/spanien/barcelona/forum/1094.aspx/spanien/barcelona/forum/1094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deli.Z
2017-02-04 18:56
Kollade matchen på beinsport med ray Hudson , neymar blev man of the match. Han spelade bra , bara mål som saknade.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-04 18:55
Valverde (Bilbao coach) "The score doesn't reflect what was seen on the field but Barça will kill you if you take it easy." #fcblive True.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El FenómenoR9
2017-02-04 18:26
Skön match mina hen ;) Vidal du kanske får starta i gala elvan!? Very good. Paco ÄNTLIGEN. Tyckte mig se en väldigt skön harmonisk stämning i truppen, det glädjer mig. F*n gubbar det börjar se bra ut! Lite små fel som kan bli ödesdigra, men vi kan slipa bort sånt. Visca Barca
Barcelona Soko
2017-02-04 18:25
Reymar

Jag säger att Neymar va bra u första halvlek förutom hans avslut.
Men i andra tycker jag att han inte lyckades med något. Några få lyckade farter i det fria ytan gör inte en att bli kallad grym.
Men hoppas att han nu vilar ordentligt i en vecka och laddar batterier för Alaves och PSG. Någon gång måste det lossna.
Barcelona neymar JR
2017-02-04 18:23
Elraval Nej vi har aldrig haft dubbla pivotes mascherano har fått en boxtobox roll istället helt oförståeligt!? Antingen kör man dubbla eller lyfter fram Sergio i banan. Förr hade jag tyckte det med men mascherano har utvecklats som passningsspelare och hans intelligens.
Barcelona Reymar
2017-02-04 18:21
@Soko:

Ser ut som att du dömer spelare utifrån hur många mål dom gör..
Barcelona ElRaval
2017-02-04 18:20
@neymar JR:

Har ju spelats Doble Pivote tidigare. Kommer dock inte ihåg hur det har gått.

Vill minnas att det inte gick så bra, men tanken är ju spännande. Med Masherano på mittfältet så innebär det ju dock i det långa loppet mindre kontroll när vi har bollen, och med två pivotes finns det färre spelare att passa högre upp i banan.

En annan nackdel är mindre press högre upp i banan och att vi endast har en mittfältare som pressar bollhållare högt upp i banen vilket gör det lättare för motståndarna att ta sig ut på kanterna, om inte yttrarna (Neymar och Messi, om han ligger till höger) tar med ansvar i markeringen och pressen, vilket kanske gör att de blir lidande offensivt.

Fördelen borde dock bli att det är svårare för motståndarna att ta sig igenom mitten och att vi har fler som är redo i försvaret.

Jag är dock rädd för att det ska innebära mindre kontroll och mer chans-spel offensivt.
Men jag är ingen expert givetvis så skulle vara kul att höra fler fördelar och nackdelar.
Barcelona Reymar
2017-02-04 18:18
Goda nyheter gubbar matchen mellan Celta och Real har blivit flyttad till ett annat datum på grund av oväder. Något som såg ut att vara enkla tre poäng för Real på grund av att Celta hade tänkt vila flera spelare. Perez och Tebas är nog inte glada, visst kan dom påverka spelschemat och domarna men vädret är något utom deras räckhåll. Nu har dom två hängmatcher som dom säkerligen kommer att tappa poäng i.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-04 18:16
Neymar grym idag
Fuerza
2017-02-04 18:15
Busquets är defintivt inte saknad. Ser hellre att man lyfter upp Mascherano på hans plats och kompletterar med Rakitic/Iniesta.
Barcelona Soko
2017-02-04 18:14
@Andresito:

Vem skiter i twitter? jag personligen har inte ens twitter.
Detta är svensk forum och inga twittrar behövs.
Men fortsätt du att hålla dig till twitter för det kan vara jobbigt att vara på två platser samtidigt.
2017-02-04 18:13
[QUOTE=Soko]Ärligt nu. Han var bra i första förutom avslut förstås men i andra hade han knappt två rätt ! [/QUOTE] Uhm.. Va? Neymars insats idag är ren o skär världsklass. Bäst på plan by miles!
Barcelona FCB_Messi
2017-02-04 18:11
Mina tankar : Väldigt starkt att slå Bilbao med 3-0 med den startelvan. Pacos löpningar är såå smarta, väldigt precisa tajmingar verkligen. Finns det nån i världen som blir så lycklig som Vidal när denne gör mål ? Man ser verkligen i hans ögon att det är ren lycka, nästan tårar ju. Som många säger , och som jag var först med att säga , att ett mittfält med Sergio masken iniesta låter väldigt intressant i dagsläget.
Barcelona Soko
2017-02-04 18:11
@Andres Iniesta Lujan:

Ärligt nu. Han var bra i första förutom avslut förstås men i andra hade han knappt två rätt !
2017-02-04 18:06
[QUOTE=neymar JR]Pistolero Ta ner Messi och Vidal till höger, Vidal levererar! Haha Ingen aning men hade gärna sett ett mittfält med busken-mascherano-iniesta där mascherano är pivote och busken spelmotor. [/QUOTE] Haha, ja det hade varit något.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-02-04 18:06
Neymar vilken spelare!!!
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:59
Jisses vad jobbig det är att försvara mot en rättvänd Neymar.
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:57
Förstår faktiskt inte varför till skulle vara förbjudet med Sergio-mascherano från start även som dubbel pivote. Vi blir ju än mer offensiva med iniesta i friare roll
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:55
Pistolero Ta ner Messi och Vidal till höger, Vidal levererar! Haha Ingen aning men hade gärna sett ett mittfält med busken-mascherano-iniesta där mascherano är pivote och busken spelmotor.
2017-02-04 17:54
[QUOTE=neymar JR]Nu när iniesta och busken är tillbaka så borde vi spela in första elvan. Truppspelarna har fått en hel del minuter den ende som bör får fler är Paco. [/QUOTE] Vem fasiken ska spela bredvid iniesta o busquets? Ingen imponerar.
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:52
Nu när iniesta och busken är tillbaka så borde vi spela in första elvan. Truppspelarna har fått en hel del minuter den ende som bör får fler är Paco.
Barcelona Katalano
2017-02-04 17:44
@El Pistolero #9:

Instämmer. Typ ala mina närmsta kompisar är United Fans. jag har sagt åt dem att Inaki vore en perfekt värvning för deras lag. Fantastiskt duktig sedan åtminstone 2 år tillbaka.
2017-02-04 17:44
Paco gör en bra match. Hade förmodligen nätat mer om medspelarna sett hans fina löpningar i djupet.
2017-02-04 17:42
Iñaki Williams är sååå bra. Löpningar, teknik, fart, styrka.
Barcelona Katalano
2017-02-04 17:41
Oavsett hur spelet ser ut. 3-0 mot Athletic är starkt gjort.
2017-02-04 17:40
ALEIIIX
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:39
Hahahaha ja Vidal
Barcelona neymar JR
2017-02-04 17:37
Gött att vila Messi lite med rätt av lucho
Barcelona Davids3
2017-02-04 17:37
Är detta första gången Masken är kapten ? bindeln på rätt ställe!
Tiki-Taka
2017-02-04 17:36
Tar ut Messi med 30 min kvar!?
Annons: