/spanien/barcelona/forum/112.aspx/spanien/barcelona/forum/112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-10-30 12:38
Senaste nytt jag läste om messis skada var att dem ska ge han ett mer smidigt skydd till armen så han kan börja träna med laget i slutet av veckan. Kanske även följer med till Milano för att träna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2018-10-30 12:32
Inget nytt om messis skada ? Nu vet jag inte vad den armgrejen kallas som han hade på sig i matchen mot Inter , men jag tyckte att jag inte såg den mot Madrid ? Går han runt utan den nu eller vad ?
Barcelona Infinit8Don
2018-10-30 12:31
Tebas: "It will be a great idea to invent a prize for the best player of the season and make it Leo Messi's Award/Trophy."

Tebas kan vara vettig tydligen.
Barcelona Soko
2018-10-30 12:17
För några år sedan pratade folk om Tottenhams jätte talanger som ska erövra England och det skulle bara bli fråga när de blir mästare. Idag när man sjunker tillbaka till det gamla Tottenham försvarar man det istället med budgeten att den inte räcker. Vad ska man med budgeten när man har så många jätte talanger?! Ja alla dessa talanger har idag visat sig som vilka andra spelare som helst. Den enda som skulle kunna platsa i Barcelona är Eriksen ..
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-10-30 11:30
Nu kommer det nya rykten angående dembele att klubben vill bli av med honom igen, engelska gamar som väntar på ”dödköttet”. Den grabben kan aldrig få lugn och ro, en jävla hets av media.
2018-10-30 11:28
Vad får dig att tro det? Att han kvalade in till VM med Spanien? Eller att han blev utslängd från porto?
Barcelona Erik Satie
2018-10-30 10:18
Skönt att Lopetegui fick gå. Hade han fått med sig spelarna hade Real Madrid blivit väldigt farliga.
Barcelona Ton
2018-10-30 09:23
Vilken, (om någon) kanal visar Copa del Rey imorgon?
Barcelona messiooooxavii
2018-10-30 00:00
Barca4life Absolut jag respekterar din åsikt också Klopp har vunnit en hel del titlar i Tyskland, Och det med Dortmund som fick tampas med självaste Bayern under Pep. Sarri har gjort det fantastiskt bra rent spelmässigt med Napoli men han fick en hel del kritik i Neapel på grund av att han inte kunde rotera och hålla spelarna fit ända in i kaklet så att säga. Sarri med Chelsea kan spela hur bra fotboll som hälst men uteblir titlarna ryker han kan jag lova. Det är detta jag menar när jag nämner Pochetino som en bluff. Dom flesta tror att Tottenham är där dom är idag just pga av Pochetino och visst har han en del i det men som tränare är han begränsad och det stannar vid att dom är en utmanare som aldrig vinner något.
Barcelona Iniesta.70.
2018-10-29 23:59
Ännu en riktig bakfylla som marängerna tvingats vakna upp med efter att ha blivit pulveriserade av vårt kära Barca. 5-1 i arslet. Ja, sug på den syrliga karamellen. Fem-jäkla-ett! Och det med Rafinha(?) istället för Messi. En i stort sett föredetting (ja, i alla fall enligt vårt eget forum mestadels av tiden) i form av Suarez och en "grå" Rakitic mot en färglad, nyutnämnd världsbäst Frankenstein mittfältare i skepnad av Modric. Lägg till en felplacerad mörkrädd Roberto som tydligen endast lirar pga att han lyckats tråckla sig igenom både biologi och matte på La Masia. Sen adderar vi med Alba, en "likblek gast" " i Luchos ögon som han inte vill veta av. Ja, så pass "kass" att han inte ens kunde peta en gengångare som Nacho ur den spanska-landslags- truppen. Lenglet? Debutant i ElClasico. Ja, hade Umtiti och Vermaelen varit friska så hade väl grabben fått käka chips och druckit Sofiero's på familjeläktaren. Arthur då? En orutinerad twenty-something på Barcas mittfält mot Reals fyrfaldiga monster CL vinnande mittfältare....uttagna till alla jäkla blaha-blaha mittfältare of the year awards. Nää,Casemiro och hans maräng polares läskiga Halloween-lir skrämde inte nån av våra lirare. Allra minst den yngste av de alla. Arthur?? Ja, själv bjöd han både på bus och godis. Ja, för de enda som blev skrämda av marängernas Trick och treatande var väl deras egna fans..... Och när vi märkte att Ramos var utklädd till en B-skådespelande yngre verision av Val Kilmer så sände vi in en Dembele. Nää, och den grabben skiter fullständigt i gamla meriter eller en has-been-Batman skådis look-a-like som ränner omkring med en kaptensbindel från huvudstan. Grabben gjorde processen kort. Nix, inga uttragna sabbats här inte. Nope, han fick marängernas backlije att likna statisterna från Shaun of the dead. Till slut så skickade vi in lie-mannen himself. Ja, i form av Vidal. Direkt från Blåkulla så slungade han in nådastöten som fick marängerna att blotta sina Laban och Labolina maskeringar... Valverde..? Ja, han läskigare än man tror. En riktig jäkla poltergeist som härjar runt och som till slut fick Lopetegui att känna sig som att han besökt Amityville istället för Camp Nou under söndagen. Så nästa gång Barca äntrar Bernabeu så lär Madridarna dra ner persiennerna, låsa dörrarna och önska att dom höll Max Von Sydow i handen.
Barcelona Barca4life98
2018-10-29 23:47
[QUOTE=messiooooxavii]Barca4life Ja dom var nära att vinna PL men lät mäktiga Leicester City vinna den istället med deras sjuka budget. Att vinna PL är svårt jag vet men det finns en hel del andra titlar att vinna också. Låt Poch gå till en stor klubb likt Real och han kommer visa sitt rätta jag, det kan jag nästan lova. Det kommer inte bli bra ett som är säkert. Killen har ingen vinnarkultur i sig. Jag menar hur kan ha ha det med 0 vunnatitlar. [/QUOTE] Respekterar din åsikt men vad tycker du då t.ex. om Sarri i Chelsea? Han har inte vunnit någon titel han heller och då tränade han Napoli, en klubb i liknande position som Spurs är i. Allt handlar inte om titlar enligt mig. Vad har Liverpool vunnit under Klopp t.ex? Väl mött!
Barcelona Infinit8Don
2018-10-29 23:40
Skulle snarare säga att pochettino är den sista tränaren jag vill att real anlitar.
Barcelona messiooooxavii
2018-10-29 23:39
Barca4life Ja dom var nära att vinna PL men lät mäktiga Leicester City vinna den istället med deras sjuka budget. Att vinna PL är svårt jag vet men det finns en hel del andra titlar att vinna också. Låt Poch gå till en stor klubb likt Real och han kommer visa sitt rätta jag, det kan jag nästan lova. Det kommer inte bli bra ett som är säkert. Killen har ingen vinnarkultur i sig. Jag menar hur kan ha ha det med 0 vunnatitlar.
Barcelona Barca4life98
2018-10-29 23:30
[QUOTE=messiooooxavii]Själv hoppades jag och hoppas fortfarande att Real tar Pochetino som tränare. Killen är europas största bluff. Alldrig vunnit en titel i princip, han håller på att ta en historiskt bra Totenham trupp igenom sin bästa period utan att vinna en enda titel. Folk tror att han skapade dessa spelare, ända han gjort är att begränsa kvalitetstalanger till och för evigt vara förlorare likt honom själv. Håller tummarna för praktsopan Pochetino presenteras av Real. Då korkar iaf jag upp finaste flaskan. [/QUOTE] Ska man förvänta sig att Tottenham ska vinna premier league när deras budget är närmare Everton än Arsenal för att inte snacka om Manchester-klubbarna? Att Tottenham har varit nära att vinna ligan 2 ggr de senaste 3 säsongerna är ju en bedrift egentligen. Dessutom spelar de oftast en positiv fotboll och han har dessutom lyft fram unga spelare som Kane, Alli, Winks, Dier etc.
Barcelona messiooooxavii
2018-10-29 23:20
Själv hoppades jag och hoppas fortfarande att Real tar Pochetino som tränare. Killen är europas största bluff. Alldrig vunnit en titel i princip, han håller på att ta en historiskt bra Totenham trupp igenom sin bästa period utan att vinna en enda titel. Folk tror att han skapade dessa spelare, ända han gjort är att begränsa kvalitetstalanger till och för evigt vara förlorare likt honom själv. Håller tummarna för praktsopan Pochetino presenteras av Real. Då korkar iaf jag upp finaste flaskan.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-29 22:39
Soko France football har hittills gjort intervjuer med Salah, griezmann, modric, Ronaldo och jag tror även mbappe. Vi får se. Messis chanser är nog borta, eftersom han nu missade nyckelveckan mot Inter och Madrid, vi såg ju bara hur mkt uppmärksamhet hans masterclass mot spurs gav. Hade dock velat ha han i top 3 åtminstone då det hade inneburit ett vasst rekord. Vinner tror jag fortfarande modric gör. Trots en urusel höst, kolla bara Ronaldo förra hösten.... Ronaldo nja, 0 mål i cl under hösten, samtidigt som han har trubbel med våldtäktsanklagelserna. Mbappe/griezmann har nog chans, speciellt griezmann som france football själva har promotat väldigt mkt. Bara inte den arroganta portugisen vinner är jag hyfsat nöjd. Att Messi är bäst vet alla ändå, men hade han gått om Messi i antalet guldbollar, ja det hade varit en skam mot vår kära sport.
Barcelona Soko
2018-10-29 22:27
@Infinit8Don:

Ronaldo ställde upp på en intervju till France fotboll, samma France som delar ut guldbollen.. Vi får se vad det betyder.. Modric har i alla fall gjort bort sig och bevisat att han är inte ens bättre än Rakitic . Nu återstår om Griezmann eller Mbampe som kan utmana.. om nu Messi är helt otänkbar.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-29 22:20
Beror väl på om dem hittar någon. Antar att Perez vill ha en ja-sägare som han kan styra. En sådan är inte tex conte. Finns inte många andra alternativ. Kan ju tycka att perez borde ha planerat inför detta scenario, under en månads tid kanske. Han borde ju liksom ha sett detta komma och studerat alternativ.
Barcelona Andresito
2018-10-29 22:19
[QUOTE=Infinit8Don]Känns som en ny flopp i solari. Blir kanske kicken innan januari:) [/QUOTE] Han kommer inte ens få chansen att sitta så länge med tanke på att han bara tar över tillfälligt.
Barcelona Soko
2018-10-29 21:59
Coutinho i all ära men han ska inte spela längst fram då han är långsam saknar farten och har svårt att göra sin gubbe. Han ska helst spela på mittfältet där han är bäst och göra framspelanigar och även skjuta på mål. Dembele ska spela längst fram då han är energisk, snabb att när han ställs en mot en så är han jätte farlig. Men eftersom Arthur spelar så bra och är allt mer givande blir det problem för både Coutinho och Arthur samtidigt på plats då Rakitic också varit briljant .. Plötsligt har Valverde lyxproblem i truppen.  Vi har gjort tre kanon matcher på en vecka och då hade vi Messi och Umtiti borta samt bla Dembele Vidal och Semedo som började på bänken .
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-29 21:57
Det var det gamla gardet som klev fram igår, Suarez, Rakitic och Alba outstanding. Pique och Roberto snäppet därefter. Rakitic gör nog sin bästa match i Barca tröjan. Jag måste också ge kredd till Valverde, den här uppställningen han har hittat nu när Messi är skadad passar verkligen våran trupp som handsken. Vi spelar ju med 5 innermittfältare 4-2-1-2-1, det passar verkligen våra inte så snabba mittfältare, vi ligger nära varandra och täcker alla ytor. Det innebär också att vi får fler spelalternativ och kan därmed lättare hålla bollen inom laget. Man kan ju tycka att vi kan spela likadant med Messi istället för Rafinha, men Messi kommer aldrig att ta det mittfältsjobbet som Rafinha har gjort dem här två matcherna.
2018-10-29 21:40
Pep kommer döda mendy i halvlek, helvete vad korkad han kan vara.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-29 21:12
Känns som en ny flopp i solari. Blir kanske kicken innan januari:)
Barcelona Barcelonistas
2018-10-29 21:08
Papa Perez black Magic funkar inte nu när vi har VAR.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-10-29 21:08
Solari är väl inte ens bra i deras B lag? Går väl iförsig bra nu (tror jag) men var väl redigt nära att få gå därifrån ett tag?
2018-10-29 21:04
Ytterligare en real tränare som blir sparkad av Barcelona haha! Solari tar över, haha! Högst medioker fotbollsspelare och än värre som tränare
2018-10-29 21:02
Nfl linjer på wembley så hemskt det är...
Barcelona Barcelonistas
2018-10-29 20:47
Grabbar bäst att vi ger upp allt den här säsongen. Dom dåliga 15 min mot Real är ett tydligt bevis på att vi inte kmr vinna några titlar....
Barcelona Infinit8Don
2018-10-29 20:43
Hur fan kan andra halvlek igår bevisa att vi inte kommer vinna cl där den viktiga perioden spelas om flera månader? Absolut är vi nedtryckta i 15 min under andra halvlek men vi vinner med 5-1. Dessutom saknas den spelaren som kommer ge oss mest lugn vid press av motståndarna. Messi. Lugna dig...
Barcelona Barcelonistas
2018-10-29 20:43
Xavi#6 - snarare tvärtom. Vår andra halvlek så visar vi ju att vi klarade av att ta oss igenom den svåra situationen som höll i typ 15 min?!. Laget blev chockade när Real out of the blue som vanligt gjorde mål.
Annons: