/spanien/barcelona/forum/1054.aspx/spanien/barcelona/forum/1054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El_Jefe
2017-02-14 23:45
Fuerza

Men så fort han tar på sig den spanska landslagströjan och spelar mer "Barca-likt" så är han fantastisk igen. Konstigt. Eller inte.
Fuerza
2017-02-14 23:42
@El_Jefe:

Hehe, Busquets försöker smita undan sin pissiga insats. Om vi så spelade 0-10-0 så behöver man ha inställning och lite egen intuition i en match av sådan kaliber - något Busquets inte hade. Långsam, trött, oinspirerad, feltajmad, omotiverad. Där har ni Busquets á la 2016-2017.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-14 23:40
Idag skedde den största massakern sen det som hände på Le bataclan i Paris.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El_Jefe
2017-02-14 23:39
Busquets: "It's not about the attitude, it was a football thing. PSG were better tactically"

Busquets: "PSG planned it better than us, they played better than us"

Nu kanske jag övertolkar, men är det inte en ganska duktig pik mot LE?
Barcelona Reymar
2017-02-14 23:32
Herregud deras fjärde mål är bland det sämsta jag sett försvarsmässigt. Högerbacken Meunier joggade från sin högerbacksposition till att assistera Cavani. I en sträcka på 50-60 meter får han ostört jogga och Iniestas försvarsarbete är... jag finner inga ord.
Barcelona DM1982
2017-02-14 23:32
[QUOTE=grande jw]En vecka hit eller dit spelar inte så stor roll. Roberto kommer fortfarande vara samma mediokra högerback som Draxler snurrar upp på läktaren anfall efter anfall. En värdsklasspelare mot en högst medioker b-lagsspelare som gled in på ett bananskal i Barcelonas A-lag. Ser inte vad som skulle vara annorlunda i returen. Klasskillnad tyvärr. [/QUOTE] Helt klart är det färdigspelat för Barça den här säsongen i CL, ingen tvekan om det. Som jag skrev innan, ska man åka ur CL kan man lika bra göra det på en gång. Nu är det full fokus på ligan och det e bara att se till att vinna alla matcher. Till sommaren är det dags för en ny tränare och ett mittfält som håller.
Barcelona Pichincha
2017-02-14 23:29
Jag vet att man ska försöka vara positiv och tro på att saker ska lösa sig. Den här gången gör jag inte det. 4-0, inga gjorda bortamål, nä det går inte. Som jag nämnt tidigare så håller vi aldrig nollan i returen vilket skulle innebära att vi måste vinna med sådär 6,7-1 mot ett PSG i kanske sin bästa form någonsin. Nej CL den här säsongen är över.

Ett ligaspel som knackat under hela säsongen med oförlåtliga poängtapp som 1-2 hemma mot Alaves och bjudningen 4-3 borta mot Celta så känns det för tillfället som att säsongen 16/17 är över redan nu.

Vi kanske (KANSKE) ror hem CdR, visst men jag tror att i det stora hela så kommer inte en enda själ här inne att vara speciellt nöjda med det.

Man kan vara i en formdipp ett tag eller ett långt tag. Men vår har varat i snart ett helt år. Det är uppenbart någonting som inte stämmer inom laget. Vad felet är kan vi här hemma bara ha gissningar och enkelt önsketänkande om. Är spelarna mätta, trötta, slut eller ska verkligen allting läggas på LE?

Jag kan såga både spelare och tränare för dumma saker under säsongen. Om man får dra en liknelse så känns det lite som Mourinhos sista tid i Chelsea där ingenting fungerade och laget underpresterade något enormt. Idag en helt ny säsong och en ny tränare men i stort sett samma trupp så ser dom för tillfället ut att lalla hem ligatiteln. Det är väl där någonstans som det känns som att det är dags att tacka LE för tiden och satsa på nytt. Det går inte att fortsätta såhär. Bägaren rann över idag.

Nu blir det väl bara att spela av den här säsongen och se fram emot nästa säsong där förhoppningsvis någonting görs åt fiaskot den här säsongen. Men som vi alla vet så är det väl för mycket att hoppas på att rätta värvningar och försäljning av skräp ska klaffa rätt.
Barcelona grande jw
2017-02-14 23:28
@DM1982:

En vecka hit eller dit spelar inte så stor roll. Roberto kommer fortfarande vara samma mediokra högerback som Draxler snurrar upp på läktaren anfall efter anfall. En värdsklasspelare mot en högst medioker b-lagsspelare som gled in på ett bananskal i Barcelonas A-lag. Ser inte vad som skulle vara annorlunda i returen. Klasskillnad tyvärr.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-14 23:25
Barto är så feg, ledningen saknar kulor Lucho borde åka ut med huvudet före herregud. Menar inte att vi ska sparka tränare så fort det går dåligt men Lucho har bränt sina chanser.

Martino gjorde det inte bra men man kunde se att han åtminstone hade en tanke bakom det han gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-14 23:24
@II Barça II:

Jag underskattade Niva verkligen. Att han sammanfattade allt med 30 ord.
Jag har väntat på den här förnedringen hela säsongen.

Nu kom det i Cl dessutom mot Psg (Qatar pengar). Det svider men det är hälsosamt för Barca.

Nu får någon rensa skiten.
Håll inte på att skylla på individuella prestationer. Alla lag har spelat ut oss den här säsongen.

Nu sket jag faktiskt ändå i matchen för att jag visste att vi skulle förlora men inte så här mycket. Fick stället träna hårdare för varje mål Psg gjorde. Det hela sluta med att jag va ri gymmet 2 timmar och 30 min. Känns bra ändå.

Såg lite hightlightsen. *Att Lucho och Barca försöker spela bollen från T.Stegen. Prata om galenskap, när Barca inte ens kunnat spela det spelet den här säsongen mot de som ligger sist i ligan.

Hur efterbliven är Lucho och spelarna. Vi är ju dåliga men Lucho får laget framstå som någon lag från Qatars 6 division.
Barcelona DM1982
2017-02-14 23:22
[QUOTE=grande jw]Med tanke på hur PSG spelade idag och hur våra ytterbackar agerade så kommer PSG kontra sönder oss nästa vecka. Fri gata på kanterna i varje anfall. Passar dom utmärkt tyvärr. [/QUOTE] Fast nu är returen inte nästa vecka så allt kan hända. ;)
Barcelona Barcelonistas
2017-02-14 23:20
Smogen - att byta spelare kan vem som helst göra jag kan lova dig att Lucho inte hade någon aning vad han gjorde när han bytte ut spelarna.

Det är ju inte bara Andre Gomes, utan Rakitic vad bidrar han med? Kan inte förstå folk som tyckte att han var bra. Han bidrar inte med något alls som kan underlätta för anfallet.
Fuerza
2017-02-14 23:20
@grande jw:

Tänk då att vi har Busquets med all erfarenhet av stormatcher som gör en minst lika dålig match.
Barcelona grande jw
2017-02-14 23:19
Med tanke på hur PSG spelade idag och hur våra ytterbackar agerade så kommer PSG kontra sönder oss i returen. Fri gata på kanterna i varje anfall. Passar dom utmärkt tyvärr.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-02-14 23:18
@Skurhink:

Att den här människan fick 6 likes på den här kommentaren är äckligt att se. Herregud. Utan Messi hade vi legat som högst 10a i ligan, Suarez hade som mest gjort 6 mål den här säsongen, vi hade inte ens tagit oss till semifinal i Copa del Rey i år. Utan Messi är vi helt enkelt inte bättre än något mittenlag ute i Europa. Vilket bevisades idag - Messi en dålig match, vi blir totalt överkörda. Vi har ett katastrofalt lag på pappret (förutom våran trio). Pique i världslaget? Kyss mig i arslet, hade snarare lagt han i Europas sämsta lag. Roberto likadant. Iniesta? Ett spöke, han joggade alltså igenom hela matchen, börjar undra om det är hans maxfart. Kan fortsätta laget igenom. Neymar får dock mycket mer än godkänt idag. Fan älskade Barcelona, vad är det som händer? Allt som byggts upp dem senaste 20 åren är totalt borta. Att vi var världens bästa lag offensivt och spelade den vackraste fotbollen av alla lag visste alla, men det bästa var ändå vårat försvarspel. Vart tog det vägen? Faaaan vill inte vara med om den här perioden som Barca-supporter. Det gör fan ont, men oavsett vad, i med och motgång, I'm still loving you, Barcelona!
Barcelona II Barça II
2017-02-14 23:17
Analysen utav Gomes samt Barcelonas transferpolicy, i Viasat studion, är klockren! Jag har sett Gomes göra EN ok match, tror att det var senaste matchen mot Alaves. Utöver det, har han varit TOTALT värdelös. Det finns ingen talang i snubben, han är helt lost under matcherna. HUR IN I HELVETE, värvades han till Barcelona? Vem fan är han egentligen, vad hade bevisat innan han anlände? Det är helt jävla sinnessjukt!
Barcelona gozo1
2017-02-14 23:16
Vi förlorade allt på mitten idag iniesta va inte redo efter sin skada. Saknaden av macherano var väldigt stor idag. Visst Messi promenerade idag omkring på plan men vad fick han för bollar att arbeta med. Om vi kör något annat än väldigt offensiv 3-4-3 nästa vecka så vet jag fan inte vilka vi är längre. Efter 2-0 så borde L.E fattat och stängt igen matchen o gått på kontringar fattade han inte efter 45 min att han spelsystem inte fungerar alls .
Barcelona Barca Barca
2017-02-14 23:15
Hej alla ! Vill ba säga en sak: Andre Gomes :D Gonatt bröder
Barcelona Smogen
2017-02-14 23:11
[QUOTE=Barcelonistas]Luis Enrique: "Tonight's result reflects what happened out on the field" No shit Capitan Obvious. [/QUOTE] Ändå väntade han i nästan 65 minuter innan han gjorde någon förändring, och då var det raka byten. Taktiken verkade han inte göra myxket åt.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-14 23:08
Luis Enrique: "Tonight's result reflects what happened out on the field"

No shit Capitan Obvious.
Barcelona Funeral Canticle
2017-02-14 23:07
@Sentuary:

Jag tar det till nästa steg jag försöker leta fram hans twitter för att vädja återkomsten
Barcelona grande jw
Titta på Kåmarks genomgång av Andre Gomes nu. Alltså det är skrattretande. Vad är det för jävla snubbe som tror han glider runt på ett silverfat i Barcelona?
Barcelona Sentuary
Grabbar ikväll är det bara att ta fram whiskyn och sätta på Viva La Vida och kolla på gamla klipp från Pep eran. Godnatt!
Barcelona Reymar
2017-02-14 23:04
Visst har Messi räddat oss flertalet ggr i ligan förgäves då Real har ett stort övertag. Man skulle lägga all krut på denna jävla Champions men vad gör tidernas bäste spelare? Promenerar omkring och allmänt ointresserad, kanske drömde han om att tillbringa alla hjärtans dag med frugan.. och för att göra det ännu surare så droppar han ner långt ner till mitten och tappar boll.

Klart som fan att man ska få kritik om man underpresterar i säsongens viktigaste match. Spelar ingen roll om du heter Messi eller Mathieu. Om Messi nu inte vill vara på plan så kan han väl signalera för ett byte eller så får Lucho visa cojones och byta ut honom om inte han är på hugget.
Barcelona Blaugrana són els colors!
Läser forumet dagligen men skriver sällan. Kan fan inte hålla mig idag! Så pinsam inramning till match från samtliga spelare. Men helt ärligt, en av spelarna som irritera mig mest är fan självaste Messi. Tappar boll, lunkar runt på plan, allmänt usel mottagning vid i princip varje pass känns det som. Han ska va den som steppar upp och visar oss vägen när det vankas stora matcher, idag va han självaste spöket Laban. Alla hans mål ljuger den här säsongen, för det är inte bara den här matchen som han har visat en inställning som är under all kritik. Med det sagt sög alla idag förutom kanske Neymar som iallafall försökte. Hur kan man vara så loj och se så ointresserad ut i en åttondel?! Hur kan det rinna igenom så mkt i mittfältet?! Mittfältet som definierade Barca är numera gone som alla är inne på. Ändring pronto! Hämta tillbaka spelare som fattar den fotbollen och hungriga. Och rensa laget och plocka fan bort samtliga spanska spelare. För hungern finns förfan inte kvar! Alba, Busi, Piqué, Roberto för att han är plain and simple usel. Hur kan Barca som ledning och klubb nöja sig med alibi spelare som Gomes, Denis, Paco?! Listan fortsätter bara. Och hur fan kan vi ha så jävla svaga spelare som viker sig vid varje närkamp? Känns som om alla andra lag har spelare som är muskulösa som springer som djur som är stora och vi ser ut som ett gäng tonåringar, vissa spelare. Många frågor fast inga svar. Men den absolut största boven är Lucho. Bort med honom pronto, han har noll karisma noll pondus och det speglar sig så jävla mycket på spelarna. Vi har levt i en bluff med tanke på att MSN har räddat oss gång på gång. "The jigg is up", kasta skiten och hämta en tränare som har bollar och som kan få spelarna och springa som är A och O inom fotboll, får han inte spelarna och springa, hämta nya. Mkt ilska just nu men den här ilskan har varit genom hela säsongen även om vi vinner 0-6 borta mot Alaves. För det är fortfarande bluff. Ändringar måste ske på engång! Nu är det bara bita ihop resten av säsongen och försöka rädda nån slags heder i ligan. Fuck you Lucho och fuck alla spelare som inte vet värdet på emblemet dom bär på och sist men inte minst fuck you ledningen, smuts. Visca Barca.
Barcelona Smogen
Jag tillhör de som tittar på fotboll för att jag älskar ett vackert spel. Jag har tex. alltid hatat den fotboll där man offrar allt skönspel för att man hellre vinner till varje pris. Jag förstår varför mindre lag gör det, men har alltid avskytt när sk. Storlag tar till detta knep. Lucho har inte varit så illa, men har är ganska långt åt det hållet. Därför har bag längtat i ett par säsonger på att Lucho ska försvinna. Eller, jag har faktiskt längtat lite efter det ända sen han tog över. Och nu, äntligen! Det finns inte en chans att han får stanna efter säsongen. Därför, så lyckas jag faktiskt se ett litet litet ljus i detta omvälvande fotbollsmörker.
Barcelona Rambla~
Skurhink Du svamlar och analyserar som en femåring. Visst, Messi var kass i kväll det ger jag dig men kan lova dig att en Messi på högsta nivån hade inte hjälpt i kväll när resten av laget spelar som de gör och taktiken är som den är. All de andra 99 gångerna Messi varit Gud och magisk har du redan glömt bort?
Barcelona Funeral Canticle
2017-02-14 23:02
Riktig tungt med förlusten denna kommer bli svår att glömma, den har på något sätt satt tonen för hur säsongen varit för laget där knappt något stämmer och vi står och hoppas att någon kliver fram. Det här är inget lag längre, det är som alla styrs utav flera olika playstation kontroller som precis börjat lira. Med andra ord ser det väldigt fattigt ut på spelide fronten det är så hackigt. Jag tycker det känns meningslöst att hacka på enskilda spelare som majoriteten härinne gör, nu är alla överskattade och saknar hjärta och dylikt som om detta vore Madrids forum där dem ena stunden hyllar Ronaldo till att totalsåga honom samt hans engagemang. Det var någon som skrev att tränarens uppgift är att skapa den bästa uppladdningen och tända till truppen så att dem är redo för jobbet samt att att ställa upp med bästa manskapet fysiskt sätt, något jag tycker han misslyckats med totalt. En riktig kollaps finns inget annat sätt att säga det men LE gjorde inte det lättare för laget. Barcas identitet håller sakta men säkert på att raderas, fel spelare köps in som inte behärskar det spelet samt att vi spelat lika vågat som innan gör att det hela ser väldigt osäkert ut, ledningen måste se över detta för vi håller på tappa det som gjorde laget speciellt! Kan inte bara City sladda i ligan och vi går all in på Pep förhoppningsvis är inte kapitlet avslutat där :(
Barcelona grande jw
2017-02-14 23:01
Det fanns bara en spelare på plan som engagerade sig och det var Neymar. Att det låser sig för Messi var inte oväntat. Hela laget stod still och han hade 3 spelare på sig konstant. Messi ska agera spelfördelare, dribbler och målskytt. Allt på samma gång. Det är han som ska ner och hämta bollen för annars får vi inte ens upp bollen på motståndarens planhalva. Det är han som ska dribbla minst 2 motståndare, i varje anfall för att skapa ytor och rörelse. Det är han som ska leverera perfekta smörpassar när alla andra i laget gör tvärtom och passar bak bollen till backlinjen. Det är han som ska göra mål när alla andra missar. Han har så stort ansvar att det är helt orimligt ställda krav. Det finns bara han i hela världen som kan klara av att axla den rollen och när det inte fungerar så syns det väldigt tydligt. Inställningen var inte bra men den var minst lika dålig hos resterande spelare.
Barcelona El_Jefe
2017-02-14 23:00
Sen gnälls det på att Messi blir av med bollen innan deras 2-0 mål, men ingen reflektion över varför Messi tvingas droppa ner till defensivt innermittfält för att få bollen uppåt i banan.
Annons: