/spanien/atletico/forum/552.aspx/spanien/atletico/forum/552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Conserva la Calderón!
2013-10-06 12:27
Jaha Costa?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Garra
2013-10-06 12:26
Är inte Villa en självklar straffläggare?
Atlético Paulo Assunção
2013-10-06 12:22
Alexander Ivanovski // Tack för svar! Celta kan ha fina kombinationer i offensiven men inget snack om att detta ska vara en säker seger
2013-10-06 12:21
Villas frustruation är dock ett stort frågetecken..
Atlético Paulo Assunção
2013-10-06 12:20
Riktigt usel straff av DC
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-10-06 12:19
Paulo: Vi spelar ut dom.. även om vi inte har så farliga chanser..

VIKTIGT MED STRAFF!
Atlético Paulo Assunção
2013-10-06 12:13
Hur har första kvarten sett ut? Bänkade mig precis!
Atlético belgaren
2013-10-06 12:02
Juanfran! Vilka sambamoves haha
T.R
2013-10-06 11:54
Kom igen nu... nu vinner vi detta...
Atlético belgaren
2013-10-06 11:54
Morgonrocken på o kaffet redo!
Atlético paniagua
2013-10-06 11:37
Jösses! Att behöva gå upp så här tidigt på en söndag för att se på fotboll...Avskaffa 12-matcher NU! Nu måste jag göra frukost (vem sa lunch?). Håll tummarna!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-10-06 11:19
elvan!!
Atlético Antonio López
2013-10-06 11:07
avskyr 12 matcher... huvud ont.
Atlético Svennebanan
2013-10-06 10:44
Någon som vet anledningen till att Josuha inte får chansen? han kostade ju endå rätt mycket..
Atlético Fernando84
2013-10-06 10:36
Ser fram emot lunchmötet mot celta .
Atlético Kakan_Atletico
2013-10-05 21:48
Asså LOL på Levantes försvarsspel i slutet. Låter Real bara gå med bollen in i straffområdet o skjuta, två gånger om.
Atlético zoran
2013-10-05 21:47
Starkt att vända. Props where it's due.
Atlético El kulan
2013-10-05 21:46
Som vanligt gör Madrid mål i 94 min. Dock utan hjälp från domaren den här gången..
Atlético El kulan
2013-10-05 21:36
Ja!!!
Atlético El kulan
2013-10-05 21:35
Håll ut Levante!!
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2013-10-05 20:47
@Antonio López:

Rätt ska vara rätt, fyra. Iker, Ramos, Arbeloa och Isco. ;)
2013-10-05 14:07
11/11 i Atlético hade gjort mål i det läget. Gissa vem som missar? Agüero! (Pellegrini kollat på våra matcher?)
Atlético acerci
2013-10-05 10:18
Zoran,

Utförligt inlägg, indeed. Bra tillägg till diskussionen :) Har endast begränas tid att svara pga tåg att passa.

Det är punkt ett som är mest intressant. Vi kan enas om att landslagsbyte enbart pga sportsliga skäl inte är ok verkar det som. Men som vi alla benämnt några gånger, var går gränsen? Det är en så abstrakt gräns att dra att jag inte ens tror att spelaren själv kan dra den.

Utöver Qatar-brassar och Ukrainare så har vi ju en del fall från Iberiska halvön sedan tidigare i Senna och Deco till exempel. Senaste exemplet kanske är Amorebieta, som faktiskt har representerat tre landslag. Spanien u19, Baskien och Venezuela, som han bytte till efter regelverket ändrades 2009 och u19 matcher inte längre satte käppar i hjulet. Amorebieta är född i och spenderade visserligen sina två första år i Venezuela.

Paniagua,

Man ska göra skillnad på politiska och familjära skäl och enbart sportsliga skäl. Det är enbart byten pga sportsliga skäl jag ställer mig emot. Legoknektkänslan är påtaglig.

2013-10-04 20:31
Koke-Mario på mittfältet för Roja.. Vågar man hoppas?
Atlético Antonio López
2013-10-04 18:04
4 Atléticospelare i den spanska truppen. 3 från Mandril. :-)
Atlético Antonio López
2013-10-04 18:02
Óle! Juanfran i La Roja, med tanke på det han presterat denna säsong så förtjänar han det definitivt. Det gäller även Koke, Mario och Villa.

Intressant att se om Mario kan peta Busquets.
Atlético JFH
2013-10-04 17:55
Regelverket skiljer sig mellan olika idrottsförbund. I just basketfallet så finns det en begränsning för endast 1 sk naturaliserad medborgare per landslag. Dessutom krävs det att landslaget i fråga är klart lägre rankat än landslaget som spelaren annars skulle representera. Syftet enligt FIBA är att främja sportens popularitet och utveckling i det svagare landet/landslaget. Har man dessutom representerat ett landslag i basket, vare sig det är på ungdoms- eller seniornivå är det sedan oerhört svårt att byta till ett annat (undantag finns).

Personligen tycker jag att Costa, efter att ha representerat Brasilien i 2 landskamper, inte borde få rätt att byta. I synnerhet inte till ett landslag där hans enda samband med landet är att han spelar där. Hade han aldrig representerat Brasilien så hade det varit mer acceptabelt, i mina ögon.
Atlético paniagua
2013-10-04 17:08
Rent spontant känns det dock som att det bör ske någon form av standardisering globalt när det gäller detta ärende, annars blir det bara en fars av alltihop. T.ex. genom att det sätts en gräns för hur länge en idrottsman måste ha bott i landet innan han får representera det (+givetvis medborgarskap).
Atlético paniagua
2013-10-04 17:03
@Zoran

Jag syftar snarare på de spelare som blir "värvade" till landslag, som t.ex. brasilianer som spelar för arabländer, kanadensiska hockeyspelare som spelar för andra landslag osv. Där var intentionen att de skulle spela för landslaget och därför blev de flyttade.
Ja, jag sa inte att Sverige var ensamt på basketsidan, det finns mängder av landslag med amerikaner. Dock är det så att det bland svenskar ofta gnälls när andra länder gör på detta vis, men sägs ingenting om när det sker bland de svenska landslagen. Därför fokuserade jag min kommentar på Sverige.
Atlético zoran
2013-10-04 16:10
@paniagua

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att någon spelare som flyttar till ett annat land och sedan blir kallad att spela för det landets landslag någonsin har en tanke på att det skall ske innan han faktiskt blir varse om intresset som landet har för honom. Väldigt ofta sker det "plötsligt" som du själv skriver. Det är dock känt att Diego Costa ville spela för Brasilien före Spanien innan spanjorerna gjorde sitt intresse officiellt.

Om vi tittar på exempelvis basket så finns det mängder med amerikaner i andra landslag. Sverige är absolut inget undantag.

Sjukt kul att du är tillbaka på forumet!
Annons: