/spanien/barcelona/forum/1060.aspx/spanien/barcelona/forum/1060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2017-02-15 10:12
@StolpeIn:

Om jag var i er sits skulle jag köpt biljett på plats dagen före. Det lär vara många fans som bojkottar returmatchen, så att det är fullsatt är ingen risk. Däremot får ni nog betala fullpris, vilket i CL är ganska högt.

Bua lite för mig också om ni nu går :)
Barcelona the cameroonians
2017-02-15 10:11
All good things must come to en end, hey?!

Luftslottet som sprängdes hade väl varit en passande titel om man hade fått för sig att skriva en bok.

Xaviesta är inne på helt rätt orsaker och de som känner mig som skribent vet ju att jag inte har den bästa "relationen" till vår sittande ledning.

För att koppla samman just ledningen med "insatsen" igår så vill jag poängtera att denna ledning gjort allt för att förlänga kontraktet med Lucho sedan 1 åt tillbaka. De har alltså totalt missat det många av oss sett från andra sidan Europa - nämligen att Enriqu inte har fler ess kvar i rockärmen, och att han inte kommer att kunna förvalta eller utveckla truppen och spelet mer. Och han verkar inte ha verktygen för att fixa felen heller. Det såg vi igår när andra halvlek blev en kopia av den första.

Samma sak med Pep, de såg inte signalerna att han började tappa omklädningsrummet och energin och körde fast. De erbjöd honom ett kontrakt med en blank rad gällande lönen att själv fylla i, men förstod då, precis som nu, inte hur fotbollen fungerar.

Som ett tredje exempel kan ju sägas att Bartomeu själv ville förlänga med Tata Martino trots att det tydligt inte fungerade.

Min uppfattning är att den sittande ledningen inte har så bra insikt i fotbollen, men till skillnad från t ex Laporta (som hade Cruyff) så verkar de inte ta hjälp från någon med den biten heller. För mycket prestige, och för lite kunskap.

Så vad händer inne i Can Barca nu kan man undra? Är det lite desperation i kulisserna eller finns det en strategisk plan. Och kommer en sådan plan att innefatta hela klubben eller kommer det bara att fokuseras på kortsiktighet igen. Det är en lång väg kvar till 2021.

Barcelona har förlorat förr, men då kände jag ändå en stolthet över klubben som sådan för det fanns andra värden och visste att det den röda tråden skulle ta oss tillbaka på rätt spår igen.
Idag är jag inte lika säker. och det känns inte bra.
Barcelona Soko
2017-02-15 10:10
Bosketts

Varför skulle det skada mera att sparka Lucho nu än att vänta ?
Sparka ut honom omgående och kör utan tränare eller låt en ungdomstränare ta över som kan uppfylla sin dröm och motivera andra ungdomstränare. Nu alltså när vi har varken något att vinna eller förlora. Sparka den totalt okompetente och skicka signaler till andra att med dåligt jobb finns inga garantier att stanna kvar bara för att det är Barca. Klubben måste släppa sin stolthet att inte sparka sina tränare och låta de själva säga upp sig..
Lucho har förstört Barcelonas själ och ska ändå vara kvar flera månader till? Jag spyr bara jag ser honom. En sån arrogant och nonchalant människa har jag inte sett tidigare. Det enda han bryr sig är att utöka sitt CV och bättre erbjudande från andra lag.
Barcelona StolpeIn
2017-02-15 10:07
Hej,

Tror ni gårdagens resultat gör det enklare för 8 tappra barcafans att få tag på biljetter till returmötet den 8:e mars?

Vi åker ner redan den 5:e mars och har stora förhoppningar om att se matchen live, på plats! Men ingen i sällskapet har någon matchbiljett, ingen är heller medlem i klubben.

Hur får vi tag på biljetter på bästa sätt?

Tacksam för svar.
Barcelona Bosketts
2017-02-15 09:58
Efter att ha följt Barcelona i nästan 20 år har jag nog aldrig varit mer skamsen över hur mitt lag uppträdde som igår. Så tafatt, uddlöst och oinspirerat. Ångestladdad morgon helt klart.

Men, på något sätt är jag också oerhört lättad. Genom att ha åkt ut i åttondelsfinal i CL (via en utklassning mot ett lag vi normalt sett är bättre än), till 80% förlorat ligan till Real Madrid och tappat en stor del av klubbens identiska och ikoniska mittfältsspel så MÅSTE en förändring ske. Det förstår alla som arbetar i och runt klubben.

Och första steget i detta är ett utbyte av tränare. Jag vill inte att det sker nu. Sådant skadar bara mer än vad det hjälper. Om jag fick välja skulle följande scenario ske:

1. Lucho meddelar att han avgår efter säsongen.

- Detta höjer moralen sista delen av säsongen. Spelarna och fansen slipper leva i ovisshet, och en ny tränare (Sampaoli?) kan kontaktas varpå denne kan få lämna sin önskelista över potentiella nyförvärv liksom överflödiga spelare.

2. Ledningen omorganiseras.

- Bartomeu sitter till 2021. Det vet vi. Så än är det många år kvar på (det enligt mig) hopplösa ledarskap under Josep. Men, vi kan peta in folk där det behövs. För mig är det obegripligt att folk som Puyol inte (så vitt jag vet åtminstone) inte har en roll inom klubben. Xavi behöver bli involverad på något sätt redan nästa säsong. Vi behöver ett betydligt tydligare arbetssätt gentemot La Masia.

Jag känner mig fortfarande helt fördärvligt ångestfylld efter gårdagen. Men jag är också renad. Laget besitter en enorm potential, och ska med rätt ledare och taktik kunna studsa tillbaka rätt snabbt redan nästa säsong.

Tills dess är det bara att hålla nävarna knutna och hoppas på det bästa.

Slutligen vill jag bara berömma de allra flesta som satt på forumet igår. Trots en fullständigt horribel kväll så hölls nivån intakt. Somliga skribenter gick givetvis över gränsen, vilket nu resulterat i en spärr, men rent generellt var nivån BETYDLIGT sämre för ett halvår sedan. Så, bra jobbat till alla er (och ni var många) som lyckades hålla sig på banan!!

Barcelona yeezus
2017-02-15 09:57
Får man hoppas på Sampaoli efter sommarn?
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 09:54
Har underbettet avgått än? Sitter och väntar nämligen.
Barcelona LennyRomario
2017-02-15 09:40
Äntligen mina vänner! Äntligen!!!!! Så kom den då äntligen, dagen som fick detta luftslott att kollapsa! Det var på tiden! Inga snabba omställningar som vänder en förlust till seger, och därigenom får fansen att glömma att det bara är en tidsfråga innan vi faller ihop som ett korthus. Tiden är ute, korthuset har fallit. Det finns inget som gör supportrar så kortsiktiga och villiga att blunda för verkligheten som segrar. Men det kommer dröja länge innan det går att blunda bort den här förlusten. Jag antar att det inte längre finns någon som försöker med analysen, "Lucho tränar ned spelarna med flit, så de kollektivt ska nå en toppform till våren?". Den var ju annans ganska flitigt använd under ca sex månader. Under de sex första månaderna höll Lucho på att få sparken. Och under de senaste 12 månaderna har de sett bedrövligt ut. "Alltid en legend. Puyol" sammanfattar det hela bra: "LE har byggt hela sitt lag på att tre spelare ska göra allt. Resten har varit en gröt sen dag 1. Ju längre han har fått jobba med laget ju sämre har det blivit. Första säsongen är ett undantag då det blev en otroligt bra kombo då vi fortfarande bevarade mycket av det pep byggde upp , medans LE inte hunnit riva ner det." Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. När du är det offensiva laget, med en TYDLIG plan, då hamnar allt ansvar på dig. Hur många är det inte här inne som skrikit sig hesa om att Tiki-Takan är sönderläst, Pep är sönderläst, vi måste utvecklas, det går inte att spela sån fotboll längre, framtidens fotboll är blabla. Det är många, och det är i stort sett alltid fel - i det stora perspektivet, men kan naturligtvis vara fullständigt sant i en enskild match. Men när du är Lucho eller Mou, och i stort sett inte har en tydlig offensiv taktik så är det ingen som gormar om det. Inte en enda kommentar här sen förlusten igår kväll innehåller ordet "sönderläst". Ingen. Fast, om jag ska vara riktigt klarsynt och ärlig mot mig själv, är Luchos försvinnande verkligen tillräckligt för att min fulla kärlek ska återvända till Barcelona? Nej, tyvärr är det nog inte så enkelt. Men det är ett steg på vägen mot den dagen när vi slutar att bete oss som Real Madrid, återuppväcker La Masia, ber Barto fara åt helvete, slutar med smutsiga affärer, återupprättar vår heder och återvänder till det spel Cruyff så kärleksfullt skänkte oss.
Barcelona Soko
2017-02-15 09:22
Bollinnehavet

Reals spel har också varit skit ut säger du. Och det har du rätt i. Men skillnad mellan Barca och Real och Enrique och Zidane är att Real låter sig aldrig begravas, utklassas och förödmjukas. Real har just på det sättet vunnit CL två gånger på tre år och håller på och vinner ligan också.
Barcelona DM1982
2017-02-15 09:16
[QUOTE=Soko]PSG begravde inte bara laget i Paris igår utan hela klubben fick ta emot smällen utan dess like. Barca budgeterade att komma till semifinal och nu blev det uttåg redan i åttondelsfinal något som betyder flera hundra miljoner i uteblivna intäkter. [/QUOTE] Ingenting som inte ledningen kan fixa med lite mer reklamplats på tröjan. Finns lite plats kvar som kan dra in några millar. Finns inte mycket att tillägga efter den här plattmatchen som inte redan har skrivits. Kollektiv kollaps där absolut inget stämde. Siffrorna kunde ha blivit större men med 4-0 så är det här dubbelmötet färdigt. Som jag skrev igår, CL kan man lika gärna åka ut tidigt om man inte kommer till final. Med det här spelet så hade Barça inte ens fixat gruppen, fullt logiskt att försvinna nu. Nu är det full satsning på ligan. Real får gärna vinna över Napoli så att de får ett tuffare schema under våren. Finns inga ursäkter för Barça att inte vinna resten av matcherna, de har mycket att kämpa för. Äran om inte annat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-02-15 09:14
Matchbilden igår såg ut som väntat. PSg-spelarna var bättre på varenda position. T o m Trapp i målet var bättre än Ter Stegen trots att han inte behövde göra så mycket. Det var ren och skär utklassning där Emery helt och hållet klädde av Lucho. Det går inte att gnälla på enstaka spelare efter en match där precis alla blir överglänsta.

I Viasatstudion i halvtid sades det att Lucho slet sitt hår på bänken eftersom spelet inte såg ut som han ville, men vad jag såg på planen var precis det spel som Lucho fört in i vår klubb efter att helt nedonterat det snabba kvicka mittfältsspel som vårt Barca gjort sig kända för. Lucho hade ingen som helst rätt att vara arg. Det är hans fel.

Jag är inte speciellt besviken eller arg eftersom jag förberett mig mentalt på att detta skulle ske. Det mest positiva just nu är att Lucho bara måste lämna efter säsngen, helst innan dess. Kanske kan jag få tillbaka den fotboll jag vill se Barca spela med en annan tränare.

Något annat som irriterar som en nagel i ögat är att Ter Stegen än en gång står stilla på mållinjen och tittar när bollen seglar in i mål. Jag tänker på Di Marías frispark. Missförstå mig inte, jag skyller inte på ter Stegen, men nu har han i alla fall visat för mig att han inte är bra nog att vara förstamålvakt hos oss.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-15 09:13
Det allra smartaste draget pep gjorde var inte under cl-finalerna eller få pedro se ut som världsklass. Utan han såg in i framtiden och gav ledningen långfingret, han såg god tid innan vart det var påväg. Allt det sportsliga var på att hamna i skymundan medan barto horar runt i alla världens hörn. För 15-20 år sen hade varenda cule nere på camp nou tvingat ut skit ledningen nu gör man inte ett skit.
Barcelona Soko
2017-02-15 09:06
När en av PSG-s minst erfarna spelare Rabiot hade en sån lekstuga och strålade av självförtroende bland våra höns så behöver man inte ens gå vidare och analysera resten av förödmjukelse.
Barcelona Soko
2017-02-15 08:56
PSG begravde inte bara laget i Paris igår utan hela klubben fick ta emot smällen utan dess like. Barca budgeterade att komma till semifinal och nu blev det uttåg redan i åttondelsfinal något som betyder flera hundra miljoner i uteblivna intäkter.
Barcelona Xavi#6
2017-02-15 08:49
Hur förklarar man gårdagen och hur förklarar men säsongen hittils? sommarens värvningar gav en hopp om en satsning på mittfältet samt den så efterlängtade mittbacken som skulle hjälpa Pique att hålla tätt bakåt. Igår suckade man gång på gång, man hade hopp om att det var matchen där spelet slulle bli bättre. Men så som många matcher denna säsong slutade det i besvikelse igen. Just nu finns ingen glädje eller längtan efter att få se laget spela utan allt är bara en mardröm som vägrar ta slut. jag hoppas på att laget hittar tillbaka till sitt stora jag igen, och jag hoppas att det blir snart.
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-15 08:44
Det är med blandade känslor jag vaknar upp idag. Allt är faktiskt inte skit. Att jag stängde av viaplaystreamen i halvtid och avbröt gårdagen genom att gå och lägga mig kändes redan igår som ett av mina bättre beslut de senaste åren. När jag för drygt en timme sen vaknade och kollade forza-appen och fick se 4-0 så mådde jag nästan bra på min intelligens, min street smartness, min life hack lvl 9999. Jag besparade mig 45 minuters tortyr och ett helt liv av obehagliga minnen från de 45 minuterna. Det enda jag kanske kan ha missat är 45 minuters studerande av det enda Barcelonaliknande som fanns på planen igår; Verratti. Så, 4-0. Hur illa är det egentligen? Inte så jävla illa egentligen. Det var väl rätt så välförtjänt eller? Det kan iaf jag tycka som bara såg en halvlek. Att faktumet att det var just välförtjänt är ju det som är riktigt illa. Att jag på något sätt gläder mig åt resultatet för att spelarna, alla culés, media och resten av världen ska vakna är inget annat än en riktig katastrof. Jag hade gärna klämt in styrelsen och Lucho i föregående mening också men de kommer tyvärr aldrig att vakna. Jag hade blivit glad om Lucho får sparken eller helst avgår idag. Låt nån annan hoppa in sålänge, typ Busquets eller nån. Jag kan hoppa in gratis eller varför inte Lion24? Då kommer vi slippa se Suarez pressa ensam över 60 meters yta mot 4 försvarare. Då kommer vi slippa se Busquets springa upp framför Iniesta & Rakitic för att sätta en halvtam press och lämna ett hav av öppen yta bakom sig. Yes, jag har läst dina analyser och de känns mer genomtänkta än vad Lucho någonsin kommer kännas. Så hur känns det att vara culé den 15e februari 2017, dagen efter Valentin? På något sätt bättre än i förrgår trots allt. I förrgår var det mest frustration, det skavde, det fanns en gnagande känsla, jobbiga tankar hela tiden i bakhuvudet osv. Precis som i en, blunda nu Pep - el mister, dålig kärleksrelation. Idag har vi kommit fram till att det inte funkar, det blev så uppenbart igår, vi pratade om det, vi är överens, tillomed våra vänner (spelarna) pratar om det, detta funkar inte längre. Vi har slagit i botten. Och så här är det mina vänner, man når sin botten när man slutar att gräva. Och känslan av att vi inte kan gräva så mycket mer nu ger mig en fin känsla av frihet. Den här säsongen börjar gå mot sitt slut. Vi är ute ur CL vilket känns gött, för jag vill inte se det här skitspelet och vänta på den här smällen i några omgångar till. Det var lika bra att ta den nu. Ligan är förhoppningsvis också över, jag pallar inte nån spänning för att sedan ändå bara bli besviken. Och att vinna ligan med ett sånt spel vi har visat upp i år är inte ens värdigt. Det är bara cupfinalen kvar i stort sett. Sen är säsongen slut och vi kan äntligen slippa Lucho. Då kommer nästa "spänning"/skräck/fara. Vem kan den här skitstyrelsen få för sig att anställa som tränare? Jag tror att nästan alla vill ha eller åtminstone hade blivit nöjda med Sampaoli. Men det kan ju likaväl bli den gamla Barca B-legendaren Eusebio. Men tills dess, grattis till er PSG's fans som kikar in här för att gotta er. Ni var helt förtjänta av krossen igår, det var en taktiskt bra första halvlek jag såg. Verratti är magi och han gör mig avundsjuk på er som har honom. Hatten av för igår. Helt välförtjänt. Och till er Real Madrid fans som kikar in här för att gotta er. Fuck off! ;) Nä skämt o sido, passa på. Ert spel har också varit skit och nästa säsong har vi en ny tränare så skynda er och njut nu medan ni kan.
Barcelona Soko
2017-02-15 08:37
Så blir det när vi är arroganta och nonchalanta gänget som tror att vi kan åka till Paris och bete sig som divor. PSG tackade för underskattning och begravde oss så djupt att det kommer att ta långt tid att gräva upp oss.
Sämre försvarsspel har man inte sett tidigare. Vilken höngsgård genom hela matchen .
Högerbacken i PSG fintar Neymar 70 meter från vårt mål och springer i 50 meter utan att det finns en neda spelare mellan,, femtio meter !!!!!! Han servar Cavani och världens bäste anfallare gör inga misstag.
Tredje målet springer tre av våra spelare på en och samma boll och alla blir lurade, bollen kommer till Dig Maria som i lugnt och ro förbereder sig och placerar bollen som på PS.
Så går detta till med en av de sämsta tränarna Barca haft någonsin med noll kunskap om taktik kombinerat med inställning som är reda en klassisk historia .
Barcelona Iniesta70.
2017-02-15 08:26
Fan, vad kan man säga? Såga lirarna med glimten i ögat? Ta fram motorsågarna? Nej, håller med Xaviesta helt och hållet. Känner knappt igen nån av lirarna där ute. Kunde lika gärna ha varit nåt gammalt tipsextralag som bökade omkring bland trixande, pressande fransoser.

Marie Antoinette och Ludwig XVI hade tur, deras giljotin var iallafall nyslipad o vass. Barca åkte på en oslipad seg giljotin. Ett "hugg" som varade mer än nittio minuter.

Trodde faktisk att Lucho var handplockad att föra Barca identiteten vidare, kanske spetsa till den lite extra? Vad är annars vitsen med att plocka tränare som har en bakgrund som spelare och att ha tränat B-laget.

Här hade man smörj sin bättre hälft med blommor och choklad, kommit med felplacerade komplimanger och fixat middag o tömt diskmaskinen. För att se en gunfight där Lucho drog en kalaspuff och Emery drog upp en Bazooka.

Barcelona Barca4life98
2017-02-15 08:09
Många kan klaga på Lucho, med all rätt också, men problemet kommer inte att försvinna bara för att Sampaoli tar över. Lycka till att få igång Busquets igen, det är inte bara LE:s taktik som är problemet för Busquets. Han är för seg, funkar inte i dagens fotboll om han inte har någon som Kanté bredvid sig som täcker ytorna själv. Kanske är tjatig och gnällig över Messi men det funkar inte i längden att Messi får fuska hur mycket han vill i försvarsspelet. Det funkar mot Granada, inte i CL. Vill han spela i mitten får han i alla fall se till att vara på rätt sida boll. Det är inte mycket begärt. Jag är rädd för att ingen tränare kommer att kunna ändra på det där. Messis storhet är att han nästan alltid vet vad han behöver göra i en given situation men han kan inte vara immun mot instruktioner (defensiva). Fundera på det, sedan Messi fick sin mer fria roll under Pep, har inte presspelet gått utför? Enligt mig är det för att vi blir 10 v 11 i försvarsspelet, ibland 9 v 11. Det räcker med att man är 1 man kort så kan ett helt presspel fallera. Nu klagar jag inte på Messi, jag hade säkert gjort detsamma om jag hade en fri roll. Med det sagt har Messi varit den överlägset bästa spelaren den här säsongen men igår var det inget som stämde för honom. Sen måste jag säga såhär. Många klagar på att Iniesta & Busquets inte kommer till sin rätt i kontringsorienterad fotboll, men Rakitic då? Killen hade slagit flest assist i La Liga när han kom men fått spela högerytter/innermitt/högerback samtidigt. Undrar varför det ryktades friskt om att Pep ville ha honom nu i vintras... Rakitic är långsam han också men fan han krigar, något som inte kunde sägas om Busquets & Iniesta igår. Om Lucho har missbrukat Busquets, har han missbrukat Rakitic minst lika mycket.
Barcelona Barca-nist
2017-02-15 07:44
Jag förstår att spelarna vill få bort Lucho men det behöver inte dra ner byxorna i sån viktig match enda ner till knäna.

Jag tycker att Lucho är kass men kan fan inte stödja att spelarna skämmer ut sig själva, fansen och klubben.

Barcelona Sentuary
2017-02-15 07:42
Alltså Enrique är ju helt jävla hjärndöd, "jag kräver att journalister ger mig samma bemötande som när vi vinner". Ja att vinna mot Granada borta när de tre där uppe räddar arslet på dig gång på gång är väl inte så svårt.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-15 07:28
Det är jävligt illa när endast Neymar orkar springa, detta får man ge brassen. Oavsett hur dåligt eller hur tungt det går så försöker han varje gång. Dom har ju inte ens orken att gå ut på plan. Ingen spelare var villig att offra sig för lucho och endast Neymar som var villig att offra sig för sig själv. ----- Problemet i allt så ser jag fortfarande ingen tränare som kan Komma in och ändra på något. Vinner vi något så kommer det enbart bero på att spelarna har bestämt sig. Varken tuchel, sampaoli eller någon annan jävel. Vi behöver en tränare som kan ge ledningen långfingret och en som kan läxa upp spelarna. Vi behöver en tränare som står ovanför ledningen, en som respekteras av spelarna och en som är älskad av fansen.
Barcelona oocbgb
2017-02-15 07:22
[QUOTE=El Pistolero #9]Vero Brunati bekräftar, Sampaoli har en utköpsklausul på 1,5M €. Bara att go for it. Han har ju krävt den klausulen av en anledning. [/QUOTE] Det hade ju varit en trevlig lösning där han får sista halvan av säsongen att göra sig hemmastadd, som ett halvårs försäsong. När säsongen väl drar igång igen i slutet på sommaren så sitter allt. Eller är det kanske bäst för en tränare att ansluta efter säsongen? Kom!
Barcelona Barclasico
2017-02-15 07:02
Players think Luis Enrique is incapable of changing the current situation & are convinced that he'll leave at the end of this season. [cope] Goodbye
Barcelona Messi 4-ever
2017-02-15 06:44
Det gör riktigt inta att vakna en dag som denna, tror fortfarande inte att det är sant, 4-0, totalt utspelade, kunde blivit både 6-0,7-0, psg bättre på varje position. Hur fan kan det hända? Hur kan en tränare misslyckas så mycket med den trupp han förfogar över? För mig är det obegripligt! Nu är Champions över för detta året, ligan är körd till 90%, det enda vi har kvar är Cupen och jag tycker inte detta är ok! Lucho har under säsongen gjort mängder av konstiga uppställningar/byten som kostat oss ligan och nu Champions, han har tappat all respekt som tränare i mina ögon efter gårdagen och jag hoppas han avgår självmant under dagen, med honom blir det inte bättre än så här. Det gör fruktansvärt ont idag!
Barcelona Cule4life
2017-02-15 06:34
Man bör inte vänta till slutet av säsongen med att sparka Lucho. Sparka han nu med en gång. Låt ngn la massa tränare ta över tills man hittar en lösning. Sparka skiten nu.

Visst vi kan torska ibland de kan vi ta. Men kom fan inte och lek med vår identitet och vårt sätt att spela. 30 års arbete vill han kasta i soptunnan genom att göra målvakten till playmaker och hoppas anfallet ska dribbla 34 pers. Va e det för taktik. Iq befriad. Sen att han köper paco och Gomes för 1 miljard borde fan Jan få fängelse för tillsammans med sin s.k president.
Barcelona Barcadinho.
2017-02-15 06:15
Att det brister i taktik o motivation går på något sätt att bortförklara. Det har jag själv gjort många gånger för att försvara Lucho.
Men att det brister i kondition på det sättet går inte att bortförklara.
En hel trupp, 20 + eller 30+, som spelar tungt o kraftlöst. De orkar helt enkelt inte. Oavsett alla rotationer. Fysik och kondition är minimum man kan kräva av en tränare. Det ska sitta men det gör inte i vår trupp. Ingen orkar utom Neymar. Tunga och slitna tom de yngre.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona AndreD
2017-02-15 03:21
Vi vann bollinnehavet iaf!
Barcelona Xaviesta
2017-02-15 02:43
Jag har inget att tillägga angående matchen då det mesta redan sagts, såväl konstruktivt som dynga. Däremot blir jag lite trött på alla som tror sig sitta på lösningen på eländet. Det spelar ingen som helst roll vilken av systemen vi spelar, 4-3-3 eller 4-2-3-1 eller 4-3-whogivesafuck, eftersom det går inte att lösa ett problem när själva ekvationens variabler inte stämmer. Här hade Newton och Einstein suddat rent tavlan helt och börjat krita på nytt igen. Formeln håller inte, punkt slut. Det spelet Lucho vill att Barca ska spela, va fan det nu än är som han har tänkt sig, funkar inte här eftersom han har helt fel spelartyper. Han behöver handplocka ca 25 nya spelare för att åstadkomma sitt mästerverk. Vill du spela kontringsfotboll kan du glömma Busquets och Iniesta i startelvan. Du bara framkallar och blottar deras "brister" på det viset och du vänder fansen mot dom i onödan. Speciellt dom fans som missat elefanten i rummet och tror att två av världens absolut bästa mittfältare genom alla tider bara helt sonika gjort en kovändning och helt enkelt glömt bort hur man cyklar plötsligt - for no fucking reason. Dom är gjorda för possession-fotboll med bollen vid sina fötter i en kontrollerad matchbild samt en syncad press som en enhet vid spelet utan boll, inte en kontringsfotboll med en segregerad och halvhjärtad press från lagdel till lagdel. Inte ens Veratti hade sett bra ut i Luchos hönsgårdsfotboll. Vill du spela utan ett mittfält så har du kommit till helt fel klubb. Är du inte villig att titta på alternativ i våra egna led och inte intresserad av det La Masia har att erbjuda så har du kommit till fel klubb. Saknar du fullständigt förmågan att upptäcka vart det brustit i din sk match-taktik och rätta till detta i halvtid så har du kommit till fel klubb. Problemet är inte spelarna, det är tränaren i det här fallet. Hur svårt är det att rikta kritiken åt rätt håll? Problemet är inte Gomes och Rakitic och fan och hans moster - problemet är ledningen som paradoxalt nog valdes av medlemmarna och nästa problem i ledet är Lucho. Allra sist ska spelarna kritiseras. "Messi lunkar bara omkring" , "Umtiti suger" , "sälj Busquets" , " väck med Neymar" . Är det en oortodox approach av mig att inte kritisera spelarna? Deal with it. Alla individuella prestationer som sugit ikväll har varit en direkt dominoeffekt av tränarens inkompetens, motståndarens superba kvalitet för kvällen samt en alldeles förträffligt galen hemmapublik på Parcen som höjde intensiteten och momentum-pendeln åt rätt håll i varenda duell på plan och slutligen alla uppgivna känslor som kommer fram vid en utskåpningsmatch av den här kalibern, på den här nivån och i en utslagningsrunda av CL, en turnering dom största spelarna förberett sig på mentalt ända sedan nyår. Då ser det ut såhär mina damer och herrar och svårare än så är det inte. Jag sitter inte heller på lösningen, men jag vet iaf vart problemet ligger och den stavas inte Busquets eller Neymar.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-15 02:13
Vero Brunati bekräftar, Sampaoli har en utköpsklausul på 1,5M €. Bara att go for it. Han har ju krävt den klausulen av en anledning.
Annons: