/spanien/atletico/forum/2248.aspx/spanien/atletico/forum/2248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Piko
2007-05-17 11:01
hej...en fråga bara...varför kallas aguero för "kun"?
mvh
Atlético JJ
2007-05-17 10:23
Jag är lite tveksam till Iaquinta, jag tror inte han skulle få ut så mkt i Spanien, hans spelstil passar inte in här. Skulle inte Nicklas Bentdner kunnat vara ngt? Stor och stark men hyfsat snabb ändå efter vad jag har läst och hört.
Jag kan hålla med om att högerbacken itne är vår starkaste lagdel, men för den delen är den inte i behov av att bytas ut. Jag hoppas mkt på Valera nästa säsong. Jag glömmer aldrig när Valera kom in mot Barca förra året och plockade bort Dinho totalt. Gör ni?
Angående Maniche så efter förra helgens match så skulle jag inte bytat bort honom mot vilken spelare som helst i världen!(nästan). Han var äntligen tillbaka i sin forna Em och Vm-form!
Dr. Lassie
2007-05-17 00:08
Iaquinta? Ja, tack! En av få spelare på silly season-sidan som jag skulle vilja se i laget. Han och en högerback, bort med Maniche. Då jävlar!
Atlético senken
2007-05-16 20:21
haha, JFH //

så kanske anfallsupsättningen ser ut nästa säsong! kanske säljer man Arizmendi trots allt som jag har hört att man tänker göra.. ta tillbaka honom och sälja honom lite dyrare. eller så kanske man väljer att spela honom som yttermittfältare då man vet att han bemästrar den positionen med bravur!

Braulio och David Rodriguez borde verkligen få chansen :)

David gjorde 27 mål för reservlaget 2003(vet inte om det var b-laget eller c, eller vad det nu är :P ) och samma år i EM för 17åringar blev han topscorer med 6 mål totalt, 4 mål i semifinalen..
I år har han mäktat med 12 mål och ligger på en delad 7e plats, inte illa pinkat för en kille som spelar i ett lag som håller på att åka ur!

Braulio har gjort 14 mål och ligger på en 5e plats :)

Det lilla jag har sett av Diego den här säsongen har varit riktigt bra :) Konstspark i mål mot Parma, fixat straff mot Tottenham och avgjort ligamatcher med viktiga framspelningar :)

det ser onekligen intressant ut inför framtiden.
Atlético Rueda
2007-05-16 19:51
@Bosse, blir nog svårt. Biljetterna gick åt som smör, jag hade tur och kom över biljetter för 110 euro(!!) styck. Då är det iof sköna platser precis vid gräset. Önskar dig lycka till iaf, hoppas vi ses i Madrid ;)
Atlético JFH
2007-05-16 19:41
senken/ Håller absolut med om talangerna, och just därför förstår jag inte varför vi tar tillbaka Arizmendi. Det är definitivt inte den typen av spelare vi behöver. Han är ingen targetplayer och han är ingen utpräglad målskytt.
Om jag fick bestämma ;) skulle våran anfalluppsättning nästa säsong se ut så här: Torres, Agüero, Diego, Braulio, target (Iaquinta, Amauri, Zigic mfl). Alltså endast en spelare som ger oss lite styrka i luftrummet. Men vi får se vad den riktiga ledningen gör.
Atlético Luff
2007-05-16 19:09
Ämne: Skall till Madrid på....
Svarta börsen som återstår, har man pengar så...
Atlético Andero
2007-05-16 18:42
Ämne: Skall till Madrid på....
Menar du biljetter till Barcamatchen då eller? Tyvärr i så fall, du är lite sent ute.
Atlético Andero
2007-05-16 18:41
Ämne: Haha lite roligt nu ....
Du har rätt, felet åtgärdat. Anledningen till felet är att det var Iaquinta enligt Bildbyrån.
Atlético Bosse
2007-05-16 18:08
Skall till Madrid på söndag. Är det någon som har tips på hur jag kan få tag i biljetter?
CRS_Tottinho_57 (I.B.W.T)
2007-05-16 18:01
Haha lite roligt nu när alla snackar om Iaquinta å så har ni inte ens rätt bild på han, Det är Felipe ni har!
Atlético rawkus
2007-05-16 17:57
Hahaha! Tjaffs mellan Barca fans och Real fans...pa varat forum :D Lika skojigt varje gang ;)

Hoppas pa Ilaquinta!

Senken: haller med ang egna talanger, men vi behover en reslig anfallare. Mario Suarez daremot :) Ojojoj. Vi har framtiden for oss - bara vi ej slapper talanger hit och dit!

Skiter i alla medharssmekningar fran Real fansen - vi ska ta Barca for varan egen skull, inte Marangernas :)

AUPA ATLETI !!
Real Madrid SergioRamos #4
2007-05-16 17:50
PILMA// sluta snacka skit o dra istället är du snäll. detta är ett madrid forum inte barca. du säger så för att du är rädd att vi ska vinna ligan va? (realmadrid). men jag säger som många andra realmadrid fan! komigen nu lillebröder ni tar barca hurlätt som helst! så jävla kul o se torres leka med puyol o co i helgen!
Atlético Fernando9Torres
2007-05-16 17:24
Nu kan man i alla fall inte tjata om någon läggmatch längre eftersom Real har allting i sina egna händer nu, bara dem klarar av att hålla målskillnaden. Kom igen på söndag nu Atletico för fy fan va skönt det skulle vara att vinna matchen mot Barca och dessutom få en tre poängare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona PILMA
2007-05-16 17:08
vill bara skratta åt alla reals fans som kommer in i denna forum och börjar inleda begära att ATM
ska forsöka göra av oss med LIGAN elr att ATM fordra oss LIGAN
Atlético senken
2007-05-16 16:36
JFH: du har mycket bra synpunkter om forwardsen men för mig:

Mista bort! kanske Iaquinta in ;) ser hellre att vi satsar på egna talanger..

därför borde Braulio få chansen.. och du får inte glömma Mario Suarez som framtidsman på mittfältet, oj vilken lirare säger jag bara :D
Atlético JFH
2007-05-16 16:16
Iaquinta kan vara en mycket bra värvning för oss. Tänk bara, en ny Vieri. Skulle inte vara fel. Jag är övertygad om att Mista lämnar då vi har Torres och Agüero, samt Diego och nu även Arizmendi. Bra så, men det saknas en target av Iaquintas typ. Amauri skulle inte heller vara dålig i den rollen och det finns många fler. Men främst vill jag se en innermittfältare. Garcia skulle inte vara fel för då har vi även framtiden säkrad. Han och Camacho på vårat mittfält inom 5 år?
Atlético rawkus
2007-05-16 15:19
janho: Que !!?? :S
Real Madrid janho
2007-05-16 10:35
Det är bara LOL......
BArcelona är knappa favoriter borta plan mot atletico....
BArcelona som visat upp sitt blänndande borta spel mot atletico starka hemma.

LÄtta pengar de som ska satsa på ATLETICO.
Atlético zoran
2007-05-16 08:06
@La Cibeles

Vi kan inget göra åt utgången av matchen, allt ligger i de 11-14 spelarna som kliver ut på Vincente Calderón i helgen.

Tror på ett oavgjort resultat, men hoppas på vinst.
Atlético rawkus
2007-05-15 23:06
La Cibeles: Klart jag ar :) Man kan val inte tveka pa sitt eget lag?? ;)

Sedan OM vi torskar, sa kan det ju betyda att Barca knappar in pa er...inte helt fel det heller :D

Seriost tror jag pa 2-1 till oss.

Peace
Atlético rawkus
2007-05-15 20:13
Hahaha, sa jakla kul att se Real fans komma in och betee sig saaaa odmjukt ;) Undrar om det ar samma stamning efter matchen, om, lat oss saga, barca vunnit med 3-2 efter mal i sista sekunden? :D

Nu far vi ju aldrig veta, da vi naturligtvis vinner! Neckdelen med vinst? Naturligtvis att vi hjalper Real...brrr..jobbigt lage ;)
Real Madrid King_raul
2007-05-15 19:47
;)
Atlético Andero
2007-05-15 17:37
Ämne: Eftersom Torres gjor....
Han ligger på en delad niondeplats med 73 gjorda mål.
Atlético Lush
2007-05-15 15:54
Eftersom Torres gjorde 2 mål i söndags så ligger han väl nu på en 5:e eller 6:e plats över flest gjorda mål i Atletitröjan?

Det var väl någon artikel om det här för en tid sen?
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-05-15 15:03
Kom igen våra bröder , slå Barcelona . För eran skulle inte våran. Men om ni slår dem så hjälper ni oss väldigt mycket också.

Men jag skulle aldrig förlora en match med menning eller tycka att Real Madrid skulle göra det. Förstår inte vissa fans här. Eller jag vet inte om fansen här tycker det men ni skrev en artikel om det.
Atlético Luff
2007-05-15 14:24
Jag håller Perea som vår bäste mittback, hoppas innerligt att han spelar på söndag, den enda mittbacken i ligan som kan vinna en löpduell mot Etoo? :)
Atlético Andee
2007-05-15 13:27
personligen anser jag att Perea är en bra spelare om man låter han spela på rätt position. rätt dålig bollkontroll i visa lägen skulle jag vilja sälja men annars en bra markeringsspelare. förvånad över Maniche spel senast trodde mycket på honom när han värvades men sedan dess känns det som det mest gått utför fram tills mot Getafe vill säja. hoppas han spelar från start mot Barca
Real Madrid mali
2007-05-15 11:48
Grabbar, se till att krossa Barca. Det är Vicente Calderon och en match ni bör vinna för vår del.. (:
Ni ställer upp till en ärkerival? (: :p
Men håller på er matchen igenom, CMON!
1-0 Torres, 2-0 Maniche!
Vamos!
Atlético Rueda
2007-05-15 11:35
Är det i samband med Atleti - Barcelona som u-17 lirarna ska hyllas? Då får jag chansen att jubla lite på dom också :) Börjar närma sig, väntat hela året på detta :)
Annons: