/spanien/barcelona/forum/10487.aspx/spanien/barcelona/forum/10487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Emily
2012-04-25 21:21
Blaugrana1990

Ursäkta? Har Guardiola rånat oss på vår CL-titel? Du är medveten om att Barcelona inte spelade CL-final igår va? Även om Barcelona vunnit och tagit sig vidare till finalen finns det inget som säger att vi hade vunnit. Inget lag har någonsin vunnit CL två år i rad. Inget. Lite ödmjuk kan man väl ändå försöka vara.

Sen undrar jag hur du tänker med till exempel Thiago? Du skrev igår att han ska sitta på läktaren och först när han kämpar 100% varje match får han spela. Hur ska han kunna kämpa 100% varje match när han sitter på läktaren? Han kan inte spela från läktaren, eller hur? Med din filosofi skulle han sitta på läktaren hela karriären. Det har varit matcher när till exempel Messi inte har kämpat 100%, anser du att han ska placeras på läktaren då också?

Det Guardiola har gjort med och för laget är fantastiskt, att du anser att han ska få sparken vid det (i princip) första nederlaget är rätt pinsamt. Jag älskar att Guardiola försöker utveckla laget. Visst, 3-4-3 har inte alltid fungerat, men hellre att Pep fortsätter att försöka utveckla laget än att det blir som under Rijkaards sista säsong - totalt fantasilöst.

Hur mycket hyllade du Pep när han vann allt som gick att vinna under sin första säsong som tränare för Barcelona? Vid nederlag visar folk sina rätta ansikten och du visar verkligen ditt när du säger att Guardiola har rånat oss på "vår" CL-titel och att han har våldtagit vårt lag. Usch.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 21:15
Blaugrana1990

Snälla stäng din käft innan jag kommer och stänger den på dig
Barcelona I.Cuenca
2012-04-25 21:10
Jaaaaaaaaaaa
Barcelona Alienpepe
2012-04-25 21:09
gött!!!!!!!!!
Barcelona Essienesque
2012-04-25 21:08
Götttttttt
Barcelonistas
2012-04-25 21:08
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona Messidinho_10
2012-04-25 21:02
Jag tror jag ska spy ikväll igen...
Barcelonistas
2012-04-25 21:00
Ronaldo är fucking offside
Barcelona Larsson1333
2012-04-25 20:58
Haha, Bayern ser ju fan ut att ha gett upp, Lahm joggar in i två situationer och ser fullkomligt ointresserad ut, och han ska vara kapten
Barcelona Més que un Esport
2012-04-25 20:56
@Blaugrana1990:

Eh.. Right.

Om det verkligen är vad du tycker så har jag ingen som helst lust att diskutera någonting med dig. Avskyvärt sätt att uttrycka sig om sitt eget lags tränare...
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-25 20:55
Lahms markeringsmiss.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-25 20:55
Sluttittat med fotbollen för i år då.

Återkommer hit den 25/5. Adios!
Barcelona S91
2012-04-25 20:52
Hur Robben kan missa? Enkelt, han har ju spelat där...
Barcelonistas
2012-04-25 20:52
Real Madrid blir utspelade på hemma plan ju.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 20:49
HUR FAN KAN ROBBEN MISSA
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-25 20:49
Robben missar öppet mål pinsamt
2012-04-25 20:46
@Blaugrana1990:

Bara för att du inte gillar Keita betyder det inte att han varit en del av vår framgång de senaste åren... Men vi kan fortsätta diskutera efter matchen.

Nu hoppas vi på tyskarna :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-25 20:42
Ronaldinho10yElfenomeno9

Visas på tv3.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-25 20:41
någon som har stream till real matchen?
Barcelona fc__Barça
2012-04-25 20:38
Blaugrana1990

Du sänker ditt inläggs nivå något fruktansvärt när du skriver "Men det Guardiola har gjort i år är bildligen ha våldtagit vårt lag"
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-25 20:38
Blaugrana1990

Du skojar vaa?
Blaugrana1990
2012-04-25 20:31
Mes que un Esport

Det du skriver är skitsnack. Jag kommer besvara samtliga saker du skrev lite senare då jag inte har tid med det nu. Bara för att skriva kort att bara det faktum att du nämner Keita som en av anledningarna till vår framgång säger mycket om ditt fotbolls kunnande.
Blaugrana1990
2012-04-25 20:28
el flaco

Det du nämner är en sak, det med motivationen. Men det Guardiola har gjort i år är bildligen ha våldtagit vårt lag. Låt mig vara klar på den punkten. Om Guardiola hade gått ut efter matchen och erkänt att det var på grund av honom som vi åkte ut (likt det Marcelo Lippi gjorde under VM för Italien) och att han gjorde misstaget att spela Mascherano som mittback och spela med en trebacklinje i en sådan viktig match som igår, så hade jag inte haft något emot att han fortsätter som tränare.

Men tänk dig ännu en säsong med Mascherano som mittback, jag hade inte kunnat stå ut längre med det. Förlora med det bästa laget är helt okej, men inte på detta sättet.

Det är ofattbart att Mascherano spelade igår efter hans agerande vid Ronaldos andra mål i El-clasico. Det är på grund av dessa taktiska detaljer som Guardiola uppenbarligen inte behärskar som jag anser han inte hör hemma som tränare längre.

Han får inte längre ut maximalt av laget utan snarare förstör laget med den backlinjen han ställer upp med. Förlusten igår var den värsta för mig som Barca-supporter, värre än den mot Inter. För här hade vi INTE det bästa laget på plan och i en semifinal i Cl ska man alltid ha det. Och vi hade en värdelös spelare som mittback fastän han inte gjort en enda bra match som mittback mot bättre motstånd.

Guardiolas emotionella band till klubben bör man lämna åt sidan. Oleguer hade dem också men man insåg efter ett tag att detta gick inte längre. Ingen, absolut INGEN tvingade Guardiola att spela med Mascherano som ensam mittback. Men han gjorde det.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-25 20:27
Tycker att det är helt otroligt att vissa här inne inte vill ha Guardiola kvar. Det var knappast hans fel att vi inte vann igår, vi hade massa chanser att avgöra matchen igår.
Själv hoppas jag han stannar nästa säsong och avslutar sin ''era'' med en trippel.

Visca Barca & Pep Guardiola!
BB-Barceloneta
2012-04-25 20:25
el Flaco

Det känns fantastiskt att läsa om vad Pep gjorde, jag tror att den här säsongens resultat kommer att stärka och ena klubben än mer. Våra ledord "Mes que un club" har aldrig kännts mer passande.

Men det absolut viktigaste inför nästa säsong är att Pep stannar, det Pep gjort för den här klubben kan inte värdesättas nog!
2012-04-25 20:22
@Blaugrana1990:

Vilket kvalificierat skitsnack.

Den gode Pep har infört en mängd helt briljanta taktiska förändringar som lyft laget enormt mycket.
Har du redan glömt hur fantastislt vi spelat sedan han tog över rodret? 2-6 på Bernabeu, 5-0 hemma. Manita efter manita. Vackrare och mera vinstbringande fotboll har i alla fall jag aldrig sett laget spela, och då har jag ändå följt laget sedan mitten på 90-talet.

- Messi som central anfallare (och senare falsk nia): har givit oss en målmaskin som fullkomligt öser in mål, rekord efter rekord ryker.

- Positionering och rollförändringen hos vår defensiva mittfältare: Vi fått ett enormt dynamiskt system i och med den nästintill unika rollen Busquets växt in i.
I stora drag kan man säga att utan den förändringen hade vi aldrig kunnat spela som vi gör idag (det är än mer tydligt om vi ser till föregående säsong). Rollen är grundbulten till framför allt Alves spelstil och offensiva räder men har även haft en enorm inverkan på hur till exempel Pique har kunnat agera på plan (med offensiva räder och ett mer vågat uppspel).

Då har vi inte äns gått in på rollens betydelse för vår speluppbyggnad. Vårt sätt att spela ossur trängda situationer underlättas enormt av en dynamisk roll hos den defensiva mittfältaren, precis på det sättet Pep infört den.
Vidare har de mer offensiva mittfältarna fått förändrade roller, och då tänker jag framför allt på Iniestas roll (då han spelar på mittfältet) som många gånger kan klassifieras som "fri". Det är inte många lag som spelar med två fria roller i sin uppställning.

Jag kan fortsätta med längre utläggningar om hur Xavis rollförändring hjälps av introduceringen av Busquets-rollen, de positiva effekterna på Keitas Box-to-box spel och så vidare men jag nöjjer mig så här.

- Utvecklingen av vårt possession-spel har också varit fenomenalt. I mångt och mycket har jag redan behandlat det här ovan (åter igen, Busquets-rollens inflytamde).
Jag har nog aldrig sett ett lag spela så övertygande med en bollförande strategi som Peps Barca. Visst, jag kan tycka det gått till en viss överdrift nu i år, men men..

- Presspelet: framför allt under de första åren var det en av de mest lyckade förändringar Pep gjorde, ytterligare en av grundbultarna till vår enorma succe. Här har vi även ytterligare en förändring, den våra yttrar genomgått. Att spela ytter under Guardiola är enormt krävande då man egentligen behöver kunna kombinera egenskaper som Inzagis målfaröighet, Kuyts arbetsförmåg och Ronaldinhos flärd. Fokus har dock allt mer legat på ett hårt jobb, vilket jag kan tycka är fel.

Visst, ska man kritisera Pep för något är det att denna säsong inte inneburit förändringar som inte fallit lika väl ut som tidigare. Vissa taktiska drag kan jag tycka är direkt felaktiga (till exempel att plocka upp Fontas och sedan inte använda honom). 3-4-3 känns okey. Det har inte varit någon enorm succe, men jag är säker på att det hade fungerat bättre med mera snabbhet i backlinjen samt ett lindrigare skadeläge i anfallslinjen, läs Villa.

Jag har nämnt det tidigare, men Pedros formtapp har haft stor inverkan likaså. Jag tvivlar på att det var meningen att Cuenca skulle spela en såpass framträdane roll redan i år... Men men.

I stort har dock Guardiolas taktiska dra och uppdatering av vårt spelsett varit omåttligt nyttig!
Barcelona I.Cuenca
2012-04-25 19:51
Tror vi kommer vara ruskigt laddade inför
nästa säsong. Tror den här motgången
behövdes för oss supportrar samt Barcelona
som klubb.

Tror alla blir mer motiverade nästa säsong
då har vi inget att försvara (utom kanske spanska cupen)
då ska vi ta titlarna tillbaka:-)

Ser även fram emot att ordna den nya tröjan

Visca Barca
Barcelona HugoBoss #9
2012-04-25 19:31
Oj, vad jag älskar den här klubben. Trots allt skit man hörde på jobbet idag, så står sig en sak säker. Jag är fortfarande under slutet av dagen en stolt jävla Barcelona-supporter!

Blaugrana i med och motgång!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-25 19:28
Efter matchen gick Pep in i omklädningsrummet och kramade om varenda spelare en och en, vissa av de med tårar i ögonen. Därefter var det tränarstabens tur att törsta Guardiola och ge honom några uppmuntrande ord innan han höll sin presskonferens.

Man vill så gärna att Pep bestämmer sig för att fortsätta. Den här sammanhållningen är så svårt att skapa och det har onekligen varit en grundpelare till framgångarna på planen de senaste åren.
Barcelona Ibillay
2012-04-25 19:14
Busquets har blivit dubbelt så stor i mina ögon, har alltid tyckt om han trots sin filmkarriär. Men jag blev så glad när han gjorde målet igår. Vilken kämpe! har sett han flera gånger höja sig och visa vilja när det går trögt. Han kommer bli stor i Barca.

Ska köpa en busquets tröja
Annons: