/spanien/barcelona/forum/10633.aspx/spanien/barcelona/forum/10633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-10 15:05
Idag så ska vi vila spelare. Vi har en tuff period framöver och det här är den sista matchen på länge där det inte är något snack om att vi ska vinna, och det komfortabelt. I helgen är det Levante borta vilket kommer bli en riktig skitmatch, kommer nog likna Osasunamatchen, dvs usel och liten plan, galna hemmafans och ett tufft spelande hemmalag. Kan bli en jobbig match inför CL och därför ska de bästa spelarna vila idag mot Getafe.

Ingen av Xavi, Iniesta eller Busquets startade senast och enligt mig kanske Xavi kan vila en gång till, de andra två får starta. Thiago får ta vicekaptenens plats. Jag ser även helst att Messi också vilar vilket dock inte kommer hända, han kommer spela 90 minuter vad som än händer. Både Alexis och Pedro startade senast och jag ser åtminstonde att chilenaren vila. Cuenca eller Tello tar hans plats. I backlinjen har vi inte så många alternativ men jag ser gärna att Piqué går in direkt i startelvan efter hans lilla skada. Puyol får stå över. Dani Alves är avstängd och där går Montoya in i hans ställe.

Valdés;
Montoya, Pique, Mascherano, Adriano;
Thiago, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Tello;

Tidiga byten på Busquets och Iniesta. Möjligen Adriano också, skulle inte vara bra om han blev skadad nu.
Barcelona Myrran
2012-04-10 14:51
Thanks to @sidlowe for this one - Karanka has now done 43 news conferences since Mourinho took over at #RealMadrid

Helt sjukt mycket, Tito har gjort en för Barca och då va Pep på sjukhuset...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-10 14:46
10 poäng :-P
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-10 14:27
fyfan spanska förbundet alltså! Det är helt sjukt vad dom håller på, att inte folk ifrågasätter deras genomskinliga beteende! Hoppas verkligen barca vinner ligan så alla gubbar sätter champagnen i halsen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-10 14:23
westinho - Sergio #16/

Håller med om Betis. Svår match to say the least. Inte heller Levante borta på lördag kl 22:00 är helt okomplicerad heller.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-10 14:20
Det här är nog bara ett spel som han använder. Varför skulle han Isf köra med minst 8 ordinarie spelare i varje ligamatch och det har han gjort precis som förr, vare sig vi har varit fem poäng före eller tio poäng efter. Sen är spelarna så klart inte så dumma och tar åt sig, kolla bara på en som Pique som har skärpt sig mycket på slutet. Vi får göra vårt bästa och se hur långt det räcker. Vi får se vad Atletico kan göra imorgon med Falcao, jag hoppas bara att det inte blir tomma korridorer i deras backlinje. Förra matchen var ju pinsamt, de skänkte nästan bort tre mål.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-10 14:13
Förutom El Clásico är jag mest rädd för Real Betis borta. Betis är ett spöklag för Barcelona, har alltid problem mot dom. Framförallt på deras arena.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-10 14:10
Dill - Busquets!!

Fan nu gjorde du mig sugen på churros. :(

Haha men jag håller med dig, tror knappast Pep säger samma sak till oss som han säger i omklädningsrummet.
Pep lärde sig från den bästa (Mourinho) om hur media kan påverka, men nu börjar Pep bli bättre än Mourinho som börjar tappa greppet totalt och skickar sin handdocka på presskonferenserna.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-10 14:06
Alavi sist han sa det låg vi 10 poäng efter, sedan dess har Madrid tappat poäng i 3!! matcher, för mig kan pep fortsätta säga så om det gör att Madrid får press på sig och tappar poäng som konsekvens av pressen. Pep vet vad han gör.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-10 14:02
Cescs avstängning har blivit konfirmerad så han kommer inte spela idag. Alves tränade med gruppen också.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-10 13:59
Jag tror det är mindgames. Rätt så övertygad om att han inte kommer till träningarna varje dag och säger " All right gubbar ligan e körd så vi går o käkar churros". Tror han säger raka motsatsen tilll laget jämfört med det han säger till median.

Jag har så sjukt mycket hopp just nu. Kommer ihåg när någon användare här skrev att han fortfarande hade hopp när vi låg under med 10 poäng, och alla bara skrattade åt honom. Kan erkänna att även jag tappat hoppet.

Getafe på camp nou ska vi fan greja alla dar i veckan, men levante i helgen den viktigaste matchen bortsett från el clasico. Det blir tuffft.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-10 13:49
Guardiola tycker fortfarande att ligan är över. Kom igen, om detta inte är mindgames, så är det fruktansvärt dåligt av honom att försöka sprida den grejen i truppen. Vi kan mycket väl vinna ligan med tanke på hur Madrids spelschema ser ut och att vi Måste besegra Los Blancos på Camp Nou.

Besegrar vi inte dem på Camp Nou så är det över, då håller jag med Guardiola. Tills dess, vamos de puta madre!

Som sagt, jag hoppas att det bara är mindgames och inget annat. Vi kanske får svaret ikväll, om han satsar med sin startelva eller inte. Dani Alves är borta sedan tidigare, Montoya lär hoppa in som ersättare. Vågar man hoppas på den bästa startelvan han har till sitt förfogande?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-10 13:33
Enligt mig är Casillas oerhört överskattad. När folk läser hans namn i några jämförelser med andra målvakter så säger dem "åh va fan det är Casillas hur kan ni jämföra honom med han eller han". Iker har gjort många tabbar genom åren, men blir bortglömda efter några få sekunder. Vi tar Valdes som exempel, själv så tycker jag att han har varit stabil ett tag nu sen Míster tog över laget och ändå finns det några som tar upp hans tabbar från 2005 mot Valencia och Villa.
2012-04-10 13:33
Ursäkta att jag bombar forumet men jag tycker det är sjukt komiskt att puertan börjar klaga på domaren så fort vi utmanar dem om liga guldet. Haha vad hände med straffen vi skulle haft mot espanyol, getafe, Valencia osv. Vad hände med Mallorcas bortdömda mål mot Real, ramos armbåge mot vallecano, deras 10 straffar?
Barcelona Ibillay
2012-04-10 13:31
Affellay måste fan spela idag!
2012-04-10 13:27
Med all respekt för vår fantastiska målvakt valdes så måste jag tyvärr hävda att casillas är bättre. Med fötterna är dock valdes hästlängder bättre, men det är inte konstigt med tanke på att valdes kommer från den egna akademien. Faktum kvarstår att casillas är bättre fotbollsmålvakt än vår fantastiska valdes.
Culé - Messi y Alexis
2012-04-10 13:24
Dill

Ingen artikel ännu.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-10 13:21
Grabbar är det fel på min uppdatering på mobilen eller finns det ingen inför artikel inför matchen ikväll?
Culé - Messi y Alexis
2012-04-10 13:17
Official: Alves (and Afellay) trained with the group this morning, Pique individually #fcblive

Nice!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-10 13:02
Jag vill säga några saker om Valdes-Casillias jämförelsen. Lägg märke på en grej mina vänner, det finns barca fan som anser Casillias vara bättre men inhen maräng i princip tycker Valdes är den bästa. Samma med Messi-Ronaldo jämförelsen. Det finns en hel del madridistas som säger att Messi är bättre medans ingen cule.tycker Ronalfo.är den störste. Den här grejen tror jag förklarar mycket. Jag har följt internationell fotboll sedan millenium. Casillias är.den bästa målvakten jag har sett. Hans räddningar på El Classivon och i VM finalen talar sitt tydliga språk.
Edit: skriver med Galaxy, kanske liye haövflummig inlägg sorry
Barcelona Messias_10!!
2012-04-10 12:48
Ursäkta för dubbellinlägget...
Barcelona Riiio!!
2012-04-10 12:47
Äsch Tjockisen Borell är bara fet och killen går säkert igång på att kika in här på vårt forum och läsa om hur vi kommenterar honom och att vi stör oss på honom o sånt.

Han e säkert en sån som kommer i brallan så fort Robert Huth från engelska ligan drar iväg en tjongboll upp på andra läktarsektionen... vem fan bryr sig om Borell seriöst. Mer anonym kan man fan inte vara..
Barcelona Blaugrana 4ever
2012-04-10 12:46
The committee that should decide on Liga suspensions is meeting now. Cesc's suspension will be confirmed, he won't play tonight.
Barcelona Messias_10!!
2012-04-10 12:43
Tjenare Cules! Jag är ny här o jag hoppas att vi får massa fina stunder tillsammans!!
Njuuuut!
Visca el Barca!
Barcelona Messias_10!!
2012-04-10 12:43
Tjenare Cules! Jag är ny här o jag hoppas att vi får massa fina stunder tillsammans!!
Njuuuut!
Visca el Barca!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-10 12:28
Tjockisen Borell kan dra åt helvete och dränka ner sig någonstans. Han säger att Barca bara vunnit en titel under 60-talet, 70-talet och 80-talet och det är FEL. Sen så säger han att det bara att är 12 åringar och 14 åringar som håller på de. Vilken jävla pajas, sitter det bara barn på Camp Nou eller?

Man vill nästan skriva en krönika för att bevisa att han är en Pajas, han säger att vi borde söka efter kunskap när han själv säger att Barca vann en titel på 60-talet, en på 70-talet och en på 80-talet. Om bara red skulle tillåta det...
Barcelona Barcadinho.
2012-04-10 12:09
Puyi the lion -

Det finns en viss chans att Malaga matchen kommer spelas dagen innan (tisdag 1/maj). Du bör räkna med det om du inte vill vänta till drygt 10 dagar innan för att veta exakt.
Barcelona Trippeln
2012-04-10 12:06
Jag vaknar idag med glädje av att det bara är 4 poäng från historiens största vändning.

Får vi till vändningen så vinner också fotbollen då Mourinho med all sannolikhet försvinner den ho**n!

Visca Barca!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-10 11:14
Number in the Raffle: 000309 :D

Come On! Gud... låt mig ha tur nu för helvete!
Argh.. men vilka priser alltså, en avgift på 68€ dras om man har tur att få en biljett tilldelad, jag vet inte vad biljetten kostar men söker ändå, haha..

Bra att Barcelona för övigt skrivit fel membership# på årets medlemskort..

Dagens grej är ju att man fick prata med en Spanjorska som var bra på Engelska, fan.. det är inte varje dag det händer alltså.

(Själv är man riktigt kass man på Engelska över telefonen, som att man blir nervös och stressad, lät typ som Ola-Conny och Morgan i en stark resa.. haha)
Barcelona Puyi the lion
2012-04-10 10:59
Okej tack så mycket! Men det är just de jag försöker kolla upp, och tänkte höra med er här om det är någon som har bra koll på sånt.

Såg nu att El Classico blivit flyttat till 21, innebär detta att detta att risken blir större att Malaga matchen blir flyttad med då?
Annons: