/spanien/barcelona/forum/11076.aspx/spanien/barcelona/forum/11076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SamMajid
2012-02-01 12:22
!!ANTIMADRIDISTA!!

Tyvär är det så här i Sverige, efterssom Zlatan inte spelar i Barcelona längre så bryr man inte sig om La Liga längre. Minns tex Inför cdr åttondelen mot Sevilla 09/10, då hade Metro och Aftonbladet skrivit 4 sidor om matchen, uppställningen, taktiken, pressen, osv... Nu skrev de inte ens om el clásico i några tidningar. Fattar inte att man ska vara så efterbliven att man inte kan inse att det finns bättre spelare än Zlatan! La Liga är ju rankad som världens näst bästa liga och ändå visar de knappt några matcher ibland ens på canalplus, och ja, jag snackar om barca och madrid matcher! Nu har de inte bara flyttat la liga från tv4 sport till canal plus, ibland visar de inte ens matcherna!

Bara i Sverige, Bara i Sverige...
Shesh! att man aldrig lär sig!
Barcelona Good Guy Greg
2012-02-01 12:20
OT: Är det inte dags att vi börjar säga "Fastanställd" istället för "livstidskontrakt"?
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-01 12:06
Så jävla vidrigt och tråkigt av TV4, vilken seriös människa kollar på hästar hellre än en semi final i CdR. Nu vet jag att de flesta här inne har sin stream som alltid fungerar. Jag kommer endå att ge mitt tips, får ofta en helt fantastisk bild. Har ni en relativt bra dator så tycker jag det här är det bästa (vet inte om det fungerar för mac)

Ladda ner sopcast(gratis), när det är klart går ni in på http://www.wiziwig.tv/, därefter klickar ni på LIVE SPORTS, efter det klickar ni på FOTBALL, sedan går ni ner i listan och hittar valencia barcelona, till höger om det kommer det stå LIVE, ni klickar på LIVE. Sedan kommer det finnas mängder av alternativ. Kommer finnas en sopcast stream med mellan 1500-2050, det alternativet klickar ni play på (ta alternativet med högst siffra). VOILA ni har bättre bild än TV4
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-01 10:32
Mailade TV4 och frågade hur det skulle bli med matchen och fick följande svar:

"Hej Andreas. Det stämmer, tyvärr, att vi endast kommer att kunna visa den andra halvleken. Detta beror på krock i tablån och rättighetsskäl. Det är inte optimalt, men alternativet hade varit att inte visa något alls. Man kan ta del av matchen i sin helhet på Csport. Tack för ditt engagemang och för att du följer TV4 Sport.

Jag önskar dig en trevlig onsdag!

Med vänlig hälsning
SIMON, TV4SPORT"

Stream som gäller för första halvlek alltså.
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 10:13
Matchen börjar kl 21:00 men TV4sport väljer hästarna före matchen ?

Så här stod det på TV tablån : Valencia - FC Barcelona Spanska cupen (På tv4 sport från ca 22)!
Herregud varför är det så i Sverige att visa fotbolls matcher halvt osv ?

Varför prioriterar man hästarna först ?
Live fotboll mellan Valencia och Barcelona eller några hästar som ska springa vilket man kan följa på nätet eller Text tv.
Ska hästarna visa dramatik och springa annorlunda, gör nåt utöver det vanliga ?

Sen säger de Dreambox ökar, kan de inte vara lite självkritiska?

,Sami
2012-02-01 10:03
Hoppas verkligen inte vi kör 3-4-3 igen idag mot Valencia. Kör det vanliga racet!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-01 08:49
Andres inesta - El Illusionista

Tycker väl inte att Pep kaxig, snarare är han öppen med hur han resonerar ang sitt kontrakt, dvs att han vill förlänga med ett år i taget.
En av anledningarna till detta är att han inte vill sätta klubben i en svår sits om de vill göra sig av med honom.
Den dagen Pep känner att han inte har spelarnas förtroende och respekt är den dagen han kommer lämna, och han vill då ge klubben samma förtroende och möjligheter tillbaka.

Däremot är det inget snack om att Peps beslut (om en förmodad förlängning) kommer ha en stor inverkan på hela klubben. Det är länge sen vi hade samma stabilitet i klubben, från fotbollen tlll politiken, och det har så klart med framgångarna att göra. Pep skapar stabilitet genom att andas Barcelona i allt han företar sig. Ett tränarbyte skulle kunna få allt att svänga.
I detta avseende kan man, precis som du skriver, till viss del påstå att Pep är större än klubben, men han missbrukar inte den makten han har för fem öre.

Rosell har till och med sagt att han vill skriva livstidskontrakt med Pep och att han kan komma upp till kontoret och förlänga när helst han känner för det.
Där kan vi snacka om att ge bort makt...

Jag har faktiskt svårt att hitta någon som helst kaxighet i Peps uttalanden, däremot säger han sanningen, och den kan för vissa vara svår att acceptera.
Barcelona Rambla~
2012-02-01 08:44
Veckans Revista de la liga!

Revista De La Liga - 31st January 2012
Barcelona Keite
2012-02-01 05:38
Kan du skriva vart Pep är kaxig?
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-02-01 04:41
Så jävla less man blir på pep vilken jävla luft snubben har fått. Ingen tvekan på att han är en bra tränare för att det krävs kompetens för det han gjorde med barca. Helt ärligt talat vad är meningen med att vara så kaxi. Om han inte är säker på att han ska stanna kvar får han gärna lämna. Barca är störren pep och det är ingen mening för klubben att hunda efter honom. Det finns tränare som hade stannat i klubben mer än 20 år om de hade fått.

Längtar tills Xavi blir tränare i fc Barcelona.
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-01 01:29
de mycket du inte trodde om Raul som att hans tillägna mer än halva karriären i fel klubb istället för moderklubben . o att så fort han inte blev välkommen mer till landslaget så vann Spanien först em guld o sen vm Hilde för att raul inte var med
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V
2012-02-01 00:43
Det här trodde jag inte om Raul?
Barcelona Ibillay
2012-02-01 00:41
Please kan någon hjälpa mig angående min fråga som jag ställde tidigare..
Barcelona Blaugrana91
2012-02-01 00:35
Var ju ganska väntat egentligen att det inte skulle bli några speciellt stora värvningar ute i Europa ikväll eller överlag i det här fönstret.
Klubbarna måste börja tänka på Uefas nya ekonomiska regler som börjar gälla snart, det är därför typ City och Chelsea inte kan spendera som de gjort förut.
Barcelona petersays
2012-02-01 00:07
Ganska tråkigt transferfönster (som jag egentligen inte ser något syfte med - sommarfönstret räcker) - men en ytterst skön nyhet att Hleb försvinner ut bakvägen. En SKAM att den typen har varit i FCB:s ägo så många år i onödan. Snacka om lättnad att bli av med den vitryska ryggsäcken.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-01 00:01
Shanghai - SHOOT ME $12

CO-sign. Glömde helt bort El Loco, det känns dessutom hyfsat troligt. Han och Pep har ju jävligt bra relation.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-31 23:50
jag tycker selly s har varit den sämsta selly i år. och vad fan är man city, malaga, chelsea och paris olja pengar ??
Jag förväntade mig i år att

Tevez = Milan
Pato = PSG
Forlan = Malaga
Neymar = Barcelona
Higuain = Arsenal
Samba = Arsenal or PQR
Krasic = Tottenham
Elias = Tottenham
Rossi = Tottenham or Roma
Nilmar = Roma
Hulk = Chelsea or Barcelona
Snjieder = Man U
De Rossi = man City
Hazad = Arsenal or ....
Modric = Chelsea
BA = Liverpool
Torres = A Madrid
Ganso = Milan
Schweinsteiger = Man City
Thiago Silva = Barcelona
PEPE!!! = Chelsea
Ribéry = PSG
Nasri = PSG

tänk tänk om några av de hade varit bomb bomb kl 00:00 LERRER LEO MERSSI till Real Madrid hahah Ironisk :D
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-31 23:47
mirandes kämpar hårt o spelar skönt
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-01-31 23:45
Hahaha fantastiska mirandes så jävla kul!!
Barcelona KUNG MESSI
2012-01-31 23:44
GOOOOOOOOOOOOOOL GOOOOOOOOOOOOOOL del mirandes
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-31 23:37
DIYAR1988

Tror nog en het kandidat är Athletic Bilbaos argentinske tränare Marcelo Bielsa. Hans offensiv tänkande tränarstil har gjort stor succé i både Chilenska landslaget och dagens Bilbao. Rätt så imponerad av denna man. Han gillar ju även att spela 3-4-3 likt Pep.

Andra alternativ som jag skulle välja är nog Tito Vilanova dels för att han har varit med i den fantastiska resa sen 2008 dvs att han kan allt utan till och lärt sig mycket av Mister sen är han ju också katalan. Den andra tränaren är nog Luis Enrique vem skulle tack nej till Lucho ?
Barcelona Ibillay
2012-01-31 23:34
Tja, vet att såna här frågor hatas här inne, men jag måste fråga för att jag inte vill ha en misslyckad resa till Barcelona.

Vi är 3-4 personer som vill åka och kolla på Barca mot Bilbao den 31 mars( alternarivt 1 april), hur stor är chansen att få bra biljetter(långsida) för ca 4 personer bredvid varandra på plats? Vi tänkte åka en dag innan, ska man då köpa precis innan matchen på arenan eller finns det andra ställen ?

Eller tycker ni att vi ska köra på paketresa via en dyr agentur?

Ni kan gärna skicka PM om det är bättre.

Tack för hjälpen, God bless
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-31 23:33
DIYAR

Luis Enrique, alla dagar i veckan.
Barcelona Barca4eva
2012-01-31 23:33
DIYAR1988 Ingen, pensionera laget ;p
DIYAR1988
2012-01-31 23:26
Vilken tränare skulle kunna göra ett bra jobb som ersättare för Guardiola ifall han lämnar efter denna säsong?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-31 23:24
United har den bästa vinnarmentaliteten jag har någonsin sett. Alla jobbar och sliter tillsammans. Man vet aldrig med Sir Alex, ligger hans United under med 0-3 så är jag stensäker på att hans spelare vänder på steken.

Enligt mig är han den bästa tränaren genom tiderna utan tvekan. Hans kontinuitet har skapat trygghet, vinnarmentalitet och balans. Det är inte pga dem attributer jag titulerar honom det priset utan även hans troféer som han har vunnit.

All respekt till Sir Alex Ferguson!
,Sami
2012-01-31 23:23
Fredrik Jönsson: BEKRÄFTAT: Pep Guardiola tvekar om sin framtid i Barcelona. Hans kontrakt går ut i sommar.

– Jag berättar för presidenten (Sandro Rosell) och sportchefen Andoni (Zubizarreta) när jag vet. Men jag har inte bestämt mig än, säger Guardiola enligt TT.
Barcelona S91
2012-01-31 23:21
Det kändes ju som att Mirandes resa skulle ta slut i dag (i praktiken). Synd, Infante o co är värda att ställas mot Barca/Valencia i final!
Barcelona Barcadinho.
2012-01-31 23:03
City saknar Yaya, det märks att han är borta.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-31 23:01
Äh, det är lättare för United att komma tillbaka eftersom City inte är i närheten av lika stabila som Madrid
Annons: