/spanien/barcelona/forum/10822.aspx/spanien/barcelona/forum/10822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mch
2012-03-18 10:13
Messi i länktips. Förklarar hur han känner inför fotbollen och hur han förhåller sig till förluster bla. Läsvärd :-)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-18 09:50
Inte för att vara sån men vi är faktiskt bara 7 poäng efter i nuläget! Senaste tiden har Real inte slaktat sina motståndare så som de gjorde i början och mitten av säsongen och man kanske vågar hoppas på Malagapoäng ikväll. Lek med tanken att Malaga vinner ikväll, då är vi bara fyra poäng efter, eftersom vi kommer vinna el clasicot :)

Så ännu tycker jag inte att vi ska ge upp!
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-18 09:02
Det var ingen offside. Såg på highlights
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-18 08:14
http://www.youtube.com/watch?v=5WmpgeY7tow

Ronaldo är en duktig frisparksskytt och kan visst slå den över muren, extrem oberäknerliga frisparkar. Däremot kan han inte slå ''vanliga'' frisparkar för femöre, alltså skruva de över muren i det vanliga hörnet likt Xavis mål mot Sevilla.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-18 02:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det kommer dem inte göra. Förvånar mig inte heller om Ribery eller Robben är skadade då också, om inte båda två. Sån tur har dem haft denna säsongen!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-18 02:28
Bayern har nu 20-1 i målskillnad på 3 matcher. Ribery och Gomez har varit i fantastisk form hela säsongen, men nu när Robben och Möller också är i toppform så är det ett lag man verkligen ska frukta i CL. Madrid får det svårt ifall formen håller i sig!
Barcelona Trippeln
2012-03-18 02:23
barcetia - #ANIMSABIDAL

Du vill inte förstå va? Ja vi har varit usla på bortaplan men en 10 poängs uppförsbacke är inte representativ för ligatabellen då Real inte heller har varit så fantastiska i vissa matcher. Så nej, vi ska snacka om de madrid favoriserande domarna.

In pep we trust!
Barcelona Trippeln
2012-03-18 02:19
Grabbar, vi låter CL tala om den här LL säsongen har varit ''rättvis''. Tills dess så bör vi ligga lågt
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-18 02:19
Fan vad trött man blir på allt gnällande om domare hit och dit..

Alla vet det, Real får fördelar. Men det hindrar inte det faktum att vi varit dåliga? I närheten till usla på bortaplan? 3-2 mot Osasuna? Vem vill förklara den? 1-0 Getafe? 0-0 Sevilla?

Barcelona Éluc
2012-03-18 02:16
"Låt gå att vi kanske inte förtjänar att leda, men inte fan förtjänar vi heller att liga 10 poäng bakom dem."

This. Vi förtjänar inte att leda ligan med tanke på vårt usla bortaspel den här säsongen, även fast vi under ett flertal matcher tappat poäng pga domarmisstag, där vi oavsett spel skulle haft med oss 3 poäng. Däremot förtjänar Real absolut inte en 10-poängs-ledning då den är helt missvisande till hur respektive lag presterat den här säsongen.
Barcelona Gabriel
2012-03-18 02:08
Spelet den här säsongen, framför allt på bortaplan, har varit under all kritik. Med det sagt är det trots allt värt att lyfta fram hur mycket och ofta huvudstadslaget har fått med sig räddade poäng den här säsongen - samtidigt som vi blivit rånade på poäng utav domarna. Man kan inte kräva att Pep eller spelarna ska lyfta fram det här, det går liksom emot det vi gillar. Men som supporter bör man ändå lyfta fram den orättvisa som pågått hela den här ligasäsongen. Helt absurda dombeslut som nu faktiskt gör att Real Madrid ligger 10 poäng före oss. Låt gå att vi kanske inte förtjänar att leda, men inte fan förtjänar vi heller att liga 10 poäng bakom dem. För de har inte varit SÅ BRA, och vi har inte varit SÅ DÅLIGA heller.
Barcelona Trippeln
2012-03-18 01:52
Jag skulle säga en mix av båda.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-18 01:45
Nej anledningen till att vi förlorar ligan är pga av vårt dåliga bortaspel.
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-03-18 01:20
B-Guden

Anledningen till att vi förlorar ligan är domarnas favoriserande av det vita skitlaget från Madrid.
Barcelona Keite
2012-03-18 00:56
Målen i HD med spanska radiokommentatorer.
Subscriba hans kanal. Brukar oftast ladda upp highlights från Barcamatcherna.
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-18 00:23
"Messi är odödlig"

Ja, Messi är odödligt, ja. Han är superb på alla sätt och viss. Såg matchen igår i en sportbar. Jag blev så otroligt glad när han gjorde målet, måste jag säga. Hade gärna sett at han gjorde ett andra mål också men han försvann i andra halvleken tyvärr.
Tre viktiga poäng blev det i alla fall mot ett svårt motstånd. Ligan är fortsatt långt ifrån avgjort. Vi fortsätter att pressa på marängerna. Tänk på att Real Madrid har faktiskt svårare schema än Barça framöver. Det finns hopp. Ge inte upp hoppet ännu. Allt är möjligt.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-17 23:58
Messi är odödlig. Om ps3 existerar om 50 år kommer man lägga Messi på FIFA 62 och han kommer att äga nya fotbollen även då.
Barcelona Bästelona
2012-03-17 23:50
På tal om att Ronaldo är en kass frisparks skytt. Vilket jag håller med om :). Han ahr väl inte gjort ett ända frisparks mål i ligan i år?
Barcelona B-Guden
2012-03-17 23:32
Anledningen till att vi förlorar ligen är pga messi är enda spelaren som gör mål hela tiden

Barcas Skytte liga i Ligan
Messi 31
Fabregas 9
Xavi 9
Alexis 8

Real
Ronaldo 32
Higuaín 17
Benzema 13
Ángel Di María 5

Ni ser ju själva, vi har 1 målskytt, pedro helt ur form, Alexis skadad en del, men borde gjort mer. Villa borta. Ska vi Vinna CL så gäller det att vi fler spelare gör mål jag tycker att om Pedro inte kommer igång, han var bra dag med enda, så måste Tello och Cuenca få chanser, inga 5 minuter utan minst 15 helst 20-30 minuter och förtsätter dom prestera så kanske pedro borde sitta på bänken, för nu har vi inte råd att missa chanser i CL Betyder ett mål mycket.
Barcelona traktorsazi
2012-03-17 23:31
Messi kööööng
Barcelona Bernie
2012-03-17 23:29
Det spelar ingen roll hur många mål Cristina gör. Folk har insett och bryr sig inte längre att ta upp diskussionen om vem som är bäst. Man kan helt enkelt inte göra det så länge den lilla loppan spelar som han gör just nu. Jag njuter numera fullständigt, är skitglad över o få uppleva honom.
Barcelona LeoMessi
2012-03-17 23:25
Älskar kommentarer som denna: "Alla vet att Ronaldo är en mer komplett spelare än Messi. Då Ronaldo håller en klass för sig i många moment. De är bara att ta upp att Ronaldo är världens bästa frisparksskytt,bra på huvudet,oerhört bra teknik och är sjukt spektakulär i sina dribblingar.

Hans avslut är också i en klass för sig. Det finns bara Ronaldo som får den skruven när han skjuter.

Ronaldo är dessutom en stor målskytt. Kanske världens största i nuläget.

De är detta som enligt mig gör honom till en bättre spelare än Lionel. Inget illa om Messi då som är en fantastisk spelare men som saknar huvudspelet och de fysiska spelet. "

För det första så är Ronaldo den mest överskattade frisparksskytten, spektakulära dribblingar? My ass, han gör några överstegsfinter och sen passar bollen. Sjuk teknik? Njae, finns spelare i Real som har bättre teknik. Sen så skulle jag inte påstå att han är en bättre avslutare, Messi chippar över målvakten titt som tätt, han gör betydligt svårare mål än ronaldo. JA stor målskytt är han verkligen, men messi har fler mål ändå. Messi har grym nickteknik, så Ronaldo är inte bättre på att nicka men han är bättre på att vinna nickduellet, no doubt. Ja ronaldo borde nog vara fysiskt starkare men ändå står Messi upp oftare än ronaldo och jag vågar säga att Messi är mycket bättre balans än honom.

Nu låter det som att jag säger att Ronaldo är kass, vilket han inte är. Men folk har fått för sig att han är bäst i världen på precis allting, dom tar upp saker som messi är minst lika bra på om inte bättre.

Jag kan inte skriva på fotbollskanalen då jag är spärrad, skrev till en kille att han kunde lika gärna dö då han hoppades att Busquets skulle dö, när han skadade knät sist.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-17 23:21
Sky Sports News kör mycket på den hemska incidenten med Muamba. Livesändningen i länktips.
Barcelona traktorsazi
2012-03-17 23:12
När han spelar med världens bästa lag så kmr nog hans målskytte att öka , man behöver inte känna killen för att se att han är en diva , sedan om du vill ha en målgörare så räcker det med Messi hahhaha :p
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-17 22:58
keite

Lika sensationellt som att Gomis gör mål. Jävligt stort av honom! Creds.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 22:57
keite

grymt att du hann ta bild!

gillar att Pep säger; Guardiola: "Liga still in play? You should forget about this Liga, we won't win it."

tycker det är lite jobbigt med folk som håller på med "äsch, ligan är inte avklarad än och vi har fortfarande chans". pep hymlar inte om saken utan säger som det är. Förhoppningsvis innebär det också att han inte kör stenhårt i ligan utan satsar på CL.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-17 22:46
Denna vinst är till Abidal.
Anims Abidal
Barcelona Keite
2012-03-17 22:42
Jag hann ta en Prt Scr lite snabbt. Kommer säkert komma upp bättre bilder senare.
Barcelona Keite
2012-03-17 22:37
Fyfan va fin gest av Gomis.
Han gjorde 1-0 borta mot Saint-Etienne just nu och firar det med att visa en tröja på Abidal med nummer 22. Den som han hade i Lyon.

RESPEKT!!!!
Culé - Messi y Alexis
2012-03-17 22:26
Guardiola: "Condolences for the family of Basora. Congrats to the players, who themselves asked to have a minute of silence before the game"

Guardiola: "Goal Messi disallowed for offside? We haven't been able to see it, apparently the Spanish tv didn't give a replay."

Guardiola: "Liga still in play? You should forget about this Liga, we won't win it."

Valdes: "We dedicate the win to Abidal."
Guardiola: "How can such a super team not win the Liga? Let's say that is because there's a very good team who got better results.''

Guardiola: "We would have liked to compete for the Liga until the end, but I don't think it will be possible."

Guardiola: "We think about Abidal every day.''

Cesc: "We support Abidal 100%. It's a real shame, he's a great person."

Tw Puyol: "I love you, brother!!!! Lots of strength!!''

Fb Valdes: "Great game! Thought a lot about my brother Abidal, this one's for you, "quiet one"!! A kiss and lots of strength!!"

Tw Pinto: "We especially dedicate this win to our friend Eric Abidal. Strength, my friend!" [@wmakinaciones]

Fb Iniesta:''Great win and we accomplished our goal of summing 3 more points! It wasn't easy today!!! I'd like to encourage the player Muamba! All my support to him and his family... Don't stop fighting!''

Tw Pedro: "Great win that we dedicate to our friend and mate Eric Abidal. A hug, crack!"
Annons: