, det kommer att ske. Det är bara dumt att stå och skrika att ligan är slut, det är den långt ifrån. Att vi är i en svacka just nu är lika viktigt som bajs i det här sammanhanget, så länge som vi plockar 3 poäng. Formen behövs till dem stora matcherna, dem allra svåraste. Betis är inte en sådan och 3 poäng är 3 poäng.

"Vi tar inga säkra segrar längre. Vi är närmre att tappa poäng än vad Real är. Så länge vi är det så tror inte jag på ligavinst, och då är det svårt o vara överdrivet glad när vi slår ett lag vi ska slå 100 gånger av 100."

Att du ens kan skriva så dagen efter att Real belönades med det katastrofala domaragerandet vid Mallorcas 2-0. Handsen på Higuain? Var inte det på fitthåret att Valencia fick straff?

"Ligan sket sig när Madrid vann igår i princip."

"Alexis ska ha ett jävla nackskott för sin första halvlek. Blir så jävla less"

Jag vet vad man bör röka, men vad fan röker du? Verkar ju skeva iväg hjärnan rätt ordentligt, Snälla dela med dig, så att alla kids vet vad de bör hålla sig undan ifrån

Edit: Real Madrid har varit dåliga med Real Madrid mått mätt. Man är fortfarande ett bra lag men man är långt ifrån formen, precis som vi är.
Barcelona B-Guden
2012-01-16 08:08
Bara för vi vunnit mycket på sistoende måste väl laget få kritiseras efter en dålig match ?
Barca kör för fullt gör 2 mål sen släpper man till lite för mycket, dom för 2-1 och vi fortsätter säg att dom inte gjort nåt mål förens 90 minuten ja då hade det varit kört efter 2-2 målet skapar vi mer chanser på 5 minuter en på hela matchen.

Barca har höga krav på sig och med all rätt det är inte bra att ligga 5 poäng bakom och ha vunnit el clasico, vi vet vad dom kan men för att vinna måste vi även slå dom sämre lagen även om det inte är lika roligt och möta dom längre...
Barcelona Trippeln
2012-01-16 07:54
Skönt att inte ha lika stor eller någon längtan till det här kommande El Clasicot.

2012-01-16 07:45
Varför ska vi klaga hela tiden. Vi håller på ett topplag som får fördelar var och varannan match mot de sämre lagen. Dom om några har rätt att klaga.
Barcelona Barca4eva
2012-01-16 07:23
basric

Du vet väl att Copa del Rey är spanska cupen?....
Andreas-
2012-01-16 04:28
Har jag hyllat Real Madrid? herregud, vad röker du människa?
Barcelona Gio Style
2012-01-16 03:44
Folk är så enögda i Puertan.
Fun facts:

Namn: Zizou_spars
Sänt: 2012-01-15 22:57
Där har vi det, det obligatoriska röda kortet. Betis 10man

Barcelona har fått ett rött "med sig" på dem senaste 15 tävlingsmatcherna, det att jämföra med Reals 5. Dvs att i var tredje match så åker Reals motståndare på en utvisning.

Undrar när dessa människor ska sluta grina över fusk osv... tröttnar man inte? Är man inte smart nog att inse att det är den allra högsta graden av hyckleri det Real Madrid sysslar med?
Jag har nog inte hängt med i svängarna, för när fan hade de mäktigaste klubbarna i världen mage att försöka inta offerrollen senast? Man hör ju på själva meningen hur befängt det låter.
Annons: