/spanien/barcelona/forum/110.aspx/spanien/barcelona/forum/110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-08-30 22:21
Att kunna trixa med bollen eller inte har absolut inget med fotbollskunskaper eller tekniken att göra. Man kan hitta folk på gatan som kan trixa upp bollen bättre än vad Messi och Iniesta gör.. Det finns inomhus/futsal spelare som kan hålla bollen i luften i timmar, men sätt de på stora plan de är förvirrade .
Barcelona Thierry Henry
2017-08-30 22:16
@Barcadinho.:
Teknik för mig är inte att stå och hålla en boll i luften och göra konster. Det lämnar jag därhän för sälarna på.valfri cirkus. Teknik för mig inom fotboll är att kontrollera bollen i högt tempo. , dribbla förbi motståndare, kunna ta emot och kontrollera en crossboll, lägga en precis passning under matchsituationer etc etc. Där är Yaya överlägsen Paulinho
Barcelona Soko
2017-08-30 22:14
@Luffarn:

Är det en Liverpool fan som har kommit till Barca forum för att utrycka sin frustration över faktumet att Liverpools bästa spelare vill till varje pris till större klubb Barcelona och är förmodligen förlorad för er ? Ska vi vara ärliga det är helt normalt att man vill lämna en klubb som inte vunnit ligan på över 20 år till ett annat som vinner titlar varje år. Man behöver ingen källkritik för att förstå det.
Barcelona Barcadinho.
2017-08-30 22:00
TH. Trixar på knäna räknas inte i vår förening :-) Jag kryddade neråt men en det gjort samma med Paulinho. Han trixade väl mer än 3. Hur som, bägge två har inte så himla bra teknik. Jag kan sammanfatta mig kort. Jag vill inte ha honom, sjukt dyrt dessutom. Men nu är han här o bär på vår tröja. Jag ger honom en chans, vi får se senare, fram till våren till och med. Gillar inte att ha hackkycklingar, framförallt innan de ens fått chansen. Han kanske gör en nytta, ingen aning.
Barcelona Messi M10
2017-08-30 21:54
The Spanish window does not close until 00:00 Friday meaning Barca can continue to bid for Coutinho for over a day (25hrs) after UK window.

Barcelona Luffarn
2017-08-30 21:49
@Soko:

Det obegripliga i sammanhanget är snarare din totala brist på källkritik.
Barcelona the cameroonians
2017-08-30 21:44
Paulinho är precis som Arda ännu ett köp där ledningen tänkt mer marknad än modell. Rosell älskar sina brassar med tanke på de affärsmässiga kopplingarna, och hans knähund fortsätter i samma spår. Men visst, vår nya modell a la Pep Segura är ju 4-2-3-1 med dubbla pivotes och fysik framför hjärna. Så det är bara att luta sig tillbaka, njuta av dem nya tidens sambafotboll och se när titlarna rullar in på löpande band! Och förresten, innan någon kommer med argumentet "men Paulinho är ju vår nys Keita" - please. Seydou var en av Afrikas bästa spelare och hade betydligt högre kvalitet med flera lyckade säsonger i Europa bakom sig. Så jämför inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2017-08-30 21:28
@Barcadinho.:
Haha hur räknar du? Yaya gjorde typ 30 sen gjorde han typ 10 på huvet innan han stanna bollen och balansera på huvet. max 10? Förövrigt jämförde du nyss Yaya med Paulinho? Vi får hoppas han ens blir hälften så bra haha va det räcker långt det med
Barcelona Barcadinho.
2017-08-30 21:03
Yaya kunde inte heller trixa, max 10. Men han var jävla nyttig för laget, grande Yaya. Paulinho må rensa mittfältet lika bra o bomba några skott i nätet per säsong.. Det kan räcka långt om han lyckas med det.
Barcelona Soko
2017-08-30 20:57
Coutinho gör verkligen allt för att spela för Barcelona. Att Liverpool och hans fans vill ha honom efter detta är obegripligt.

Barcelona target Philippe Coutinho sends warning to Liverpool boss Jurgen Klopp.
Barcelona Trio el Mágico
2017-08-30 20:47
Iniesta.70 Så skön du är! Helt klockren dessutom!
Barcelona Iniesta.70
2017-08-30 20:15
Själv är jag pretty sure att Coutinho kommer. Barto sitter just nu och suger lite på den "halv-dyra" karamellen. Han kommer att släppa nyheten lagom sent, ja, lite så där "sexigt i sista sekunden", eller hur? "Rädda säsongen" kortet hivas fram så man verkligen får rubriker och applåder. Ja, för jubel och applåder kommer gubben få om han ror hem Coutinho. Visst, det kommer att sluta med att Barto står och vinkar från VIP läktaren a la Nixon med ett "I'm not a crock" flin medan flaggorna vajar och Coutinho tröjorna kommer sälja lika bra som "Slippery when wet" under 80-talet. Och under hela spektaklet så står en brasiliansk transfer-vältar lirare och trixar till 1,6 miljarder.... Paulinho? Nää, han trixa till tre innan han träffa benskyddet o sändningen bröts:) Den värvningen är för mig en broms-kloss i utvecklingen. Obegriplig. Jag skiter fullständigt om han kammar hem femton "Guldbollar" och tio "Oscars'". Det är principen det handlar om. Vem släpar hem en brasiliansk "snart att bli trettio" Tottenham flopp ,från Kina av alla ställen? Ännu en "medioker" mittfältare till ett mediokert mittfält. Nää, det här Regalskeppet som ledningen bygger kanske klarar jungfruresan. Visst, vi kanske når en trofés under säsongen. Men, tyvärr, vi seglar helt utan kompass...
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-30 20:05
@Alvés - Por Que?:

Inga dåliga spelare men inte det vi behöver jag håller helt och hållet med, Messi behöver hjälp han kan inte själv stå för all det kreativa vi kommer möta parkera buss taktiken i mängder då behövs såna spelare som Coutinho som hjälper Messi. Finns det pengar efter en potentiell värvning i Coutinho får dem gärna förstärka men han är prio 1 och det vi är mest i behov utav. Inte många dagar kvar ;(
2017-08-30 19:45
Thierry Henry Japp, de riktiga förlorarna var såklart de ungdomar och barn som fick sin vardag och framtid uppriven. Lee var och är en culé ända in i benmärgen och valde bort att skriva på för en annan klubb vilket han såklart kunde gjort för att optimera utvecklingen.
Barcelona Luffarn
2017-08-30 19:31
Blaugrana91: Jag dömer inte ut er specifikt. Dömer rent allmänt ut klubbar utanför PL, förutom de som saknar galna investerare (läs PSG etc). Era intäkter är till stora delar beroende av att ni presterar i Champions League. Ni har fortfarande ett starkt lag, vi får väl se hur det ser ut om 5-10 år. Just nu upprätthåller fortfarande resterna av er gyllene generation nivån på ert lag... Ni kan säkert värva Coutinho, om Liverpool väljer att sälja honom till er. Vilket klubben säkert gör om Lemar också skriver på. Om man ser nyktert på saken passar ju Coutinho in mycket bättre i Barcelonas spel än i Liverpools, så det kan säkert bli en bra övergång för alla, om det blir av.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-30 19:26
Luffarn Varför skulle Barca inte kunna köpa färdiga världsspelare? Pga. ekonomi? Om det är ditt argument så är du helt fel ute, Barca drog in över €700M förra säsongen mer än någon annan klubb, skulden ligger just nu på drygt €200M vilket är helt hälsosamt sett till intäkterna och man har genererat vinster varje år dem senaste 6 åren. Problemet den här sommaren har knappast varit pengar, även innan Neymar såldes var man villiga att betala drygt €100M för Verratti. Och just nu har Barca spenderat €232M och man ska trots det vara redo att betala €160M för Coutinho och €50M för Di Maria innan transferfönstret stänger. Vi pratar alltså om över €442M isåfall, nu tror och hoppas jag inte att Di Maria kommer dock. Men du ser pengarna är inte problemet, utan det handlar om att mindre klubbar numera kan säga nej trots att man blir erbjuden galna summor. Är knappast inte heller Barca som fått känna av det, Liverpool har agerat på exakt samma sätt mot Barca som Southampton gjort mot Liverpool exempelvis... Så jag förstår inte riktigt varförxfu dömer ut oss, är ganska säker dessutom på att vi får Coutinho i slutändan.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-30 19:10
Oxkade-Chamberlain uppges vara klar för Liverpool. Ökar chanserna för Cou till oss.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-30 19:06
@the cameroonians:
Usch. hur fan kan man göra så mot en liten pojke? Sabba hans utveckling sådär. Visst Ar?tt klubben får sanktioner kan jag förstå men att en så ung grabb skall drabbas? Tråkigt om det drabbat hans utveckling som du säger. Helt otroligt dåligt reglemente dom har fifa/Uefa
2017-08-30 19:02
[QUOTE=Davids3]Barça youth player Seung Woo Lee will travel to Italy today to sign with Hellas Verona for 4 years. Transfer amount unknown [Mundo Deportivo] Är det inte en av talangerna du brukade nämna flitigt cameroonians? Där rök han. [/QUOTE] Mjo, visst har varit omskriven. Tyvärr stannade hans utveckling upp i samband med Fifa-banen då han inte fick träna med klubben under 1,5 år utan fick nöja sig med en betydligt sämre miljö i ungdomslandslaget. Efter återkomsten halkade han även efter fysiskt och fick mest sitta på bänken i Juvenil A. Efter att B-laget valt att löpa in två icke-eu spelare iform av Lozano och Vitinho, så fanns det inte längre någon plats för Lee i Barça. Bara att önska honom lycka till och hoppas att hans utveckling tar fart igen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-30 18:54
Lemar kommer göra många besvikna ifall han ska värvas till en position på mitten.. Han är en kantspelare i grund och botten och knappast Barca-klass på honom.

Helt makalös planering utav klubben, återstår 2 dagar och man läser att de har plan b redo vilket består av Dybala(Anfallare) och Lemar(mittfältare) som är helt olika spelartyper än Coutinho.

Barcelona Luffarn
2017-08-30 18:44
@Bosketts:

Ja, fotboll handlar om mer än pengar. Det brukar vi Liverpool-fans också betona. Men faktum är att du inte kan bygga ett storlag utan pengar. Även om du får fram egna spelare krävs pengar för att behålla dessa. Barcelona har haft en stor lönebudget under sina framgångsår.
Ni hade en gyllene generation av spelare. Kanske den bästa som en klubb någonsin fått fram. Men vad talar för att ni skulle vara den klubb som får fram nästa gyllene generation? Inte mycket. Tvärtom har många klubbar kopierat ert koncept. Och även era upplagor med gyllene generationer var beroende av att ni kunde köpa färdiga världsklasspelare för att upprätthålla nivån på laget. Från oss köpte ni Mascherano och Suarez - två färdiga världsklasspelare.
Hur ska ni ersätta era ikoner när de varvar ner/slutar i nivå? Xavi? Iniesta? Messi om några år?
Allt tyder på att eran lösning är att köpa färdiga spelare som ersättare. Inte att ni har i den egna akademin. Coutinho är ett bra exempel.
Som sagt, om några år kanske ni inte längre kan köpa färdiga spelare av toppklass. Då krävs det att ni får fram en ny gyllene generation av spelare och/eller en ny genialisk tränare som Pep.
Ni har fortfarande en otroligt stor lönebudget och kan därför konkurrera med topplagen i Europa - men hur länge till?
PL växer så det brakar, shejker investerar tungt i PSG osv. Blir j-vligt svårt för er, men jag håller tummarna. Hoppas det går bra.
Barcelona Messmargodly
2017-08-30 18:42
En sak man lärt sig denna sommar är att det finns större trovärdighet i nordkoreansk propaganda än i dom spanska blaskorna. Sluta citera inlägg med skit från spanska sidor och baserat på skiten som kommer därifrån ge kängor till folk i klubben. Med det sagt #BartomeuDimiteYA
Barcelona Xavi #6
2017-08-30 18:39
Barcelona's transfers this summer have been affected due to the lack of communication between Robert Fernandez and Segura. [cat radio]

PSG keep on telling Barça that Di María is non-transferable. Instead, PSG are willing to let Draxler go, but Barça aren't interested. [md]

FC Barcelona have rejected an offer from Juventus for André Gomes. [marca]

Jag pallar inte mer..
Barcelona Thierry Henry
2017-08-30 18:21
@Romelu Umtiti:
Pogba och Tevez hade också nummer 10 i Juventus. Vad han sagt eller vilket nummer han har betyder inte ett skit. Jag betvivlar starkt att han har mer kärlek till Juventus än vad t:ex Bonucci hade. Och denna valde att lämna för milan. Så vrf skulle inte Dybala kunna lämna för barca?
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-30 18:13
Thierry Henry Han har dock fått Juves nummer 10. Efter legendarer som exempelvis Del Piero. Det är en ny legend in the Making för Juventus. Han har även gått ut och sagt att han inte kommer lämna Juventus så länge de tror på honom och vill ha honom. Sen när Juve tror så mycket på honom, varför skulle de gå med på 100 miljoner för spelaren som ska föra fram de i framtiden?
Barcelona Barca4life98
2017-08-30 18:13
Ingen som har tänkt på att det är båd så att vi kommer få in Lemar och Coutinho? Förhandlingar med Lemar kan ju även användas för att få ner priset på Coutinho men även Di Maria. Han vill dra från PSG och PSG måste sälja. Man kanske kan få honom billigt? Di Maria var faktiskt grym som VCM i Real. Då får han mer yta för att driva boll. Dessutom är han löpstark. Inget emot den värvningen om han kan tänka sig rotera med Coutinho, Dembele och Iniesta.
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-30 18:11
Romelu Umtiti // Att folk är irriterar sig på det minsta ledningen gör. Ja det finns en fucking anledning till det !! Denna ledning har gjort dom absolut hjärndöda besluten som finns inom topp fotbollen! Inte fucking konstigt att ingen litar på dem mer ! Sen att dem gör sitt bästa är det väl ingen som bråkar om. Ibland undrar man dock, för deras bästa hade min 11 åriga FM lirande kusin gjort bättre, true story ! Så jaaa du får helt enkelt stå ut med att vi skriver av oss här, det är väl det forumet är till för. Vi vet mycket väl att vi inte kan påverka något där nere. Däremot att lätta sitt sårande hjärta på detta forum kan hjälpa några ur deras frustration!!!
Barcelona Thierry Henry
2017-08-30 18:06
@Romelu Umtiti:

Vrf Dybala skulle vilja gå från juve? Ja du. Vrf Ville Bonucci gå? Pogba, Tevez Alves etc etc? Juve är en stor klubb. Men dom är inte på barcas och Reals nivå status mässigt.

Det har aldrig varit lätt att förhandla med klubbar om deras bästa spelare. men den hör ledningens inkompetens har slagit alla rekord!. Kolla hur det såg ut under Laporta och med vilken lätthet vi locka över Zlatan, Henry etc och jämför det med denna löjeväckande cirkusen det vart med Rossell/Bartomeu gång på gång. Dom blir tom förnedrade av Papa Perez. Hans regim som man betraktat som ett stort skämt i årtionde får dom att se ut som världens stabilaste mest genomplanerade lagbygge med sin inkompetens
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-30 17:50
Tror folk på riktigt i detta forum att det är så lätt att förhandla med klubbar?? Speciellt när man heter FC Barcelona?? Majoriteten här klankar ner på ledningen hela tiden, beskyller de för att de går efter Coutinho ist för att gå efter Dybala för 100 miljoner som jag läste här igår. Hur ska Dybala gå för 100 miljoner? Varför skulle Dybala ens vilja gå från Juve?? Visst har ledningen gjort massa scetchy men blir så otroligt trött på folk som säger "de borde gjort si, de borde gjort så!!!". Tror faktiskt att de försöker göra det bästa av situationen i alla situationer, tror inte de vill slösa mer pengar än nödvändigt och tror verkligen inte att allt som sägs på Twitter alltid är sant och att alla detaljer redovisas. Hade varit skönt om många här kunde lugna sig lite, sluta leka Sportchefer/presidenter etc. Som om det vore FIFA och embracea the moment lite och ta det som det kommer, för vi kan knappast påverka något genom detta forum.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-30 17:49
Nånting tror jag kommer köpas in, men om det är Coutinho är jag tveksam till. Men hoppas!
Annons: