/spanien/barcelona/forum/104.aspx/spanien/barcelona/forum/104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2018-10-28 15:11
Ter Stegen, Sergi Roberto, Pique, Lenglet, Alba, Sergio, Rakitic, Arthur, Rafinha, Luis Suarez och Coutinho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2018-10-28 15:07
Samma elva som senast.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-28 15:02
El Clasico är alltid el Clasico. Världens bästa klubbar, världens största match och världens största rivalitet. Klart man hade velat ha med Messi men nu är det som de är. Vi kommer får många svar idag. Dags att köra ner smutsen i skiten en gång för alla!!
Barcelona Barcelonistas
2018-10-28 14:48
DM1982 - känner lite samma. Framför allt nu när man har köpt Red Dead Redemption 2 också...
Barcelona DM1982
2018-10-28 14:47
Kan inte minnas när jag var så här oengagerad inför ett clasico. Märks verkligen att Ronaldo och Messi inte spelar, bara de get en extra dimension till matchen. Sedan så är det två lag som inte har övertygat alldeles för mycket som möts, även om Barcelona kanske är snäppet vassare för tillfället. Tror tyvärr att det blir en tämligen avslagen match det här men hoppas på att Barcelona tar tre pinnar.
Barcelona CipanBarcelona
2018-10-28 14:32
Stefansito Jag tror inte han vågar rotera i elvan. Rafinha kommer starta och de kommer bli exakt samma elva som mot Inter för FYRA dagar sen, de är va jag tror.
Barcelona Stefansito
2018-10-28 14:07
Har varit en del snack kring möjliga uppställningar idag. Är det verkligen troligt att Valverde ställer upp med exakt samma elva fyra dagar efter intermatchen? Har spelarna samma energi idag? Kan man ens tro det? Behövs det inte en injektion? Hur många här inne tror att exakt samma elva kommer ge det bästa resultatet? Vad handlar bredd om egentligen? Om det blir en förändring, har jag hört folk här inne nämna Arturo Vidal. Alltså förlåt kära vänner men tror ni att han slänger in honom istället för Rafinha? På riktigt? Har ni sett hur valverde har formerat elvorna? Jag kanske får äta upp mina ord haha. Men jag tror i logikens och i naturlighetens tecken på något annat än de två nämnda alternativen. Jag hoppas dessutom att vv kan överraska oss. Ge oss nånting vi aldrig hade kunnat tänkt. Det hade varit kul. Och visst ska vi få drömma lite. Kram på er
Barcelona Cule4Life
2018-10-28 13:09
Läste att real har 95 vinster mot Barcas 92 inbördes. Måste ta igen denna siffran.
Barcelona Barcelonistas
2018-10-28 13:08
Jag är väldigt taggad över att få se hur Arthur hanterar dagens match. Jag hoppas verkligen han tar ännu ett steg idag.
Barcelona Barcelonistas
2018-10-28 13:01
Mina damer och herrar man brukar säga att livet handlar om att man ger och man tar. Men för Real Madrids del så har det varit annorlunda där har man bara tagit.

Fem Clasicos som jag minns..

2006 Real Madrid 0-3 Barcelona Ligan

2009 Real Madrid 2-6 Barcelona Ligan

2010 Barcelona 5-0 Real Madrid Ligan

2015 Real Madrid 0-4 Barcelona Ligan

2011 Real Madrid 0-2 Barcelona Champions League
Barcelona Infinit8Don
2018-10-28 12:58
Ousmane Dembélé: "I need to avoid ball losses, Messi ... He advises me, he tells me to play like I did in Dortmund, as I can do, I am determined, last year I had a big injury, I have to prove and show myself in every game." [telefoot]

Gott snack.
Barcelona Loco Lucho
2018-10-28 12:18
Drömde om en 5-2 vinst där Suarez vid 1-1 ställning gjorde 2 snabba för att göra det till 3-1 innan halvtid.. vågar man hoppas på något sånt idag? Vaknade upp fylld med glädje tills jag insåg att det hela var en dröm och nervositeten slog igång igen ganska snabbt..
Barcelona Katalano
2018-10-28 12:00
@L.A.M Nr 10:

Skaffade Strive sent och har endast hunnit se 2 matcher hittills. Men för mig har det fungerat felfritt. Bra bild, bra ljud, inget laggande. Jag är nöjd hittills i alla fall, men har som sagt inte testat det så länge än.
Barcelona Dreamteam09
2018-10-28 11:53
Nog *
Barcelona Dreamteam09
2018-10-28 11:52
[QUOTE=L.A.M Nr 10]Förresten, ni som har fixat strive, är det värt det? Har hittills streamat ligamatcherna men känns inte rätt att göra så vid El Clasico [/QUOTE] Fortsätt Streama du finner mig bättre kvalité än på Strive.
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-10-28 11:36
Förresten, ni som har fixat strive, är det värt det? Har hittills streamat ligamatcherna men känns inte rätt att göra så vid El Clasico
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-28 11:34
Jag tror på två alternativa scenarier.
Antingen kommer Valverde slåss om att vinna bollen och mittfältet.
Då blir det samma uppställning som förra matchen, alltså 5 mittfältare på plan.
Det andra alternativet är att Valverde släpper bollen till Real, backar och täcker ytor och går på kontringar. Då blir det 4-4-2, med Suarez och Dembele på topp.
Mittfält Coutinho, Busquets, Rakitic, Roberto.
Tror nog att i vilket fall som helst, kommer Valverde spela Semedo som högerback, tror att han är rädd för Bale snabbhet.
Mitt tips är att VV väljer första alternativet. Intressant ska det!
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-10-28 10:52
Jag vet att 4-4-2 fått en del kritik men faktum är att det var otroligt lyckosamt förra hösten. Kommer ihåg att Paulinho bidrog oerhört mycket med fina och smarta löpningar där han kom till många chanser. Vidal är enligt mig väldigt lik Paulinho som spelartyp. De är inte identiska men båda spelar med ett högt tempo, frenesi och är aggressiva både offensivt och defensivt. Jag tror att Vidal skulle vara nyttig idag. Problemet blir då hur man ställer upp formationen då jag inte vill bänka någon av de 3 CMs som gjort det så bra de senaste matcherna. Ett alternativ som jag tycker är lockande är att spela med ett centrerat fyrmannamittfält och sedan Coutinho i en fri roll bakom Suarez. Coutinho är enligt mig inte tillräckligt balanserad för att spela på mitten men ska heller inte låsas till en kant. I defensiven kan då Vidal och Rakitic utgå från kanterna men komma in i banan och hitta mellanytorna när vi har bollinehav. Båda dessa två är dessutom spelare man litar på tar tag i det defensiva arbetet och hjälper sin ytterback. På så sätt kan vi i första halvlek få ett övertag på mittfältet vilket alltid är viktigt i El Clasico. I andra halvlek kan vi, givetvis beroende på resultat, gå över till 4-3-3 med Dembele/Malcom/Rafinha och bli vassare framåt i takt med att matchbilden öppnar upp sig. Blir intressant att se hur vi startar. Något säger mig att Valverde fattar detta med Vidal och hur kan tillföra egenskaper idag. Däremot är jag rädd för att det blir på bekostnad av Arthur.
Barcelona Dreamteam09
2018-10-28 09:38
Valverde kommer starta exakt som mot Inter, behöver inte ens spekulera startelvor.
Barcelona messiooooxavii
2018-10-28 08:01
vakna med extremt god kännsla. Valverde kommer krossa Lopetegui rent taktiskt, ett som är klart. Valverde är beprövad titeltränare medans Lopetegui inte vunnit något värt att nämna.
Barcelona Mess1
2018-10-28 01:33
@Infinit8Don:

Kanske kan komma upp till 50 innan han lägger av :)
Barcelona Infinit8Don
2018-10-28 01:15
Messi har alltså 40 mål+assist på 39 matcher mot real. Mama Mia. Aldrig förstått att det var så överlägset.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-10-27 23:15
Inget ang Barca men Leicesters ägares helikopter kraschade efter matchen, precis utanför King Power Stadium. Rapporteras att alla förmidan är döda, samt att ägaren satt i. Stor sorg! Tankarna går åt de drabbades nära och kära.
Barcelona Xavi #6
2018-10-27 22:43
@Infinit8Don:

Nackdelen med en sådan formation är att vi inte får någon bredd i offensiven och att det blir för många spelare centralt i banan. Dock vill jag se Arturo få mer än 15 min, han hatar verkligen marängerna och det hade varit en fröjd att se honom kapa Ramos och Casemiro. Men risken finns ju att han blir alldeles för het i ett kokande Camp Nou och i värsta fall drar på sig en utvisning.
Barcelona Infinit8Don
2018-10-27 22:06
Jag hoppas inte real ställer upp såhär: Navas Nacho-Varane-ramos-Marcelo Modric-kroos-ceballos Bale-benzema-Isco Detta är deras mest tekniska och spelbegåvade mittfält, spelar dessa kommer det bli tufft att få åt oss dem i pressen. Spelar Casemiro blir vårt presspel betydligt enklare att utföra.
Barcelona FCB_Messi
2018-10-27 21:59
Hur vill ni att Madrid inte ska ställa upp imorgon ? Vilken startelva skrämmer” er mest ? Jag hade inte velat att real ställde upp på följande vis: Nacho varane ramos Marcelo Casemiro Modric Kroos Asensio Isco Bale
Barcelona Katalano
2018-10-27 19:57
Iniesta.70.

Rekommenderar dig att grunda med en Chimay istället. Berätta sen hur du får tag i en Calzone som inte är inbakad ;) Verkar som att du pillat lite på vätskearsenalen redan nu. Tjuvstart säger jag!

Blir med största sannolikhet en dubbel för mig imorgon också. Alltså a- och b-laget. Inte en dubbel humlad Ale.

Kommer själv med en rekommendation till imorgon för samtliga. Häng inte på forumet och smittas av alla som skriver i affekt och sprider sina impulsiva känslor vid minste lilla misstag. Förutom när det blir mål förstås, då kan ni gå in och göra en hit and run. Försök att njuta av matchen i den mån det går och skriv sen ut tankarna när de hunnit reflekterats lite i några timmar efteråt.

Visca Barca!
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-10-27 19:03
Hoppas verkligen vi vinner imorgon med en förväntad defensiv uppställnig av Valverde, annars kommer det bli mycket kritik till varför Dembele/Malcom bänkas etc.
Barcelona Iniesta.70.
2018-10-27 18:11
Ja. Söndagen innnebär inte bara ett El Classico. Nix. Glöm inte att när väl krutröken har lagt sig över Camp Nou så kickar vår Young guns igång ett derby mot självaste Espanyol B runt 20.30. Ja, lite av ett toppmöte tom. Så, det blir lite som en efterfest som man som cule självklart är bjuden på. Och för att orka hålla fokusen uppe under en så lååång söndag där vi även lämnar sommartiden bakom oss så gäller det att ha både ätit och druckit rätt under dagen. Ni vet kosten är ju A och O, grymt viktig, speciellt under dessa omständigheter. Och/om när man väl lyckats tråcklat sig igenom en svettig klassiker och ska börja "ladda" om, ja, då gäller det att kunna varva ner på bästa sätt. Eller hur? Nää, man vill ju i nte åka på nån baksmälla eller sträckning redan runt sex-snåret, eller hur? Alvedon rekommenderas att ha inom behörigt avstånd och några klassiska stretch övningar bör få er att studsa tillbaka runt B-gäddornas matchstart. Och, glöm nu inte att Messi inte lirar imorgon så ha för i helskotta en ångest-dämpande valfri dryck nära till hands for god's sake!! Inga orutinerade sträckningar i onödan. Annars så ser min egna personliga "dubbel-derby" söndags meny ut på detta sett: Själv brukar grundar med en iskall Samuel Adams strax innan klassikern. Och i halvtid intas en inbakad Calzone som sköljs ner med ännu en Samuel Adams Boston Ale. Visst, och när det väl vankas en matcha av denna dignitet och utan en herr Messi i blaugrans färger så har jag självklart laddat upp med en reserv arsenal i form av ett kylskåps kallt sexpack, ja, helst instoppad i stöveln, nära till hands om man nu skulle råka bli tvungen att skjuta från höften Så, min poäng är att : Underskatta inte intaget av "rätt" vätska under matchdag. Och glöm inte att fylla på med "rätt" kolhydrater när det vankas match. Japp, "Tallriks-modellen a la klassikern" ska i allafall inte sätta några käppar i hjulet. Nix, inget blodsocker-fall eller vätskebrist ska stå övers på ursäktslistan om vi mot all förmodan skulle kamma noll imorgon. Nix. Jag räknar kallt med att möta John Blund med ett sjupoängs försprång jämte marängerna. Så..Vi hörs cules! I affekt eller harmoni...spelar ingen roll för förr eller senare så pekfingervalsar vi ut våran "dom" över forumets väggar.
Barcelona Messi M10
2018-10-27 17:22
Då var det dags för säsongens första riktiga test och utan Messi, detta kommer bli intressant då man får se vart har vi FCB nånstans nivå mässigt. En sak som ma känner sig lite orolig är att real har gjort mål på Camp nou under de senaste 13 mötena och vi har haft svårt att hålla tätt därbak.

Jag hoppas på att försvaret gör ett av sina bästa insatser för att vi ska kunna ta 3p. Offensivt förväntar jag mig mycket mer av Coutinho och imorgon är ett perfekt möjlighet för honom att kliva fram då hela världen tittar. Hoppas också att Valverde överraskar oss och startar med Vidal.

Visça él Barça

Annons: