/spanien/atletico/forum/612.aspx/spanien/atletico/forum/612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cesc#4
2013-07-17 01:08
Hahaha Cazorla, tror ni verkligen på allt ni läser
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-17 01:05
Am i dreaming? Cazorla och Capoue? Shiiit.
Atlético zoran
2013-07-17 01:02
Jag har uppdaterat Diego Costas kolumn också. Roma tydligen intresserade.
Atlético zoran
2013-07-17 00:51
Cazorla och Capoue. Fråga mig inte vart de får pengarna ifrån, men det verkar ju som om Gil Marín har något på gång, annars reser man väl inte till Madrid. Hur som helst, det kan bara inte vara så här bra. Omöjligt. Det enda sättet jag kan se att det genomförs är med hjälp av någon investmentgrupp. @KristoferDelija:
Gabi är inte defensiv mittfältare, han spelar som central mittfältare. Mario är inte särskilt bra i passningsspelet när han ställs mot lag som kan pressa och komprimera ytor, ofta bättre lag, något som kommer synas ännu mer i Champions League. Simeone är besatt av att förbättra mittfältet, något som är av allra högsta prioritet. Han vill även ha spelare som bidrar med mål från mittfältet samtidigt som de andra spelarna förbättrar den delen av sitt spel. Tanken är att dra ner Koke i banan om man inte lyckas värva någon defensiv mittfältare som kan agera spelmotor.
Barcelona KristoferDelija
2013-07-17 00:44
Ojoj om det blir Santi Cazorla till Atletico. Champions League mästare Atletico de Madrid.
Hoppas Santi innerligt kommer!
Barcelona PowerplayManager
2013-07-16 23:21
Spelar du redan PowerPlay Manager? Om du inte gör det så registrera dig på direkt och var med och tävla mot närmare 800 000 andra online!

PPM är ett OnlineManagerspel och du kan registrera dig med både ett Hockeylag och ett Fotbollslag och även nu senast ett Handbollslag!
Fler sporter kommer, tex Formel 1, Tennis,skidskytte, basket, mfl.

Så registrera dig nu, det är helt GRATIS!
Atlético El kulan
2013-07-16 20:36
Tror ni inte att Koke skulle göra det riktigt bra i den defensiva mittfältsrollen? Rent defensivt kanske laget tappar lite jämfört med Mario men passningsmässigt hade det varit ett fenomenalt lyft. Laget hade kunnat spela sig ur pressade situationer och hade kunnat leverera bra bollar till de offensiva mittfältarna. Man hade sluppit lyfta långt på forwards så fort laget kommer under press, vilket var fallet förra säsongen. Dessutom hade man förhoppningsvis sluppit de två-tre grova felpassningar på egen planhalva som Mario gör varje halvlek. Jag tror Koke skulle bli grym redan nästa säsong i den rollen. Kan Juventus spela med Pirlo som defensivt ankare så kan vi definitivt ha Koke!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-16 20:21
Mario o Gabi är absolut inte tillräckligt bra för CL. Ojämna, kan göra riktiga skitmatcher men samtidigt kan de göra fenomenala insatser också. En lite mer defensivt inriktad spelare på mitten hade varit guld värd.
Atlético gurra1993
2013-07-16 19:26
Sen så tycker jag att Marios passningsspel är alldeles för ojämnt.
Atlético gurra1993
2013-07-16 19:19
Tycker dom är lite för sega ibland när det går riktigt fort.
2013-07-16 19:15
Ok Alex:) Tänkte ändå så på att Mario och Gabi har visat sig vara grymma mot dom bästa lagen också. Tex mot Chelsea som jag nämnt tidigare så käkade dom upp Chelseas mittfält faktiskt totalt. Och i finalen mot Real Madrid va dom enormt bra. Men det kanske är bredden man ute efter.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-07-16 18:51
KristoferDelija: de håller inte i längden, speciellt inte på högre nivåer :)
2013-07-16 18:31
Zoran/

Varför letar man så mycket efter defensiv mittfältare i Atleti?
Satsar man inte på Mario och Gabi som annars vart riktigt bra eller är det bara att bredda truppen?
Koke kan ju också gå in där och så finns Tiago som är rutinerad som kan gå in.
2013-07-16 18:11
Chewie: det är German Burgos!
Atlético Chewie
2013-07-16 16:53
Eller är det den lilla snubben, vad heter kungen med mustaschen?
Atlético Chewie
2013-07-16 16:51
Haha Profe
Atlético Antonio López
2013-07-16 16:10
Den här bilden är guld (om nu funktionen att dela bilder funkar på SF appen).
Atlético Antonio López
2013-07-16 16:05
Borja Valero hade varit guld om ledningen agerat tidigare. Förvisso fanns väl inte pengarna men vad släppte Villarreal honom för? 7-8? Barca verkar inte veta vad de håller på med, satsa på samma bud man gav för Villa på Song, kanske går vägen. För övrigt har Villaövergången varit jävligt skoj här i Spanien. Folk har drivit och sågat Barcaledningen från alla möjliga vinklar efter den försäljningen medan man som Atlétisupporter bara sitter och flinar åt det hela. Trodde jag såg Lopez för någon dag sedan innan han tömde en soptunna in i en lastbil, livet i segundan är tufft!
Atlético zoran
2013-07-16 15:04
@gurra1993 De tror på Villa som är lika gammal som Saúl, Óliver, Manquillo och resten av den fina 1994-generationen. Jag tror att han kommer spela i Atlético B kommande säsong och möjligtvis få göra något inhopp i seniorlaget beroende på hur det går under Alfredo Santaelena. Vi får se. Jag har bara sett honom 5-6 gånger, men tycker att han saknar den där avgörande snabbheten. Tycker han skulle passa bättre i en släpande anfallsroll då han är väldigt kvick och har god teknisk förmåga. @Kjelleman Det kommer med stor sannolikhet inte komma några nyheter kring Papu Gómez innan slutet av juli eller början av augusti eftersom klubben jobbar på att försöka skeppa ut spelare som inte ska med till Sydamerika mellan 25/7-5/8. Under just den perioden tror jag något kommer ske, men det känns i nuläget som om Papu är en back-up plan om man inte skulle kunna värva en mediapunta som gör skillnad. När det gäller det defensiva mittfältet så verkar ledningen leta efter någon med liknande profil som Demichelis är i mittförsvaret: äldre, väldigt rutinerad, men som har något år kvar. Capoue vore en väldigt bra värvning, men det är svårt att genomföra med tanke på hans kontraktssituation samt Atletis kamp att försöka spara så mycket pengar som möjligt på potentiella nyförvärv. Sen är det ju så att Simeone med stor sannolikhet kommer flytta ned Koke på sin naturliga position om man inte hittar det man letar efter på övergångsmarknaden. Att släppa Toulalan till Monaco och erbjuda €1,5 miljoner plus någon canterano var verkligen ett självmål.
Atlético Kjelleman
2013-07-16 13:51
Såpan fortsätter ingen Toulalan och kanske ingen Papu Gomez , men kanske Etienne Capoue från Toulouse och Alessio Cerci från Torino .
Atlético gurra1993
2013-07-15 23:14
Okej Zoran så är det en stor talang 'eller?
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-15 22:09
Lite halvtrist att planen stormas.. Blev ju inte mycket till presentation på planen.
Atlético Bobban (red)
2013-07-15 21:56
Här har du lite från kaosavslutningen när fansen strömmade in på planen!
Atlético Bobban (red)
2013-07-15 21:52
Klicka på play bara så får du ett kortare sammandrag
2013-07-15 21:27
Kakan: jag håller på att ladda upp hela, länkar när den är klar :)
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-15 21:18
Finns det nåt sammandrag av presentationen för oss som missade det?
2013-07-15 20:48
Vilket kaos på presentationen! hahahaha folk sprang in o ville ha autografer.. flera 100 pers hahah

@Kulan: han är med!
Atlético zoran
2013-07-15 20:48
@gurra1993

Samuel Villa är ytterforward, men kan även spela som anfallare. Väldigt liten, tror knappt han är över 160 cm, men extremt kvick, inte så värst snabb dock fin tekisk förmåga. Cholo gillar honom och Dani Aquino. Båda har imponerat på Simeone så här långt under försäsongen.

@El kulan

Alejo har skrivit 2-årskontrakt med Atlético och kommer troligtvis spela i Atlético B nästa säsong. Han hade erbjudanden från Anderlecht och löfte om A-lagskontrakt, men stannade i Spanien.
Atlético El kulan
2013-07-15 20:26
Läste någonstans att canteranon Ivan Alejo är med seniortruppen under försäsongsträningen. Vet någon om det stämmer och vet någon vilka andra från canteran som är med? Blir Alejo kvar i klubben eller sticker han till England i sommar?
Atlético Bobban (red)
2013-07-15 19:58
TVE sänder direkt!
Annons: