/spanien/barcelona/forum/10438.aspx/spanien/barcelona/forum/10438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Lukasinho
2012-04-24 18:35
@Gabriel:

Fiasko är det inte. Chelsea är det lag ni har haft svårt emot och eran mardrömsmotståndare.
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavi
2012-04-24 18:22
Kolla vilken jävla avslutare vi har tillgång till och ändå sätter Pep honom på bänken. Jag förstår honom ändå lite då Pedro varit skadad och flera gånger under säsongen men nu det senaste så har han presterat enligt mig. Han måste starta ikväll!!
Barcelona grande jw
2012-04-24 18:19
@Ryo Miyaichi !:

Sanchez är helt klart den bästa värvningen av de två då jag tycker man har helt klart för sig vad man ska använda honom till. Cesc är jag mer tveksam till då jag inte gillar den offensiva rollen han får ibland..(likt den på Stamford). Då ser jag hellre Pedro ta den rollen alla dagar i veckan när Cesc inte ens visar någon vidare form. Pedro är enligt mig mycket målfarligare, och har gjort många kyliga avslut genom åren.

Cesc näst målfarlig? Tycker Messi, Pedro, Iniesta Sanchez och möjligen Cuenca är farligare...
2012-04-24 18:16
Ryo

Vad har hänt med dig? ser att du bytt tröja i Spanien.
Barcelona DM1982
2012-04-24 18:16
Taktik inför kvällens drabbning.
Ryo Miyaichi !
2012-04-24 18:09
Hur känner ni er inför matchen ikväll? Jag tror Barca går vidare men om Chelsea får in ett mål så kan det bli tufft för er, dock så kan ni göra mycket mål men Chelsea har stått emot er bra och speciellt Messi.

Hur ser ni nu i efterhand på värvningarna utav cesc och sanchez? Vilken är ni mest nöjd med? Borde inte cesc gå före pedro? I min bok känns Han som eran näst målfarligaste :)
2012-04-24 18:06
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Men att få ett tidigt mål är det svåra. Jag tror precis som dig att om vi får det första målet i första halvlek så tar vi det. Men håller Chelsea 0:an i första kommer vi börja känna pressen och då är vi körda.
Barcelona Barca o Mort!
2012-04-24 18:01
Ser hellre en iskall Pedro idag faktiskt än en iskall Cesc. Cesc är en bättre spelare när det kommer till passningar och kreativitet vilket vi inte kommer få rum med idag när Chelski parkerar sin buss framför Cech.
Nej Pedro är en bättre målgörare och det är det vi behöver idag, mål. Inget tiki-taka spel ändra fram till straffpunkten, mål bara.
Och sen om vi ska vara ärliga så behöver vi inte mer än en back idag då Chelski inte kommer våga ha mer än en spelare över halvan =D
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-24 17:57
Utan att låta kaxig så tror jag vi når CL utan problem sålänge vi får ett tidigt mål.

Valdes
Alves-Pique-Puyi-Adriano
Xavi - Busi - Iniesta
Alexis - Messi - Pedro

Min drömelva ikväll
Barcelona Golden Barca
2012-04-24 17:54
Förlust i kväll och Guardiola fejsar stenhård kritik och sitt första riktiga praktfisko som tränare i FC Barcelona. Hans laguttagningar på slutet har varit skakiga lindrigt sagt. Hoppas av hela mitt hjärta att vi slipper se Gerad Pique i kväll samma gäller för Cesc Fabregas och Cristian Tello. Spelare som sannerligen inte rosar vår klubb.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-24 17:38
Så här i efterhand var det ju fan att Chelsea gjorde mål på sitt enda skott på mål på Stamford Bridge. Hade det åtminsone blivit 0-0 så hade det räckt att för Barcelona att vinna kvällens match för att gå vidare. Nu blir det jävligt jobbigt om Chelsea överhuvudtaget gör mål för då måste vi ju som bekant gör 3 på Chelseas buss-försvar vilket inte är det lättaste.
Barcelona SamMajid
2012-04-24 17:01
Roja y Azul - FCB

O'learys?
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-04-24 16:57
Något ställe i göteborg som ni rekommenderar för att se matchen ikväll?!
Barcelona WRJW
2012-04-24 16:53
Tjena, någon som vet någon bra pub i stockholm där barcelona brukar samlas för att titta på matcherna?
Barcelona Corazon
2012-04-24 16:35
Hoppas mexis nätar ikväll
Coach pep.
2012-04-24 16:34
GerardPiqué3

Håller med dig om uppställningen. Med Cesc och Alexis får vi de djupledslöpningar som lyste med sin frånvaro mot Real Madrid, och som samtidigt vaskade fram chanser mot Chelsea på Stamford. Cuenca och Tello i all ära men det går inte att lita på att de ska behålla kylan framför mål i matcher av den här digniteten. Jag respekterar att Tello fick chansen av Mister i El Clasico men ikväll är det självfallet inhoppare och inget annat som gäller för hans del. Något säger mig att inte heller Pedro borde starta. Cesc-Messi-Alexis är det mest optimala för att låsa upp Chelseas försvar.

Pique eller Masch är sedan ett svårt val när allt kommer omkring. Vi behöver Piques längd men också Mascheranos brytningssäkerhet, som t.ex. blev en avgörande faktor mot Arsenal förra året där han avvärjde Bentners friläge i slutskedet med en brytning i sin egen klass.

Resten av elvan är självskriven.

-----------

Ska även passa på att tacka för den positiva feedbacken på min krönika. Kul att ni uppskattade den och dess budskap!
Barcelona Trippeln
2012-04-24 16:27
Gloryglorymanutd

Råder dig att inte gråta idag när Barcelona visar var skåpet ska stå, pajas
GurraP
2012-04-24 16:22
Hoppas Pique är tillbaka i gammal god form. Hans huvudspel lär behövas, då jag är säker på att Chelsea lär satsa allt på frisparkar och hörnor.
,Sami
2012-04-24 16:19
Några som är nervösa här? Eller är ni relaxaaaa:) Själv är jag sjukt nervös! Kl är redan halv 5 tiden går snabbt.
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-24 15:43
Om jag hade fått vara Pep ikv hade jag ställt upp såhär : Valdes Alves-Pique-Capita-Adriano Xavi - Busi - Don Andres Messi - Cesc - Alexis Tkr Pique är värd att få starta, Masken övertygade inte senast och bör starta på bänken ikv. Cesc var inte bra senast mot Chelsea, så det är 50/50 på han eller Pedrito från start. Väljer Cesc då han kan vara en fördel vid fasta situationer, trots allt bra på huvudet. Känns som hela min dag står stilla, det enda jag tänker på är matchen. Kommer bli ett otroligt antiklimax om vi inte vänder ikv. Är dock positiv, hoppas CN gör sitt bästa för att lyfta fram spelarna ikv, ja skall iaf göra det i soffan med några iskalla Corona :) haha Visca El Barca, ikv smäller det amigos !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-04-24 15:21
Que mai ningú no ens podrà tòrcer!
barca#1
2012-04-24 15:17
Men vafan!!! Säsongens viktigaste match stundar ikväll och här inne diskuterar ni ett jävla troll. Snacka om matchen istället.

Jag själv tror att det blir en 90 minuter lång kamp. Chelsea kommer parkera i höjd med sitt egna straffområde. Alexis måste starta. Hans djupledsspel behövs. Blir det lika passivt som mot Real är det kört. Tror inte Terry och Cahill orkar med ett Barcelona i bästa form i 90 minuter.
BB-Barceloneta
2012-04-24 15:05

Barcelona SamMajid
2012-04-24 14:56
glorymanutd borde spärras nu! Hon har varit här och provocerats i evigheter nu, man ser tom på hennes tippande på Barca-Chelsea matchen där hon tippar 0-20 (!) att hon är för liten för att kunna vara i ett forum. Hade det varit i Pung-nited road hade man spärrat henne för länge sen!
Barcelona llanson
2012-04-24 14:51
varför ignorerar ni inte när folk skriver här bara för att provocera och inte har något vettigt att komma med? finns ju ingen mening att provocera om ingen bryr sig om det? så skit i idioterna och för lite vettiga diskussioner här istället, det är ju det vi alla vill se egentligen?!
Barcelona Gabriel
2012-04-24 14:41
Gloryglorymanutd

Det skulle vara ett mindre fiasko om vi inte tog oss vidare, det har du rätt i. Men absolut inte av samma grads fiasko som när ditt lag åkte ut i gruppspelet mot Basel.

Du borde fokusera lite mer på ditt egna lag istället.
Barcelona LennyRomario
2012-04-24 14:40
GloryGlory... det är sådana som du som gör att starka ord inte längre är någonting värda. För om det är en katastrof om Barcelona åker ut i semifinal, vilka ord ska vi då använda för att beskriva riktiga katastrofer?
Nej, jag pratar inte om jordbävningar och sånt. Jag pratar om vilka ord man ska använda när man snackar om att Man United hade Benfica och Basel före sig i tabellen efter gruppspelet.
Barcelona oxfilé
2012-04-24 14:39
Gloryglorymanutd

Ok, vi vet att du är avundsjuk på Barcelona och avskyr oss. Något mer du har att tillägga här? Alla här inne vet att du är ute efter att provocera. Dina inlägg bidrar med absolut ingenting här inne.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-24 14:39
Idag är dagen när vi tystar alla hatare!
Postat via SvenskaFans-appen
Gloryglorymanutd
2012-04-24 14:32
Med tanke på att 90%av alla fotbollsintresserade har tippat att Barcelona kommer att gå vidare och med tanke på att barcaspelarna (och supportrarna)jublade när det stod klart att barca skulle få möta Chelsea så vore det ett praktfiasko om Barca åker ut. Speciellt med tanke på att många anser det här barcalaget vara tidernas bästa lag vilket enligt min mening är helt absurt. Så kom inte och säg att det inte vore en katastrof om ni åker ut, ni vet mycket väl hur stora favoriter ni var innan matchserien påbörjades.
Annons: