/spanien/barcelona/forum/11095.aspx/spanien/barcelona/forum/11095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ibillay
2012-02-07 15:47
Sammajid Mats Hummel skulle passa perfekt bredvid Pique. Deras spel är väldigt lik varandra. Man får samma känsla av säkerhet som man får med Pique när Hummels har bollen. Han är också ganska rörlig trots sin storlek vilket är bra för Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SamMajid
2012-02-07 15:22
westinho - Sergio #16

1. För att Puyol är gammal och lär nog lägga skorna på hyllan ganska snart.

2. Abidal och Mascherano är inga renodlade mittbackar.

3. Efter alla skador och avstängningar borde du väl inse att vi behöver en ny mittback? vår trupp är för tunn! och det märktes redan förra säsongen!
Barcelona SamMajid
2012-02-07 15:20
Barca har även varit intresserade av Mats Hummels i Dortmund, en renodlad och komplett mittback som liknar Puyol väldigt mycket i spelstilen. Han är bara 23 och är redan bästa mittbacken i Tyskland, bättre allternativ än Thiago Silva! En sån spelare kan barca behöva till nästa säsong!
Barcelona Riiio!!
2012-02-07 15:07
Antingen behöver vi en världsklass mittback så att Abidal inte behöver vikariera där heller, Puyol och Masch blir tredje och fjärdeval, sen Bartra som reserv.

Eller så köper vi in en riktigt bra vänsterback och då kan ha Abidal som mittback. Hade Abidal spelat i en annan klubb och gjort det så bra som han gjorde det förra året som mittback, hade jag varit sugen som fan på honom nu i sommar för en billig peng.

Alba eller Thiago Silva kommer i sommar. Nästan säker på det!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-02-07 14:11
Behöver vi ärligt talat en ny mittback? Vi har Piqué, Puyol och Mascherano som roterar med varandra. Därtill har vi Abidal som också är en bra mittback (nuförtiden, innan hade han problem med positioneringen.). Det är alltså 4 mittbackar plus Fontás som kommer tillbaka, men som borde bli utlånad i mitt tycke.

Sen har vi dessutom Sergi Gomez, Bartra och Muniesa som knackar på A-lagsdörren. Vi känner Pep vid detta laget, han satsar på de unga. Vad skulle en värvning av en mittback sända för signaler till B-lagsspelarna?

Jag tycker man borde värva en vänsterback och låna ut Fontás. Abidal kan få spela mittback lite oftare.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-07 14:03
LAM Förstår hur du menar, men jag tycker inte det finns någon anledning att fynda spelare som ska fylla ut truppen när vi har Barca B. För det är svårt att få en riktig klasspelare till reapris. Då kan man lika gärna lägga ut de pengarna son krävs för att få hit vad man verkligen vill ha - klubben har faktiskt varit bra på att pricka rätt i sina crackvärningar på senare tid (sen rosell tog över). De har, med facit i hand, känts väl genomtänkta. I min värld är Thiago Silva ännu en sådan genomtänkt crackvärvning. Men som du säger kan han bli svår att få hit och om man inte lyckas med det kan man se efter vilka fler bra alternativ som finns. Då tycker jag personligen att Hummels lockar... Hetifeld Men att räkna bort Thiago Silva i första skedet pga hans ålder tycker jag vore dumt, om han nu annars är den man anser bäst lämpad. Han lär hålla i i alla fall 5 år. Det är rätt lång tid att skjuta upp problemen. Kanske har de löst sig av sig självt tills dess.
Barcelona Riiio!!
2012-02-07 14:03
Thiago Silva är världsbacken alla vill ha och han är ju i fin ålder för just en mittback. Sen att Pep ska laborera och använda honom som pivote o ha andra spelare som mittbackar hoppas jag inte han gör.

Det bästa är att Pique och Silva spelar ihop så ofta som möjligt!

Det räcker med experiment för Pep's del haha
Barcelona Hetfield
2012-02-07 13:46
Jag gillar Thiago Silva och håller honom som en världsback, men jag anser att hans ålder och prislapp är en nackdel. Det är bara så.

Jag hade hellre lagt pengarna på en blivande världsmittback som Hummels eller Sakho, de lär ju vara billigare och lättare att få.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 13:44
1.70-ligan

Jag blir inte ledsen om brassen kommer men som sagt, jag tycker inte han är den optimala värvningen. I första hand La Masía, i andra hand billiga spelare som ändå Pep tror kan tillföra otroligt mycket till laget.

Lägg till att det lär bli nästintill omöjligt att få Thiago Silva hit om vi nu har bestämt oss. Han verkar väldigt bestämd i att vilja stanna i Milan karriären ut. Naturligtvis kan det ändras om Barca kommer med ett konkret bud, men det lär bli svårt att köpa loss honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 13:42
Myrran

Väldigt intressant om det citatet nu är sant, vilket man nog ska ta med en nypa salt.

haeger

Håller med dig om Piqué. Han har verkligen inte levt upp till sin fulla potential den här säsongen. 09-10 var hans klart bästa, då var han nog världens bästa mittback. Förra säsongen blev han lite nonchalant men var fortfarande riktigt bra. Nu är man lite orolig. Jag ser absolut inte honom som vår bästa back längre, vilket jag gjorde förut. Puyol har en bättre säsong. Mascherano gör det bättre när han spelar oftast. Det som gör Piqué ovärdelig är uppspelen, vilket varken kaptenen eller Masch är i närheten av. Annars så har han inte spelat bra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-07 13:36
LAM Äh jag köper inte resonemanget att leta efter ett budgetalternartiv. Ska man bara göra en värvning i sommar kan man lika gärna gå efter "the real deal". Och för mig är det Thiago Silva. Kan inte se någon annan spelare i världen som skulle tillföra mer till vårt redan grymma lag än honom. Men det är bara min åsikt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 13:32
Jag ska tillägga att en värvning inte behövs då La Masía finns. Mer spelare behövs, om det finns 2-3 stycken från La Masía som är redo att ta steget så kanske vi inte behöver köpa någon överhuvudtaget. Vi har tydligt sett att egna produkter aldrig gör en besviken, vi bör fortsätta på det spåret. De jag tänker på som skulle vara redo är Montoya, JDS, Sergi Roberto och Tello. Möjligen Bartra men han har inte fått så mycket A-lagsspel än.
Barcelona Myrran
2012-02-07 13:32
Från barcastuff:

Villas-Boas (coach Chelsea): "Neymar deal is done, it's under lock and key. Don't know his new club, but unfortunately it's not us." [terra]

Uhm, spär ju på ryktena ännu mer nu. Om nu citatet är sant dvs.
Barcelona haeger
2012-02-07 13:29
addeh

Så som Piqué spelar just nu så skulle Thiago Silva bänka honom direkt, han är även en bättre mittback än Masken så han skulle gå före honom också.
Puyol blir bara äldre och äldre, han kommer behöva mer och mer vila med tiden plus att han ofta är skadad.

Att köpa in Thiago Silva skulle vara ett riktigt bra drag.
Då slipper även Abidal gå in som mittback när det skulle behövas, då försämras vi inte på vänsterbacks platsen heller.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 13:28
Vår tunna trupp funkade perfekt när vi inte hade några skador under Peps första tre säsonger. Nu har vi 6-7 spelare borta, och har haft ett tag, så jag vill gärna att vi förstärker med några namn i sommar. Vi började den här säsongen med 21 spelare, Maxwell har lämnat och Cuenca har blivit uppfylttad så det är lika många nu. Jag ser gärna att vi har minst 22 till nästa säsong, dvs två på varje position. Sen får vi hoppas att vi har mer tur med skadorna också.

En truppspelare som kan spela på många platser hade varit välkommen. Ingen crack som kostar mer än 30 miljoner. Thiago Silva är för gammal, och då menar jag som addeh är inne på att han inte är gammal för att vara mittback, men han är heller inte ung och kan inte ta över Puyol på samma sätt. Sen så tycker jag att stjärnor som kommer får med sig en stor press och har ofta större anpassningssproblem. Är oftast alltid mycket lättare att köpa billigare, mindre kända som har mycket att bevisa.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-07 13:17
Riiio Om Thiago Silva köps behövs ingen mittfältare köpas in även om Keita sticker. Då har vi tre stycken som kan lita pivote - Busquets, Mascherano och Silva... På det offensiva mittfältet litar jag fullt ut på att Sergi Roberto är redo att fylla den lilla lucka av speltid som blir över nästa år. I anfallet finns det mer än täckning efter Cuencas och Tellos framfart. Sen vill jag gärna se Rafinha lite också... Thiago Silva är den enda värvningen vi behöver göra i sommar. Han ger Pep ännu mer valmöjligheter att laborera, och ger laget en helt annat bredd på de defensiva områden där vi behöver förstärka. En klasspelare är allt som behövs, resten av bredden sköter La Masia bäst.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-07 13:14
Köper Barca backar så är det nog för startelvan, åtminstone en av dom.

Listan verkar vara något liknande:

Thiago Silva, Jordi Alba; Orol verkar vara troliga spelare på listan. Bale är nog bara snack, han verkar inte vara en person som lämnar brittisk fotboll. Sen kan vi inte glömma spelare som Hummels som säkert kommer dyka upp mer om när det väl närmar sig Silly Season.

Men Montoya kommer och ska nog avlasta Alves en hel del nästa säsong. Det är ändå en spelare som faktiskt kallats upp till A-landslaget en gång, la masia-produkt, ung och lovande med nytt kontrakt.

Tror att Afellay, Fontás och Keita får lämna sina platser faktiskt. Villas skada kan mycket väl räddat honom från en ev. försäljning. Bartra tar Fontás plats men det finns ändå många lediga platser i truppen till nästa säsong som måste fyllas.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-07 13:14
Silva har sagt flera ggr att han vill stanna i Milan så länge som möjligt. Tyvärr.
Barcelona Riiio!!
2012-02-07 12:59
Så skönt att det är 100% säkert att vi kommer handla defensivt i sommar. Det behövs verkligen.

En Mittback av klass som kan spela med Pique. Puyol kan täcka upp. Täcker även upp högerbacks platsen då Alves vilar. Adriano avlastar Abidal och Bartra (hoppas jag) blir någon slags fjärde eller femte val som mittback.

Skulle inte förvåna mig om vi ändå gör en mittfälts eller anfalls värvning också.. men det känns så onödigt eftersom Afellay och Villa kommer tillbaka i fin form lagom till nästa säsong. Det enda är väl om Keita försvinner, då behöver man täcka upp med en mittfältare
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-07 12:40
Det som är positivt med Silva är att han skulle passa perfekt i både en 3-backslinje och även ibland kunna avlasta Busquets lite som pivote.

Puyol - Silva - Pique är ganska hyfsad backlinje med Dani Alves på springandes på kanten.

I Brasilien borde Lucio - Luiz köra mittbackar med Thiago som pivote då innermittfältarna inte håller samma höga klass som t.ex. Spanien, Tyskland och Holland.
Barcelona Ibillay
2012-02-07 12:14
Bayern vill köpa Xerdan Shaqiri....det är en grym spelare...vet inte om han skulle få plats hos oss...men fyfan vilkn spelare han är!!
Atlético addeh
2012-02-07 11:53
Thiago Silva är en mycket duktig mittback, men i ärlighetens namn är jag väldigt tveksam. Så länge Puyol håller är han och Piqué givna i mittlåset. Silva fyller 28 i år, vilket egentligen inte är någon ålder för en försvarare, men frågan är hur gammal han skulle när han tar en startplats. Frågan är om han någonsin skulle göra det?

Jag är inte alls övertygad om Silva. Han har presterat i Serie A, vilket är en liga som inte är topp tre i Europa. I Champions League har han mycket kvar att prestera, och i landslaget har han inte alls varit lika framträdande. Hans insatser i Copa América lämnade mycket att förundras över, exempelvis.

Summan på €30 miljoner för honom är hiskeligt hög. Rosell må digga brassar, men att lägga de astronomiska summorna för en spelare som inte ens går in i startelvan känns ganska menlöst.

Flytta upp Bartra till sommaren och ge honom en rejäl chans. Tror stenhårt på honom.
,Sami
2012-02-07 11:03
Dåligt av tv4 sport att inte visa matchen imorgon. Matchen kommer istället visas på tv11. Då blir det streama för mig. Tv4 sport kommer visa istället Trav!

Fuck tv4 sport!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-07 10:50
Thiago Silva... Kan inte hjälpa det, det vattnas i munnen! Får vi han för 30milj euro tycker jag det kan vara värt det. En mittback som är klass rakt igenom. Men glöm inte att han även är en utmärkt pivote och Pep gillar mångsidiga spelare. Han skulle lösa två positioner för oss. Vi skulle kunna sälja Keita för runt 10 och köpa Thiago Silva för 30. Då har vi spenderat 20milj och behöver inte handla mer i sommar. Resten flyttas upp från Barca B.
Barcelona Myrran
2012-02-07 10:44
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Tror att vi har mest tappat poäng på att vi har varit riktigt ineffektiva på bortaplan mest, jämfört med Real som har 4x så bra målskillnad på bortaplan. Vi har ju enbart gjort 16 mål på bortaplan jämfört med 45 (!) på hemmaplan.

Har verkligen inget annat än oss själva att skylla på, skulle vi klämt dit 10 mål mer på bortaplan skulle läget varit annorlunda.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-07 10:38
Sergi Roberto fyllde 20 häromdan och firade sin födelsedag tillsammans med Marc Bartra, Martí Riverola, Iván Balliu och hans två rumskamrater Sergi Gómez och Marc Muniesa. Kul att se att Barças framtid inte bara består av en generation talangfulla spelare, men även ett gäng goda vänner.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-07 10:37
Jag hoppas i så fall att det blir på många små avbetalningar... :P

Barcelona informed AC Milan and the player about their interest in centre back Thiago Silva (27). Transfer fee could be around 30M. [marca]

Neymar(?) och SIlva, sen är truppen komplett igen. Eller?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-07 10:16
Smått komiskt att vi har släppt in 13 mål och tappat 15 poäng, madrid 19 insläppta 8 poäng. Vi har med andra ord släppt in mål i de mest kritiska skedena. Hoppas vi får lite flyt framöver både när det gäller spelet/skadorna/domarna.
Barcelona LeoMessi
2012-02-07 06:44
Någon mer än jag som verkligen har fattat tycke för Mascherano? Älskar den killen, han är en riktig krigare. Trots att han är en mittfältare så tycker jag att han är väldigt duktig back! Jag känner mig inte orolig längre när han spelar mittback och jag är verkligen glad att vi köpte honom då vi har en spelare som kan spela bra på två viktiga defensiva positioner.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-07 04:00
Det är ingen nyhet att alla som håller på eller spelar för Real Madrid alltid klagar på att Barcelona har domarna med dom, och att vi vinner våra tittlar tack vare det.

Ironiskt nog så kan Real Madrid i år vinna sin första liga-tittel på fyra år tack vare domarna. Skicklighet är det inte iaf.

Visst har Barcelona spelat dåligt vissa matcher på bortaplan men man hade ändå tagit hem fler trepoängare om domarna hade gjort sitt jobb.

Valencia - Barcelona

Messi blir nersparkad i Valencias straffområde två gånger, domaren missar två solklara straffar. Matchen slutar 2-2. Där tappar vi 2 poäng för att domarna inte gör sitt jobb.

Espanyol - Barcelona

Espanyol-spelaren tar bollen med handen på målinjen och erkänner sedan på presskonferansen att han gjorde det med meningen. Där tappar vi 2 poäng till på grund av att domaren inte sköter sitt jobb.

Det är dom två matcherna som jag kan komma på just nu som vi tappat poäng pga domarna.

Som sagt, Barcelona har inte spelat så där jättebra på bortaplan men det har inte Real Madrid heller gjort alla gånger.

Mallorca - Real Madrid

Usel match ifrån Madrid. Mallorca kontrollerar den första halvleken och gör rättvist 1-0. 15 minuter i den andra så gör man även 2-0 men domaren blåser felaktigt av för offside trots att Mallorca spelaren tog emot bollen på sin egna planhalva, han kom heller inte från ett offfside-läge. Madrid vänder sedan och vinner med 2-1. Där får Real Madrid med sig tre poäng för att domarna inte sköter jobbet rätt.

Valencia - Real Madrid

Underhållande match där Real Madrid tar ledningen med 3-1 någonstans i matchminut 75. Soldado lyckas reducera till 3-2 innan det var dags för att jaga kvitteringen. Man träffar ribban i den 93:e minuten och returen skjuter man mot mål där en Higuain sittandes på sitt arsle tar medveten bollen med handen på målinjen. Domaren blåser inte straff. Matchen slutar 3-1 och återigen får Real Madrid med sig alla poängen för att domaren inte sköter sitt jobb.

Getafe - Real Madrid

Också en skitmatch ifrån Real Madrid som dock tar ledningen tidigt. Men Getafe skjuter ett skott som Pepe tar med handen. Kollar man på vad som händer efter det så är det solklart att Pepe visste om att domaren borde blåst straff där. Han får altså bollen på handen men han kastar sig i backen och greppar sin mage. Han håller på i nästan en minut tills han är säker på att domaren begått ett misstag genom att inte blåsa straff. Och även där får Real Madrid med sig två extra poäng bara för att domarna inte sköter deras jobb.

Nu räknar vi. Barcelona har tappat 4 poäng på bortaplan pga domartabbar. Vilket betyder att vi igentligen borde ha 52 poäng just nu.

Real Madrid har fått med sig 7 "felaktiga" poäng på bortaplan, vilket betyder att dom om domarna skött sitt jobb borde idag ligga på 48 poäng.

Barcelona 52
Real Madrid 48

Så ska det se ut, och så borde det se ut. Inte bara för domarna utan också för att vi mött Real Madrid 5 gånger den här säsongen. Vet ni hur många gånger dom har vunnit? 0! Barcelona har däremot lyckats att slå Real Madrid 2 gånger på Bernabeu där dom varit chanslösa båda gångerna. Man har en seger på Camp Nou också.

2-2 i spanskasupercupen
3-2 i spanskasupercupen
1-3 i i la liga på bernabeu
1-2 i copa del rey
2-2 i copa del rey
Annons: