/spanien/barcelona/forum/1079.aspx/spanien/barcelona/forum/1079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-02-28 22:42
På tal om högerbackar, jag har inte sett en bättre högerback för att vara så lång 1.90 som Meunier i PSG.
Rüdiger i Roma som också är 1.90 är en annan bra back som imponerar på mig.
Exempel bara på att det finns bra spelare att hitta utan att behöva jaga känds namn och betala dyrt.
Barcelona Soko
2017-02-28 22:34
@El Pistolero #9:

Ordinarie mittback Lenejue bla som fick rött kort ikväll. Flera andra har blivit varnade, osäker dock om någon fick sitt femte.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-28 22:28
Parejo fattige mannens Fabregas :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2017-02-28 22:18
FCB_Messi Det mittfältet med Busquets & Parejo! Wow ;)
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-28 22:10
Soko Vilka spelare är avstängda?
Barcelona FCB_Messi
2017-02-28 22:08
Finns många spelare i la liga där jag hade valt före dagens rakitic. Bruno i Villarreal Nzonzi i Sevilla Parejo i Valencia Isco i real
Barcelona Soko
2017-02-28 21:39
@Lion24:

Det regnar i Baskien 350 dagar om året.

ps. Synd med avstängda spelare i Eibar. Hade annars hoppats på piängtapp för Real till helgen. Eibar tog poäng mot Real borta kan göra det hemma också.
2017-02-28 21:25
Se på fan. Helt plötsligt spelar Callejon bra o nätar mot Juve. Var fan var du mot RM....
2017-02-28 21:00
Fotbollsväder ju! Samtidigt känns det som att det aldrig regnar när vi spelar?! Ibland önskar man att det gjorde så slipper man alla dessa ökentorra fotbollsplaner likt matchen mot atletico.
Barcelona Lion24
2017-02-28 20:51
Är det bara jag eller känns det inte som att det alltid regnar på Anoeta när Sociedad spelar?
Barcelona shalit
2017-02-28 20:45
[QUOTE=Soko]Vad tror ni om rykte att byta Rakitic mot Isco . [/QUOTE] Kan Isco klara av hemjobbet som Rakitic tar?
Barcelona Soko
2017-02-28 19:21
Vad tror ni om rykte att byta Rakitic mot Isco .
Fuerza
2017-02-28 16:52
@Davids3:
Sevilla i cupen. Domare: Lahoz. Det lustiga är att bollen var ca 1 meter ovanför Modric även när knuffen utdelades av James Rodriguez. Om vi leker med tanken att N'Zonzi hade knuffat Modric så hade det varit felaktigt dömt då Modric inte hade nått den bollen om han så vore lika lång som CR och hade CR's spänst (Ronaldo hoppar 78-80 cm som högst med ansats). Jag förstår om en straff tilldelas (när bollen är utom räckhåll) vid våldsam spark eller armbåge. Men en knuff som får en ur balans vid hög fart? Nej.
Barcelona Davids3
2017-02-28 16:20
Vem var det Real mötte där de fick straff pga. en realspelare knuffade en annan realspelare ?
2017-02-28 14:31
Scenes när Lucho återgår till standard formationen igen mot Gijon ;D
2017-02-28 14:25
Bosketts Samtidigt så är en lahm en extremt smart spelare medan Alba lutar mer åt den andra hållet.... Det var första gången det mittfältet spelade tillsammans, rafinha har haft Roberto rollen en match med tidigare. Men tycker vi ska köra på samma spelare tror det finns mycket att hämta där. Med mascherano tillbaka så kommer vi inte behöva ställa om till 4-3-3 defensivt. Där kan Robertos lungor komma till nytta i pressspelet.
Barcelona Bosketts
2017-02-28 14:15
Yellow cake

Ja, problemet är ju vad man gör med Alba, som trots allt är en riktigt bra fotbollsspelare. Han hade gjort sig utmärkt på Neymars position i brassens frånvaro, men där lär han inte räkna med många minutrar per säsong.

Nu tänker jag bara högt här, men skulle vara intressant att testa Alba i mitten av planen på ett fyrmannamittfält, faktiskt. Han har Tiki-Takan i blodet och en hyfsad speluppfattning. Lahm har ju spelat en hel del på mittfältet, och tog omställning ytterback till innemittfält väldigt bra.

Hade jag varit tränare hade jag åtminstone lekt med tanken, då mittfältet är i stort behov av en remake.
Barcelona Yellow cake
2017-02-28 13:39
Om L.Enrique ska spela på samma sätt som mot Athletico de Madrid skulle jag vilja se dessa spelare helst tror jag? Iofs, Alba vill man väl ha in.. --------Mascherano-Pique-Umtiti--------- --------------------------------------------------- ---------Roberto--Busquets---Iniesta----- ----------------------Messi--------------------- D.Suarez---------Suarez--------Neymar som i defensiven blir: S.Roberto---Mascherano--Pique--Umtiti --D-Suarez-S.Busquets-Iniesta-Neymar ---------------Messi---Suarez.---------------
Barcelona Iniesta70.
2017-02-28 11:08
Jaha, tre blytunga poäng senast. Kanske på en av de svåraste bortaborgarna att inta. Så filosofin för dagen blev: Kan vi inte tikitaka ut motståndarna så får vi skita ner knäna och ta fram karaktären och klumpedunsa in bollfan i mål, det funkade ju alldeles utmärkt. Eller "utmärkt" var kanske att ta i. Men har man en fusion av Obelix/Röjar Ralf däruppe som är ohälsosamt nyttig i såna här pustar och frustar matcher så kan han röja och plöja en väg till mål för sina lagkamrater.
För att Suarez inte hade satt på sig sina skyttekungsmockasiner märkes ett par gånger. Däremot så verkar han vara gjord av bautasten när han välter en motståndarbacklinje och lämnar vägen öppen till övriga aspiranter till skytteliga titeln.
Neymar visar att han är brutalt bra när han slutat att sätta sig på arslet och använder sina höfter och kvicka fötter att slita sig loss och skapa oreda i ett av de mest rediga försvarslagen i Europa.
Roberto på mitten! Som jag har tjatat! Succé? Nja, men visst glimtade han till ett par gånger. Ge grabben forsatt förtroende så får vi se vad La Masia grabben är gjord av. Kommer han lira som Xavi? Nix, det kommer ingen. Så hold your horses och jämför hellre med nån mer mänsklig, te x Gomes, Rakitic. Om man nu måste jämföra.
Mathieu då? Grabben som släpas i geggamojan innan matcherna ens har hunnit börja. Skitbra! Felfri och hur nyttig som helst i det fysiska spelet. Lät att såga grabben, mindre lätt att dunka hans rygg när det är befogat. En man för framtiden? Nix.

Själv är jag som Bosketts redan varit inne på, lite nyfiken på hur Denis kan användas i det här systemet, i rätt roll med rätt självförtroende så...

Luchos gameplan, djärv eller dumstridig? Tja, han gjorde ju faktiskt något så jag ställer motorsågen på tomgång. Vi tog tre poäng, Messi avgjorde. Roberto på mittfältet. Neymar stod upp. Suarez bowlade sig fram. Ter Stegen spikade igen.

Så, min bettskena jag fått börja använda efter PSG matchen fick läggas åt sidan en par kvällar. Fulwhiskeyn fick stå kvar i gömman.

Tror nog att vi kan trampa förbi marängerna om ett par omgångar. Hoppas vi fortsätter nöta på den inslagna taktiken så inte Lucho slänger in alla i sin roulette och snurrar runt alla pjäser inför onsdagensmatch. Spela samma elva en gång till...

Barcelona DaniAlves#11
2017-02-28 11:05
Har nu suttit och läst forumet i två dagar och de enda vi diskuterar här inne är domarens beslut i match mellan villarreal - real madrid. Allvarligt grabbar? Vad är det för nivå? Det finns 100 andra saker att diskutera, som t.ex vår prestation mot Atl Madrid. Som var allt annat än bra, visst vinner vi matchen och visar stor vilja och kämpaglöd men det är det minsta man kan förvänta sig efter senaste tidens resultat. Alla som har spelat fotboll vet att man aldrig ska låta domaren avgöra matchen, man ska ta tag i saken med egna händer. Och det lyckades inte Villarreal att göra, när de hade 2-0, så vek de sig, de ändrade sitt spel totalt, och misslyckades med det fina passningsspelet de hade under första halvlek. Trots detta så valde de att inte grisa och kriga för att vinna matchen, utan Real kunde ganska enkelt utnyttja deras kanter och ha väldigt vassa anfall via inläggsspel.

Jag vill inte säga åt någon att inte diskutera en specifik sak, men man blir less när det enda man läser under 2-3 dagar är låga pikar mot Real Madrid och domarkåren. Spelar vi så bra som vi kan så är detta helt nonsens. Då kör vi över alla lag, men vi spelar långt ifrån full potential just nu. Och jag personligen tycker att det bidrar till en mer kvalitativ diskussion än massa tjat mot domare och Sergio Ramos...

Visca Barca
2017-02-28 08:20
Haha umtiti med la cooooncha Riktigt härliga scener var det, även efter matchen så såg man hur viktig den matchen var.
2017-02-28 08:18
Allegri (coach Juventus): "Interest from Barça? I am learning English and Spanish? I struggled to learn Italian at school!" [as] Hell No, inte en chans i världen. Lucho alla dagar i veckan.
Barcelona zigazaga
2017-02-28 08:12
Här får man se hur spelarna firar efter målen mot Atletico. Älskar passionen! Kolla Suarez, han går ju helt bananas, det är precis sånt man vill se. Han skriker: "La concha de su madre!", sen hör man Umtiti skrika mot publiken: "La conchaaaaaaa!" Hahah :D
Barcelona Barcelonistas
2017-02-28 00:54
Ronaldo slog ett rekord igår han blev den spelaren som gjort flest straffmål i la ligas historia. Inte så konstigt att folk kallar han för Penaldo..
2017-02-28 00:52
The Year 2086. Barca have been robbed by bad refereeing decisions for the 1000th time. Football fan: "It's fair because v Chelsea in 08/09" Haha! Typ så.
2017-02-28 00:40
[QUOTE=Barca4life98]Grabbar vet ni vad jag tycker är roligast? Att vi har vunnit 6 av de 8 senaste ;) Har en konstig känsla av att Sevilla kanske tar titeln i år däremot. Den här säsongen känns som 13/14 säsongen, när Atletico gick under radarn och vann. [/QUOTE] Många Sevillaspelare är inte bra nog för att vinna ligan, kvittar hur bra Sampaoli är som tränare. Atletico 13/14 hade en helt annan kvalité på spelarna. Blir Barça eller svinen som tar ligan.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-02-28 00:27
ja denna hade bettat hårt på Elche den kvällen och så gör pepe detta. Åhh gick i taket
Barcelona Barca4life98
2017-02-27 23:57
Grabbar vet ni vad jag tycker är roligast? Att vi har vunnit 6 av de 8 senaste ;) Har en konstig känsla av att Sevilla kanske tar titeln i år däremot. Den här säsongen känns som 13/14 säsongen, när Atletico gick under radarn och vann.
Barcelona DM1982
2017-02-27 23:16
[QUOTE=II Barça II]Haha Bale knuffade sin egna målvakt igår, i samband med en hörna, Navas ramlar, domaren dömer frispark åt Real. Det kan vara det mest patetiska jag någonsin har sett. Se länktips. [/QUOTE] Tyckte det var roligare när en Real-spelare puttade sin lagkamrat och de fick....straff.
Barcelona Soko
2017-02-27 22:22
Är Klopp nästa att få sparken? Ska vi hugga i honom då ?
Då skulle vi få honom gratis?
Annons: