/spanien/barcelona/forum/1023.aspx/spanien/barcelona/forum/1023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-20 13:23
Visst kul att Alves skickar en känga mot ledningen men enda konsekvensen blir att Barças rykte som klubb förstörs. Många tror ju nu att hela klubben pissa på honom. Perfekt bränsle för hatarna att vinkla vad han sa så det låter som att alla inom klubben är skit när så inte är fallet. Tycker nog att han kunde hålla käften om detta. Vi culés visste ju ändå sen innan hur det verkligen gick till mellan honom o ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-02-20 13:14
Blaugrana91

Vad jag förväntar mig att Barto ska säga är i alla fall inte att Lucho är tränaren vi vill ha. Han kan säga att de fortfarande har förtroende för Lucho och att han kommer att stanna säsongen ut. Självklart ska han inte slänga Lucho under bussen eller liknande, utan det är rätt att skydda Lucho, men det handlar om ordvalen i detta falla för mig.
Barcelona Junta Dimision
2017-02-20 12:58
Dani Alves med en riktig känga till vår kära ledning.
2017-02-20 12:43
Är så rädd att Real Madrid kommer göra en manita på oss. Ska vi spela av säsongen utan att skämma ut oss helt så måste Lucho sparkas, omgående. Blir också förbannad på Lucho för att han inte avgår, nej minsann sitt ut kontraktet så han kan plocka vartenda öre. Om du älskar klubben så lämna den nu för den lider som fan pga dig! "Pep once said, in regards to Barca, that if you truly love something, it's always better to walk away from it than to have it taken from you"
Barcelona Sentuary
2017-02-20 12:16
Skönt att hela världen får se vår äckliga presidents ansikte efter Alves utspel. Helt rätt av honom!
Barcelona Sentuary
2017-02-20 12:16
Skönt att hela världen får se vår äckliga presidents ansikte efter Alves utspel. Helt rätt av honom!
Barcelona Blaugrana91
2017-02-20 12:06
Fast gällande Bartomeu, vad förväntar ni er att han ska säga i det här läget?? "Enrique är skit vi kommer sparka honom omgående." Och även om man faktiskt tycker så är det inget man går ut och säger till media förstår ni väl? Skulle ju bara leda till ännu större kaos. Jag kan inte tänka mig att ledningen är nöjda med det vi ser, utöver dåligt spel så innebär tidigt uttåg i CL och en förlorad liga att ekonomin påverkas negativt. Lägg även till minskade biljettintäkter då intresset lär dala om vi är ute i alla turneringar... Jag är övertygad om att ledningen tillsammans med Enrique mot slutet av säsongen kommer vara överens om att Enrique avgår. LE är trots allt en Barcaikon och förtjänar ett sådant avsked.
Barcelona Xaviesta
2017-02-20 12:01
Barcelonistas Självklart får du lov att kritisera Neymar och precis som du säger har han stått för många missar i år men för MIG är det fullständigt irrelevant. Bristen på ett tryggt grundspel den här säsongen har gjort att samtliga spelare varit "ur form", från startelvan ända ut i bänken och läktaren. Alltså samtliga spelare, inte bara Neymar. Med detta i åtanke tycker jag det blir tjatigt när forumet ska leta syndabockar i varenda spelare individuellt istället för att förstå att kollektivet inte fungerat pga bristande spelsystem. Så för all del, kritisera Neymar om du vill. Personligen tycker jag att det är löjligt att kräva 25 mål av honom varje säsong när vi redan har Suarez och Messi däruppe och att kräva 90-100 mål av denna trio tillsammans blir orealistisk. Neymar ska inte stå för målen, och gör han det är det en ren bonus tycker JAG. Han ska stå för finter, tunnlar, upprullningar via kanten, inspel i boxen, läckra raider och assists i förstahand, mål i andrahand. Sen tycker vi alla olika men du har för vana att systematiskt mobba olika spelare i laget, ena dagen är det Rakitic och andra dagen är det Neymar. You're missing the big picture.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-20 11:56
Santiago Cazorla - stått för en hel del missar som han bara ska göra mål på. Sen håller jag med om att han är längre ner i banan vilket jag inte gillar alls. Han ska sköta det offensiva i sista tredjedelen.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-20 11:45
Xaviesta - Neymars alla missar ska inte kritiseras? Det är fakta att Neymar inte varit på Suarez eller Messis nivå den här säsongen. Alla smörpassningar från Messi till Neymar som inte Neymar kunnat göra mål på. Vi hade inte varit 7 poäng efter i ligan om han hade gjort mål på dom chanserna. Missen i Clasico ring any bells? En av många missar han stått för i olika matcher den här säsongen. Det jag menade handlade om en spelare som överlag inte presterat i år och försämrat lagets kvalite tack vare sin usla form. Det handlade inte om att han skulle göra massa mål bara för att han ska va i en bra placering för picihu elr va den heter.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-02-20 11:39
ska bli kul att se hur Real är på borta plan mot V22:e V26:e fint det :)
Barcelona Barcelonistas
2017-02-20 11:34
Xaviesta - nu handlade den här diskussionen om Neymar men du tog upp en sak som jag gärna vill ta upp här innan jag förklarar mig hur jag tänkte angående Neymar. Jag vill att vi ska satsa på vår ungdomsakademi men samtidigt får vi inte bli för blinda. Vi har senaste 10-15+ åren haft en fantastisk period när det gäller att vaska fram egna produkter men det är inget som vi kommer göra hela tiden. Vi ger ju spelarna chansen, Sergio Roberto,Raffe, även Bartra fick chansen en hel del. Jag trodde aldrig på Bartra och Sergio Roberto har gjort mig besviken på senare tid, Raffe däremot tror jag på. Efter vår gyllene generation med Puyol,Xavi,Iniesta,Messi etc så är det egentligen bara Thiago som blivit världsklass och han skeppade vi iväg. Det handlar inte om att vi inte ger dom unga chansen, det har helt enkelt inte kommit upp några intressanta spelare. Lucho spelar ju dessutom en fotboll som inte är det som skolan lär ut inte så konstigt att man har köpt in Gomes osv. Kolla bara Busquets hur usel han har varit med Luchos fotboll.
Barcelona Katalano
2017-02-20 11:26
@Tiki-Taka:
Ignorera Papillon. Det är tydligt i detta citat att Barto inte bara syftar till resultatet. han är nöjd med Lucho, han menar att Lucho är tränaren vi vill ha. I detta ingår allt från resultat, till hur spelet ser ut, till hur Lucho coachar och roterar spelare och använder (inte använder) La Masia. Dessutom är ju även resultaten dåliga. Vi har redan förlorat ligan och är ute ur Champions League. Jag har ändå haft viss förhoppning om att med ny tränare efter säsongen så kan vi få ny energi, ett vackrare spel, mer snurr på mittfältet osv. Men med tanke på detta uttalande från Barto så tappar jag de förhoppningarna också. Ledningen ser inte vad som sker på planen, alternativt så saknar de förståelse och kunskap för att identifiera vad som är fel, trots att det är så mycket. Nej, tills denna ledning försvinner så tror jag inte på någon större skillnad, tyvärr.
2017-02-20 11:20
Matuidi:"When Verratti was on the ground, I told Iniesta that Verratti was his replacement. Iniesta said, 'Yes, that's what I think.'"[Bleu] Synd bara att han spelar i ett bättre lag som kommer utöka deras fyra målsledning mot oss.... Sad days.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-02-20 11:14
Dom reagerade, men dem valde samma skit igen..
Tiki-Taka
2017-02-20 10:54
Nu har du sänkt nivån så lågt att (ytterligare) en spärr är på sin plats. Denna gång får det bli en längre sådan.

/mod
Barcelona FCB - Winning #
2017-02-20 10:46
Dani Alves: ''Jag vill att folk ska vilja ha mig, annars lämnar jag. Att lämna Barça gratis var ett slag med klass. Under mina tre sista säsonger hörde man hela tiden att jag skulle lämna, men ledningen sa aldrig något till mitt ansikte. De var väldigt falska och otacksamma. De hade ingen respekt för mig. De erbjöd mig endast en kontraktsförlängning på grund av FIFA:s transferförbud. Det var då jag spelades deras spel och skrev på en förlängning som innehöll en klausul som tillät mig att lämna gratis ett år senare. Folket som styr Barcelona har ingen aning om hur man behandlar sina spelare''. (AS) Ser man på, inte första gången man läser sånt här om vår styrelse tyvärr..
Barcelona II Barça II
2017-02-20 10:43
Den stora frågan är vilka vi ska värva till nästa säsong? Veratti är ju drömmen, men hur stor är chansen att vi lyckas värva han? Vem utöver Verrati, kan styra vårt mittfält? Jag tror inte att ett nyförvärv till mittfältet räcker, även Iniestas ersättare bör komma till nästa säsong. Utöver det behöver vi en ny högerback och kanske även en ny mittback, eller kommer Marlon att få chansen nästa år? Men vem kan egentligen ersätta Alves? Hur som helst är det absolut viktigaste att vi får en ny tränare. Det kommer att bli spännande att följa nästa sillyseason!
Barcelona the cameroonians
2017-02-20 10:16
@Reymar:

Självklart har Busquets en del med sina undermåliga prestationer att göra, men titta bara på matchen mot PSG där Busi som pivote är den som ligger högst upp av mittfältarna och "pressar" mot PSGs backlinje. Lämnar ju hav av yta bakom sig och det är då inte konstigt att han sedan hamnar helt fel i försvarsspelet när bollen förflyttas vidare.

Hur man kan använda Busquets i den rollen är för mig förbluffande.
Det ökar ju inte självförtroendet precis och hans skills kommer inte till nytta för fem öre. Och då är det väl systemet det är fel på i första hand?

Därav min mening:
Inte ens en av världens skarpaste fotbollshjärnor kan anpassa sig.

Dessutom:
Lucho verkar ju vara nöjd med Sergios insatser eftersom han varken gör något åt det taktiskt eller byter ut/bänkar honom. Så, systemfel.
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-20 09:55
@Reymar:

Jag håller med dig. Jag borde inte skrivit att jag hatar Lucho. Det var i stridens hetta. Däremot hatar jag vårt "spel" som han har dragit in i klubben. Jag hatar att han pissar på La Masia och jag hatar att han inte bara avgår. Att inneha legendarststus är inget som är skrivet i sten. Att han har varit en legendar, absolut. Men den grejen har han numera förstört. Precis som Zubi gjorde med sitt värdelösa arbete som sportchef ute på golfbanan. Zubi och Lucho är precis lika mycket legender i "mitt" Barca numera. Not so much med andra ord.

Att lägga upp taktiken i sitt egna triathlonlopp kanske är en mer rimlig nivå för Luchos taktiska kunnande. Men fotboll, där elva spelare möter elva andra spelare, 90 minuter där det dessutom ska sparkas på en boll som kan få en felstuds ibland, ja det verkar vara lite för komplext för vår gode mister. Och vad gäller frågan om den taktiska "briljansen" skulle räcka till för ett triathlonlopp så har jag ändå mina tvivel. Men där kan jag ändå önska honom lycka till. Så nej, jag hatar inte Lucho. Tack för att du rättade mig.
Barcelona jayjay_okocha
2017-02-20 09:48
Ni inser väl laget har förlorat väldigt mycket på att skeppa iväg dani alves, både offensivt samt defensivt. Sedan är det nog läge att inse att mer turbulens än detta inte nödvändigtvis är bra för laget och folket runtomkring. Man bör spela färdigt denna säsong och hoppas på det bästa, men samtidigt detaljplanera inför kommande säsong. Att få panik och kräva stora förändringar hjälper inte i det här skedet av säsongen. Peace n love
Barcelona Barclasico
2017-02-20 09:15
@Messi 4-ever:

Spot on!
Barcelona Messi 4-ever
2017-02-20 09:13
LE har aldrig varit en bra tränare enligt mig, han har inte lyckats i någon klubb tidigare och hur svårt är det att träna ett hungrigt Barca som 14/15 när spelarna verkligen ville vinna? Nej sparka honom nu, låt någon annan ta över , Xavi typ!
Barcelona zigazaga
2017-02-20 08:58
Och vad fan gör medlemmarna? De som äger klubben, ser vi inte vart vi är på väg? Agera för i helvete, jag är så jävla trött på att se vår klubb må såhär. Sparka LE NU och inte vänta tills säsongen är slut. Han är slut, vet inte vad han ska göra, han har tappat omklädningsrummet helt. Så vi ska behöva leva med det till sommaren? Fuck that.
Tiki-Taka
2017-02-20 08:52
Så du tycker att en andra plats i ligan och ett uttåg ur CL är bra resultat....Bartomeu bör avgå snarast....en råtta som gömmer sig och som inte vågar ge ett uttalande efter Paris matchen. Vilken jävla vekling till president, det är ju Satans (Rosells) lilla hund som styr skeppet, inte så märkvärdigt att han är som han är!
Barcelona zigazaga
2017-02-20 08:48
Helt ärligt nu, Bartomeu. Du är vår president, vårt ansikte utåt. Du ska representera och skydda vår klubb på bästa sätt. Vi har inte sett något av det där. Du gömmer dej och känns som en del av planen att förstöra Barça. Är det bara jag som känner så? Hade det varit Laporta så hade han agerat annorlunda.
Barcelona papillon
2017-02-20 08:45
Tiki-Taka

Kan du engelska? "with the exception of Paris", "happy with resultat". Han pratar om resultat och inget om hur spelet ser ut. Tittar man enbart på resultat som LE har levererat så ser det bra ut.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Tiki-Taka
2017-02-20 08:01
Senaste uttalandet från Bartomeu: "Luis Enrique is the coach that we want, he is doing a fantastic job, and with the exception of Paris, we are happy with results." Men din lilla råtta, att ligga 7 poäng bakom Madrid i ligan (förutsatt att dem vinner sina matcher) och bli totalt förnedrade av PSG i CL är enligt dig ett fantastiskt jobb, samt spela en fotboll som liknar STOKE istället för totaltfotboll är enligt dig BRA RESULTAT! Brinn Bartomeu, du är hatad av många! GÖR OSS ALLA EN TJÄNST OCH AVGÅ! VISCA LAPORTA!!!
Barcelona oocbgb
2017-02-20 05:12
[QUOTE=Fuerza]Kan inte låta bli att sprida detta färska underbara klipp på vår Ronaldinho. Han är i New Orleans och följer NBA All-Star-helgen. Så häftigt! Bör tilläggas: förmodligen på uppdrag som ambassadör för klubben. [/QUOTE] Underbart klipp, blir så glad att se honom :) Bättre ambassadör för klubben hittar vi inte, grande Ronnie!
Fuerza
2017-02-20 04:05
@Tiki-Taka:

Du glömde lallaren Jordi Alba. Digne är bara ny och gör inga sämre matcher än Jordi som borde dominera sin kant men aldrig gör det. Mest överskattade vänsterbacken i Europa. Digne är till där bara för att ersätta Adriano. Mathieu kommer lämna av naturliga skäl. Frågan är om vi kommer envisas med Mascherano ÄNNU en säsong som mittback.
Annons: