/spanien/barcelona/forum/101.aspx/spanien/barcelona/forum/101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2017-09-14 12:51
Suarez9

Jo absolut, hade gärna sett Ini3sta 5 år till om han kunde hålla samma nivå. Men vi måste vara ärliga mot oss själva samtidigt. Han sitter på en lön på ca 10 milj euro om året. Jag är tacksam för allt han har gjort, men att ge ett 3 års kontrakt går emot allt det vi försöker fixa. Att inte ge en ålderstigen spelare för långt kontrakt. Man kan kam förlänga varje år 1 år så ser man också hur han håller.

Sen har ju den gode Iniesta inte vart med om några dåliga år som du påstår. 8 liga titlar lr vad det är och 4 CL titlar på dom senaste 10-11 åren sen han tog det där riktiga stegen in i startelvan.
Barcelona Davids3
2017-09-14 12:36
@Gabriel:

Det skulle avgöras i domstol läste jag för någon vecka sen, handlar mest om lör och sön ska räknas med eller ej.
Barcelona Davids3
2017-09-14 12:35
Otroligt att Umtiti har så låg lön. Fast ingen visste att han skulle vara så jävla bra när han anlände. Jag tror Puyol är imponerad. Hans lön bör dubblas och klausulen höjas till 120M.
Barcelona Gabriel
2017-09-14 12:22
Svårt o veta vad som gäller, Benedito säger att han har på sig till den 2 oktober medans klubben och Bartomeu säger den 27 september.
Barcelona Katalano
2017-09-14 12:04
Ser att folk skriver om Messi-Ronaldo jämförelsen och tappar direkt suget att diskutera något. Att ni känner behovet att motivera skillnaden i ett Barcaforum där alla håller med varandra förstår jag inte. Men för all del. om detta är något som ni går igång på...

Byter ämne.
Angående våra nya värvningar och deras avtryck så här långt.
Semedo har helt fantastisk hittills och känns som en underbar värvning. Hoppas han fortsätter på samma spår så har vi högerbacksplatsen löst för många år framöver.

Dembele får vi nog ge lite mer tid till anpassning. Han kommer att ta för sig mer och mer med tiden och fatta egna beslut. Hittills som ny i laget så är det förståeligt att han försöker komma in i gruppen och söka Messi och Suarez så mycket det går. Med tiden så kommer han att bli allt bättre på att värdera lägena och ta för sig själv mer.

Deulofeu har ungefär samma situation som Dembele. Deu har fått kritik för att ta felbeslut och att han är svag i defensiven. Av denna anledning fokuserar han hittills på att förstärka dessa delar av sitt spel och det resulterar i att han blir för blyg i offensiven. Hans kreativitet får ta steget tillbaka.Ges han förtroende och tid så kommer han hitta rätt avvägning och balans mellan när han ska söka den enkla passningen och när han ska försöka sig på en dribbling eller djupledsboll, det som han framförallt excellererar på.

Paulinho har jag ingen uppfattning om ännu.

Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-09-14 12:04
Barclasico Han har till den 27e september på sig är det sagt och vi har bara en hemma match fram tills den 27e. Blir väldigt svårt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Suarez9
2017-09-14 11:45
Cule4life Om man ska vara logisk så ska man resonera precis som du gör. Men Iniesta har gett klubben så mycket att det logiska är att ge honom livstidskontrakt där han kan lira fram till pension (ungefär vid 65-årsåldern). Men du förstår vad jag menar. En spelare som har gett klubben så mycket kan man inte resonera om på samma sätt. Han har varit där genom alla dåliga tider och har hjälpt Barca uppnå allt de har gjort idag. Låt han få det han vill ha. Tror dock inte det handlar om pengar utan mer om uppskattning. Fortsätter han så som han gör nu kommer ledningen att vara piskade att ta fram ett treårskontrakt. Hoppas!
Barcelona Barclasico
2017-09-14 11:41
@Alvés - Por Que?:
9292 Röster kvar innan 2 Oktober. Han fixar det!
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-09-14 11:33
Angående antal löpmeter spelarna gör. Visst, det stämmer att rörelse utan boll är superviktigt för att bibehålla ett effektivt bollinnehav. Samtidigt är det också ett faktum att det lag som har minst boll oftast löper mer än motståndarna. Detta är snarare ett argument för än ett argument emot speliden att hålla bollen inom laget. Tanken är ju att trötta ut motståndarna och att fram mot min 60-70, om man inte redan leder, då kunna vara betydligt piggare och redo att höja tempot för en forcering. Kolla på Tottenham-Dortmund igår. Tottenham springer rätt så mycket mer än Dortmund och då har tyskarna knappast gjort sig kända som ett lag med lata spelare. Anledningen är naturligtvis att Dortmund hade väldigt mycket mer boll än engelsmännen. Det ska dock till en balans för att lyckas. Man får inte ligga för långt efter i antal löpmeter för då blir man förmodligen fysiskt överkörda. Detta går förmodligen att analysera och komma fram till någon form av ekvation med. Mer bollinnehav innebär statistiskt sett större vinstchans, mer bollinnehav innebär även större risk att förlora löpmeterna, löper laget för lite blir man ändå överkörda. Slutsatsen blir väl då antagligen att om man lyckas vara i närheten av eller till och med lyckas med ungefär lika många löpmeter som motståndarna samtidigt som man innehar ett bollinnehav på runt 60-65 % bör man med största sannolikhet vinna en fotbollsmatch. Under en säsong bör tränaren i så fall, om man utgår från att allt som händer och görs på planen kan planeras vilket det såklart inte går att göra, försöka att uppnå detta scenario i toppmatcherna medan man i lättare matcher ska ha ett kanske ännu större bollinnehav men färre löpmeter för att på så sätt vila upp sig. Det är omöjligt att spela på maximal intensitet varje match, även för idrottsmän på den här nivån.
Barcelona Treyh
2017-09-14 11:32
Haha undrar vad Apoel-spelarna tänkte när Ronaldo snabbt hämtade bollen i nätmaskarna när det var REAL MADRID som gjorde 2-0-målet och inte tvärtom xD De måste ha tänkt; antingen så hatar han oss eller vill han bara förnedrar oss och passar på göra massa mål(för sitt ego) när motståndet inte håller hög klass.
Barcelona oocbgb
2017-09-14 11:31
[QUOTE=Krabban94]Ronaldo är oftast "rätt man på rätt plats", kolla bara målet och det bortdömda han gjorde igår. Inlägg/inspel i boxen till honom. Jämför med målen som Messi gjorde mot ex. Juventus. Jag säger inte att CR alltid, visst har han också gjort mål där han fintat försvarare etc. Men skillnaden är att majoriteten av hans mål handlar om att han är på rätt plats vid rätt tidpunkt. [/QUOTE] För att spinna vidare på denna otroligt uttjatade jämförelse måste jag erkänna att jag blev förvånad över fifas rating på Cristiano där han fick 90 på dribbling, medan Messi fick 93. Och så kollar man statistik för senaste åren där Cristiano hade 131 lyckade dribblingar, medan Messi låg bokstavligen på det dubbla med 262 (2a plats efter neymar) lyckade dribblingar. Det tycker jag är himla märkligt att de nästan rankas lika..
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-09-14 11:24
Benedito announces that he has 7278 votes right now.

He needs 16570 in 2 more weeks.
Barcelona Krabban94
2017-09-14 09:57
@Andreas FCB:
Ronaldo är oftast "rätt man på rätt plats", kolla bara målet och det bortdömda han gjorde igår. Inlägg/inspel i boxen till honom. Jämför med målen som Messi gjorde mot ex. Juventus. Jag säger inte att CR alltid, visst har han också gjort mål där han fintat försvarare etc. Men skillnaden är att majoriteten av hans mål handlar om att han är på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Barcelona Cule4life
2017-09-14 09:16
Om vi ska tänka rationellt logiskt realistiskt. Hur långt kontrakt bör man ge Iniesta? Snubben är en fucking legend men 33-34 år. Enligt mig bör man förlänga 1 år+1år. Riskabelt att erbjuda längre än så.

Blev lite överraskad att Real förlängde med Benzema och Marcelo till 2021/2022. Snubbarna är födda 88 alltså 30 år. Dom kmr vara nära 34/35 när kontraktet går ut ifall dom blir kvar så länge. Reals stomme börjar bli till åren som Ramos Marcelo R7 Modric Benzema. Men dom har fyllt på bra med Isco Asenio Carvajal Varane Casemiro Kroos. Men det är ingen garanti att Kova Caballos Theo o resten av ungdomarna tar det där galacticos steget, inte ens Asenio även om han visar just nu att han besitter högsta potential.

Vi har liknande problem men hanterar det ändå hyfsat. Stegen Umtiti Alba Semedo Dembele Roberto Marlon. Sen har vi ngt bra åt till av Busquets Pique Messi Rakitic som är inte pensionärer direkt, dom är i sin prime nu i 29-30 års åldern. Man behöver successivt åtgärda dessa problem. Coutinho hade löst Iniesta. Kam vi hitta en crack anfallare snart som kan ersätta Suarez hade det varit väldigt bra. Ni förstår nog poängen,. Så fortsätter man så position efter position tills man når en prime som vi hade för något år sen och som Real hade dom senare 2 åren.
Barcelona Soko
2017-09-14 07:49
@Davids3:

Ja, han är väldigt duktig men det där med trogen och lojal, såna finns det väl knappt idag. Alla tittar efter sina egna intressen. Neymar var också det och många var övertygade om att han skulle stanna karriären ut.
Barcelona || Cillessen #1
2017-09-14 06:35
Tvivlar på att umtiti skulle vilja lämna oavsett hur mycket han blir erbjuden. Han har ju hittat rätt både i klubben och i laget. Vi kan gott vänta med att höja hans klausul till nästa säsong. Spelar han som han gör nu säsongen ut så har han gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt. Dem enda 2 kontrakten som gäller är messis och iniesta.
Barcelona Valverdismo
2017-09-14 02:37
Någon som har individuell statistik på hur många km våra spelare sprang mot Juve?
Barcelona Nemesis 10
2017-09-14 02:36
En artikel från 13 mars 2017 Indeed, Barcelona have won all 16 La Liga games with the former Lyon defender in their side but, in his absence, have managed just two wins out of 11. A further three of those games culminated in defeat - as was the case with Sunday’s shock 2-1 loss at Deportivo. Over the course of the last three seasons, encompassing two years with Lyon, Umtiti's teams have won 67.9 per cent of their games when he has been playing and just 18.1 per cent without him. Agera NU! :)
Barcelona Nemesis 10
2017-09-14 02:16
@Rivaldo=Gud:
Det är just det jag är rädd för, Umtiti har idag en lön på 2miljoner euro om året och det finns många klubbar som hade kunnat trippla hans lön utan problem för att få hans signatur. Enligt mig tillhör Umtiti topp 5 mittbackar i världen just nu när man läser in hans prestationer och hur länge han faktiskt har presterat så bra. Har gått mer än ett år nu och grabben har aldrig hamnat i en formsvacka än, han går bara från klarhet till klarhet. Dags att agera innan det är försent!
Barcelona Rivaldo=Gud
2017-09-14 02:09
@Nemesis 10:

Psg kan ju med lätthet 4 dubbla hans lön bara för att stjäla honom från oss. Hur ka utköpsklausulem bara vara på 52!?!?!
Barcelona Nemesis 10
2017-09-14 02:06
Såg nu att Umtitis klausul endast ligger på £52M. Dags att göra nåt åt det snart känns det som, för fortsätter han att prestera så som han har gjort blir klausulen garanterat aktiverad nästa sommar då väldigt många klubbar kan betala den summan utan problem och även höja hans lön.
Barcelona Davids3
2017-09-14 00:16
Semedo: "I don't want any team to pay my clause. I want to renew and if possible finish my career here."

Förutom att vara väldigt duktig, verkar han bli trogen och lojal. Hoppas inte ledningen ställer till det bara.
2017-09-13 23:42
Freeyour Psg- Barcelona 0-4 sprang vi nästan 10km mindre än vad psg spelarna gjorde. Barcelona-psg 6-1 så sprang laget 10 km+ mer än psg spelarna. Svart på vit där! Rörelsen är det viktigaste för Barcelona och det måste vi få tillbaka för att kunna vara just Barcelona.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-09-13 23:34
@ || Cillessen #1:

Spiken på kistan där. Är lite besatt av att kolla på hur många km varje har sprungit när matchen är över. Det visar 99.99% att lagen som springer brukar vinna matchen. Får såna Flashback nu, har grävt ner massa..
Barcelona Soko
2017-09-13 23:33
Publiken på Camp Nou sviker.

56 000 mot Betis i prämieren !
72 000 mot Espanyol i derby !
78 000 i CL mot Juventus !

Dags för klubben att sänka de inhumana priserna. För en biljett i hymlen på Camp Nou  kan man köpa en säsongs i Dortmund.  

2017-09-13 23:31
Ju mer man har bollen ju mer ska man röra sig och inte tvärtom. Det är det vi har tappat mest sedan Pep, rörelsen kan stundtals var obefintlig i laget nuförtiden. Xavi och iniesta snittade nästan 12 km / match när dom var som bäst.
Barcelona messiooooxavii
2017-09-13 23:28
man får inte stirra sig blind på löpmeter då vi har 70 % bollinnehav och bollen gör löpmeterna åt oss. Vi behöver inte jaga bollen ofta
Barcelona Davids3
2017-09-13 23:23
Jag håller med er. Jag reflekterade inte så mycket över siffrorna, visste ej hur mycket de hade sprungit igår. Men 63km är otroligt lite. Tveksamt att det stämmer.
Barcelona MessiyoyO 10
2017-09-13 23:17
Davids3 Kollade statistik från matchen igår på uefas hemsida. Vi sprang 85km och Juve ca 88 km. Alla andra lag har legat kring 110 km under denna omgång. Att vi skulle ha sprungit 63 km under förra mötet mot Juve känns orimligt men ändå inte omöjligt när man tänker på hur det såg ut då.
Barcelona Andreas FCB
2017-09-13 23:09
Ronaldo.. Skrattade när han springer och hämtar bollen efter 2-0 som att det vore CL final och underläge 1-2 med 5 minuter kvar.. Det är så uppenbart att han vill bli CLs bästa målskytt genom tiderna. Öser in mål mot MFF och Östers... Förlåt, Apoel.. "Ronaldo svarade Messi" - Expressen. Nog för att jag respekterar allas åsikter men när någon säger att Ronaldo är bättre än Messi så kan jag inte låta bli att skratta inombords. Förstår inte hur man kan inte kan se skillnad på spelarna ifråga. Det är obegripligt. Även om jag hade supportat Real hade jag ansett Messi som omänsklig. Spelar ingen roll vilket lag en spelare spelar för när jag bedömer deras fotbollskunskaper. Ronaldo är jäkligt bra, men någon Messi. Nej, bara nej.
Annons: