/spanien/barcelona/forum/108.aspx/spanien/barcelona/forum/108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2017-08-31 12:47
Minguella: "El Barça sabe desde el 10 de mayo que Neymar se iba porque yo se lo dije al presidente y al director deportivo".

Josep María Minguella:

Barcelona visste redan den 10:e maj att Neymar skulle lämna eftersom jag sa det till dem.

BOOM.
Barcelona Trio el Mágico
2017-08-31 12:47
Desperationen är enorm! Barcelona make €160M bid for Juventus striker Paulo Dybala
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2017-08-31 12:35
[QUOTE=Romelu Umtiti]Chamberlain klar för LFC. Welcome Cout. [/QUOTE] Tänkte på det tidigare och det är ju en rejäl slant. Kan absolut ingenting om honom, är det en potentiell ersättare till Coutinho? Är de liknande typ av spelare? Känns ju fullt rimligt att om Coutinhoaffären kanske redan är gjord, så lär den inte annonseras ut innan Liverpool gjort klart med en ersättare. Kan det vara Chamberlain?
Barcelona IlTriplete
2017-08-31 12:23
Kommer inte Coutinho är detta ett misslyckat transferfönster, utan tvekan. Dom har på sig 12 timmar, få se vad de gör med den tiden.
Barcelona Katalano
2017-08-31 12:12
Gruxet

Välkommen, kul med nya skribenter som dessutom håller hög nivå.
Jag håller med om vartenda ord du skriver.

Att beskylla Liverpool och deras supportrar med diverse ursäkter är löjligt. Det är vår ledning som handlat fel i den här transferhistorien. Klart att inte Liverpool vill bli av med sin största stjärna. Samma historia var det med Veratti. Denna typ av supportrar och skribenter håller inte hög klass i mina ögon och det speglar inte den attityd som historiskt är synonymt med Barca. Som något av en romantiker så premierar jag Barcas historiska kultur, attityd,respekt och ödmjukhet. Det är detta jag vill att Barca ska stå för igen. Något dessa skribenter visar enorm brist på.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-31 12:10
@Gruxet:

Håller med om det mesta du säger, MEN att säga att klubben sköts dåligt pga ryktensom florerar på twitter som exempelvis att vi varit efter Keita är bs. Inget är bekräftat om att vi varit efter Keita, det kan ha varit (är förmodligen) Liverpool supportrar/Tidningar som försöker få vår klubb att framstå som mindre/sämre för de "värvat Keita framför våra ögon, han valde Liverpool framför Barca". Hade Barca på riktigt erbjudit en plats till keita framför Liverpool så tror jag nog inte han hade behövt tänka två gånger..
Barcelona Cule4life
2017-08-31 12:02
Känns som att många klubbar stotsatsar i år, mycket revansch är i luften. Lag som stotsatsar i år med miljarder är United City Milan Liverpool Inter Chelsea PSG, har vi Real som har ett ganska komplett lag fottfarande, Bayern gjorde en finjustering med James. Juve har vart ganska lugna men behållt i stort sett hela truppen, förstärkt lite här och där med lite okända namn, men tappade Bonucci.

Sen har vi vårt kära Barca som tappade Neymar men fått in världens största ytteranfalls talang i Dembele och en tjusig högerback i Semedo. Det behövs lite till. Vi får hoppas på Coutinho och en bra reserv mittback(osannolikt). Vi var nära culen Seri men det sket sig där pga av ngn okänd anledning.

Det kmr bli en tuff match denna säsongen. Alla har varit på gymmet under sommarn och är redo för att gå ut på skolgården och visa vem som är boss.
Barcelona Gruxet
2017-08-31 11:55
Inledningsvis vill jag säga att detta är mitt första inlägg här på forumet och vill gärna skriva av mig.

Jag var i Barcelona och kollade på supercupen och det jag tog med mig därifrån har inget med vad som hände på plan. Det som var anmärkningsvärt, för mig, var hur mycket det har förändrats på läktaren. Majoriteten av fansen visade knappt sitt missnöje mot ledningen. Vidare ska sägas att majoriteten satt med sina telefoner och filmade (inget fel med det) men när personerna bakom mig ville att jag skulle sitta ner när Messi tog straffen var droppen. (Off topic jag vet).

Sen att vissa här attackerar Liverpool för sitt handlande är för mig märkligt. Liverpool var tydliga med att de inte var villiga att sälja Coutinho. De tog inte hänsyn till något bud och då går ledningen ut och säger att de är nära att värva dembele och coutinho. Snacka om respektlöst beteende.

Det är dags att vi rannsakar oss själva. Det spelar ingen roll om coutinho drömmer om Barcelona och dylikt. För några månader sen tecknade han ett nytt avtal och talade om hur han vill bli en legendar i klubben. Vi får inte glömma att Liverpool köpte honom när inget annat lag trodde på honom. De utvecklade honom till den stjärnan han är nu och har velat bygga sitt lag runt honom.

Vad är tacken? Ledningen ställer ultimatum till honom i form av "nu eller aldrig" vilket leder till att han lämnar in en transfer request EN DAG INNAN deras premiär match.

Inte nog med det så vill man gå efter spelare som Liverpool försöker värva (keita) för att på så sätt sätta press på de. Det jag vill säga är att detta kunde vi sköta mycket snyggare men jag antar att vår desperation medförde dessa handlingar.

Nu tror jag förvisso att han tillslut hamnar hos oss, men att folk här kastar skit på Liverpool med saker som att de inte är en storklubb etc är inte något jag vill stå bakom eftersom det inte ska känneteckna vår klubb.

Barcelona LennyRomario
2017-08-31 11:54
Fram tills nu har väl Balague haft rätt exakt varje gång han skrivit att Pool inte tänker sälja Coutinho?
Barcelona Trio el Mágico
2017-08-31 11:52
Ryktas om byte mellan Arda och Özil
Barcelona Messi M10
2017-08-31 11:49
OT : Bojan Kirkic är klar för Alavés, han är utlånad säsongen ut.
Barcelona Blaugrana91
Snälla länka inte till Balague... Han har alltid fel.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
@Alvés - Por Que?:

Guillem Balague har aldrig haft rätt.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-31 11:47
Finns massa olika källor som säger samma sak.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-31 11:47
Med tanke på Liverpools plötsliga shoppingrunda så tyder det på att man säljer Coutinho. Liverpool har ju haft hela sommaren på sig att värva, men sedan helt plötsligt när det ryktades som mest om Coutinho till Barca så blev man väldigt offensiva på marknaden och det är ganska stora summor det handlar om. Att det inte är offentliggjort ännu beror säkert på att det isåfall skulle ha påverkat Liverpool när dem värvar ersättare. Jag tror fortfarande att Coutinho kommer, men det återstår att se.
Barcelona rANDOMhERO
2017-08-31 11:42
[QUOTE=Alvés - Por Que?]Jussi Björling Hur är han närmare än någonsin? ser knappast något som tyder på att han är nära. Det enda man ser är att Liverpools ledning vägrar sälja. [/QUOTE] Vart ser du det?
Barcelona Cúles
2017-08-31 11:39
Vi verkar bli av med Douglas iaf, skönt! Bort med dököttet!
2017-08-31 11:35
Jussi Björling

Hur är han närmare än någonsin? ser knappast något som tyder på att han är nära. Det enda man ser är att Liverpools ledning vägrar sälja.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-08-31 11:09
@Alvés - Por Que?:

Det hade varit en sak om du sade det där för två veckor sedan. Men nu? När han är närmare än någonsin?
Barcelona Illusionista
2017-08-31 11:09
Nu hoppas vi att Lemar blir klar snabbt för Liverpool annars ser jag inte Coutinho hamna i Barca.
2017-08-31 11:02
En dag återstår, tror knappast Coutinho anländer sista dagen. Vi får nöja oss med Dembele.

Hade klubben haft lite hjärna så hade de skippat Coutinho och lagt ett bud på Seri som hade blivit accepterat direkt. Och så kan vi satsa på Cou nästa sommar istället.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-31 10:59
Chamberlain klar för LFC.

Welcome Cout.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-31 10:40
@Davids3:

Förmodligen Arsenal. Dom brukar vara duktiga på sånt
Barcelona Davids3
2017-08-31 10:35
En sak är säker och det är att klubben som förhandlar om Mahrez gör ett otroligt bra jobb, som inte tillåtit någon media veta något alls.
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-31 10:35
@Carles Puyol..65i:

Exakt detta är orden på mina känslor. Men jag vill också slå ett förlåtande slag för Neymar (håll i er nu). Men faktum är att hans ankomst indirekt fick råttan Rosell att avgå. Hans uttåg ur klubben kan mycket väl få Bartomeu bort från klubben. Lägg till 4 år av en hel del fotbollsgodis och drygt en miljard plus (om man inte räknar med hans astronomiska lön) i transferpengar. Om nu råttan Bartomeu ryker så vågar jag påstå att Neymar har varit minst lika viktig utanför planen som han har varit på planen, om inte mer. Att han även går ut och kritiserar ledningen värmer mitt brustna och numera iskalla hjärta, även om motivet var att rentvå sig själv från den kristna synden girighet. Någon 100% Jesus må han inte vara, men om Barto och resten av parasiterna försvinner från klubben så är Neymar helig iaf för mig.
Barcelona Carles Puyol..65i
2017-08-31 10:06
Haha vad hjälper det om vi har en dag extra att handla? Nu kommer jag få mycket hat men jag vill av botton av mitt hjärta att Barca misslyckas värva Coutinho. En klubb av Barcas kaliber ska aldrig vara ute så sent, det slutar aldrig med Bra, det ser vi med engelska klubbar som handlar i sista minuten.

Anledningen till att jag vill åtta Barca misslyckas är att jag är hundra procent säker på att allt fler och fler kommer kräva Bartemous avgång. Han har förstört Barca på alla möjliga sätt, truppen är helt jävla bananas, vi har typ 9 mittfältare men 2 duger typ, vi har 3 mittbackar, men väljer låna ut Marlon för att behålla Vermaelen(som är skadad 75 % av säsongen), vi har typ 6 anfallare, Munir och Arda platsar inte ens i Levante(med all respekt).
De väljer att anställa Ernesto Valverde som lovar att ungdomarna ska få chansen, han väljer sedan skicka iväg Marlon och Samper.

Hela världen skrattar åt oss, de flesta klubbarna hatar oss, ingen har respekt för oss längre. Det är cirkus i Barca nuförtiden och kommer det att förändras om Cournho anländer, helvete heller. Jag är så lack, så lack att den här underbara klubben hålls som gisslan av dessa idioter.
Barcelona Yellow cake
2017-08-31 10:04
@the cameroonians:

Alltså är det där sant är det ju rent utsagt förjävligt. Samper såg ju riktigt spännande ut på försäsongen..
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-31 09:12
camerooninas

Lite surt att tränaren tror på en men inte ledningen, som gör affärer som är gynnsamt för deras privata företag.

---------------------

Renato sanchez utlånad till swansea, jisses vad fort det kan vända i fotboll....
Barcelona the cameroonians
2017-08-31 08:54
Samper pratade ut om flytten till las Palmas igår kväll i RAC1.

Han säger att han blev förvånad över att det inte fanns plats åt honom i Barcelonas trupp då han är den enda naturliga back-upen till Busquets.
Han säger vidare att Valverde först räknade med honom, men att värvningar (av Paulinho) gjorde att saker och ting förändrades.

Han pratade också om att han haft en bra försäsong, jobbat hårt och att det därför känns tungt att lämna klubben i sitt hjärta - man att han måste acceptera det.

När det kommer till han speciella spelstil är han faktiskt tror att las Palmas kommer att anpassa spelet efter honom. Nu tänker han inte på Barcelona längre utan är fullt fokuserad på att göra bra ifrån sig i sin nya klubb. Vad som händer efter säsongen är inget att fundera över nu.
Barcelona Soko
2017-08-31 08:35
Vi har alltså en extra dag att värva som således kan användas för plan b, till skillnad från Liverpool som måste göra klart idag.

Ibland funderar man hur vår sportsliga och ekonomiska situation hade sett ut om man hade lyckats med egna spelare.  

Tänk om Sandro och Munir hade blivit bättre spelare, likt Dembélé och Mbappé, då skulle vi sparat 3-4 miljard.  Men nu försvann de båda för kaffepengar medan vi köper för miljarder. 

Och tänkt om Deulofeu , Denis, Samper, Roberto, Fabregas mf hafe varit bättre säg våra nya Xavi och Iniesta, då skulle vi idag inte jagat Coutinho, Dybala och Hazard.

Man kan i alla fall inte lägga skulden på ledningen då alla dessa spelare har fått chans efter chans men inte tog den varken hos oss eller där de blivit utlånade.
.

Annons: