/spanien/barcelona/forum/1008.aspx/spanien/barcelona/forum/1008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2017-03-10 13:55
Jag kan fortfarande inte fatta att det hände?! Sedan tycker jag faktkist synd om dessa "experter" (nollor) som väljer att fokusera på straffen, vi har fått uppleva fotbollshistoria, den mäktigaste vändningen någonsin. Att då lägga fokus på annat i den stunden är sorgligt, men nåja det är deras patetiska och gråa liv. :) Härligt däremot att se att resten av världen värdesätter fotbollshistoria!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2017-03-10 13:54
[QUOTE=Barcelonistas]Skandalinsats? Haha herregud media i det här landet är ett stort skämt. Hela fotbollsvärlden hyllar oss medan hycklarna i detta fega land ska skriva massa skit. [/QUOTE] – Att Aytekin blåste straff där är skandalöst, säger agenten Maik Barthel enligt tidningskollegan i Madrid, AS. 1. Vem fan är Maik Barthel och varför är hans åsikt viktig för aftonbladet? 2. Källan till det hela är alltså AS, den Madridbaserade pro-Real tidning som inte drar sig en sekund för att attackera Barça. Ställer mig upp och kör en slowclap för Aftonbladet gedigna arbete.
Barcelona Cule4life
2017-03-10 13:47
Barcelona skapar känslor. Mer än en klubb.
Barcelona Weeena
2017-03-10 13:42
@FCB_Messi:

Tack Suarez du är bäst!!
Visca Barca
Barcelona FCB_Messi
2017-03-10 13:39
Vem faaaaan bryr sig om suarez filmade ?!? Är han den första människan på jorden som har filmat till sig en straff eller , shit asså . TACK för att du gjorde det Suarez , tack för att du var en stor del till att jag upplevde mitt livs lyckligaste dag. Det är så jävla underbart att se alla real fans lipa. Fortsätt lipa era luffare snart kommer suarez in i erat kära bernabeu straffområde och slänger sig där med. Vamoooooos viscaaaa barcaaaaa !!!!!!
Fuerza
2017-03-10 13:37
@RRM:

Bra idé. Inkludera Niva och Esk i bombardemanget. Mot Twitter, gott folk!
Barcelona wallmannen
2017-03-10 13:36
Angående den tröttsamma debatten om filmning... så vill jag bara citera vad Taylor Swift så elegant sjunger, "I shake it off".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-03-10 13:30
Skandalinsats? Haha herregud media i det här landet är ett stort skämt. Hela fotbollsvärlden hyllar oss medan hycklarna i detta fega land ska skriva massa skit.
Barcelona RRM
2017-03-10 13:28
@Fuerza:
Kan inte alla mejlbomba Lasse med detta klipp? :D
Barcelona DM1982
2017-03-10 13:26
[QUOTE=NJ111]Skamligt hur svensk media gör rubriker med "Domaren stängs av efter skandalinsats". När sanningen egentligen är: Enligt Cadena Ser var sedan domarbasen Pierluigi Collina efter matchen mest upprörd över straffen Neymar fick. Inte själva straffen, men att Aytekin frågade sin straffområdesdomare, vilket inte är enligt direktiven. [/QUOTE] Skamligt hur Aftonbladet försöker förmedla en annan bild för att kunna piska upp en dålig stämning. Sedan är det jäkligt skumt att domaren inte ska kunna använda sig av straffområdesdomaren, i det här fallet så hjälpte det hela huvuddomaren.
Fuerza
2017-03-10 13:26
@NJ111:

Hur vet Collina vad Aytekin frågade sin straffområdesdomare? Kan likväl vara så att straffområdesdomaren informerat Aytekin att det är straff men att Aytekin inte hörde detta i all publikstorm och ville få det bekräftat öga mot öga i ett sådant avgörande läge.
Barcelona NJ111
2017-03-10 13:15
Skamligt hur svensk media gör rubriker med "Domaren stängs av efter skandalinsats". När sanningen egentligen är: Enligt Cadena Ser var sedan domarbasen Pierluigi Collina efter matchen mest upprörd över straffen Neymar fick. Inte själva straffen, men att Aytekin frågade sin straffområdesdomare, vilket inte är enligt direktiven.
Barcelona Dûssel
2017-03-10 13:07
@100% AntiMadridista:

Wow vilken okunskap här. Jonsson gjorde mål i slutminuten och det var väldigt dramatisk match. Att få detta till en uppgjord match visar ju bara hur pass mycket okunskap du besitter.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-10 13:02
Mathieu: "Even the wives of PSG players, such as Marquinhos', who put a photo of her showing four fingers with her dog." [espn] HAHA!
Fuerza
2017-03-10 12:43
Till alla tvivlare.
Barcelona Barcadinho.
2017-03-10 12:22
Dagens ros till Emily !
Det finns så många duktiga skribenter i cyberspacen o ändå så är det gråa Ask o Lagerbcäk som får skriva o kommentera till folket.
Livet är orättvist.

Vi har skrivit Avgå Lagerbäck en gång i tiden på en annan post.
Men dags att ropa igen, Avgå Lagerbäck, den här gången från viasat el tv överhuvudtaget.
Du dödar fotbollen med din gråa attityd. Du förstör för oss äldre som försöker spridda vidare passionen till de yngre.

Avgå!
Barcelona Barclasico
2017-03-10 12:14
The eruption of fans at Camp Nou after the 6th goal was caught on The Richter Magnitude Scale - scale to measure Earthquakes. This was the biggest vibration detected in the past 5 years in Barcelona. [El País]

Hahaha häftigt!!
Barcelona NJ111
2017-03-10 11:46
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det här visar att Messi var allt annat än dålig i matchen, gjorde även en magisk passning till Suarez som ledde till straffen.
Barcelona CRset
2017-03-10 11:36
Nu får det fan räcka med skitsnack! Nu tänkte jag spendera ett par minuter på ett inlägg om varför jag förstår att spelare filmar och varför jag själv alla dar i veckan hade gjort det med stolthet då det inte är fel på spelarna utan regelboken. För det Niva och Lagerbäck tar upp i studion om att Suarez filmar (som har och gör väldigt bra) är hyckleri på hög nivå. För det är vi människor som är sådana i naturen att vi alltid ska leta kryphål, fiffla och agera till den mån att vi gynnas av det vi gör i livet. Har aldrig någon av brutit mot lag, regel eller rekommendation i livet? Har aldrig någon av er gått mot "röd gubbe" eller gått 11:55 på lunch när det enligt arbetsvillkoren står att lunchrasten gäller mellan 12:00-13:00? Eller att vi använder telefon under arbetstid trots att det är strikt förbjudet att använda det. Min poäng är att vi människor tär alltid på gränserna och vi kommer fortsätta med det tills vi blir påkomna, varnade eller får ännu värre konsekvenser. Precis gäller det för individer som utövar en viss sport. I Suarez fall så får han BRA betalt för att utföra det han är bra på, och ifall regelverket som i detta fallet inte är tillräckligt strikt där konsekvenserna knappt existerar. Varför ska då Suarez inte använda knep, trix och genvägar för att prestera bättre och hjälpa sin arbetsgivare att nå framgångar? Ska han va den "ärlige" killen som ska vara ett föredöme för alla barn där ute som kollar på honom och stå på bena och ta emot smällar titt som tätt och visa att han minsann inte fuskar? När alla andra i världen använder fusk? Varför ska han va den som går åt motsatt håll? För jag vilja påstå att SAMTLIGA spelare i världen har NÅN gång i sin karriär filmat, fuskat eller förstärkt i situationer både på plan och utanför. Vad är då skillnad mellan en som enbart brutit mot regeln en gång mot en som systematiskt bryter mot regeln gång på gång ? Är båda fuskare? Har du en gång fuskat så är du fuskare. Alla spelare är fuskare, alla vi människor tär på gränserna och bryter mot regler och lagar konstant i samhället. Att Niva och Lagerbäck går mot personangrepp mot en specifik person för att han fuskar fler gånger än någon annan och för att han dessutom gör de extremt bra är att vara hycklare från topp till tå. Det dessa experter borde ha ägnat sin tid åt i studion är att diskutera de regler som finns idag, de konsekvenser som finns ifall man bryter mot reglerna och de som styr den här sporten som en gång i tiden brukade vara en fin sport. För Suarez är inte problemet, inte Ronaldo eller Pepe, utan regelboken. Att filma, förstärka situationer både som en offensiv spelare eller defensiv spelare hör till spelet idag. Jag upprepar, DE HÖR TILL SPELET!. Så i fortsättningen, spendera mer tid på att klaga på UEFA och FIFA och hur de arbetar än på spelare som spelar efter den dåliga regelbok som finns idag. Den som orkar läsa mitt inlägg hoppas jag förstår vart jag försöker komma även om det kan finnas något stavfel här & där. Visca Barca och trevlig helg gott folk!
Barcelona CRset
2017-03-10 11:36
Nu får det fan räcka med skitsnack! Nu tänkte jag spendera ett par minuter på ett inlägg om varför jag förstår att spelare filmar och varför jag själv alla dar i veckan hade gjort det med stolthet då det inte är fel på spelarna utan regelboken. För det Niva och Lagerbäck tar upp i studion om att Suarez filmar (som har och gör väldigt bra) är hyckleri på hög nivå. För det är vi människor som är sådana i naturen att vi alltid ska leta kryphål, fiffla och agera till den mån att vi gynnas av det vi gör i livet. Har aldrig någon av brutit mot lag, regel eller rekommendation i livet? Har aldrig någon av er gått mot "röd gubbe" eller gått 11:55 på lunch när det enligt arbetsvillkoren står att lunchrasten gäller mellan 12:00-13:00? Eller att vi använder telefon under arbetstid trots att det är strikt förbjudet att använda det. Min poäng är att vi människor tär alltid på gränserna och vi kommer fortsätta med det tills vi blir påkomna, varnade eller får ännu värre konsekvenser. Precis gäller det för individer som utövar en viss sport. I Suarez fall så får han BRA betalt för att utföra det han är bra på, och ifall regelverket som i detta fallet inte är tillräckligt strikt där konsekvenserna knappt existerar. Varför ska då Suarez inte använda knep, trix och genvägar för att prestera bättre och hjälpa sin arbetsgivare att nå framgångar? Ska han va den "ärlige" killen som ska vara ett föredöme för alla barn där ute som kollar på honom och stå på bena och ta emot smällar titt som tätt och visa att han minsann inte fuskar? När alla andra i världen använder fusk? Varför ska han va den som går åt motsatt håll? För jag vilja påstå att SAMTLIGA spelare i världen har NÅN gång i sin karriär filmat, fuskat eller förstärkt i situationer både på plan och utanför. Vad är då skillnad mellan en som enbart brutit mot regeln en gång mot en som systematiskt bryter mot regeln gång på gång ? Är båda fuskare? Har du en gång fuskat så är du fuskare. Alla spelare är fuskare, alla vi människor tär på gränserna och bryter mot regler och lagar konstant i samhället. Att Niva och Lagerbäck går mot personangrepp mot en specifik person för att han fuskar fler gånger än någon annan och för att han dessutom gör de extremt bra är att vara hycklare från topp till tå. Det dessa experter borde ha ägnat sin tid åt i studion är att diskutera de regler som finns idag, de konsekvenser som finns ifall man bryter mot reglerna och de som styr den här sporten som en gång i tiden brukade vara en fin sport. För Suarez är inte problemet, inte Ronaldo eller Pepe, utan regelboken. Den som orkar läsa mitt inlägg hoppas jag förstår vart jag försöker komma även om det kan finnas något stavfel här & där. Visca Barca och trevlig helg gott folk!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-10 11:33
Lite analys om Messi's match mot Psg.

Det visar sig att fyra spelare var på honom vid varje tillfälle. Det gav friheten till anda spelare. Om Messi tar på sig 4-5 markeringar i framtiden så får de andra se till att utnyttja detta mer i framtiden.

Vi markera Neymar med 2- Messi kan andas.
Vi markera Messi med 3-4- Alla andra får andas.

Hoppas tränarna studerar detta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-10 11:31
@exklusiv:

SNälla ge inte hatarna mer klick!
Länka inte sånt. Vi sponsrar ju för varje klicka. Låt de brinna i sin hat..
Barcelona gozo1
2017-03-10 11:17
Jätte fint skrivet.
2017-03-10 11:15
Riktigt bra krönika.
Barcelona DM1982
2017-03-10 11:01
Mycket bra krönika av Emily angående den fullständiga härdsmältan från firma Lagerbäck/Niva. Tror och hoppas att de ångrar sig lite och inser att de överdrev kraftigt.
Barcelona exklusiv
2017-03-10 11:01
Kanske har det redan postats, men nu har Barcelona- och Pephataren Johan Esk tappat det fullständigt, se länk.

Proportioner någon? :)
Barcelona Soko
2017-03-10 10:28
Är det möjligt att matchen mot Valencia är utsåld? Själv har jag biljetter men har av nyfikenhet kollat senaste veckan och det går inte att hitta några lediga platser ? Nu speciellt efter bragden kan väl komma ännu fler då det är första matchen efter historien?!
Ber till Gud bara att Messi inte råkar få sitt femte gula mot Deportivo.
Barcelona Yaya24
2017-03-10 10:25
@neymar JR || Cillessen #1:

Glöm inte hans viktiga fotparad på Cavanis friläge och brytningen på halva plan innan 6-1 målet
2017-03-10 10:16
Mascherano: "After we conceded the goal, Ter Stegen started shouting: 'We never die, We are Barcelona!" Han har börjat växa
Barcelona Soko
2017-03-10 10:15
Från Norrköping ...
Annons: