/spanien/barcelona/forum/1017.aspx/spanien/barcelona/forum/1017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70.
2017-02-28 11:08
Jaha, tre blytunga poäng senast. Kanske på en av de svåraste bortaborgarna att inta. Så filosofin för dagen blev: Kan vi inte tikitaka ut motståndarna så får vi skita ner knäna och ta fram karaktären och klumpedunsa in bollfan i mål, det funkade ju alldeles utmärkt. Eller "utmärkt" var kanske att ta i. Men har man en fusion av Obelix/Röjar Ralf däruppe som är ohälsosamt nyttig i såna här pustar och frustar matcher så kan han röja och plöja en väg till mål för sina lagkamrater.
För att Suarez inte hade satt på sig sina skyttekungsmockasiner märkes ett par gånger. Däremot så verkar han vara gjord av bautasten när han välter en motståndarbacklinje och lämnar vägen öppen till övriga aspiranter till skytteliga titeln.
Neymar visar att han är brutalt bra när han slutat att sätta sig på arslet och använder sina höfter och kvicka fötter att slita sig loss och skapa oreda i ett av de mest rediga försvarslagen i Europa.
Roberto på mitten! Som jag har tjatat! Succé? Nja, men visst glimtade han till ett par gånger. Ge grabben forsatt förtroende så får vi se vad La Masia grabben är gjord av. Kommer han lira som Xavi? Nix, det kommer ingen. Så hold your horses och jämför hellre med nån mer mänsklig, te x Gomes, Rakitic. Om man nu måste jämföra.
Mathieu då? Grabben som släpas i geggamojan innan matcherna ens har hunnit börja. Skitbra! Felfri och hur nyttig som helst i det fysiska spelet. Lät att såga grabben, mindre lätt att dunka hans rygg när det är befogat. En man för framtiden? Nix.

Själv är jag som Bosketts redan varit inne på, lite nyfiken på hur Denis kan användas i det här systemet, i rätt roll med rätt självförtroende så...

Luchos gameplan, djärv eller dumstridig? Tja, han gjorde ju faktiskt något så jag ställer motorsågen på tomgång. Vi tog tre poäng, Messi avgjorde. Roberto på mittfältet. Neymar stod upp. Suarez bowlade sig fram. Ter Stegen spikade igen.

Så, min bettskena jag fått börja använda efter PSG matchen fick läggas åt sidan en par kvällar. Fulwhiskeyn fick stå kvar i gömman.

Tror nog att vi kan trampa förbi marängerna om ett par omgångar. Hoppas vi fortsätter nöta på den inslagna taktiken så inte Lucho slänger in alla i sin roulette och snurrar runt alla pjäser inför onsdagensmatch. Spela samma elva en gång till...

Barcelona DaniAlves#11
2017-02-28 11:05
Har nu suttit och läst forumet i två dagar och de enda vi diskuterar här inne är domarens beslut i match mellan villarreal - real madrid. Allvarligt grabbar? Vad är det för nivå? Det finns 100 andra saker att diskutera, som t.ex vår prestation mot Atl Madrid. Som var allt annat än bra, visst vinner vi matchen och visar stor vilja och kämpaglöd men det är det minsta man kan förvänta sig efter senaste tidens resultat. Alla som har spelat fotboll vet att man aldrig ska låta domaren avgöra matchen, man ska ta tag i saken med egna händer. Och det lyckades inte Villarreal att göra, när de hade 2-0, så vek de sig, de ändrade sitt spel totalt, och misslyckades med det fina passningsspelet de hade under första halvlek. Trots detta så valde de att inte grisa och kriga för att vinna matchen, utan Real kunde ganska enkelt utnyttja deras kanter och ha väldigt vassa anfall via inläggsspel.

Jag vill inte säga åt någon att inte diskutera en specifik sak, men man blir less när det enda man läser under 2-3 dagar är låga pikar mot Real Madrid och domarkåren. Spelar vi så bra som vi kan så är detta helt nonsens. Då kör vi över alla lag, men vi spelar långt ifrån full potential just nu. Och jag personligen tycker att det bidrar till en mer kvalitativ diskussion än massa tjat mot domare och Sergio Ramos...

Visca Barca
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-28 08:20
Haha umtiti med la cooooncha Riktigt härliga scener var det, även efter matchen så såg man hur viktig den matchen var.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-02-28 08:18
Allegri (coach Juventus): "Interest from Barça? I am learning English and Spanish? I struggled to learn Italian at school!" [as] Hell No, inte en chans i världen. Lucho alla dagar i veckan.
Barcelona zigazaga
2017-02-28 08:12
Här får man se hur spelarna firar efter målen mot Atletico. Älskar passionen! Kolla Suarez, han går ju helt bananas, det är precis sånt man vill se. Han skriker: "La concha de su madre!", sen hör man Umtiti skrika mot publiken: "La conchaaaaaaa!" Hahah :D
Barcelona Barcelonistas
2017-02-28 00:54
Ronaldo slog ett rekord igår han blev den spelaren som gjort flest straffmål i la ligas historia. Inte så konstigt att folk kallar han för Penaldo..
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-28 00:52
The Year 2086. Barca have been robbed by bad refereeing decisions for the 1000th time. Football fan: "It's fair because v Chelsea in 08/09" Haha! Typ så.
2017-02-28 00:40
[QUOTE=Barca4life98]Grabbar vet ni vad jag tycker är roligast? Att vi har vunnit 6 av de 8 senaste ;) Har en konstig känsla av att Sevilla kanske tar titeln i år däremot. Den här säsongen känns som 13/14 säsongen, när Atletico gick under radarn och vann. [/QUOTE] Många Sevillaspelare är inte bra nog för att vinna ligan, kvittar hur bra Sampaoli är som tränare. Atletico 13/14 hade en helt annan kvalité på spelarna. Blir Barça eller svinen som tar ligan.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-02-28 00:27
ja denna hade bettat hårt på Elche den kvällen och så gör pepe detta. Åhh gick i taket
Barcelona Barca4life98
2017-02-27 23:57
Grabbar vet ni vad jag tycker är roligast? Att vi har vunnit 6 av de 8 senaste ;) Har en konstig känsla av att Sevilla kanske tar titeln i år däremot. Den här säsongen känns som 13/14 säsongen, när Atletico gick under radarn och vann.
Barcelona DM1982
2017-02-27 23:16
[QUOTE=II Barça II]Haha Bale knuffade sin egna målvakt igår, i samband med en hörna, Navas ramlar, domaren dömer frispark åt Real. Det kan vara det mest patetiska jag någonsin har sett. Se länktips. [/QUOTE] Tyckte det var roligare när en Real-spelare puttade sin lagkamrat och de fick....straff.
Barcelona Soko
2017-02-27 22:22
Är Klopp nästa att få sparken? Ska vi hugga i honom då ?
Då skulle vi få honom gratis?
Barcelona II Barça II
2017-02-27 22:09
Haha Bale knuffade sin egna målvakt igår, i samband med en hörna, Navas ramlar, domaren dömer frispark åt Real. Det kan vara det mest patetiska jag någonsin har sett. Se länktips.
Barcelona Neymar N11
2017-02-27 22:05
På tal om maränger : Oavsett hur dom än vinner så är det välförtjänt enligt dom men när vi får straff som är rätt dömt då är vi plötsligt ueafalona osv. Deras hat mot oss har inga gränser speciellt han/hon som heter SanIker på puertan. Innerst inne så vet dom att deras klubb är smuts och har varit det under hela deras historia. Ni som följer real och är kär i klubben läs lite om klubbens historia istället för att se hur många Cl eller liga titlar dom har vunnit. Hade titlar varit viktiga så skulle alla börja heja på real. Råka trycka fel tippar 3-0 till Barca
Barcelona Soko
2017-02-27 22:05
Rambla

Räkna med att Gil själv straffar Pique på lördag .

ps. Se bara hur Messi fick gult kort mot Atletico. Bara för att han fiftar bort med handen för att domarna blåste frispark mot Barca. Att vifta spontant mot domslut är något som händer 100 gånger per match men våra spelare straffas kontant och för minsta lilla .
Barcelona Rambla~
2017-02-27 21:54
Nu ger sig domarkommittén på Piqué igen. De tål ingen form av kritik och vill statuera ett exempel. Nej just det, yttrandefrihet och transparens kan vi ju inte ha i dagens samhälle. Utan det är censur, munkavle och rätta in sig i ledet som gäller. Åtminstone i Spanien. Vilken bananrepublik alltså.
Barcelona Rambla~
2017-02-27 21:44
Det mest lustiga är ju trots allt Ramos kommentarer på Piqués raljerande om domarna och hur de favoriserar RM. Ramos försöker förlöjliga det hela som strunt och fantasier. Är han verkligen så korkad att han inte inser att hela Europa ser live vad det är är som sker i deras matcher eller spelar han bara dum och oförstående? Nog för att han verkar dum och rätt obildad som person men inte ens han kan vara så dum och naiv.
Barcelona Soko
2017-02-27 21:42
Angående Neymar. Jag ifrågasätter inte hans vilja och kämpa men när det blivit tydligt nu en längre tid att han är fast på sin kant , borde inte man gjort något åt saken ? Att få honom att spela något mer fri roll och byta kant ibland. Se bara Bayern där Costa och Roben trots att båda är "enbena" spelare byter kanter matchen igenom . Motståndarna väntar på Neymar redan på vår planhalva och är i ryggen på honom hela tiden. Även när han lyckats ta sig loss så leder det sällan till något nyttigt då han ofta gör det långt från motståndarnas mål. det känns som att han behöver all tid i världen för att komma fram.
Barcelona Lion24
2017-02-27 21:02
Det lustiga är att visa maränger plockar upp saker som tillfredsställer dom när dom ska citera eller relatera till oss. Men när det kommer till domaren som dömde deras match igår åker hem med en Real Madrid väska/påse med deras klubb märke så förblir det tyst. Då är det inga kommentarer. Skribenter/folk som försöker dumförklara oss när dom själva spelar dumma och ovetande...
2017-02-27 17:52
Själv är jag förvånad att real inte har lagt ut ett foto från omklädningsrummet där gil tar ronaldos plats som flex "artist". :)
Barcelona Bosketts
2017-02-27 17:51
Och nu ska alltså Gil Manzano döma Barcelona vs Celta på lördag... Ni minns kanske förra gången han dömde oss, i mötet med Atletico Madrid i Copa Del Rey, då Sergi Roberto och Luis Suarez åkte på röda kort. Hur det än slutar kommer det bli fel, och visar återigen hur oskickliga spanska fotbollsförbundet är. Gör han ett felaktigt domslut mot Barcelona kommer det bli kaos, och skulle han inte palla påtryckningar och burop och döma för Barcas fördel är det också helt fel.
Barcelona Lion24
2017-02-27 17:23
Bosketts

För mig spelar det inte heller nå stor roll vad som fanns i väskan/påsen. Problemet är varför man ger ut dessa gåvor. Det allra största problemet är varför man som domare går runt med såna väskor/påsar. Precis efter att man har dömt en match. Man dömer två lag, byter om, åker hem med ett av lagets klubbmärken på väskan/påsen, wtf?
2017-02-27 17:13
Jag tror inte på mutning, jag tror mer att många av domarna inte gillar vår katalanska klubb och att många av domarna är Real Madrid-fans. Ligapresidenten Tebas är ju han med RM-fan o går ut i media o säger det några gånger per säsong Barça kommer alltid bli rånade av domarna så länge man är kvar i spanska ligan, tyvärr. Tråkigt men sant.
Barcelona Bosketts
2017-02-27 17:10
Pennor, nyckelringar, pengar, Benzemas kokbok eller julkort från Sergio Ramos - det spelar faktiskt ingen som helst roll vad som fanns i dessa väskor. Det som däremot spelar roll är att en domare ALDRIG får ta emot gåvor av något slag från en klubb vars lag denne precis dömt.

Hjärtat vill ju att detta är något som ska uppdagas och ge följder, men hjärnan säger mig att det spanska fotbollsförbundet är så djupt oskickliga att ingenting längre förvånar mig.
Barcelona II Barça II
2017-02-27 16:40
Undra hur mycket pengar det låg i den väskan.
Barcelona El_Jefe
2017-02-27 16:39
Lion24

Håller med. Spelar ingen roll vad som fanns i dem egentligen (eller jo såklart, men om det är lite nyckelringar eller pennor är en petitess). Varför har Madrid med sig den typen av gåvor till en bortamatch? Varför ger de dessa till domarna? Varför tar domarna emot det?! Många frågor, som egentligen inte är frågor utan bara förklaringar.
Barcelona Lion24
2017-02-27 16:30
Har läst en hel del om när Gil Manzano (gårdagens domare mellan Villarreal-Madrid) gick ut med en Real Madrid väska/påse. Alltså, helt seriöst, varför? Jag har aldrig någonsin varit med om att en domare gått ut med ett lags symboler eller märken efter att man precis dömt det laget. Aldrig. Inte i Spanien, Sverige eller någon annanstans här på jorden. Jag har aldrig läst om det heller. Inte nånstans. Helt otroligt... 2017.
Barcelona Bosketts
2017-02-27 15:06
Man har klagat rejält på Lucho de senaste veckorna, så även jag. Men man måste ändå ge han en liten (med betoning på liten) eloge efter gårdagens "nya" uppställning. Mittfältet fick lite mer tyngd, och Messi i mitten är aldrig fel. Dessutom får man inte glömma att Iniesta var lite under isen igår. Hittar han hem så har vi Messi+Iniesta som serverar Suarez med vänner där framme...

Det som skulle vara intressant är att se hur Denis kan användas i detta system. Han är, likt Iniesta, lite av en oförutsägbar spelare som med tillräckligt mycket understöd kan skapa magi på det offensiva mittfältet.

Det enda som lämnar mig lite fundersam är var Jordi Alba ska få plats i denna uppställning... Han hade ju passat på Neymars position, men där finns både brassen och Arda som duglig inhoppare.
Barcelona Barca4life98
2017-02-27 14:49
El Pistolero & Neymar JR Jag hade satt Roberto på Busquets plats och spelat med Denis. Roberto är betydligt mer löpstark jämfört med Busquets. Ter Stegen - Mascherano, Pique, Umtiti - Denis, Roberto, Iniesta - Messi - Rafinha, Suarez, Neymar
2017-02-27 14:06
El pistolero När mascherano kommmer tillbaka så kommer pique flytta till mitten så kommer vi inte behöva falla tillbaka till 4-3-3 i defensiven. Offensivt fick ett rejält övertaget och kommer bli bättre om vi fortsätter nöta in det. Rafinha är för bra vid sista tredje delen så synd att ta ner honom ett snäpp. Roberto gjorde det bra på mitten och bör fortsätta där.
Annons: