/spanien/barcelona/forum/10985.aspx/spanien/barcelona/forum/10985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-24 12:53
Larsson1333

Är väl inte nödvändigt då Ramos är given medan Arbeloa och Iraola är reserver där det inte ens är säkert om båda de kommer med till EM. Det är istället vänsterbackspositionen som känns helt öppen, där Alba har ett litet försprång.
Barcelona Larsson1333
2012-02-24 12:34
Bara jag som gärna hade sett Marseillas Azpilicueta få en chans i truppen? Iraola och Arbeloa vet ju man redan vart dom står ungefär
Barcelona Abbe.
2012-02-24 12:32
Jag tror de blandade ihop Muniesa med Muniain. Backen är inte med i truppen.

Edit: Cesc är med.
Barcelona Alvés - Por Que?
2012-02-24 12:30
Barcelona B defender Marc Muniesa is called up for the ESP friendly against VEN in Malaga on Wednesday. #fcblive
Barcelona Larsson1333
2012-02-24 12:30
Barcelona B defender Marc Muniesa is called up for the ESP friendly against VEN in Malaga on Wednesday. #fcblive

Vad är det här om då?

Nu kom det en rättelse, det var fel. Vart är Fabregas förövrigt?
Barcelona Abbe.
2012-02-24 12:28
Casillas, Valdés, Reina, Iraola, Arbeloa, Ramos, Piqué, Puyol, Javi Alba, Monreal, Javi Martínez, Xabi Alonso, Xavi, Iniesta, Fábregas, Thiago, Cazorla, Navas, Muniain, Mata, Silva, Soldado, Negredo och Llorente.

Landslagstruppen mot Venezuela. Notera att Soldado är med, men inte Torres, vilket är helt rätt beslut. Muniain är en positiv överraskning. Det är sju Barça-spelare med i laget, Pedro står utanför.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-24 12:23
Någon annan än jag som tyckte Iniesta såg blek ut i förra matchen?, trots det var han hur bra som helst ;)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-24 11:46
Ledsen om jag avbryter ert sköna samtal, men är det någon som känner till något om Matias Suarez? En forward i Anderlecht. Det är ju mer än en källa som rapporterat om att Barca scoutar honom rätt flitigt.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-24 11:43
Basaric WORD. Hur skulle Zizou klara sig mot Stoke en regnig söndagskväll i November? Vi snackar tennissiffror till Stoke.
Barcelona Zibarca
2012-02-24 08:43
Vem orkar bry sig om vad några Real fans skriver om våra spelare? Resten av världen och all slags media hyllar våra spelare som dem bästa spelarna och bästa laget genom tiderna!!! Det är ganska stort. Vad folk kommer att minnas om många år framåt, är Messi & company som dem bästa genom tiderna som vann titel efter titel och spelade en magisk fotboll. Real kommer aldrig komma upp i denna nivå och Messi, Xavi och resterande spelare är och kommer alltid vara bättre än de så kallade fotbollsspelare Real har. Vi har en högsta nivå som Real aldrig nånsin kommer komma upp i. Dem skulle kunna värva Gud, Allah eller vad du vill kalla honom för. Men det spelar ingen roll, vi har MESSI, VALDES, PUYOL...vi har BARCA!!
Barcelona Zibarca
2012-02-24 08:21
@ Shanghai
Haha det är en ära att bli citerad :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-24 08:17
Hoppas att dem förstår hur komiskt det låter när man jämför med en annan spelare som inte egentligen man ska inte jämföra med.

Hahaha, vill citera en kille från Les Rambles, han skrev så här för några dagar sen, "Real Madrid fans och spelare skulle göra allt för att vinna en titel, dem skulle även sälja sin mamma"
Barcelona Siempre Barça
2012-02-24 04:02
Basaric

Kl är bara 4 och de kanske lite för sent att röka på. Snälla du gå sov i ditt fulllla säng och va tyst.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-24 03:36
Basaric

Du e för jävla go hahaha
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-24 03:31
Basaric

Co-sign

Bara det faktum att Busquets har lika många VM och fler CL titlar än honom säger allt.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-24 03:05
Nu snackar dom om Zidane i puertan och hyllar honom som om han vore jag vet inte vad. Nej, Zidane är inte en av dom bästa som rört en boll, inte ens i närheten. Han var bara en i mängden och han hamnar inte ens i en top 100 lista. Snacka om att överhypa någon så grovt.

Jag tror att många blir lurade av att han faktist vunnit priset som världens bästa spelare tre gånger, men det dom inte vet är att på den tiden var det Zidane som mutade UEFA/FIFA för att han skulle få priset, exakt samma sak som Lionel Messi och Barcelona gör nu. Han kunde inte spela utan utan Didier Deschamps och Patric Viera, ungefär som Lionel Messi inte kan prestera utan Xavi & Iniesta. I Real Madrid var han beroende av Gravesen, och så fort Gravesen inte spelade så kunde inte Zidane prestera och visade alla hur dålig han egentligen var. Sen att han vunnit både EM och VM med Frankrike säger mig inte heller så mycket med tanke på vilken domarhjälp som Frankrike haft genom åren, vet inte om dom fått lika bra domarhjälp som Barcelona men det är inte långt ifrån.

Zidane var en hycklare både på plan och utanför plan. Vem minns inte VM finalen 2006 då han skallar en oskyldig Materazzi? Efteråt går hycklaren Zidane ut och anklagar Materazzi för att ha snackat skit om Zidanes mamma. Alla visste ändå att hycklaren "Zizoo" ljög. Inte fan skulle en så fin och snäll spelare som Materazzi säga något sånt, killen har aldrig fått syna det röda kortet och då är han ändå en back.

Fletcher > Zidane (Dock så är Fletcher bara 9 gånger bättre än Zidane och inte 10. Men Fletcher är ung så han kanske hinner bli det. Jävlar jag vågar inte tänka på vad en Fletcher i form hade gjort i Real Madrid & Frankrike med samma spelare som Zidane fick spela med)

Spanien Osito
2012-02-24 01:20
Jonathan Dos Santos är kallad till den landslagstrupp som ska spela mot Colombia!
Barcelona NoGo™
2012-02-24 00:25
Vill tipsa en underbar video såhär på nattkvisten, magisk!

Enjoy :)
Barcelona Blaugrana91
2012-02-24 00:25
El capitano[Culee]- Faris

"Men det roliga är att när vi kryssar en match och Messi är dålig så är vi helt plötsligt ingenting utan Messi men när Messi misslyckas i Argentina så är Messi ingenting utan Barcelona ? Jag förstår inte sammanhanget och jag tror att ingen gör."

Håller med, just såna kommentarer är faktiskt väldigt komiska.
Det där är ett typiskt exempel på hur man kan trassla in sig i sina egna korkade argument.

Valdes är bara bra för att Barcas försvar är bra, fast egentligen är inte Barcas försvar bra alls, Puyol, Pique, Alves och Abidal är inte bra, anledningen till att de ser ut att vara bra är ju för att de har Xavi och Iniesta som hela tiden håller i bollen, försvaret behöver aldrig göra något.

Dock är Xavi, Iniesta, Cesc och framförallt Busquets överskattade, jag menar de slår ju hela tiden passningar i sidled eller till Messi som gör resten av jobbet. Özil, Xabi Alonso och Lass är mycket bättre.
Men som sagt Messi är så otroligt överskattad, jag menar hur svårt kan det vara att spela i Barcelona? Han och resten av de överskattade anfallarna Sanchez, Pedro, Villa osv får ju allt serverat på ett silverfat.

Sen ska man ju också tänka på att utan Messi skulle Barca vara ett mittenlag.

Barcelona är med andra ord otroligt överskattade, de vinner bara för att de tillsammans med Qatar Foundation och Unicef mutat hela världen.

Sen måste jag säga att Pep är överskattad, jag menar hur svårt kan det vara att träna Barcelona, bara kolla vilket lag de har.

Visst är detta fullt logiskt? Haha
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-24 00:05
Kan vi snälla byta ämne om att Real fans påstår att deras spelare är bättre än våra. Jag menar behöver vi ens bevisa det ?

Att våra spelare har en förlust mot de på de senaste 14 matcherna bevisar väl något? Att flera av våra spelare avgör EM och VM för sina länder? Att flera av våra spelare kommer med i världselvan varje år? och osv!
Flera unga fotbollsspelare har många av våra fotbollspelare som förebilder!

Räcker det inte eller ? Räcker det med att Özil gör en match så är han helt plötsligt världens bästa mittfältare? Att Ronaldo gör hattrick mot Levante så är han helt plötsligt världens bästa fotbollsspelare och osv.

Men det roliga är att när vi kryssar en match och Messi är dålig så är vi helt plötsligt ingenting utan Messi men när Messi misslyckas i Argentina så är Messi ingenting utan Barcelona ? Jag förstår inte sammanhanget och jag tror att ingen gör.

Så är fallet när det gäller andra saker också för att smutsklubben är ju byggt på hyckleri! De klagar på att andra lag får domslut med sig när de själva får flest domslut med sig, de klagar på att andra lag filmar när hela deras lag filmar och de klagar på att andra lag spelar fult när de själva spelar som om det vore MMA.

Som ni ser det så är det nonsens! De vill få fram att de är världens bästa,finaste och renaste klubben i världen men i själva verket så är det världens smutsigaste klubben med fullt av smutsiga spelare.

De får säga vad de vill för de vill bara få fram att det Real gör är bra och det Barca gör är mindre bra.
Men jag vill bara sägas något till Real : 13 TITLAR AV16 MÖJLIGA, BOOM ERA J*VLAR . Har vi fortfarande DIV 6 spelare och världens sämsta tränare ? VISCAA !!
Peshmerge - AS9
2012-02-23 23:59
Mina damer på mina herrar. Tycker ni ska skippa onödiga Xavi-Özil snacket, en ovärt diskussion. Och förstås som alltid, det roliga Puertan. Så klicka istället på länken och kolla lite på Thiago (king) Alcantara # 11. Barcelonas framtid!

Godnatt på er =)
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-23 23:41
Villa behövs verkligen, hoppas han återvänder snabbt!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-23 23:39
Vet inte om många kanske redan läst om det, men enligt Villas representant så kan han vara tillbaka redan i slutet av april!!
Vore oerhört bra! :)
Barcelona Blaugrana91
2012-02-23 23:36
basaric - ?#AnimoElGuaje

Ett tips, slösa inte tid på att läsa alla korkade kommentarer som skrivs därinne.

Alla vet att Barcelona är bättre än Real på alla sätt och vis. Bara dessa patetiska Realfans som vägrar inse fakta.

Özil bättre än Xavi...Haha skrattar fortfarande åt det.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-23 23:35
basaric - ?#AnimoElGuaje

Snälla bry dig inte om vad dem säger, de kommer alltid genom alla tider vara bäst i världen i deras ögon. Den överlägsenhet som Barcelona har visat kommer Madrid aldrig kunna mäta sig med. Barcelona är överlägset bättre än Madrid och har varit det de senaste åren. Det vet varenda fotbollskunnig. Det som jag tycker är intressant är vad Barcelona ska behöva göra för att vara ett bättre fotbollslag än Madrid, jag menar de har vunnit en CdR titel på 3-4 år, vi har vunnit CL flera gånger, ligan flera gånger klubb VM flera gånger, CdR. Måste man vinna med 5-0 mot alla lag varje gång eller vad fan är det frågan om?
Barcelona Sentuary
2012-02-23 23:15
Alltså måste påpeka detta, litte off-topic men endå, vadfan har en bebis tagit över hela startsidan på Aftonbladet?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-23 23:06
Alexis sanchez:

“I haven’t finished a game where I say to myself ‘I played well today.’ I’m not at my best level, I know I can give more of myself. I didn’t want the last game to end, I really wanted to score, play better... I’m never satisfied.”

Så jävla mäktigt av Alexis, älskar honom mer och mer för varje dag som går !
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-23 23:04
Dom på puertan tycker att Real Madrid är världens bästa lag, fine. Att dom har dom bästa spelarna på varje possition, fine. Ingen i Barcelona är bra. Då är min fråga till dom. Hur kan Barcelona inte vara bra när dom slagit "världens bästa lag" med "dom bästa spelarna på varje possition" så många gånger nu på dom senaste åren? Jag har tappat räkningen på hur många segrar vi har. Den bästa är ju den där vi slog dagens Real Madrid med 5-0 eller den där vi vann på deras hemmaplan med hela 2-6. Hur är det möjligt? Messi, Villa, Sanchez, Pedro och resten i Barcelonas anfall är inte bra egentligen, det är Barcelonas mittfällt som är bra. Det enda man behöver göra som forward i Barcelona är att springa så får man drömpassningarna levererade. Samma patetiska idioter som säger så spinner vidare och säger att det finns bättre mittfälltare i div 6 än vad Busquets är. Samma patetiska idioter säger att Xavi inte ens är top 10 på sin possition. Samma idioter säger att dom inte kan se vad som är bra med Iniesta. Hm.. var det inte pga dessa spelare som Barcelonas anfallare gjorde så många mål?
Nej, Barcelonas mittfällt är ingeting att ha. Backlinjen då? Ja, lägg vem som helst som mittback i Barcelona så kommer dom göra ett lika bra jobb som Puyol och Pique då det är ingen som lyckas att skapa chanser mot Barcelona. Fotfarande samma idioter som kommer med såna påstående. Valdes då? Nej, lägg en kona där så kommer den göra ett bra jobb då Valdes aldrig får något skott på sig.

Jag vet inte om ni har märkt det men kollar man vad som säger när dom diskuterar Barcelonas spelare i puertan så är det alltid någon spelare som gör den andra så bra, men i slutändan så säger dom ändå alltid att Barcelona ändå inte har dom spelarna som är "above the rest". Man har bättre spelare i sitt egna lag.
BB-Barceloneta
2012-02-23 23:01
"tv3" i Spanien rapporterar nu att cup finalen kommer att spelas fredag den 25 maj på Vicente Calderon stadion i Madrid.
Culé - Messi y Alexis
2012-02-23 22:52
Nja, om de hade köpt Andy Carroll hade jag fått hjärtattack varje gång han skulle röra bollen. Mycket bättre än Benzema, på allt. Snabbare, bättre spelförståelse och avslut. Exakt allt!
Annons: