/spanien/barcelona/forum/102.aspx/spanien/barcelona/forum/102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2018-12-08 19:38
XI: Mats; Semedo, Piqué, Lenglet, Jordi Alba; Sergio, Rakitic, Vidal; Messi, Suarez, Dembélé. Helt rätt att bänka Coutinho och låta Dembouz fortsätta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-12-08 19:38
Dembele från start helt rätt Samt rakitic vidal och suarez tillsammans med Messi osv
Barcelona Maykii
2018-12-08 18:54
By the way, Sevilla kryssade. Sluta fokusera på tränarsnacket och börja tagga inför Barca derby istället.
Barcelona Unicef1983
2018-12-08 18:35
Sjukt vilken offensiv balans Pep spelar med! Jag vill verkligen inte se Vidal Busi Raketic på någon plan samtidigt!
Barcelona Smogen
2018-12-08 17:29
@Infinit8Don:

shit, får ont i magen när du skriver dom efter varandra. Egentligen helt sjukt att vi vunnit det vi vunnit med dessa tre tränare.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-08 17:26
Passa_bollen Exakt. VV, lucho o Tata är våra 3 senaste tränare. Alltså 3 mediokra. (Lucho bäst av dem).Tänk om man haft vettiga tränare istället....
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-12-08 17:23
Magkänslan är att vi vinner ikväll men att vi kommer spela skit. Utan Arthur funkar inte vårt mittfält , Vidal-Busq-Rakitic är alledes för fyrkantiga.

Själv hoppas jag på Vidal-Busq-Aleña, men tyvärr är ju Rakitic inhuggen i varje startelva varje match av Valverde.

Barcelona astrid
2018-12-08 17:07
i kvällens match: vill ni se dembele på topp, lr coutinho? eller båda på plan samtidigt, med coutinho på mitten? andra förslag?

jag tror inte mr vv startar med båda på plan, men men vad vet jag hur den gubben tänker...
Barcelona Davids3
2018-12-08 15:35
The Comoran journalist, as mentioned in the list released by France Football, Abdou Boina apparently does not exist and the newspaper has been closed for almost six years. [FOX SPORTS Asia]

Påhittade röster alltså.. Ja jätte trovärdigt pris det har blivit av Ballon Dor.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-08 15:32
Medans real som lag anpassat sig till Ronaldo i flera år medans i Barca så har Messi anpassat sig enbart i flera år. Undrar hur laget hade kunnat sett ut ifall vi haft kompetenta tränare som hade gjort så laget spelade för Messi och han var närmare målområdet.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-12-08 14:47
Det här inlägget tänker jag tillägna temat "Tänk om". Tänk om Leo Messi är mer av människa än vad vi tidigare trott. Att han trots sin så älskvärda ödmjukhet, tar titeln "Världens bäste" i sitt gebit, på större allvar än vi föreställt oss. Det skulle i så fall i viss mån förklara varför han verkat så loj, efter det stod klart att han inte var aktuell för utmärkelsen ifråga. Och det skulle också kunna ses som ett bakomliggande skäl till att han gjorde sig en sådan slätstruken figur mot Island i somras, eftersom den regerande CL - mästaren Ronaldo öppnade med ett hattrick mot självaste Spanien; och gjorde en gest med handen under hakan som knappast kunde missuppfattas. Skägg á la GOAT.Kanske var det detta faktum som for genom huvudet på Messi, när han lade upp bollen på straffpunkten i premiären. Tänk om Messi är en människa.
Barcelona Mess1
2018-12-08 13:03
@Stefansito:

Det är typ 2-3 matcher där Barca har spelat sämre när Messi har kommit tbx men det kan bero på olika anledningar. Jag kan inte ens räkna hur många matcher vi har spelat som gudar när han har varit med. Laget har lyckats med Messi på plan.

Valverde och laget kan inte spela när Messi spelar som falsk 9 det är något Pep uppfann och Valverde är ett barn om man jämför han och Pep. Jag tror arthurs skada har påverkat samt att vi behöver coutnho på mittfältet
Barcelona Soda Popinski
2018-12-08 13:01
Stfansito .. Kan inget annat än att hålla med dig. Har reflekterat över detta en längre tid nu. Och då ska sägas att Messi är min absoluta favoritspelare genom alla tider. Men just det du tar upp måste börja pratas om. För här finns mycket att diskutera och en hel del att peka på faktiskt. z
Barcelona Stefansito
2018-12-08 11:06
En punkt jag ändå inte kan låta bli att pilla på är den om Messis betydelse för laget i helhet. Jag är också en av dem som bevittnade argentinarens senaste skada som orsakade en frånvaro, men som också gav laget en rejäl knuff i rätt riktning. Och det visade sig att laget tappade den där otroligt viktiga rörelsen som gav de segern mot marängerna när Leo kom tillbaks. Spelet går mestadels genom honom.

Det är inget snack om att han individuellt sett är fotbollshistorien kanske bästa spelare. Tyvärr så är det ju en lagsport och det är laget som ska bli bättre, det är laget som ska slå rekord.

De senaste åren har killen från Rosario krossat alla rekord som La liga har att erbjuda. Det är spelaren som bjuder publiken på alla de där exotiska individuella prestationerna. Och nej jag är inte emot det på något sätt.

Men någonstans innerst inne så vill jag ju se laget lyckas. I det här forumet är det förbjudet att ifrågasätta Messis betydelse för laget. Visst ni får kritisera mig om ni vill. Men jag måste ju våga ventilera saker. Jag samtalar gärna med mina vänner här inne om det. Någon som har ett inlägg om detta tabubelagda ämne? Vill vi att allt ska gå genom Messi eller vill vi att Arthur tillsammans med 10 andra ska vinna titlar åt oss?

Ha en skön jävla helg.
2018-12-08 09:44
Arthur är inte med i truppen men suarez är, valvarde kommer stressa fram ny skada på suarez likt han gjorde med umtiti.
2018-12-08 09:02
För i helvete suarez, tatuerar du in din målgest på halsen? Haha
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-12-08 07:50
Om De Jong nu skulle gå till PSG må så vara, Lär ju inte vara en rimlig summa+lön..Enda motivationen att välja PSG före barca är pengar.

300milj euro + sjuka löner för Neymar och De jong.. Nej tack.. Hellre Rabiot gratis.

Med det sagt så är De Jong och de ligt högt uppe på min lista över spelare jag vill se i barca.. Men inte till vilket pris som helst.
Barcelona Carles Puyol. 1993
2018-12-08 02:46
@Iniesta.70.:

Klockren
Barcelona Valverde= madridista
2018-12-08 00:30
sjukt att Barto inte lärt sig att man inte ska jävlas med psg. Speciellt när dagens fotboll bara handlar om pengar.

Barto ska leka gangster och slå till me att ta Rabiot som PSg gjorde me Neymar. jag är helt säker på att psg inte vill ha de jong men tar han för att ge barto i käften. PSg får alltså Neymar och de jong och vi får Rabiot haha. Finns bara en vinnare där. vi får alltså PSgs skräp medans vi ger dom vår framtid. Idiot Barto! allt jag har och säga,
Barcelona Cule4Life
2018-12-07 22:12
Har undrat en sak. Hur hade Valverde ställt upp ifall någon av Vidal lr Rakitic hade skadat sig nu samtidigt som Arthur Sergi m.fl fortfarande är skadade ? Hade han vågat flyttat ner Cou lr givit chansen till Alena/Puig eller Denis ? Det är ju 4 lite mer offensiva a la Barca mittfältare. Man har ju inte sett VV spela med någon mer offensiv bredvid Rakitic Busquets sen Iniestas dagar. Tror Alena hade klippt platsen faktiskt ifall någon av Rakitic lr Vidal skadat sig nu.
2018-12-07 22:04
Iniesta.70 Nu hitta du tillbaka, än bättre när du svarar åt mig. Jag ger dig fullmakten till att svara åt mina vägnar när det passar! Haha skål
Barcelona Iniesta.70.
2018-12-07 21:48
@ Xavi #6:
Nää, låt MIG gissa..du själv var säkert en av grabbarna som tyckte Xavi var en merry-go-round mittfältare som endast erbjöd sidledspass runt 98 under hans genombrotts år. Eller så var du en av de som skrek sig hes över Iniestas inhopp under Rijkaard eran och minsann dömde ut vampyren som en blek inhoppare utan framtid i galaelvan. Ja, och Busken som en darrande debutant i övre tonåren lät du nog vandra plankan inombords, eller? Visst nu tog jag ju tre legender som exempel. Orättvist när jag sitter med facit i handen eller hur? Ja, jag kanske tog i lite grann..men kom igen, du själv hostade upp ett slag-under-bälte-referens med Deulofeu som headline. Eller hur? Men egentligen (för mig) är det "intressanta" i ditt inlägg att du drar parallellen De Jong och Neymar? Vilket säger det mesta om dina värderingar som cule, Personligen, om jag var De Jong, så skulle jag ta det som en skymf, en verbal lavett helt enkelt. Neymar speciell?? Från ett Blaugrana perspektiv?? I don't get it...
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-12-07 18:23
Koeman92 Tvärtom telegraaf är ganska trovärdig speciellt när journalisten Mike Verwij rapporterar. Han är tier1 när det kommer till Ajax. Var den första som rapportera om Blind övergången och sa även i somras att De Jong inte kommer gå till Barcelona. Han har jätte bra kontakt med sport direktören overmars och brukar få sin information därifrån. Han gick även ut förra året i augusti att Davinson sanchez kommer lämna vilket han gjorde några dagar senare till Tottenham.
Barcelona Xavi #6
2018-12-07 17:58
@ || #5 sergiobusquets:

Låt mig gissa, du var en av dom som inte ville ha Neymar för att vi hade Deulofeu.. De Jong är en speciell spelare precis som Neymar och Oriol är medioker som Deulofeu, en truppspelare som bäst.
Barcelona MrKnowledge
2018-12-07 17:47
skit i frenkie vi har gott om mittfältare
Barcelona koeman92
2018-12-07 17:35
Telegraaf är en av de minst trovärdiga källorna i Holland, så calm your tits. Det enda som har hänt är att PSG har erbjudit att köpa De Ligt för €75 miljoner, men ingen överenskommelse är uppnådd.
Barcelona Andresito
2018-12-07 16:53
Flera källor säger emot Telegraaf. Verkar som att Ajax är världens största trolls.
Barcelona Davids3
2018-12-07 14:59
Puig är trots allt 19. Vet inte varför klubben fegar. Rå talang skall få chansen första gången vid 17-18 tycker jag. Nä nu är det faktiskt dags. Senast om 1 år ska han vara permanent a-lags spelare.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-07 14:42
There is no deal, nothing has been decided yet," he said. "I would not be able to make a decision now. In the winter I will not leave anyway." The same newspaper had reported that a deal was all but done with PSG which was a something of a shock given his technical ability would make him a more natural fit for Pep Guardiola at City or Barca.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-07 14:33
Förstår inte varför jag skulle ha pratat med honom, syftade på alla tidningar som spred alla rykten.
Annons: