/spanien/barcelona/forum/10351.aspx/spanien/barcelona/forum/10351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-24 11:39
En drömelva med spelare födda 92, vad tycks? Courtouis Boilesen-Jones-Alaba Muniain-Eriksen-Wilshere-Götze El Sharawy-Guidetti-Neymar Bänk: Bernd Leno, Lucas, Isco
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2012-05-24 10:30
Essienesque & Dill

Det var Marcus Ericsson som jag syftade på i mitt tidigare inlägg. Han har gått bra i B-laget och är nu uttagen i det svenska A-landslaget, om jag inte missminner mig.

Ludvig Håkansson är den andra svensken jag syftade på som finns i La Masía, så du har rätt Dill - han spelar i Barcelona.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-05-24 09:08
Blaugrana són els colors!

Neymar är mycket bättre. Världens bästa talang enligt mig!

Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-24 07:32
Abbe Du kanske menar Ludde Håkansson? Spelar/spelat i Alvik. Har sett han spela, fy fan vad den killen kan spela basket. Tar över en match när han vill. Har för mig att han är i Barcelona just nu men kan ha fel.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-05-24 01:54
@Blaugrana són els colors!:

Neymar självisk? ja absolut men herregud vad är det för snubbe du länkade, när du beskrev han förväntade jag mig en Xavi liknande lirare som passade boll. men äsch så fel jag hade, snubben dreglar med boll trots att de har kontring på 3 mot 2 eller t.om mot 1. hahah så nej han är inte mindre självisk än Neymar bara för att du diggar han mer.
Barcelona Essienesque
2012-05-24 00:27
Abbe.

Då pratar du förstås om Marcus Eriksson? Antar det.. Sveriges största baskettalang, utan tvekan. Hoppas verkligen han får chansen i Barcas a-lag till nästa säsong. Kolla länktips..

Det närmaste svensk vi har i fotbollsledet är väl Sveinn Gudjohnsen, hehe..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-24 00:10
Neymar who?

Den här killen känns mkt mer effektiv. Snabb, stark, dunder skott, löjligt bra teknik. Gå all in på honom istället för divan Neymar. Men han är förvisso nära Real, så det förblir bara en dröm I guess..
Barcelona Abbe.
2012-05-24 00:03
Hombre - "Pipita quédate"

Det finns ett par svenskar i La Masía, men ingen på fotbollssektionen. Basketlaget Regal Barça har två, varav en går riktigt bra i B-laget, till exempel.
Atlético addeh
2012-05-23 23:58
Stort att Depor avgör på tilläggstid mot Nástic. Mycket nära Primera-kontrakt nu. Saknar den blåvita klubben.

Återigen en dålig insats av Eusebios manskap. Utan Deulofeu stämmer inte mycket.
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-05-23 23:25
Finns det någon svensk i La Masia?

Barcelona rekryterar ungdomar från alla håll i världen, måste väl finnas någon svensk i ungdomsleden.

@Alcorcon

Hade varit underbart att att se Alcorcon i La Liga, en bättre chans på revansch finns inte för Real Madrid. Jag tror att målet förutom att vinna mot dem hade varit att förnedra dem.

Ska sägas att man fick en "mini revansch" på dem när Castilla besegrade dem sist dem befann sig i segunda B, matchen slutade 4-1 till Castilla.

Men dock riktigt kul att dem på 2 säsonger tar sig upp två divisioner.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-05-23 23:20
Gonzalez_Barca & S91

Jaså, det visste jag inte. Tack!

Fy fan vad underbart om Alcorcon lyckas ta sig upp!
Barcelona S91
2012-05-23 23:19
H.Alavi - Magico!

Förra säsongens playoff var den första av sitt slag i Segundan (Wikipedia säger att ett annat slag av playoff tillämpades för ca 15-25 år sedan). Då gick Granada upp efter dubbelmöten mot Celta och Elche.

Det som är lite "trist" med playoffen är ju att finalen är ett dubbelmöte. Här kan man lära sig av England.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-23 23:18
H.Alavi - Magico!

3-6an spelar playoff där vinaren av de 4 lagen går upp till primeran.
2012-05-23 23:11
S91

Playoff? Do tell. Jag har för mig att de tre bästa från Segundan går upp direkt och ingen playoff tillkommer. Eller?
Barcelona S91
2012-05-23 23:06
H.Alavi - Magico!
Och de (Alcorcon) har fortfarande chansen. Playoff serru.
Barcelona Rambla~
2012-05-23 22:55
Eusebio gör det igen. Fy fan säger jag bara.

FUERA!
2012-05-23 22:52
Kan tänka mig att det blev lite svettigt i huvudstaden när man upptäckte att Alcorcon hade en chans att avancera vidare till La Primera.

Men klubben får nöja sig med en fjärdeplats denna säsong. Deportivo studsar tillbaka direkt efter att ha åkt ur förra säsongen och klassiska Celta de Vigo återvänder till La Liga! Och dessa får sällskap av Valladolid som tog tag i tredjeplatsen.
Real Madrid Goolazo H.
2012-05-23 22:42
någon som är sugen på fifa 12 xbox?
Barcelona Barcadinho.
2012-05-23 22:38
Eller kanske Lee Seung-Woo som spelade sist i Sverige ?
Barcelona Barcadinho.
2012-05-23 22:32
OT men sånt gör mig glad när det gäller fotboll.

För bara några dagar sen vann Montpellier den franska ligan förre den rika och stor satsade PSG. Montpellier som aldrig varit i närheten att vinna ligan.

Och idag händer samma sak i Danmark när FC Nordsjälland vinner ligan förre FC Köpenhamn. Nordsjälland bästa placeringen någonsin var 3.e platsen och klubben bildades 1991 !
Mycket skadeglädje i Danmark för det som har hänt, lite naturligt eftersom folk har tröttnat på FCK.
När antagonisterna Brøndby möte Nordsjälland hejade båda publikdelarna på den lilla klubben. Skadeglädje som sagt.
Barcelona Hetfield
2012-05-23 22:31
Jag tror inte att folk förstår hur viktigt b-laget är för laget, det är ju där ungdomarna ska få speltid, så att deras utveckling ska räcka när de tar ett steg till det riktiga laget.

Det är synd att Barcelona har gått för långt med hela "vi ska inte sparka någon", det finns en gräns för allt.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-23 22:20
Syftar du på Seungho Paik i Cadete B?
Barcelona Antonio Puerta
2012-05-23 22:10
Vad hete den defensiva innermittfältaren i Cadete A tror jag det var, en korean glömt bort hans namn...
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-23 21:59
Barca B förlorar igen mot lag nedanför dem i ligan. Denna gången var det guadalajara som slog de våra med 2-0... visserligen saknar Eusebio ett antal nyckelspelare, men det skonar honom inte från min kritik. Snälla - byt ut honom tills nästa säsong!

Eusebio är inte rätt man att förädla våra talanger och hjälpa dem att ta det sista klivet in i A-laget. Detta jobbet är enormt viktigt, det är vår framtid man ansvarar för. Och den som som tilldelas jobbet borde väljas en efter en väldigt noggrann rekrytering.. så varför nöja oss ett år till med en tränare som bara gör jobbet OK?
Så vill i alla fall inte jag ha det. Jag vill att våra canteranos ska känna få bästa möjliga förutsättningar att bli så bra som möjligt. Att man verkligen får ut deras fulla potential - hur långt den nu må bära.
Villarreal zuperzlatan
2012-05-23 21:54
Någon som är sugen på en Henke Larsson Barca-tröja så säljer jag en på Tradera
Länk:
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-23 21:13
Carles Vilarrubi (vice-president): "Barça play their games on the pitch - not in offices, press rooms, on parkings, or in the media." [rac1]

Så sant! :D
Barcelona SamMajid
2012-05-23 20:59
Barca4eva

Håller med, blev själv sugen på fanta nu :P
Barcelona SamMajid
2012-05-23 20:59
Barca4eva

Håller med, blev själv sugen på fanta nu :P
Barcelona LeoMessi
2012-05-23 20:27
B-laget ligger under med 2-0 efter en halvtimme. Dom får skärpa sig om dom ska vinna mot Madrids b-lag kommande säsong
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-23 19:20
Dill - Busquets

haha, håller med. Igår kollade jag på Göteborg - Linköping ifrån damallsvenskan i brist på annat :P

På kvällen var det visserligen Bayern - Holland på Allianz som visades på 10:an. 2-2 och rätt kul match, mycket offensiv.
Det var en tillställning för att "tillkännagiva" att Bayern Munchen och holländska fotbollsförbundet numera hade försonats efter bråket som uppstod när Robben kom tillbaka från VM (?) skadad för två år sedan.

Robben spelade i holländska landslaget och blev utbuad av Bayernsupportrarna på plats. Rätt lågt av fansen kan jag tycka...
Annons: