/spanien/barcelona/forum/11113.aspx/spanien/barcelona/forum/11113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2012-01-26 15:59
!!ANTIMADRIDISTA!!

men ge dig. Det här är ingen dagisverksamhet. Det går inte att ha en målvakt som knappt gör en räddning bara för han har ett stort hjärta för klubben. Då kan man ju lika gärna låta sportchefen stå i mål. Sparar man dessutom en lönepost.

Han är en usel målvakt, då spelar det ingen roll hur stort hjärta han har. Han är den största orsaken till att Real Madrid alltid är närmast att slå oss i cupen. Det är bara ett konstaterande. Pinto är dååååålig.

Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-26 15:56
Hetfield Jag har inte nämnt hans skicklighet. Man kan vara jävligt viktig för ert lag utan att man nödvändigtvis är en skicklig fotbollsspelare. Med tanke på hur viktig och stort hjärta pinto har för klubben så tycker jag det är fel att kalla honom för hånfulla ord
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2012-01-26 15:56
Coach pep.

Reagerade oxå på det, kolla hur bollen som ett flipperspel drar sig ifrån den ytan där 5 Madridspelare befinner sig, när de sedan har följt efter sin respektive gubbe så går bollen tillbaka till samma yta igen, Vid 00.13 har bollen återvänt dit den började men nu i en helt fri yta för Alves. Så sinnessjukt snyggt.
Grace/Wastelands
2012-01-26 15:55
Hutch

Reagerade på exakt samma sak. Pinto gjorde inte ens ett försök till att stå kvar och följa med Ronaldo. Istället lägger han sig ner på marken som om han styrdes av magneter eller något. Helt absurt ingripande.
Coach pep.
2012-01-26 15:54
Mycket vackert passningsspel i länktips. Så mycket bättre är vi än Real Madrid. Fatta om det hade blivit mål..
2012-01-26 15:54
Haha okej. Tråkigt att du uttrycker dig som du gör. Skriv pm till mig den dagen vi har en andra målvakt som är så viktig som pinto i omklädningsrummet och som blir gladast på bänken när vi gör mål. Tror du vi är väst i världen enbart pga hur individuellt skickliga spelare som finns i 11an eller? Det är minst lika viktigt med en trupp i harmoni som trivs med varandra. När det gäller den biten så är pinto lika viktig som Messi, iniesta och xavi är på planen.
Barcelona Hetfield
2012-01-26 15:48
Vad är det Hutch säger som är så dåligt? Pinto är en medioker målvakt som får plats i laget pga. hans personlighet, inte pga. hans skicklighet.

Han får jättegärna vara kvar i laget, men då får det vara som tredjemålvakt. Lika bra att lyfta upp en målvakt från b-laget som kan hantera passningsspelet.
Hutch
2012-01-26 15:46
!!ANTIMADRIDISTA!!

Jag kände bara att jag behövde uttrycka mig om mitt missnöje angående Pinto. Jag tycker att han är en bra målvakt mot de sämre lagen, men när han ställs mot de högre kvalificerade lagen så lyser hans brister. På Bernabeú kan vi absolut klandra honom för. Men även igår så bjuder han på målet, han lägger sig som en jubelidiot och Ronaldo kan bara avancera fram och peta in bollen. Så lätt ska han inte sälja sig.
Barcelona Deulofeu
2012-01-26 15:45
Tello ska få sitta på bänken han har varit het i b-laget.Rafinha och Deulofeu vill man alltid se också...Men tror inte att de får chansen nu.

Kul för S.Roberto och Jonathan att få en månad till på sig med a-laget.För det lär det innebära.

Nu är det också lite upp till bevis för Thiago att försöka göra ett bra jobb i Iniestas frånvaro.
2012-01-26 15:42
Hutch Tråkigt att du tycker så. Jag accepterar din åsikt men jag ber dig om att inte förlöjliga honom som du gjort ett antal gånger, det är enormt onödigt att göra det här när du vet att det finns folk som tycker om honom. Hur dålig han än är enligt dig så representerar han både ditt och mitt lag. Av de mål han släppt in så är det bara de första vi kan klandra honom för på bernabeu. Inte de 2 andra enligt mig. Men jag ber som sagt om ökad förståelse och respekt.
Barcelona Deulofeu
2012-01-26 15:41
Jag gillar Pinto och vad ni än säger så har han lika många Zamora som Casillas he he

Han får gärna stå i cupen men om jag fick bestämma skulle han inte få spela mot Real aldrig någonsin.Skillnaden är inte alltid så stor och visst det är kaxigt att spela Pinto och vinna men hade Valdes stått i finalen är jag inte säker på att Ronaldo nätat.

Ronaldo tre mål mot Pinto hur många mot Valdes?

In med en yngre målvakt kanske från b-laget.Tycker dock inte vi har någon som ä super där.

Pinto vill jag se som tredjemålis nästa år.

Låt mig förklara han ska alltså inte spela copa del rey men sitta på bänken i ligan.

Vem älskar inte hans engagemang han hoppar alltid högst när någon i laget nätar.Han skall hjälpa in att skola in nästa målis men ska inte stå mer i copa del rey.Detta året kan han stå för nu är Real ute även om man har svårt att tro det om man läser Puertan he he.
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 15:40
selakefo

Jo, jag menade under de få matcherna han lär missa.
Real Madrid selakefo the tank
2012-01-26 15:37
Capitan Puyi & Barca4eva

Det låter som troliga lösningar, men Alexis missar nog bara en match tror jag, en axel brukar läka fort.
Barcelona Barca4eva
2012-01-26 15:34
selakefo Jag tror att Pedro blir den som tar plats i anfallet nu när Alexis och Villa är borta. Förhoppningsvis gör han det bra trots att han har missat mycket. Thiago lär nog också få en hel del speltid nu och det blir nog han som tar Iniestas plats.
Barcelona Capitan Puyi
selakefo the tank

Vi måste nog spela Pedro i anfallet och byta in Cuenca när någon blir trött. Alternativt så kan Adriano spela i anfallet men Sanches blir inte bort så länge så det stora problemet ligger inte där.

Iniesta är ett ordentligt avbräck. Schemat blir bara tuffare och tuffare och vi hade verkligen behövt vampyren som är i riktigt bra form nu. Det blir nog Thiago som tar hans plats, alternativt så testas Cesc där även om han inte direkt imponerat på mittfältet.

Någon panikvärvning blir det nog inte tal om.

Väl mött
Hutch
!!ANTIMADRIDISTA!!

Viktig för stämningen i truppen, fine, men är han inte tillräckligt bra så är han inte tillräckligt bra. Jag tycker att han gör fler darriga matcher än bra matcher, han kan få stå mot de mindre bra lagen men när det vankas El Clásico så gäller bästa möjliga manskap. Jag tycker han löjlar sig vid Ronaldos mål, så lätt ska inte Cristiano få göra bort honom, han påminner om en korpenmålvakt. I matchen på Bernabeú förra veckan så är han tveksam igen, han ska inte släppa Ronaldos skott.

Pinto har släppt in 3 mål av Ronaldo där han med koncentration kunde tagit alla. Valdes har släppt in 2 mål där han inte ska skällas för att han släpper in.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-26 15:33
Så Iniesta blir borta i 3 veckor och Sanchez 1-2 veckor...

Är så irriterad på dessa skador.
MD skrev i samband med att Fontas blev skadad att om man åkte på en till skada så skulle klubben överväga att värva.

Kanske dags för det nu, iof stänger transferfönstret snart och finns väl inga spelare som passar in...
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-01-26 15:29
Barca-nist

Håller med dig angånde förbundet och det med pinto till 100 % !
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 15:26
Nej jag vill inte se Pinto i mål nånsin igen i Barcas mål.
Hur mycket än man gillar honom så måste jag säga, folk har inte råd med hjärtattack!

osäkerheten sprider sig när han är i mål.
2012-01-26 15:25
@Grace/Wastelands

Nu letar du bara bråk, du förstod nog vart jag ville komma med det jag skrev. Sluta hata,älska fotboll.

Tror ni det kommer vara Pedro och Thiago som får spela från start nu till helgen då Alexis och Iniesta är borta eller har ni några andra kandidater på gång? Ni brukar ju ha en del positiva överraskningar...
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 15:24
El capitano[Culee]- Faris

Förbundet är där bara för sakens skulle sen att de gynnar Real är inget tvekan om. Om det hade vart mindre lag så hade de straffats så hårt att de inte kunna höja sig igen.

-Hur kan Real få 10 straffar under en säsong?
-Hur kan Mallorcas avgörande mål dömas bort mot real som va onside och start från egen planhalva?
- Hur kan Realledningen bete sig som de vill mot domarna och aldrig straffas?
- Pepe trampar och filmar åtgärd??
- Lass andra gula kort när han smäller till Messi utanför straffområdet, rött kort?
- Xabi hugger och hugger inte ens gult kort?
- Quatro trycker ner Messis huvud fult, åtgärd?
- Casillas och Mou förolämpar domare , åtgärd?
- 2 viktiga barca´spelare borta i 2-3 veckor varför?

Jag borde också sjunga Mourinhos sång ¿Por qué?

Grace/Wastelands
2012-01-26 15:21
selakefo the tank

Ja Guti är ju verkligen gentlemannen förkroppsligad.
barcaff4
2012-01-26 15:21
Härligt att se pedro näta
2012-01-26 15:19
BTW grattis till att redan ha fått fram en kanidat till årets mål. (Alves)
2012-01-26 15:18
@Grace/Wastelands

Du kanske inte skavara så dryg när du inte vet hela sanningen, jag har aldrig försvarat Pepe's beteende, jag är heller inte den som älskar Ronaldo utan saknar Raul, Hierro, Morientes och Guti. Så sluta gissa.
Jag älskar fotboll och speciellt Real Madrid och klubbens mentalitet som brukar vara gentlemannamässig.

Jag är bara genuint intresserad av hur länge duktiga och sevärda spelare ska vara borta från tv-rutan.
2012-01-26 15:15
Hutch Han är absolut inte den bästa målvakten men han är andra målvakt för det första. Det är inte ditt yttrande om hur duktig han är som gör mig irriterad utan alla skällsord och dyl. som du använder dig av för att förklara honom. Som du själv nämner så har han ett stort hjärta som fan och han är även enormt viktig för stämningen i truppen, det vill jag lova dig. Med det sagt tycker jag inte du ska använda de ord som du gör mot honom. Dessutom kan han vara helt sjukt bra i mål fast de 2 senaste matcherna mot svinen har han tyvärr inte varit den målvakt som han kan vara
Barcelona tikitaka-GOOL
2012-01-26 15:11
Iniesta åkte på sin vanliga hamstringskada, 4 nu på 3 månader.. Alexis axel gick ur led i samband med straffsituationen med Pepe :/
2012-01-26 15:09
Japp det är officiellt att Sanchez blir borta 1-2 veckor och Inietsa blir borta upp till 3 veckor !
2012-01-26 15:07
Barca-nist

Asså jag förstår verkligen inte varför de säger att ramos mål var mål ? Han drog ner alves klart och tydligt :S Finns till och med bilder på det !
Sen kan man vinkla hit och dit men om Lass hade fått rött kort så hade real fått spela med 10 man i hela andra halvlek. Real hade inte haft minsta lilla chans !
Så de ska vara glada att de fick spela med 11 man och att de gav motstånd den här gången ialla fall.

Men Real måste få straffas för det här, Hur de kommenterar domare och osv utan att straffas är bara sjukt. Tycker först och främst att Barca ska sätta ner foten och anmäla pepe, casillas och mou för så kan de inte hålla på !

Om dom inte straffas, Så behövs inte förbundet längre ! Real kommer att klaga på domaren tills de vinner över Barca för så länge Barca vinner så är det alltid domarens fel !

Igår bevisades hur stora Barca egentligen är för Real spelade sitt livs match och de fick ändå bara kryss mot Barca. sedan firar de som om de har vunnit hela cupen medan barca är besvikna för att de fick bara 2-2 mot Real. Haha snacka om att vara överlägsna ! VISCA BARCA !!
Grace/Wastelands
2012-01-26 15:06
selakefo the tank

Det var ju när Pepe var inblandad så det är klart du missade det. Han verkar ju vara osynlig för era ögon.
Annons: