/spanien/barcelona/forum/10790.aspx/spanien/barcelona/forum/10790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-03-21 18:12
Perfekt nyförvärv i Jordi Alba han kommer ha hand om spaniens vänster kant länge och han kommer vara en cule
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-21 17:44
Cruyff: "Barca play a type of football which delights everyone in the world and they have a coach with great human qualities, something that is extremely important nowadays."

RONALDINHO fyller 32 år idag och ett stort grattis till kungen! Det kunde inte bli bättre med tanke på att det är Newroz för oss kurder också.
Barcelona Ibillay
2012-03-21 17:21
The Reporter

"Intressant diskussion inne på Puertan.
RaulCR7 är ett objektivt fan :)"

Finns det objektiva fans hos marängerna?? VAAAA???

Snart kommer han nog bli spärrad av Ayattollan där inne..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-21 17:15
Crow

Japp, Barcelona har en skatteskuld på €48 miljoner till staten, och summan var ännu högre för ett par år sedan då Laporta betalade av en gammal skuld som härrörde från tiden då Gaspart var president. När staten krävde pengarna betalade klubben in den begärda summan direkt. Detta var i samband med att Villa värvades vilket satte klubben i en situation utan likvida medel under sommaren.
Så visst har man tagit sitt ansvar. Lägg därtill det faktum att man ur ett ekonomiskt perspektiv också valt att ta in en tröjsponsor. Transfersumman för det kommande fönster är däremot intakt, vilket gör att man lägger mer resurser på att sanera ekonomin inför bland annat fifas financial fairplay regler.

Att sedan "driva" klubben med förlust (som Laporta gjorde under sitt framför allt sista år) är ju knappast ett brott gentemot staten, snarare mot medlemmarna och de banker man lånat pengar av.

Visst skulle man kunna betala av den resterande skatteskulden snabbare, genom att t ex lägga transferpenagr på avbetalningar - men så länge inte staten ställer dessa krav har man samma typ av ansvar som övriga företag.
Vissa klubbar har ju inte förmånerna att kunna sälja sin träningsanläggning för en miljard kronor och sedan köpa tillbaka den för en krona... Då får man ta de möjligheter som ges.

Sen är det också så att den spanska staten skulle gå med värre "förlust" om Barcelona inte fanns och drog in mängder med momspengar i samband med turism etc. De tyska och engelska tidningarna/klubbarna borde nog titta på lite andra omständigheter i den spanska ekonomin än just fotbollsklubbarna, men det är min åsikt.
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 17:15
The reporter? Vad skriver HAn?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Reporter
2012-03-21 17:07
RaulCR7 skriver det som alla Real supportrar tänker, sanningen svider, men denne grabb talar verkligen sanning. Det kokar hos många i Puertan eftter honom nu, haha. Blir inte förvånad ifall redaktionen spärrar honom, bara för att han talar sanning :)
Barcelona The Reporter
2012-03-21 17:07
RaulCR7 skriver det som alla Real supportrar tänker, sanningen svider, men denne grabb talar verkligen sanning. Det kokar hos många i Puertan eftter honom nu, haha. Blir inte förvånad ifall redaktionen spärrar honom, bara för att han talar sanning :)
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-21 16:55
The Reporter Snarare mer skum och läskig disskussion. Xabi bättre passningspelare än Xavi... Hahaha
Barcelona The Reporter
2012-03-21 16:45
Intressant diskussion inne på Puertan.

RaulCR7 är ett objektivt fan :)
Barcelona ElTriplete
2012-03-21 16:29
Tycker det är så kul när Madridistas kallar oss för FC Qatar. :p
Helt blåsta är de, är de inte medvetna om att Florentino skrivit på ett kontrakt med Fly Emirates om att ha de som tröjsponsor?
Barcelona Messidinho_10
2012-03-21 16:25
Jag tror vi köper Neymar i sommar, läs detta!!
Barcelona Andresito
2012-03-21 16:24
Mycket läsvärt. Om det stämmer till 100% har jag ingen aning om.
Barcelona Ibillay
2012-03-21 16:24
Crow
Bara så du vet så kan du inte påverka nåt av det du säger genom att skriva här? Så vad är det du vill?
Gå in på Barcas hemsida så finns det säkert kontaktinformation där du hittar email-adresser eller så kan du säkert ringa dem och berätta det här för dem istället!

Håller tummarna för dig!
Barcelona Ibillay
2012-03-21 16:19
Real Madrid ska tydligen öppna ett nöjespark i Arabiska Emiraterna. "Real Madrid Resort Island" ska den heta.

Borde inte de öppna ett Zoo istället? Folk vill ju se exotiska djur som Pepe, Marcelo och Ramos.

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-21 16:19
Jag som supporter känner mig extremt skyldig till att ursäkta klubbens ekonomi. Not.
Barcelona Barca4eva
2012-03-21 16:11
Crow Jag försvarar absolut inte klubbens, gamla då, ekonomiska agerande. Men kom fan inte och säg att de är skyldiga staten pengar.
Barcelona Crow
2012-03-21 16:09
Ja, flera lag i Spanien är skyldiga staten pengar. Men det är endast Barcelona och Real Madrid som fortsätter värva för idiotiska summor, och vad som är ännu mer lustigt är att Real Madrid och Barcelona tillsammans hans störst skatteskuld, närmare 70 miljoner Euro.
Barcelona Barca4eva
2012-03-21 16:07
Crow De betalar av sina skulder, dessa är dock inte skatteskulder. Det du borde klaga på är tiotals andra lag i La Liga som är skyldiga staten pengar..där ligger väl Atletico högst upp på listan.
Barcelona Crow
2012-03-21 16:05
@Barca4eva:

Detta skrev du för några minuter sedan:

"Du har alltså inte kunna läsa lite om att klubben betalar av skulden bit för bit?"

Har Barcelona redan betalat av skulden? Det gick fort.
Barcelona The Reporter
2012-03-21 16:04
Besök sidan och diskutera fotboll allmänt, tipsa om spelodds m.m :)
Barcelona Barca4eva
2012-03-21 16:04
Så du kom in här med helt fel anklagande. Dina argument faller platt. Att Laporta gjorde det och det är inget nytt. Men att klubben inte betalar av sina skulder, som inte är till staten, är skitsnack. Get your god damn facts right.
Barcelona Barca4eva
2012-03-21 16:01
Crow 40miljoner för Alexis och Cesc? Drömmer du? En sak till innan skitsnacket fortsätter, varken Fc Barcelona eller Real Madrid är skyldiga staten pengar.
Grace/Wastelands
2012-03-21 15:58
Shanghai

Hålelr med dig angående Messi. Jag tycker det är en aning oroväckande att våra andra anfallare är så totalt sterila i målskyttet, om Messi blir avstängd eller skadad en längre tid så vet jag inte vad som händer.

Hade hellre sett att Messi gjorde 10-20 mål mindre per säsong och en Alexis och en Pedro på 15 var i ligan eller något. Messi är bra ändå, men fan, andra anfallare måste börja göra mål snart. Det är oroväckande hur viktig Messi är just nu.
Barcelona Crow
2012-03-21 15:55
@EL Corazon - King of Barcelona:

Blahablaha AB går i konkurs på grund av att den spanska ekonomin går kasst. Detta är något Barcelona bidrar till, istället för att betala tillbaka sin skatteskuld, så lever de i sin egen bubbla och värvar spelare på toksummor hela jävla tiden.
Barcelona Crow
2012-03-21 15:54
@Barca4eva:

Jag är ganska påläst när det handlar om de europeiska klubbarnas ekonomi, och det är inget nytt att Laporta lämnade en fet skuld efter sig innan han förvann.

Vänta nu.

Zlatan värvades för närmare 70 miljoner-sålders för 30.
Alexis värvades för 40 miljoner.
Fabregas för 40 miljoner.
Villa för 40 miljoner.

Dessa de senaste 2-3 åren. På 2-3 har har Barcelona värvat för nära 200 miljoner Euro. Detta medans den spanska ekonomin gått spikrakt nedåt i samma period.

Visst, jag kan köpa allt det där "försvara" sig egen klubb o så. Låt gå. Men det är omöjligt att försvara Barcelonas ansvarslösa agerande ekonomiskt, och det är komiskt att vissa av er ens försöker.
2012-03-21 15:51
Det är väl förtusan inte vårt fel om Blahablaha AB går i konkurs eller sitter med stora skulder?
Barcelona Barca4eva
2012-03-21 15:48
Crow Ganska kul att allt du säger kommer från en enda artikel. Du har alltså inte kunna läsa lite om att klubben betalar av skulden bit för bit? Eller att man inte tänker göra tokvärvningar, samtidigt som man ändå kan köpa spelare ifall de behövs? Att tro på ett rykte som det senaste om Neymar..hur känner du dig? Baseras hela ditt liv på medias bullshit? Hur i helvete tänker folk...
Barcelona Crow
2012-03-21 15:41
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Jag är inte rädd för Barcelona. Men jag tycker att det är så sjukt omorolasikt att, istället för att betala tillbaka sin skatteskuld som man har till staten, värva spelare för toksummor. Det är förihelvete företag i Spanien som stänger ner på grund av att ekonomin är i botten i Spanien. Och inte blir det bättre när den spanska staten får lån och bidrag från den tyska, vars pengar bland annat finansierars av Bayern Münchens skattepengar. Alltså blir detta indirekt något som påverkar Bayern.
Barcelona Messidinho_10
2012-03-21 15:37
Busi har vunnit allt som går att vinna!! Han är nummer 1 på sin posistion, han behärskar teknik, passningar, spelförståelse som ingen annan kan!!

För mig med är Busi odiskutabelt bäst!

Visca Barca!!!
2012-03-21 15:36

LeoMessi
Ja, jag var ironisk. Man hör ju ständigt härinne att den och den ska köpas.

Ronaldinho10yElfenomeno9
Busquets är grovt underskattad av de flesta förutom av oss Culés då.
Annons: