/spanien/barcelona/forum/1089.aspx/spanien/barcelona/forum/1089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-01-04 02:46
|| Cillessen #1

Nu tappade jag bort dig där.

Handlar det här om att Roberto är bättre högerback trots att han är mittfältare i grunden?

Eller menar du att Semedo är Trash?
Blev lite förvirrad nu. Ena gången pratar du om Gomes, Rakitic, Gomes och så vidare.

Vad vill du säga?

P.s Roberto är redan legend. Många av oss här inte insett det än bara!

Hur som helst, vi får fortsätta med detta imorgon.
Go natt..
Barcelona || Cillessen #1
2018-01-04 02:36
Det är samtidigt samma ledningen som hämtade Semedo? :) Fakta? Semedo 1048 spelade minuter 0 mål 0 assist 4 skapade chanser Roberto; 1288 spelade minuter 1 mål 5 assist 14 skapade chanser Ska jag nämna den defensiva statistiken med? Den väger absolut inte över till Semedos fördel. Ännu större skillnad blir det ifall man ska se hur det har sett ut i spelet när respektive startar. Nej jag satsar hellre på den 1 år äldre Roberto.
Postat via SvenskaFans-appen
2018-01-04 02:06
@ || Cillessen #1:
*Gomes really? Gomes? Var det bästa du kunde komma på? De enda som önskade Gomes till Barca är ledningen. Det är också samma ledning som hämtade en högerback från andra ligan i brasilianska ligan. Visst kan det har varit 0.000111 i det här forumet som ville ha gomes till Barca som om det är det spelade roll i vågen. Ber dig, vilket jag ska göra också om det handlar om fakta. Kolla första på Semodo's första säsong *HITTILS*, hittills sen diskutera om det. Jag säger inte att han kommer bli nästa D. Alves, något liknande eller Superstar. Det jag säger är, Semedo har talang och potential och han har inte fått en riktig chans än. Det är allt.
2018-01-04 01:57
Kröjjff

Jag saluterar dig för ditt senaste inlägg. Varje ord och mening smakade som första honungen (Metafor) man smakade på .Du må inte se det än men du har samma talang med att trollbinda genom kärlek, värme och glädje som I*niesta.70 med ditt sista inlägg.
.

Iniesta.70
Alltid lika roligt och upplyftande att läsa dina inlägg. Väntar fortfarande att du startar egen blogg. Referenserna finns här via dig. Säg till dem bara att läsa genom din historik i det här forumet om skon i sten blir att *hur ska jag starta en hemsida. Du skulle få sponsorer snabbare än jag kan säga..

*Har sagt det innan och säger det igen.
Visa skribenter här inne borde och ska ha en krönika i veckan eller när det behagar dem. *Ingen stress, familjen går först så klart.

Visca Barca och hoppas vi får se lika stabil Barca resten av säsongen.
2018-01-04 01:49
Förra året var det gomes första säsong inte blir hans andra år bättre. Så en sämre men inköpt spelare ska spela istället för en la masia produkt som går från klarhet till klarthet? En la masia produkt som kommer att cementera sin plats i elvan. Endast @gabriel hade koll på Semedo innan han kom till Barcelona. Men nu har alla här inne koll på hans potential efter en bra match mot Juventus. Detta är ganska enkelt, Semedo kommer få sina minuter då får han spela bort Roberto från positionen. Så ska vända på steken, varför ska INTE Roberto starta som högerback? Han har ju trots allt gjort det bättre än Semedo. Både offensivt och defensivt!!!
Barcelona Passa_Bollen
2018-01-04 01:37
Senedo började som säsongen riktigt bra. Men han fick inte konturnerlig speltid och höll därför inte formen.
Jag är säker på att han sparas/ sparades för att inte göra så att jan blev dyrare.
Dembele affären är klockren för bartemoe då han inte spelat halva säsongen. Kommer antagligen bli samma sak med ciurtinio så iniesta kommer spela en hel del viktiga matcher.
Denna presidenten vi har tänker på saker som ni inte tänker på!
2018-01-04 01:32
@ || Cillessen #1:

Nu undrar jag och många andra om det är din lilla bror som använder din ditt konto?

Eller om alkoholen blev för mycket.?

Klart du får kritisera Semedo! Men att tvinga att gråta så där

Kom igen?

P.s citat *stjärnan Semedo* som du uttrycker det.
Stjärnan Semedo värvades från
1.Den portugisiska liga.
2. Det är hans första säsong
3.När han som spelade som bästa blev han bänkad, bara tränaren vet
4. När Han fick chansen igen så blev han skadad
5. Det är hans första säsong fortfarande.

Kan fortsätta, men lägger ner där stället.
2018-01-04 01:23
Deulofeu not being in the squad for the Celta game despite being fit means that Valverde doesn’t count on him anymore and he will leave in January. [onda cero] Hur är det möjligt, vad tänker valverde med???
2018-01-04 01:22
Jahopp då måste jag gilla alla våra spelare, liksom okej att kritisera Rakitic och Paco och gomes och Digne men fan inte stjärnan Semedo. Men ja valverde bänkar honom för att han är fantastisk....
Barcelona Xavi #6
2018-01-04 01:01
@Meneysuarez91011:

Skribenten i fråga gillar att kritisera våra egna spelare, spelar ingen roll om spelaren i fråga presterar för så fort han gör ett misstag eller inte presterar på grund av olika anledningar så tas motorsågen fram. Hans nick säger ju väl de mesta..
Barcelona Barca4life98
2018-01-04 00:59
[QUOTE=|| Cillessen #1]Han är tredje valet i Portugal och ni tror att han ska starta i Barcelona? Juventus matchen var fantastisk och sen dess värdelös, tråkig och lika kantig som vår andra portugis. [/QUOTE] Vad är Sergi Roberto i spanska landslaget? Inget ont om Sergi men bara för att man är tredje valet betyder inte det att man är urusel. Semedo inte tredje valet han är andra valet bakom Cedric. Bli inte förvånad om Semedo startar i Portugals VM-premiär. Dessutom är det inte konstigt att Semedos prestationer blivit sämre. Av någon anledning blev han bänkad trots att han spelade grymt bra. Sen slängs han in efter ett uppehåll på 2-3 veckor och ska göra en superprestation utan rytm, samma problem som Denis. Vi får agree to disagree helt enkelt.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-01-04 00:55
Att kalla Semedo värdelös är brist på kunnande. Semedo är ung, knappt fått chansen, när han väl fått det så har han absolut inte varit värdelös. Åsikter är åsikter, självklart. Men denna åsikt tog priset, jösses.
2018-01-04 00:46
Han är tredje valet i Portugal och ni tror att han ska starta i Barcelona? Juventus matchen var fantastisk och sen dess värdelös, tråkig och lika kantig som vår andra portugis.
Barcelona Barcelonistas
2018-01-04 00:32
Jani jag fattar inte varför Semedo inte får mer speltid. Jag håller inte med er alls tycker han är riktigt bra framför allt har han speden som är helt galen. Lite misstag då och då men glöm inte av att Umtiti under sitt första år gjorde också en hel del misstag.

Tålamod.
Barcelona Barca4life98
2018-01-04 00:31
[QUOTE=|| Cillessen #1]Semedo håller inte offensivt, ingen kreativitet alls. Men visst han kallas för Nelsinho ju... [/QUOTE] Haha va?! Gå tillbaka och kolla individuella matchhighlights i början av säsongen när han fick spela regelbundet. Tydligen så räcker ett misstag mot Valencia för att avgöra att han är sämst offensivt och defensivt. Kolla framförallt på matcherna på Espanyol (länktips), Betis, Eibar och Juventus i början av säsongen där Semedo nästan var bäst på plan. Mot Juventus hade han Douglas Costa i sin ficka, väldigt stabil defensivt. Finns fler matcher där han var bra men dessa sticker ut. Inget illa menat men man glömmer snabbt...
2018-01-04 00:07
Semedo håller inte offensivt, ingen kreativitet alls. Men visst han kallas för Nelsinho ju...
Barcelona Barcelonistas
2018-01-04 00:02
Haha stämmer bra det Lagerbäck kommer njuta av Valverdes fotboll. Men Guardiolas konst fotboll var han inget stort fan av..
Barcelona Ribohn Fan
2018-01-03 23:49
Alldeles riktigt! Valverde prioriterar många spelare i defensiven och få spelare i offensiven. Jag tror att Lagerbäck kommer älska Barca när vi närmar oss CL matcherna.
Barcelona Corazon
2018-01-03 23:35
@Trio el Mágico:

För att han inte håller defensivt
Barcelona culésueco
2018-01-03 23:31
Roberto har aldrig varit problemet, bra en mot en. Skillnaden har inte varit motståndet utan stödet i försvarsspelet från mittfältarna. Nu när Pau hjälper Busi i mitten kan Rakitic enklare släppa mitten för att hjälpa Roberto i vår högerkant. Därför ser man definitivt förbättring i Robertos och Rakitics försvarspel. Rakitic slipper täcka upp omöjliga ytor i mittfältet, han förflyttar sig endast ett fåtal meter mellan mitten av planen till högerkanten. Det har även förenklat för Pique som blir den tredje mannen som försvarar mot anfallare från den kanten. Vi har blivit väldigt defensivt stabila, något jag inte trodde den här truppen hade i sig. Vad är det nu 7 insläppta mål på 19 matcher? Valverde förtjänar verkligen cred gällande den punkten. Vi behöver inte ens vara oroliga när vi inte har bollen. Det är vår styrka den här säsongen enligt mig.
Barcelona S.Eto'o
2018-01-03 23:28
Roberto mötte väl den vassaste vänster offensiv (Ronaldo&marcelo) för två veckor sedan och han var lysande. Tror Semedo får vänta tills nästa säsong då förhoppningsvis Roberto ersätter Rakitic på mittfältet.
Barcelona Davids3
2018-01-03 23:21
Pep är nog riktigt nöjd med krysset idag. Hade kunnat blir endast 14p ner till tvåan, men nu är det 15p :)
Barcelona Trio el Mágico
2018-01-03 23:19
Vänster offensiv såklart *
Barcelona Trio el Mágico
2018-01-03 23:19
Tills vi får möta en riktigt vass höger offensiv. Ni minns väll hur man sprang cirklar runt Roberto I dr stora matcherna? Det som gjorde oss så desperata efter en nu högerback.
Barcelona IlTriplete
2018-01-03 23:02
Trio el Magico

För att Roberto presterat bättre.
Barcelona Trio el Mágico
2018-01-03 22:58
Någon som har ett bra svar på varför Semedo inte fått starta på bra länge nu?
Barcelona FCB_Messi
2018-01-03 22:53
1899 puyol Morata fick suarez att se ut som benzema ? Vad menar du med det ? Konstig mening. För mig är alla tre skräp.
2018-01-03 22:51
Samper gör en helt okej match för LAS Palmas, han kommer nog växa med Paco som tränare.
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-01-03 22:47
Tänk er vad Messi hade åstakommit i PL med det kassa försvarsspelet och öppna ytorna som finns. Nu vill jag aldrig se Messi i PL , det känns lite som de inte är värdiga av det fotbollsgeni han är. Det är inte många av fotbollens största spelare i historien som spelat i England , det ligger nog något i det.

Herregud Arsenal och Chelsea ska vara topplag men det finns inte taktisk tänk eller struktur på planen överhuvudtaget ! . Och detta är inte första gången man ser det här....

Underhållningsvärdet i England är utan tvekan högst av samtliga ligor i världen, men nivån på fotbollen är stundtals värdelös....

Barcelona 1899 - Puyol
2018-01-03 22:44
Conte kommer slå Morata efter matchen. Konstigt nog hur kan Conte klara sig utan att få hjärtattack så som han hoppar o skriker utanför plan hahahahaha. Han har det jobbigt med alla missade chanser från Morata :)
Annons: