/spanien/barcelona/forum/1039.aspx/spanien/barcelona/forum/1039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-08 19:47
Hur ser PSGs lag ut? Är Di Maria med?
Barcelona II Barça II
2017-03-08 19:45
Klart att vi alltid ska tro på vårt lag! Ikväll vinner vi med 6-1, inga konstigheter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2017-03-08 19:40
Andres Iniesta Lujan

Du tror inte ens att vi vinner, men du känner nervositeten komma? Fuck logic.

Hursom. Jag gillar startelvan skarpt, det här kan gå vägen.
Gillar att Lucho kör på Rafinha efter hans storspel senast. Jag är lite rädd för PSG's kontringar, men vår backlinje känns riktigt stabil!
2-0 på första 30 min, kom igen nu !!!
Barcelona FCB_Messi
2017-03-08 19:36
Det värsta med denna matchen är att hjärtat aldrig kommer få vila . Inte ens när det står 5-0.. Är redan sönder stressad. Kan inte kl bara stå på 22.40 och 5-0 på resultattavlan !!!!
Barcelona zigazaga
2017-03-08 19:35
Ter Stegen Umtiti Pique Mascherano Busi Rakitic Iniesta Messi Rafinha Suarez Ney
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-03-08 19:17
Kul att många är optimistiska och ser en chans till vändning. Jag tror däremot inte ens att vi vinner matchen ikväll. Det var klasskillnad sist och 4-0 var i underkant. Vårt spel har hackat i stort sett hela säsongen, plus att vi är på tok för sårbara bakåt. Dock har det blivit bättre nu på slutet efter just PSG matchen vilket ger en lite hopp plus att vi har Messi, men mot ett galet motiverat PSG så känns det knappt som att det finns ens en liten chans. Man minns ju tillbaka till Bayern när förutsättningarna var desamma. HOPPAS JAG HAR FEL!! Nu börjar nervositeten komma!! Kom igen nu... hoppas dem käkar något extra i omklädningsrummet nu så att alla blir som Messi och det slutar 6-0!! Hur mäktigt skulle det inte vara? Visca Barca!!
Barcelona Pichincha
2017-03-08 18:49
Legend Carles Puyol -

Ser ut som att PSG kommer att kunna ställa starkast möjliga lag på planen i kväll. Men ska det göras så ska det göras ordentligt. Inget bölande om att PSG saknade den, hade dom haft den tillgänglig så... osv osv.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-08 18:43
Vilka missar matchen för PSG del? Har dem några viktigare spelare som kan ej delta...
Barcelona Thierry Henry
2017-03-08 18:20
@L.A.M Nr 10:

Milans förluster mot depor och liverpool har ibget med deras tapp mot arsenal att göra. Det är 2 helt olika trupper och lag dom ställde på benen mellan dom drabbninganra. Milan har historiskt sett inte tappat ledningar något mer än andra lag gjort. Så att det är en klibb grej som bara händer milan stämmer inte.
Barcelona Thierry Henry
2017-03-08 18:17
@Barcelonistas:

Vi år fotbollsfans. Låt oss leva i "cocoland"

Värre vändningar än att barca ska trycka in 5 mål mot psg på camp nou har inträffat med msn kan vi gå upp i en snabb ledning och när det väll börjar svaja kommer nerverna in i en sån här viktig match. Det har historien visat ett antal gånger. Gå vi upp i en 2-0 ledning och det är 30 min kvar eller nått är det lätt att psg faller ner för långt och börjar få panik. 3- 0 då om det så bara är 5 min kvar på matchen så är det stor sannolikhet att vi vänder. Problemet är att hålla 0an matcgen igenom. Där tror jag vi havererar och det stora problemet ligger. Vi behöver en hel del tur för att hålla 0an. Att göra 4 mål klarar vi av om saker faller på plats
Barcelona FCB_Messi
2017-03-08 17:54
Något nytt om veratti , Di Maria , rabiot ? Spelar dom eller inte ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-03-08 17:46
Två gånger har ett underläge med mer än ett mål utan bortamål, dvs 2-0 och uppåt, vänts till avancemang. Vi gjorde det först mot Milan och Real gjorde det förra säsongen mot Wolfsburg. Deportivo har vänt 4-1 mot Milan, och Milan har i den kanske mest kända vändningen någonsin tappat 3-0 mot Liverpool i en final. Det som kanske är mest relevant för oss är Arsenals 3-0-seger mot Milan efter en 4-0-torsk borta. Min poäng är inte bara att det trots att det händer sällan faktiskt kan hända att man vänder ett kraftigt underläge, utan även att Milan suger på att behålla ledningar.
Barcelona Zyzz
2017-03-08 17:23
Det krävs 2-0 i halvlek. Då kommer PSG darra. Utan 2-0 i halvlek så är det kört.
Barcelona Escobar
2017-03-08 16:56
Bröder! Jag har varit i Barcelona sedan 02.30 inatt. Jag har pratat med taxichaufförer, lokalbefolkning, cules utifrån. Jag har varit på camp nou sedan 10.00 imorse, insupit stämningen. Det kokar här, staden andas remontada. Sport skriver spaltmeter om remontada. Vi kommer ta det här, två snabba i första och det blir match. Visca Barca
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-08 16:07
Höhö och Barcelona kan inte vinna stort mot vilket lag som helst? #troll
Barcelona Cristocea
2017-03-08 16:02
Både Liverpool samt Deportivos comeback mot Milan i deras respektive matcher förekom pga av den nonchalanta mentaliteten som tog sig an när Milan ledde med vad de ansåg stora siffror vilket utnyttjades väldigt väl av både Deporitvo och Liverpools spelare. Tror ni på fullt allvar att PSG kommer ha samma inställning som Milan hade? Nej, tvärtom. PSG kommer att vara taggade till max. I synnerhet efter de har bevittnat Hur Barca ha r vunnit stort i de två sista matcherna. PSG är varken Celta eller Sporting Gijon. När har du har spelare som Draxler, Cavani eller Di maria och alla spelar på den absoluta topp nivån de kan man vinna stort, mot vilket lag som helst.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-08 15:57
Hade atletico haft lite flyt.... Du menar om Barcelona spelade utan målvakt? Eller att man sätter sina chanser?
Barcelona Visca el Barca 17
2017-03-08 15:13
Unai Emery var ju hemskt dålig på bortaplan med Sevilla. Minns att förra året kom deras första borta vinst i April typ. När han tränade Sevilla förlorade han alltid på Camp Nou. Blir väldigt spännande ikväll men en vinst blir det iallafall för Barca. Rolig middag deras högerback visste inte om att Barcas plan är mkt större?! Draxler börjar prata om när Real mardid vände till 3-0 haha wtf!!
Barcelona Mike79
2017-03-08 15:11
DaniAlves#11 Hur troligt var det att vi förlorade med 4-0? Hur troligt var det att vi inte gjorde ett enda mål på Psg? Inte så troligt va men ändå skedde det.. bara för att det inte är troligt betyder det inte att det är omöjligt. Som många andra har sagt, bara laget kämpar ikväll och ger allt kommer jag vara nöjd, oavsett resultat.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-08 15:08
Vi har inget i förlora ikväll. Kör på o attackera o attackera i 90 min. Vill se galna vargar ikväll som pressar o löper som fan. PSG-spelarna ska darra.
Barcelona wallmannen
2017-03-08 14:45
Det jag förväntar mig att se från Barca är en fin match. Vill absolut inte se att laget viker ner sig vid ett insläppt mål, t ex. Då blir jag besviken.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-08 14:42
Behöver detta från Luis Suarez idag.
Barcelona DaniAlves#11
2017-03-08 14:41
4-0.... 4-0....4-0..... De flesta här inne skriver det som att det är en Fifa-match som ska spelas ikväll. Det är på riktigt gott folk. Att vinna 4-0 går absolut, men hur troligt är det att vi vinner med 4-0 mot PSG ikväll? Inte alls. Hur troligt är det att vi håller nollan mot PSG? Inte alls. Det är bra att ni är så optimistiska och jag kan inte säga emot någon av er egentligen, ni får tro exakt vad ni vill. Men det kommer inte att bli 4-0. PSG kommer att göra mål på oss var så säkra. Vårt försvar håller inte mot bättre lag, hade Atletico haft lite flyt i senaste mötet så hade vi legat under med 2-3 bollar i halvlek.

Men visst 4-0 :)
Barcelona wallmannen
2017-03-08 14:31
@Barcelonistas

Titta vad som har hänt i världen på sistone. Jag vill påstå att vi redan befinner oss i cocoland... men den diskussionen behöver vi inte ta här, hehe.

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-03-08 14:20
[QUOTE=Barcelonistas]Vill inte förstöra festen här inne men att på allvar tro att vi ska gå vidare visar bara att ni lever i cocoland. Mitt krav idag är att vi spelar ut PSG och vinner med marginal men jag förväntar mig inget avancemang. Vinner vi med 3-1 och där vi tydligt visar att vi är ett bättre lag än PSG så är jag nöjd. Vi ska lämna turneringen på topp! [/QUOTE] Varför ska vi inte tro och hoppas på att laget i våra hjärtan vänder detta, när det finns en chans till att vända? Du vill att Barca ska vinna med 3-1. Varför inte 4-0? Inte stor skillnad på resultatet. Vem behöver Real fans när vi har egna fans som inte tror på laget? Vi har vunnit över bättre lag med större siffror på våran hemmaborg. Som Ronald McDonald sa "It ain't over until the fat lady sings" Visca Barca!
Barcelona Neymar N11
2017-03-08 14:04
Matchen sänds på TV3 ikväll så hela Sverige kan se Barca göra historisk comeback.
Barcelona Barcelonistas
2017-03-08 13:49
Vill inte förstöra festen här inne men att på allvar tro att vi ska gå vidare visar bara att ni lever i cocoland. Mitt krav idag är att vi spelar ut PSG och vinner med marginal men jag förväntar mig inget avancemang. Vinner vi med 3-1 och där vi tydligt visar att vi är ett bättre lag än PSG så är jag nöjd. Vi ska lämna turneringen på topp!
Barcelona Reymar
2017-03-08 13:44
Glöm inte bort CL finalen 2005 där Milan ledde med 3-0 i halvlek och tappade till 3-3 på ett par minuter och då vill jag inte ens gå in på vilka spelare dom hade. Dida, Cafu, Nesta, Stam, Maldini, Pirlo, Gattuso, Seddorf,Kaka, Crespo och Shevchenko. Samtliga spelare är bättre och mer erfarna än Psg spelarna men ändå så kollapsade dom. Ska vi vinna ikväll så måste vi vata oerhört kliniska, fyra målchanser ska vara fyramål.
Barcelona Bosketts
2017-03-08 13:34
Äh, man måste våga hoppas. Det är trots allt fotboll, och i fotboll kan precis allt hända, även om oddsen verkligen inte är på vår sida. Som någon nämnde ska det bli väldigt intressant att se Barcelona i ett inget-att-förlora-läge.
Barcelona gozo1
2017-03-08 13:31
Jag tror så här gör Barca 2 mål första 15-20 min så finns det chans annars är det kört Barca måste gå ut med 3-0 i halvtid för att psg ska sluta parkera bussen. Det va nån som sa att psg kmr o få rött kort o då blir de enklare men historien har visat tvärtom varje gg vi har varit i sån här läge och motståndaren har fått rött så har vi åkt ut. Så låt oss hoppas att Barca gör 3-0 i första 30 min och andra halvlek så kmr psg o öppna upp sig då går Barca vidare.
Annons: